keltisch kruis voor het eerst gedaan

Gestart door sara-pezzini, april 28, 2010, 15:37:59 PM

sara-pezzini

hallo allemaal,
ik leg al jaren tarotkaarten met behulp van het boek werken met de tarot van hayo banzhaf en doe ook altijd de zelfde 7 kaart legging uit dat boek,dit werkt goed en klopt ook altijd,ook als ik dat niet wil ;D
maar wilde nu eens wat meer duidelijkheid en had 1 grote vraag en na heel veel lezen op deze site besloot ik het keltisch kruis te leggen over mijn relatie
mijn vriend is mijn grote liefde en soulmate,maar daar ik een eeuwige twijfelaar ben,en onzeker ben,ben ik soms bang om hem kwijt te raken en dus was mijn vraag of wij onze toekomst samen hebben.
nu vind ik het moeilijk om de legging te interpreteren omdat ik nooit keltisch kruis gedaan heb en omdat ik het moeilijk vind om hier nu niet mijn wensen en angsten in door te voeren
kan iemand me hiermee helpen??alvast heel erg bedankt!!!

de legging was als volgt
1 koningin zwaarden
2 pentakels 8
3 ridder bekers
4 zwaarden 9
5 pentakels aas
6 keizerin
7 pentakels 9
8 keizer
9 zwaarden aas
10 pentakels 7

vond het zelf wel apart dat keizer en keizerin er allebei lagen!

Opti-Mystique

Hi Sara,

De legging laat zien dat jij een echte denker bent, en daarnaast tastbare resultaten nodig hebt om aan te werken of om door gemotiveerd te worden. Denkactiviteit heeft als keerzijde dat 'doom-scenario's' je ook niet vreemd zijn... piekeren is je welbekend. Je hebt daarnaast een doel nodig en je energie moet in jouw ogen 'nuttig' besteed worden. En als dat nut of die resultaten even minder zichtbaar zijn, of er tijdelijk geen nieuwe impulsen uit je relatie komen, dan word je ongeduldig en neem je de gelegenheid om te gaan twijfelen of het het allemaal nog wel waard is.

Dat de man jouw grote liefde en soulmate is, blijkt niet alleen uit de Ridder van Bekers (de klassieke prins op het witte paard), maar Keizerin en Keizer zijn inderdaad ook nog eens een 'klassiek paar'. Jullie lijken dus ook werkelijk goed bij elkaar te passen! :D

Interessant zijn ook Aas van Pentakels en Aas van Zwaarden die tegenover elkaar liggen. Aas van Pentakels staat voor het opbouwen van iets tastbaars of concreets en ook de mogelijkheden op dat vlak, met daar tegenover Aas van Zwaarden, symbool voor jouw denkvermogen alsook voor je vermogen om knopen door te hakken.

Je lijkt in een (mild) conflict met jezelf te staan over of je relatie wel genoeg voldoening oplevert en over wat je concreet motiveert om er energie in te blijven steken. Je denken (piekeren) is je angst of vijand in deze. Als je wilt kun je altijd wel voldoende redenen vinden om je relatie kapot te redeneren... gevolgd dus door een knoop die je dan zou kunnen doorhakken.

Pentakels 7 is de uitkomst van je legging en geeft goed je dilemma weer: jullie hebben al veel samen opgebouwd in jullie relatie, maar de kroon moet er tevens nog op. Er is dus nog meer uit te halen, mits jullie allebei willen en weten waar je voor wilt gaan... Maar dat die mogelijkheden er ook zijn en dat het de moeite waard is, staat wat betreft deze kaarten als een paal boven water. Jouw uitdaging ligt op het leren hanteren van je denkvermogen, om van wat nu nog je valkuil is je kracht te gaan maken.

Ik wens je veel geluk en wijsheid!

hartelijke groeten,
Dolf

sara-pezzini

dolf,bedankt voor je bericht!!
ja hier kan ik wel wat mee en het klopt ook wat je zegt,het zijn vaak alleen maar mijn angsten die omslaan in doembeelden soms waardoor ik de realiteit uit ogen verlies en ga twijfelen
niet aan hem en niet aan mijn gevoelens voor hem en of ik met hem oud wil worden maar het waarom,waarom viel hij ook op mij,zijn zoveel mooiere vrouwen dat soort dingen,komen puur voort uit mijn eigen onzekerheid en soms mijn angst om mezelf echt bloot te geven aan hem...zie ook in dat ik hier aan moet werken maar voor mij is het al heel belangrijk dat de legging zo positief was en er dus buiten mijn eigen angsten geen redenen zijn om te twijfelen aan zijn liefde.....