Auteur Topic: Wat betekend dit?  (gelezen 2445 keer)

phoeby

• Gast
Wat betekend dit?
« Gepost op: april 27, 2010, 18:45:18 pm »
Hi!

Ik zit in dubio met mijn werk. Moet ik 1 dag minder gaan werken of juist niet.......
Omdat ik er zelf niet uitkom besloot ik om de kaarten om advies te vragen, maar.....wat zeggen ze nu eigenlijk?

Mijn legging:

1. 2 staven
2. 7 zwaarden
3. Ridder pentakels (omgekeerd)

Op Ridder pentakels ben ik door gaan vragen.
Boven de Ridder trok ik het Rad van Fortuin (omgekeerd) en onder de Ridder Het Oordeel.

Hmmm, ik kan er nog steeds geen conclusie aanvast knopen  ;D
Wie wel?

Liefs Phoeby

doosje

• Master lid
Re:Wat betekend dit?
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2010, 20:53:57 pm »
hey phoebe,
staven 2 duidt er denk ik op dat je twee zaken met elkaar wil combineren die onverenigbaar zijn
zwaarden 7 duidt er denk ik op dat je er (1 dag per week) tussenuit wil muizen op je werk om te doen wat je graag doet.
ridder pentakels omgekeerd duidt er denk ik op dat het werk je niet het plezier of de uitdaging biedt waar je naar op zoek bent
ik begrijp niet zo goed de betekenissen van "onder" en "boven"
maar het rad omgekeerd toont dat je niet gelukkig bent in je situatie zoals ze nu is
en het oordeel toont dat een verandering goed zal zijn

da's wat ik er van maak, ms heeft iemand anders nog een ideetje

succes met deze moeilijke beslissing
doosje

ps het is wel verwarrend als je de kaarten legt met een dubbele vraag, je kan dan beter twee rijtjes leggen, eentje voor "ik blijf voltijds werken" en eentjke voor "ik skip een dag", of gewoon één vraag stellen per legging

phoeby

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2010, 22:35:30 pm »
hey Doosje,

Dank je wel voor je reactie. Zoals je de situatie schets, komt die wel aardig overheen.
Kan jij uit de kaarten opmaken waar ik nou verstandig aan doe? Wel of niet 1 dag mindere?

De legging komt uit mijn boek. Het is de zogenoemde Drieslag.
De 1ste 3 kaarten moeten horizontaal gelegd worden en als 1 van de 3 kaarten je dan niet geheel duidelijk is kan je (volgens mijn boek) een gecombineerde MacCarthy legging doen. De kaart waar je dan duidelijkheid over wilt leg je dan in het midden, de kaart erboven is de aanrader en de kaart eronder is de afrader. Dit is dus een verticale legging.

Ik ben een beginner als het gaat om Tarot, dus bedankt voor de tip! :D

Liefs Phoeby

doosje

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2010, 09:02:41 am »
Achzo...ms verandert dat de zaak.
Dus de aanrader zegt ms dat je je niet moet laten gaan nu je even aan de onderkant van het rad ligt de bengelen;
En de afrader zegt dan ms dat je niet alles moet opblazen...
Is het een recent incident dat je doet twijfelen, Phoeby?

Ik ben zelf ook niet zo ervaren in het interpreteren voor anderen hoor, dus hopelijk komt er nog reactie :-)

doosje

phoeby

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2010, 18:42:06 pm »
Ja het is heel recent, sterker nog de beslissing is vandaag gevallen.
In overleg is besloten : 4 dagen werken.

Maar n.a.v. de kaarten twijfel ik een beetje of ik daar nu erg blij mee moet zijn????? :-[

doosje

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2010, 20:31:43 pm »
Hey Phoebe
Ik heb gezocht naar die Drieslag-methode maar blijkbaar zijn er varianten.
Ik hoop dat je de beslissing of je gevoelens niet liet/laat afhangen van deze ene legging.
Als jij blij bent nu je een dag minder gaat werken, is dat toch het allerbelangrijkste?
doosje