Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

"Vos"

Gestart door frommeltje, maart 10, 2010, 09:39:53 AM

frommeltje

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus ik weet nog niet helemaal hoe het er hier aan toe gaat.
Ik wil graag de droom die ik vannacht heb gehad met jullie delen en misschien dat iemand de betekenis ervan weet;

Ik sta voor een raam,het is buiten licht.Ik zie dat er een vosje voor het raam staat.
Het raam dat ik open maak is eigenlijk de opening naar het verleden toe  ???.
Ik begin het vosje te aaien en hij is heel lief.
Ik zeg tegen hem dat ik hem niet binnen kan laten omdat ik dan misschien het verleden ga veranderen en dat mag niet.

Het is een korte droom maar ik heb toch het idee dat hij wel van betekenis is,anders zou ik hem niet zo duidelijk onthouden.

Ben benieuwd of iemand hier iets mee kan,bedankt en groetjes....

klaproos1945

goede morgen rommeltje

welkom op dit forum
het verleden kan je niet veranderen wat wel kan is het anders gaan doen in de toekomst!

veel liefs van klaproos1945

frommeltje

Bedankt!
Da's eigenlijk een heel mooi antwoord en duidelijk.

FlyhighDivedeep

Hey frommeltje
(dat klinkt als een rommeltje :P ;) )

Vos staat btw in grote lijnen symbool voor;

De vos staat symbool voor Slim, sluw, bedrog en onzichtbaar. Ondanks deze negatieve invulling van 'slim' zijn is het algemene beeld van de vos toch sympathiek.
Misschien niet algemeen, maar de vos staat ook symbool voor sexappeal. (foxy)

Vos = sluwheid, ontwijking, onzichtbaarheid, discretie.

sierlijk , sluw , stoutmoedig

~---------------~

In je droom haal je hem eerst aan en vervolgens wijs je hem toch af, het is iets uit het verleden...

"misschien" (en dit is een aanname, dat moet je voor jezelf bepalen ;) ) heb je in het verleden veel gebruik gemaakt van bovenstaande eigenschappen, en misschien had het wel vervelende gevolgen. Je hebt vervogens dat gedeelte van jou "afgewezen"(of afgezwakt...), de droom is dus eigenlijk nog ff een herinnering en misschien lonkt die nog wat aan je...

en idd verder dus wat klaproosje zegt; dat was het verleden(wat dus niet vergeten moet worden ... ;) anders zou je nu niet opeens een herinnering eraan opgedrongen krijgen...) verder met de toekomst  8) .

Grtz.

(*omdat je hem opeens nu weer te zien krijgt, kan het ook zijn dat je hem weer ff nodig hebt of weer die eigenschappen wilt toepassen...maar dat lijkt me minder waarschijnlijk omdat je zelf bepaalt om hem niet meer binnen te laten...)

FlyhighDivedeep

Ricca

Hi Frommeltje,

Wat bijzonder dat je weet dat het raam de opening naar het verleden is. En dat het vosje naar je toe komt. Een vos staat inderdaad voor slimheid en zelfs listigheid, maar wel altijd met integriteit.

Je aarzelt om het lieve vosje binnen te laten omdat je in de droom gelooft dat je het verleden niet mag veranderen. Je schijnt te weten dat je het wel kúnt veranderen, en dat is ook zo. Door op een andere manier naar het verleden te kijken, verander je het daadwerkelijk. Of het mag? Ik zie geen reden waarom het niet zou mogen, als je het tenminste met grote integriteit doet, dus zeg maar heel eerlijk naar jezelf en met goede bedoelingen. De vos zou jou daarbij kunnen helpen. Als je er klaar voor bent.

Lees ook maar eens wat medicijnkaart Vos zegt:
http://www.starmanproductions.nl/medicijnkaarten/kaart25.html

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

FlyhighDivedeep

Off Topic (sry Frommeltje ;) ... allemaal vervuiling in je droomtopic )

@ Ricca

Hey ;) , wat ik wel eens heb met dromen uitleggen (vanmezelf of anderen...) is dit; hoe weet je nu of het juist een waarschuwing is om dit een vosje niet binnen te laten OF dat het juist een teken is dat je meer van(in dit geval een vosje) er in moet brengen.  (*ja, ik neem aan dat je dat zelf of degene die het droomt het beste weet...).

Zo laat frommeltje hier het vosje niet naar binnen, omdat er een halt in haar opgeropen wordt, dat kan dus zijn dat ze het inderdaad niet moet doen...of dat kan juist zijn dat ze het nog niet helemaal toe wilt laten--> aarzeling...

Of is dit een handiger manier om het te bekijken; het dier komt in droom voor... dus wil je dit aanwenden in je diepe ikje ?

Thx, FhDd

~-----~

On Topic

Verleden veranderen; ja hoor, je "mag" het voor jezelf heel anders plaatsen dan dat je het toen ervaarde( je bent ondertussen gegroeid, door nieuwe ervaringen of andere inzichten, dus dan is het logisch dat je dingen uit het verleden anders gaat of wilt plaatsen).

Ricca

Tja, of een droom een waarschuwing is of juist een aansporing... Daartoe moet je in ieder geval naar de droom als geheel kijken, FhDd. Er zijn meestal wel aanwijzingen... de sfeer, de aanwezigheid van licht, het gevoel van de dromer etc. In Frommeltjes droom is het buiten licht. Ze doet het raam spontaan open, begint het vosje te aaien en vindt hem heel lief. M.a.w. haar hart gaat spontaan uit naar het vosje. En dan zegt míjn gevoel al dat het vosje goed is voor haar. Wat haar tegenhoudt om het vosje binnen te laten is de gedachte dat ze daarmee misschien wel iets zou kunnen doen wat niet mag... Dat is het aarzelende verstand. En het is met spijt in het hart dat ze het vosje laat gaan. Het hart was voor mij in deze droom de graadmeter.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

FlyhighDivedeep

Citaat van: Ricca op maart 10, 2010, 22:48:29 PM
Tja, of een droom een waarschuwing is of juist een aansporing... Daartoe moet je in ieder geval naar de droom als geheel kijken, FhDd. Er zijn meestal wel aanwijzingen... de sfeer, de aanwezigheid van licht, het gevoel van de dromer etc. In Frommeltjes droom is het buiten licht. Ze doet het raam spontaan open, begint het vosje te aaien en vindt hem heel lief. M.a.w. haar hart gaat spontaan uit naar het vosje. En dan zegt míjn gevoel al dat het vosje goed is voor haar. Wat haar tegenhoudt om het vosje binnen te laten is de gedachte dat ze daarmee misschien wel iets zou kunnen doen wat niet mag... Dat is het aarzelende verstand. En het is met spijt in het hart dat ze het vosje laat gaan. Het hart was voor mij in deze droom de graadmeter.

Liefs,
Ricca

hey, ja klopt... ;) ik was gister gewoon klakkeloos iets snel aan het opschrijven...dat het buiten licht was bleef ook hangen... maar helemaal niet meegenomen in het gehele plaatje (hmmm, kwas gister echt gaar...normaal ben ik juist van het gehele plaatje :S ;) )...    (*hehe, dat krijg je ervan,  als je denkt van; hmmm, ik kan alles wel uitleggen..:P ;) )

@ Frommeltje, zo nu ist helemaal verwarrend voor je ;) maaruh, Ricca's post lijkt me iets gebalenceerder (tip; beter om die aan te nemen/naar te kijken... die van mij is namelijk precies de verkeerde kant op gedacht, doordat er teveel belangrijke symbolen in je droom niet werden meegenomen door mij ;) )

Groeten,
~FlyhighDivedeep

klaproos1945

er zijn nu twee Eenmaal Manieren van kijken naar iets het Leuken hier van is dat mensen uiteindelijk
toch weet waar het om gaat!

FlyhighDivedeep

:-* klapzoen voor Klaproos ;)

frommeltje

Hoi allemaal,

Wat een reakties allemaal,heel erg fijn.
Ik kan me vooral heel erg vinden in het antwoord van Ricca,dat klinkt eigenlijk allemaal heel logisch.
Maar de andere reakties geeft ook wel stof om over na te denken,d'r zitten zeker hele interessante dingen bij.
Ik heb wel vaker dromen door andere uit laten leggen en heel vaak komt er naar voren dat ik het verleden achter me moet laten en dat ik dan gewoon verder kan met de toekomst.
Ik vind het alleen zo gek,ik heb helemaal niet het idee dat ik nog zoveel met mijn verleden bezig ben.Maar volgens mijn dromen wel.
Het menselijk brein kan heel bedrieglijk zijn.
Nou in ieders geval allemaal bedankt voor jullie reakties,leuk forum!!!