negatieve kaart - hoe serieus moet ik dat nemen?

Gestart door mariolina, april 20, 2010, 17:51:10 PM

mariolina

goedemiddag,

ik ben nieuw op dit forum en ook nog een soort 'rookie' op het gebied van kaarten leggen, maar misschien kan iemand helpen?
Ik heb namelijk een keltisch kruis legging gedaan met de vraag Waar sta ik nu en hoe gaat het verder?
en de uitkomst is niet zo mooi en dat vind ik natuurlijk minder, is er iemand die kan helpen interpreteren?

kaart 1 en 2 zijn Lovers en Queen of Wands
kaart 3, 4 en 5 zijn 2 of Wands, Knight of Swords en 7 of Wands
kaart 6 is 10 of Cups (heel mooi, natuurlijk)
kaart 7 is 10 of Swords (niet zo mooi ..)
kaart 8 en 9 zijn 6 of cups en de High Priestess
kaart 10 is 4 of Swords ( deze kaart baart mij zorgen...)
ik had nog 4 extra kaarten gelegd om deze kaart nader te verklaren (3 of Swords, 10 of Cups, 5 of Wands en laatste kaart, de uitkomst dus 6 of Cups)

Betekent dit dat de toekomst negatief is en dat ik met weemoed terug ga denken aan betere tijden? of word ik ziek? en ik heb geen tijd in mijn gedachten gehad, hoe lang geldt deze legging dan?

Groetjes, Mariolina

Kleintje

#1
4 van de zwaarden is in mijn optiek helemaal niet negatief. Hangt misschien van je vraag af, maar die kaart geeft juist aan dat je rust nodig hebt en neemt om in alle rust ook je gedachten vrij te maken en ernaar te kijken.
Dus vraag me heel even af waar je je nu zo'n zorgen over maakt?
Je hele legging bezien denk ik dat je op een keuzemoment staat in je leven. Je wilt graag het volle geluk maar je hebt er tijd voor nodig om dat in te laten dalen, op sommige punten twijfel je misschien. Ook kan het zijn dat je geconfronteerd wordt met dingen uit je verleden waardoor je even een time out nodig hebt. Lijkt mij niets om me zorgen over te maken maar misschien dat anderen daar anders over denken. In ieder geval zit je jijzelf in een afronding ergens van. Grappig btw dat je 2 keer bekers 10 krijgt. Ben je bezig met een nieuwe liefde waarvoor je misschien wat offers moet brengen?

Laure

Lijkt mij ook te gaan over een streep die je trekt onder het verleden,
de keuze voor jezelf,
voor het thuiskomen bij jezelf
voor je eigen ontwikkeling
en daarbij, om verder te kunnen, alles uit het verleden even een plaats moet geven

xx doosje

Mira

hoi!!

Als ik als onervaren geval mag reageren, heb ik eerder het idee dat je in het eerste geval het allemaal
wel vind gaan en dat je graag meer zekerheid wil.
Dat je op een gegeven moment op het punt komt dat je je wil terugtrekken om het één en ander te
evalueren en dat je dan wel weer verder ziet.

Niets negatiefs, en anderen hebben er een bredere kijk op dan ik, maar hoop dat het je een beetje rustig maakt.

Er is niets mis met terugtrekken en alles op een rijtje te zetten, en dat is wat ik in principe er in zie  ;D

So far, so good!!

Liefs
Mira

mariolina

Hi

't klopt eigenlijk wel dat ik bezig ben met een soort afronding van bepaalde dingen uit het verleden, maar dat lukt niet helemaal geweldig..het verleden achtervolgt nog steeds en nieuwe dingen zijn nog even niet in zicht....maar ik hoop op positieve dingen om te gaan ondernemen, vandaar dat ik zo schok van die 4 zwaarden...
thanks

Kleintje

Maar waarom schrok je er zo van dan? Dat snap ik niet, waarom je die kaart als negatief ziet. Wil je dat hier delen?

mariolina

ja hoor dat wil ik wel delen hoor, kleintje...

Op de afbeelding ligt iemand helemaal stijf en levenloos... zit er niet echt positief uit...en vooral op dat kaart op nummer 6 voor de recente toekomst positief is (10 cups) en dan in de verdere toekomst deze kaart...dat lijkt dan op dat wat ik zou willen, niet gaat lukken...maar ik weet ook niet wat voor tijdslimiet deze legging inhoudt...
Maar zoals ik al schreef, ik ben nog vrij recent bezig met de kaarten en kijk vooral nog visueel naar de kaarten en wat er in een boekje staat....

groetjes, Mariolina

Laure

Mariolina,

een KK is zo'n 6 à 12 maanden geldig

kan sneller als je een goede leerling bent :-)

ik zie graag zwaarden 4, maar ik slaap wel graag :)

snowdrop

Citaat van: Kleintje op april 20, 2010, 21:08:43 PM
Dat snap ik niet, waarom je die kaart als negatief ziet. Wil je dat hier delen?
;D ;D ;D ;D ;D Hé Hoyma, daar istie weer!  ;D ;D ;D ;D ;D

mariolina

hoi allemaal,

Zojuist op catherina web een betaalde Kruislegging gedaan...en het is niet te geloven, maar ik heb wederom een negatieve kaart getrokken op de vraag hoe het op werkgebied verder zal gaan.
1. situatie is de High Priestess (mooi begin)
2. dit heeft de situatie veroorzaakt Death (klopt, ik wilde iets anders)
3. advies de Magician (mooi, al mijn mogelijkheden inzetten met het inzicht wat ik deze maanden, als werkloze heb gekregen)
4. ontwikkeling wordt de Hanged Man (nee, toch...ik heb nog niet eens een baan en ik weet nu al dat ik klem kom te zitten en rust moet nemen, net als bij de andere legging, 4 of Swords)

Weten jullie of dat nou betekent dat ik binnenkort weer een baan krijg en dan weer 'vast' kom te zitten? of kan ik helemaal geen baan vinden? ...of gaat er iets erg gebeuren, ziek worden etc...

Misschien had ik geen kaarten moeten leggen, word er een beetje onzeker van ;_)

Groetjes, Mariolina

star in the night air

Hoi Mariolina,

Een betaalde legging? Doe je je leggingen niet zelf met kaarten? Ik zou niet te snel conclusies verbinden aan de kaarten, daarnaast vooral je intuitie gebruiken wat betreft de betekenis en van en zie het als inzicht krijgen. Je hebt geen echte negatieve kaarten, overal valt namelijk lering te trekken, en zeker als zo'n kaart in een toekomstpositie ligt kun je je er op voorbereiden. Je hebt het uiteindelijk zelf in de hand.

Je situatie ... de hoge priesteres is een kaart van wijsheid, van intuitie en spiritualiteit, en heeft een heimelijke kant. Sta open voor het antwoord in jezelf. Je maakt een gedwongen transformatie door, je wordt door de dood naar de hoge priesteres geleid. Dat is mooi, en waarschijnlijk ook nodig voor je ontwikkeling, dus omarm het.

Hte advies is om je gedachten om te gaan zetten in realiteit, inderdaad al dat inzicht. De wijsheid van de hoge priesteres. De gehangene is niet per definitie een slechte kaart.  Het geeft aan dat je vooral over moet geven, op een andere manier naar iets moet kijken en mee moet gaan op verandering. Volgens mij in je werktoekomst sterk lotsgestuurd. Eigenlijk vind ik het in combinatie met de Hoge priesteres een mooie legging. Laat het vooral gebeuren, wat moet zijn, moet zijn. Overigens vind ik het advies van de magier dan weer wat dubbel, maar volgens mij geeft deze vooral aan iets te doen met de wijsheid.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Als je vragen hebt, hoor ik het graag.

liefs,
Star