Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

bloedend tandvlees

Gestart door Leeuwin, maart 14, 2010, 01:59:50 AM

Leeuwin

Hallo allemaal,

Vannacht droomde ik dat mijn tandvlees ging bloeden nadat ik mijn tanden gepoetst heb. Wie kan hier iets mee?

Groetjes van Leeuwin

klaproos1945

de zelfbevrijding
                             nadat je tanden schoongemaakt zijn komt de frustatie van onmacht
                             jij moet braaf in het gereel lopen en kan je je specifieke eigenheid
                             wel waarmaken?

heb je soms de neiging om de machteloosheid en frustraties op andere te
                             richten als of zij er de schuld van zijn of zit je in een ontkennings fase?

geef je rustig over aan je diepste zelf bouw je leven in vreugde uit
                             maak je zelf waar in zelfvertrouwen en laat je unieke ik openbloeien

veel liefs van klaproos1945

Leeuwin

Hoi Klaproos,

Als er al frustratie moet zijn dan is het van de huidige miscommunicatie op mijn werk. Ik weet dat dit tijdelijk is maar het gevoel dat er niet naar je wordt geluisterd is frustrerend ja. Tja, dan komt er weleens een grote mond van mijn kant of niet maar dan laat ik duidelijk zien waarom ik iets wel of niet wil.

Ik ontken dus niks maar bevestig juist. Ik ga me eens orienteren op een andere baan want weliswaar is dit tijdelijk maar heb het gevoel dat er in de toekomst vaker van dit soort momenten zullen komen en dat wil ik niet.

Mijn unieke ik zal opbloeien maar heb mezelf toch nooit als een grijs muurbloempje gezien :D

Bedankt voor je reactie!

Liefs van Leeuwin

klaproos1945

hoi leeuwin

in de frustratie is juist de bevestiging de ontkenning!!!
veel liefs van klaproos2010

star in the night air

Hoi Leeuwin,

Eens even kijken. Tandenpoetsen, tandenborstel kan er wel op duiden dat je jezlef verdedigd bij kritiek. Toch wordt je geraakt: je bloedt. Het kan duiden op confrontaties die je uitputten. Dsu klopt inderdaad wel met wat je zegt.

Liefs,
Star

Leeuwin

@Klaproos,

Bevestiging is heel wat anders dan ontkenning. Op school al leerde ik dat dit tegenstellingen zijn. Ik weet één ding wel heel zeker: ik ben niet iemand die tegen wit zwart zegt en tegen zwart wit zegt.

@Star in the night air,
Als mensen me grof benaderen of mij onterecht van iets beschuldigen dan kan ik verbaal heel agressief zijn ja, heb je goed gezien. Dat bloeden duidt er inderdaad voor mij op dat ik al die discussies zat ben en dat ik mogelijk verbaal te ver kan gaan. Ik heb nu e.e.a aan maatregelen voorbereid voor mezelf want ik voel wel dat ik dit niet ga volhouden op den duur.
Vanochtend sloeg ik in één keer de krant open en gelijk viel mijn oog op een advertentie van een detacheringsbureau die mensen onder alle omstandigheden kan detacheren. Toeval? ??? Zonder vroom te zijn heb ik het vage gevoel dat boven hierin een rol speelt.

Liefs van Leeuwin

klaproos1945

hoi leeuwin

sorry volgens mij heb je het niet goed gelezen!!!
als men gefrustreed zijn mening verkondigt en in de verdediging valt
dan kan het gebeuren dat men tegen beter weten in de ontkennig van
de waarheid vervalt

http://www.youtube.com/watch?v=E7B63yT_uRQ

Leeuwin

Hoi Klaproos,

Nu begrijp ik de de context van je opmerking beter. Ik heb dat bureau gebeld en kan er op korte termijn voor een orienterend gesprek terecht. Alleen dat al lucht me op! Ik ben zeer benieuwd al zeg ik het zelf.

Groetjes van Leeuwin

klaproos1945

naar welk bureau heb u gebeld?
waar gaat het gesprek over/ heb je je er een beetje op voor berijd?
enz enz hier hoef je me niet op te antwoorden het zijn een paar handvaten
die je kunt gebruiken voor dat u het gesprek aangaat want in een onbewust
gesprek komt men zich snel tegen neem er de tijd voor om hier over na te denken!!!
veel liefs van klaproos1945

Leeuwin

Hoi Klaproos,

Ja, ik heb me vandaag ook al een beetje voorbereid. Mijn doel is om een andere werkplek te vinden zonder dat dit financiele consequenties heeft. Ik probeer nu in kaart te brengen wat ik het liefst op een werkplek wil

Liefs van Leeuwin

klaproos1945

hoi Leeuwin

Dan wens ik je veel geluk met een nieuwe werkplek vinden die helemaal bij u hoort
         fijn dat het voorbereiden hier op het doel kan bevorderen

vriendelijke groetjes van klaproosje

Julia

Lieve Leeuwin,

Je mond kun je zien als toegangspoort (voor voedsel en zuurstof) tot je innerlijk, en ook hoe je in contact staat met anderen (communicatie).
Je tanden (eerste indruk) symboliseren ook vaak hoe je - uiterlijk - overkomt op anderen. Je laat je tanden laat zien, een dreigende/aanvallende houding.

Met je tanden (en kiezen) verwerk je (ver-hap-stuk je) heel krachtig wat er dagelijks passeert. Je poetst je tanden omdat je schoon en netjes (aardig) wilt blijven; je wilt zeker niet onder de plak zitten! Wellicht is je poetstechniek onzorgvuldig? Ga je te ruw of te snel te werk. Als de (grove tanden) borstel er doorgaat (als mensen me grof benaderen...), worden de irritaties geactiveerd. Dan gaat het bloeden (= rood), dan ben je gekwetst/boos.  

Ik weet niet of je in de spiegel keek, als dat zo is dan laat je onbewuste je zien dat op irritatie een ont-steking volgt (dan kan ik verbaal heel agressief zijn/dan komt er weleens een grote mond van mijn kant = je ontsteekt in woede).

Liefs, Julia  :)

Leeuwin

Hoi Julia,

Ik stond inderdaad voor een ronde spiegel ja. Ik ontblootte mijn tanden niet speciaal maar ik poetste ook nogal ruw. Die grove bendering die jij schetst kwam er wel duidelijk uit ja. Vandaag was ik dus extra blij dat ik (al is het nu alleen nog wachten tot de afspraak) alvast mijn voorzorgsmaatregelen heb genomen, hetgeen ik hierboven heb beschreven.
Doordat ik in die spiegel keek heeft mijn onderbewuste me erop gewezen dat mijn ergernis in deze mijn probleem is. Want ik heb mijn werksituatie nog eens goed overdacht en naar mijn gevoel gaat dit euvel niet meer weg. Wat heb ik dan aan eigen irritaties met (eventuele) ruzies tot gevolg? Dan los ik het liever op een humane manier op. Dat kan er op duiden dat ik mijn tanden in de droom schoon en netjes poetste.

Ik ben zo: ik wil echt niet de baas zijn maar ik vind het ook niet nodig om onder de plak te zitten bij mensen. Ik probeer hier altijd een evenwicht in te vinden. Ik heb dus behoefte aan nieuwe zuurstof!

Bedankt voor je reactie. Liefs van Leeuwin

Julia

Citaat van: Leeuwin op maart 16, 2010, 17:04:45 PMDoordat ik in die spiegel keek heeft mijn onderbewuste me erop gewezen dat mijn ergernis in deze mijn probleem is. Want ik heb mijn werksituatie nog eens goed overdacht en naar mijn gevoel gaat dit euvel niet meer weg. Wat heb ik dan aan eigen irritaties met (eventuele) ruzies tot gevolg?

Yep!

Daar heb je inderdaad geen ruk aan.....

Ik zie de spiegel écht als een boodschap van jezelf aan jezelf. Een reflectie van jezelf met een verwijzing naar jouw onderliggende (tandvlees)pijn. Daar, de plek, waar jouw (tand)vlees gevoelig, pijnlijk, zwak en behoeftig (liefde en waardering) is, zou je aan de kaak kunnen stellen. Het is te helen!
Nu "covert" je verbale kacht (= tanden = agressie) deze pijn en emoties. Dan kun je poetsen wat je wilt, maar er blijven restjes achter. En dan is het is wachten op de volgende man/vrouw (collega, familielid, forumlid, buur, winkelier, weggebruiker, klant, kennis, vriend(in) etc.) die jou in je boosheid/gekwetstheid/onzekerheid triggert, raakt. En dan is het cirkeltje (spiegeltje) weer rond.

Ook al is het in jouw ogen nóg zo terecht. Stérker, al heb je alle gelijk van de wereld..... Je kan toch niet de rest van je leven iedereen (die jou in jouw boosheid/gekwetstheid/onzekerheid raakt) verbaal van repliek dienen en van tafel borstelen? Je kan mij niet vertellen dat dat goed voelt...., daar wordt je moe van. Je energie, je kracht (het bloed) vloeit uit je weg. Je kwetst uiteindelijk en met name jezelf ermee.

Lieve groet, Juul

Leeuwin

Hoi Julia :D

Daarom ga ik dus de oorzaak van mijn huidige probleem aanpakken. Ik wil niet in deze negativiteit blijven hangen, daar vind ik het leven te leuk voor. Door een toevalligheid ben ik er achter gekomen dat ik toch wel wat meer waardering zou willen hebben dan ik tot op heden krijg. Ik hoef absoluut niet met bewondering overladen te worden, dat is weer het andere uiterste. Gewoon normaal, af en toe een schouderklopje zonder sentimenteel gedoe. Dat schouderklopje kan lettelijk maar ook figuurlijk/symbolisch zijn.
Gemis aan communicatie of miscommunicatie veroorzaakt bij mij een gevoel van opgeslotenheid c.q verlatenheid en ik merk dat deze gevoelens de scherpte bij mij opwekken. De openheid die ik graag wil hebben kan ik op mijn werkplek niet krijgen, daar heb ik het op een goede manier met mijn leidinggevende over gehad. Ik ben vandaag dus extra blij met het plan wat ik al eerder beschreven heb. Uiteraard heb ik niet tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik plannen heb om weg te gaan ;D. Maar dit heeft weer een puur zakelijke reden.

Veel liefs van Leeuwin