Rouw Legging

Gestart door Luna, maart 22, 2010, 11:21:59 AM

Luna

Lieve Mensen,

Alhoewel ik de Ridder Wight Tarot kaarten heb, ben ik er niet heel goed mee.
Ik verdiep mij al meer dan tien jaar intensief in astrologie  :)

Toch heb ik het spel al jaren en is altijd alles "uitgekomen" als ik dat zo kan zeggen.
Bewustwording staat het voor mij voor.
Ooit was mijn leven saai en gebeurde er helemaal niets. Ik trok de tarot en daar kwam o.a
de Gehangene uit. Mijn leven zou op zijn kop komen te staan en alles zou anders worden.
Ik dacht toen nog; "ja ehhh, dat zal toch wel niet".
Nou het gebeurde, alles werd compleet anders en het kwam dus echt zo uit.
Ook trok ik ooit de toren in combinatie met andere kaarten, het was een heel hectische en zware periode.
Periodes lang steeds weer de koningin van de Zwaarden, die toen vaak voor mezelf stond.
Nu trek ik haar bijna niet...

Ik heb gemerkt dat bepaalde kaarten terug blijven komen in periode's.
Ik had bijvoorbeeld de kaart van de Overwinning (man op paard met lauwerkrans enz) toen ik examen haalde.
Harten drie vaker terug gekomen in de tijd dat mijn relatieverdriet (10-jarige relatie) mij nog pijn deed (oude pijn).
Ik gebruik mijn intuïtie bij het duiden en dan kom ik meestal wel een eindje.
Ooit duidde ik kaarten voor een goede vriend en daar kwam duidelijk uit dat hij problemen had met vriendschappen en ook de kaart met verraad. (de clown met zwaarden bij zijn handen)…

Het interpreteren en combineren van de combinaties vind ik het meest lastig.
Nogmaals, ik ben geen ster in duiden.
Na bijna een jaar deed ik weer eens een legging.
Mijn moeder is acht maanden geleden overleden en ik had geen behoefte aan kaarten leggen.
Gister deed ik dus een legging.
Ik vroeg over de Liefde. Hoe of wat…
Ik vlucht soms een beetje in “dingen” , kan moeilijk met mijn emoties overweg.
Vooral Zwaarden twee, die toevallig ook net uitgelegd was bij de arcana , die is heel toepasselijk. Ik sluit (bewust) mijn gevoel af vanwege de diepe gevoelens van intens verdriet
en diepe pijn en verlies, want mijn moeder was mijn alles.

Dit is de duiding;    (Ik ken de duiding niet, het stond in het boekje , dus deed ik hem gewoon even…)

Kaart die voor MIJZELF staat;   Pentakels 9  (vaker getrokken voor mijzelf)

Kaart die voor VERLEDEN staat;   Zwaarden 10      
(mijn moeder is overleden, het ergste van het ergste is mij al overkomen, erger kan niet. Ik voel het als het meest erge wat mij is overkomen)

Kaart voor TOEKOMST ;      Zwaarden 2      (voor de toekomst? Is dit negatief? M.b.t wat ik boven vermelde over angst voor rouwgevoelens?)

Kaart ALGEMEEN COMMENTAAR;      Matigheid    

Kaart (Optionele?) ;         Zwaarden 5  (deze kaart maakte ik me beetje zorgen over…wel veel zwaarden heb ik in de legging, van de 6 kaarten zijn er drie van zwaarden…)

Kaart GROEIMOGELIJKHEID;   Kelken 2   (dit vind ik een heel mooie kaart)


Hoe zou ik deze legging kunnen interpreteren? Zwaarden 2, 5 en 10
Matigheid, pentakels 9 en Kelken 2….
Ik zie het een beetje als 3 moeilijke kaarten en 3 mooie kaarten?
Wie kan mij een stukje op weg helpen?

Lieve groeten van Loes :)


We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hoi Sheis,

Pentakels 9 zegt mij dat je nogal alleen staat met je verdriet en dat je moet uitkijken dat het niet te zwaar voor je wordt. Probeer je een beetje te ontspannen en praat er wat meer over.

Zwaarden 10 geeft aan hoeveel emotionele steken je hebt gehad i.v.m de dood van je moeder. Het geeft ook aan hoe moeilijk je dit verdriet los kunt laten. Je weet even niet meer hoe je opnieuw moet beginnen.

Zwaarden 2 kan op problematische relaties met anderen wijzen. Dit kan het verdriet van je overleden moeder nog eens extra versterken. Niet dat ik jou een moeilijk mens vind want daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Het ziet er nu voor mij eerder uit alsof je het ook met relaties niet meer weet.

Matigheid toont een periode aan waarin je gaat wennen aan je nieuwe situatie. Dit kan soms langer duren dan je lief is.

Door de pijn van de emotionele verliezen, ga jij je misschien afzonderen of anderszins tactieken toepassen waardoor je (denkt) teleurstellingen op dit vlak te voorkomen. Weet dat je hiermee het tegenovergestelde bereikt.

Door Kelken 2 kun je opnieuw de verbinding met jezelf en anderen aangaan. Dit kun je op een hele liefdevolle manier doen.

Liefs van Leeuwin

Luna

Hoi Leeuwin,

Citaat van: Leeuwin op maart 22, 2010, 12:19:54 PM
Pentakels 9 zegt mij dat je nogal alleen staat met je verdriet en dat je moet uitkijken dat het niet te zwaar voor je wordt. Probeer je een beetje te ontspannen en praat er wat meer over.

ja, ik sta inderdaad alleen, maar dat is een bewuste keus. Maar spiritueel gezien ben ik in een soort proces gekomen wat heel waardevol voor mij is. Juist door leven en dood, wat zo dicht bij elkaar ligt ga ik alles in een hoger plan zien. Ik vind Pentakels 9 een mooie kaart, alhoewel wat eenzaam inderdaad.

Citaat van: Leeuwin op maart 22, 2010, 12:19:54 PM
Zwaarden 10 geeft aan hoeveel emotionele steken je hebt gehad i.v.m de dood van je moeder. Het geeft ook aan hoe moeilijk je dit verdriet los kunt laten. Je weet even niet meer hoe je opnieuw moet beginnen.

Bedankt! Ja, inderdaad, ik voel me, nogmaals,  vaak alleen, maar die keuze maakte ik ook wel zelf. Het is niet alleen mijn moeder die ik ben verloren, maar ook mijn relatie na tien jaar. Maaaar, daar was ik al jaren naar toe aan het groeien. Ik heb tijdelijk mijn opleiding onderbroken, de opleiding hbo maatschappelijk werk en dienstverlening. Ik ben alleenstaand moeder van een prachtige dochter van 7 jaar oud.
Moeilijker als waar ik nu doorheen ga is er niet eerder in mijn leven geweest. de zwaarden 10 laat dat inderdaad zien. Toch wil ik ook het nieuwe begin erin zien, de kleuren van de ochtenschemering. Het is geen nacht meer op de kaart (nacht= verdriet /duisternis?)
Ook is het gelukkig niet de zwaarden 9, de kaart van de vrouw op bed in een soort nachtmerrie. Grote kans dat als ik eerder de tarot trok dat deze mogelijk was verschenen. Ik probeer de kaart Zwaarden 10 te interpreteren als; De grootste pijn die je kan hebben, maar een nieuwe periode die aan gaat breken?

Citaat van: Leeuwin op maart 22, 2010, 12:19:54 PM
Zwaarden 2 kan op problematische relaties met anderen wijzen. Dit kan het verdriet van je overleden moeder nog eens extra versterken. Niet dat ik jou een moeilijk mens vind want daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Het ziet er nu voor mij eerder uit alsof je het ook met relaties niet meer weet. teleurstellingen op dit vlak te voorkomen. Weet dat je hiermee het tegenovergestelde bereikt.

Inderdaad met relaties in de liefde weet ik het ook niet meer. hulp neem ik niet aan omdat ik toch denk; ik moet dit verlies zelf een plaatsje geven. nu was die arm ontvangen altijd al moeilijk voor mij. Ik kan makkelijker geven dan ontvangen, een thema wat terug blijft komen.


Citaat van: Leeuwin op maart 22, 2010, 12:19:54 PM
Door Kelken 2 kun je opnieuw de verbinding met jezelf en anderen aangaan. Dit kun je op een hele liefdevolle manier doen.

Dat is heel mooi en fijn  :) Kan dit ook een nieuwe liefde betekenen? Het opnieuw openstellen en iets aanbieden; de kelken komen elkaar nader zeg maar.

Thanx van Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hoi Loes,

Ja, dit kan ook een nieuwe liefde betekenen!

Liefs van Leeuwin