tarotlegging over verleden

Gestart door kitty, maart 18, 2010, 17:29:18 PM

kitty

Hallo allemaal, graag zou ik van jullie weten of er een legging bestaat die meer over het verleden gaat.

Zo zou ik graag een legging doen om mijn relatie tot vader en moeder (beiden overleden) meer te kunnen begrijpen.
Zoals zo vaak kampen mensen, tenminste ik wel, met vragen die te maken hebben met mensen die niet meer leven, zodat je het ook niet kan bespreken met ze.

Ik denk dat ik geholpen kan worden met die grote vraagtekens in mijn hoofd en zo meer rust kan vinden. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Graag tot schrijfs en alvast bedankt ook!

Rita

klaproos1945

hoi rita

welkom in dit forum
leg je zelf wel eens de kaarten?
veel liefs van klaproos1945

kitty

Hallo Klaproos, Een tijdje terug heb ik een boek met kaarten gekregen en ik heb wel al kaarten gelegd.
Moet er wel bijzeggen, dat ik het niet helemaal begrijp.
Soms zie ik er wel degelijk wat in, maar soms ook niet.

Heb jij goed advies over zo'n kaartlegging?
Wat ik graag zou willen is dat er voor mij meer duidelijkheid komt aangaande de karakters van mijn ouders enz., en wellicht daaraan verbonden mijn karakter en houding in het leven.

Alvast bedankt voor je interesse
groet van Rita

klaproos1945

hoi rita

het advies wat de meeste mensen op volgen is dat men een legging die men gemaakt heeft
  op dit forum schrijf en de vraag er bij schrijft meestal krijgt men dan een uitleg van iemand
  het lezen van andere topic wilt je ook wel eens verder helpen het is leuk om eens te kijken
  wat het aanbod is over de kaarten
  veel pluzier er mee klaproos1945

Mikal

Wat ik zelf weleens doe als ik geen goede legging weet of iets heel specifieks wil weten  is zelf een legging maken. En dat hoeft helemaal niet zo strikt of volgens bepaalde regels te zijn. Maak de vragen die je wil weten zo duidelijk mogelijk en trek dan vervolgens voor elke vraag een kaart. Je kunt de kaarten in een figuurtje leggen maar ook naast elkaar.

Als ik meedenk met jou vraag dan zou je bv. een rijtje kaarten voor je vader kunnen maken, één voor je moeder en één voor jezelf. Bepaal zelf waar de rijtjes komen te liggen, dat kan namelijk ook al aangeven hoe de dynamiek tussen jullie was. Bijv. moeder links, vader rechts en jij in het midden. Of vader boven, moeder trapsgewijs eronder en jij daar weer onder. Doe dit naar gevoel. Trek dan een kaart voor je vaders gedrag + een kaart hoe zijn houding was in het leven, als dit is wat je wil weten. Ik zou niet teveel kaarten trekken om het enigszins overzichtelijk te houden. Voor je moeder hetzelfde. En dan bijv. voor jezelf hoe jou karakter hierdoor gevormd is of wat jij hiervan hebt overgenomen. Hetzelfde voor jou levenshouding.

Wat voor mij altijd werkt, vooral het een legging betreft die over relaties gaat is om te kijken hoe de afbeelding van de personen op de kaarten zich tot elkaar verhouden. Dus naar wie kijken ze, proberen ze contact met elkaar te maken etc. Dit werkt vaak heel verhelderend.
Het is maar een ideetje hoor. Succes!

Liefs

kitty

O ja, goed idee Mikal!

Kan ik hier dan het best alleen de grote Arcana gebruiken of juist beter niet?
En ook met omgekeerde kaarten?

alvast weer bedankt!
groet van Rita

Ricca

Hallo Rita,

Ik zou alle kaarten gebruiken, dus grote + kleine arcana.

Of je wel of geen omkeringen gebruikt, maakt eigenlijk geen verschil, zolang je er maar bij stilstaat dat bij het gebruik van rechtopstaande kaarten de omgekeerde betekenis gewoon bij in de rechtopstaande kaart zit.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love