Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

bloedend tandvlees

Gestart door Leeuwin, maart 14, 2010, 01:59:50 AM

Julia

Citaat van: Leeuwin op maart 17, 2010, 18:41:29 PMIk ben vandaag dus extra blij met het plan wat ik al eerder beschreven heb. Uiteraard heb ik niet tegen mijn leidinggevende gezegd dat ik plannen heb om weg te gaan ;D. Maar dit heeft weer een puur zakelijke reden.

:) Jaah, de kachel moet ook roken! Ik wens je veel succes met je plannen!

Lieve Leeuwin,

Zonder sentimenteel te zijn: ik waardeer jouw reactie zeer..... tof! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik even twijfelde om bovenstaande reactie te plaatsen en je in plaats daarvan een pm te sturen. Ik twijfelde aan mijn geschreven verwoording (en dus aan mezelf) omdat ik even bang was dat je wellicht uit je stekker zou kunnen gaan. Aangezien mijn intenties goed zijn, en ik zelf door een barriere wil gaan, heb ik 't wel gedaan, en zie hier!  8)

It sucks, als je niet gehoord (of gezien) wordt, als er geen verbinding is. Ik herken dat! Het raakt je met alle gevoelens (en gevolgen) van dien. Het is heel moedig en dapper van je om dit onder de loep te leggen. t' Is geen makkie, maar ook weer niet onoverkoombaar, zo heb ik zelf ondervonden. Wat overblijft? Verbondenheid met jezelf (en anderen) en een heel vrij gevoel.

Ter ondersteuning heb ik ontzettend veel gehad aan het boek: "geweldloze communicatie" van Marshall B. Rosenberg. Het zou verplicht voer moeten zijn op de schoolboekenlijsten......, en het leest heel makkelijk.

Warme groet, Juul

Leeuwin

Hoi Julia,

Bedankt voor je lieve reactie. Nee, ik ga niet zo gauw uit mijn stekker hoor! Dit is een forum waarin je openlijk met elkaar kunt discussiƫren. Als je zo'n bericht als dit plaatst dan kun je bepaalde reacties verwachten. Wil je dat niet dan moet je geen topic plaatsen. Hoewel spiritualiteit bij mij hoog in het vaandel staat heb ik toch ook een rechtlijnig kantje.

Wat ik nu heb is inderdaad geen makkie maar zoals je zelf al schrijft: zeker niet onoverkomelijk. Ik heb ervaren dat gezondheid het belangrijkste is wat een mens kan hebben. Ook al maak je weleens minder leuke dingen op andere fronten mee, gezondheidsproblemen vind ik altijd nog erger. Ik heb ervaren hoe betrekkelijk alles eigenlijk is toen ik jaren geleden een leverkwaal had en afgelopen jaar een maagontsteking (die gelukkig bijna weg is :D)

Verbondenheid met mezelf en anderen. Het alllerbelangrijkste, vooral dat het goed is. Jouw boekentip neem ik daarom zeer ter harte.

Er zijn ook mensen die het inderdaad moeilijk vinden om bepaalde dingen van zichzelf onder de loep te leggen. Dat ze daardoor juist ziek worden omdat ze bepaalde thema's in hun leven niet oppakken zien ze niet. Of ze komen anderszins in de malaise. Daar vind ik het leven veel te leuk voor! :D
En jij volgens mij ook aangezien ik vind dat je zeer humoristisch kunt schrijven. Bij mij hier ben je absoluut wel serieus maar ik lees ook weleens andere reacties van jou en dan zie ik het al helemaal voor me en vervolgens slaat mijn fantasie op hol!

Een lieve groet van Leeuwin