Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vliegtuig

Gestart door polarseablue, februari 27, 2010, 14:01:20 PM

polarseablue

Heb reeds ged verschillende maanden met tussenpozen dezelfde droom die ik niet kan plaatsen; ook over een crashend vliegtuig. Het witte vliegtuig komt dichtbij mij neer. Het rookt maar ontploft niet. Alle mensen (die ik niet ken) komen er levend uitgekropen...Het maakt in feite een buiklanding.  ???
Kan iemand mij dit verder uitleggen want ikzelf kan het niet plaatsen

FlyhighDivedeep

hm, ja, eens zien of je hier iets aan hebt(ik doe ook maar een losse gooi…) ;

het lijkt niet superpersoonlijk te zijn, je bent meer getuige van iets… het gebeurt bij jou in de buurt(wel nabij)…

wit vliegtuig; situatie of persoon die opeens aan komt vliegen (oftewel; is er sinds kort een nieuwe collega of kennis/vriend/vriendin, of familielid die opeens weer in the picture is… of is er opeens een grote verandering gaande in je nabije omgeving… een verandering die plotseling was, opeens en best heftig…).

Het vliegtuig rookt en crashed vlakbij je neer… het is in iederreval een (tikkeltje zware/heftige? --> rook)situatie die je nogal opviel of een persoon(in dat geval een wat gehavend iemand?/iemand met een probleem -->rook) die je nogal opviel…

Mensen die je niet kent komen er levend uit;

Persoon(of personen…een groep? ) of situatie lijkt zich recht te trekken, of in iederreval weer ok…
--------

Hmmm… ja , het vliegtuig kan dus een persoon zijn of een groep
Of het vliegtuig kan een situatie zijn…

Btw; jij doet verder niks(handelingen/reactie o.i.d. ? ) in de droom?
Er komt verder ook niet echt iets in voor wat meer inzicht kan geven… (moet je ff een propje naar Ricca gooien :P misschien kan zij er iets van maken :) )

FlyhighDivedeep

* hm, het is natuurlijk wel persoonlijk...anders zou jij het niet dromen...

dan gaat het btw nog steeds over een situatie die zomaar/plots aan kwam vliegen... vliegtuig=lucht ... iets waar je over aan het denken was/bent...  maar de oplossing wilt niet komen... je kan het probleem niet takkelen (rook...)...  het was eerst een soort slag bij heldere hemel (het vliegtuig is wit...)... maar er bleken/blijken toch problemen om heen te zitten (= rook)...   het plannetje/de gedachte/of het bedachte valt in duigen uiteen... maar er is verder niks verloren (iedereen komt er weer levend uit...)... het vliegtuig is trouwens verder ook niet kappot lijkt het...

dus misschien is het iets waar je probeert op te lossen...of een idee wat je aan het vormen bent maar wat steeds lijkt te mislukken/ of waar je niet uitkomt (je hebt de droom al meerdere malen gehad...)...

of een een gedachte/plan/idee die niet lijkt te werken in het echt...  het vliegtuig stort namelijk van lucht(denken) naar de aarde (concreet)...

FlyhighDivedeep

*toevoeging;

de mensen die er uitkomen ken je niet;

Dit zouden INs (en outs) van je plan/idee/ingeving kunnen zijn, je laat het plan al vliegen maar de invulling is eigenlijk nog niet compleet, je weet bepaalde dingen nog niet, deze moeten nog wat dieper uitgewerkt/uitgedacht(nog wat meer kennis vergaren over hetgeen wat je voor elkaar wilt krijgen, voor een vollere invulling) worden, zodat het wel gaat werken...

Ricca

Ja, ja, een propje naar Ricca gooien. :-X Maar ik vind het toch lief van je, FhDd, want je snapt ook wel dat dat van de tijd afgaat die ik aan jouw gedroom kan besteden. :P

Lieve Polarseablue,

Als je dit al maandenlang regelmatig droomt, zou het toch niet moeilijk moeten zijn om het verband van de droom met je dagelijks leven te ontdekken. Op welke momenten krijg je deze droom? Wat is er overdag aan voorafgegaan? Dan heb je de betekenis al te pakken.

Natuurlijk is het handig als je iets van de symboliek weet. De lucht, het element lucht, heeft te maken met denken, spreken, schrijven, geloven, communiceren, horen, luisteren enz. Het is vaak het terrein van problemen - die zich dan in de droom vertalen in een probleem met een vliegtuig.

Heb je bijvoorbeeld het gevoel dat een bepaald project niet echt van de grond wil komen? Ben je met een studie bezig die te zwaar lijkt? Lijken je goede bedoelingen op geestelijk of spiritueel gebied tevergeefs te zijn? Ik noem maar een paar voorbeelden.

Het heeft ook met vertrouwen te maken heeft. Als een bepaald vertrouwen ontbreekt, kun je steeds het idee hebben dat er nog iets gedaan moet worden, dat je niet goed genoeg voorbereid bent of dat er iets op de loer ligt om, juist als je helemaal met jezelf in de wolken bent (vliegen) en opgewonden over de vooruitgang, naar je uit te vallen en te roepen: " Aha! Zie je wel! Toch nog iets vergeten. Toch nog iets verkeerd gedaan..." En dan val je met een klap terug op aarde en moet je al je krachten (de inzittenden) weer verzamelen voor een nieuwe poging.

De buik (ook de buik van een vliegtuig) is de plek van de emoties, dus hoewel er geen water in de droom aanwezig is, is het iedere keer toch ook een emotionele gebeurtenis.

Maar stel je nu eens voor dat het de volgende keer wél lukt. :D Haal jezelf niet naar beneden. Geloof in jezelf. Dat maakt echt alle verschil.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

polarseablue

bedankt Ricca voor je uitleg

Overdag gebeurt er niet echt iets speciaals waarna ik dit  droom...
Tijd zal wellicht uitwijzen wat er gaande is maar misschien kan ik er dan niets meer aan veranderen ....
Van zelfvertouwen loop ik inderdaad niet over de laatste tijd, allee op pers vlak dan toch niet
Zakelijk gaat alles goed.

liefs :-*

ps ook FhDd bedankt al herken ik me niet direct in je toch brede omschrijving... ::)

FlyhighDivedeep

whehe ;) ... naja had je weer leesvoer in iederreval :P .

( ;) , ik kan symbolische kennis beter toepassen om dingen te schrijven en maken etc... in plaats van het toe te passen om bv. dromen te verklaren neem ik aan ;) + dat ik alles altijd beter plaats als ik iemand face-to-face tegenover mij heb... hier is het gewoon opgeschreven, met een persoon tegenover je krijg je ook nog alle lichaamstaal etc erbij...dan ist makkelijker te plaatsen...)

Ricca

Graag gedaan, Polarseablue. Let ook eens op de verschillen tussen de dromen. Ze zullen vast niet helemaal identiek zijn. Die kleine verschillen kunnen je ook op het spoor brengen van wat precies het verband is van je dromen met het waakleven.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love