Het Geheim van de Hoge Priesteres

Gestart door Renee1, februari 28, 2010, 15:20:59 PM

Renee1

Beste allemaal,

Ik heb de Geheim van de Hoge Priesteress legging gedaan, maar ben er nog niet helemaal thuis in. Kunnen je helpen of advies gegeven hoe ik deze moet interpreteren? De vraag had te maken met wat is er gaande en wat gaat er gebeuren?

1. Aas bekers - situatie: kansen op geluk
2. 10 bekers - situatie: verlangens naar harmonie
3. 9 staven - thema: verdediging maar er zijn geen vijanden
4. 10 zwaarden - meer invloed: abrupt einde?...maar waarvan? het verleden?
5. 2 staven - minder invloed: neutraliteit
6. 5 bekers - onbewust: verlies, verdriet
7. 6 pentacles - bewust: genereus? deze begrijp ik niet zo goed
8. 8 pentacles - uitkomst: werken aan een nieuwe start
9. geen grote Arcana kaart

Kunnen je helpen, vooral de 4e kaart begrijp ik niet goed, het ziet er zo luguber uit.
Groetjes, Renee ???

Leeuwin

Hoi Renee,

Zwaarden 10 geeft het einde aan van de vele (emotionele) steken die je de afgelopen tijd hebt gehad. Bekers 5 op de onbewuste plaats zegt mij dat je jezelf nogal schuldig voelt over wat je is overkomen. Ook kun je sommige dingen nog niet loslaten waardoor je negatieve gevoelens zoals boosheid en verdriet veel langer dan goed voor je is, vast blijft houden.
En Bekers Aas en Bekers 10 sommeren je juist om die negatieve gevoelens los te laten en je eigen goede en waardevolle kanten onder ogen te zien. Het ligt niet aan jou dat jij die (emotionele) steken hebt gekregen. Het waren die mensen die jou niet op waarde wisten te schatten of jouw goede dingen niet wilde zien uit bijvoorbeeld jaloezie. Ik voel dat ze jou op een hele gemene manier in de rug hebben aangevallen (in figuurlijke zin dan).
Staven 9 geeft aan dat je wel kritisch moet blijven maar niet overdreven achterdochtig moet worden. En volgens mij ben je dat momenteel wel of zit ik er naast? Pentakels 6 zegt mij dat je veel te aardig geweest bent voor mensen die het eigenlijk niet verdienen. Die contacten/relaties zijn naar mijn vermoeden van begin af aan al ongelijkwaardig geweest maar dat had je zelf niet in de gate. Want jij bent niet zoals die mensen waren. Een aandachtspunt voor jou dus om er in contacten/relaties voor te zorgen dat geven en nemen met elkaar in evenwicht zijn.
Hiermee ga je een nieuwe start maken (Pentakels 8). Doe alles stap voor stap, verg niet meteen te veel van jezelf. Stukje bij beetje en dan komt het allemaal goed en groei je op een bewuste manier naar Bekers Aas toe.

Liefs van Leeuwin

Renee1

Lieve Leeuwin,

heel erg dank voor je snelle reactie...ja, het klopt helemaal; de afgelopen maanden heb ik een vreselijke collega gehad. Zij zei niets meer tegen mij, totaal negeren. Ik wist dat het niet aan mij lag, want alle anderen mensen hadden ook een hekel aan haar, maar ik zat bij haar op de kamer en dat is erg, vooral als je het werk ook niet leuk vind.
Momenteel ga ik iets nieuws zoeken, maar de nare ervaring met die collega blijft nog even nasuderen...
Groetjes, Renee

Leeuwin

Hoi Renee,

Je gaat al op zoek naar ander werk en dat vind ik heel positief. Je kiest dus al voor jezelf. De emotionele kant van het verhaal komt vanzelf wel goed. Heel veel sterkte! Laat je me nog eens weten hoe het met je  gaat?

Liefs van Leeuwin

klaproos1945

hoi renee
soms hoeft een mens het alleen maar te negeren als men genegeert wordt het is de emotionele
gevoeligheid die het erg maakt voor de mens die lief is ingesteld of vaak zich afgewezen voelt door de teleurstellingen in het leven hopelijk ken je hier iets mee
veel liefs van klaproos1945