wakker op de bodem van het zwembad.

Gestart door Michel, februari 23, 2010, 10:54:26 AM

Michel

Ik word wakker op de bodem van het zwembad.
Het voelde goed aan. Ben heel rustig en heb geen paniek zelfs wanneer ik besef dat ik geen lucht heb. (Alsof het heel normaal is.)
Geheel ontspannen duw ik me van de bodem af.
Aan de oppervlakte gekomen bedrukt mijn bril mijn linker oog waardoor ik niet aanstonds kan zien in welke richting ik moet zwemmen.
Na deze goed geplaatst te hebben kan ik zien naar welke richting ik moet gaan.

Deze droom heb ik al een paar maal gehad!

FlyhighDivedeep

Ok, ik gooi mijn gedachte er ff over... (dit is ook maar de eerste keer dat ik dat bij iemand anders doe... dus ook maar ff kijken naar de reacties van anderen ;) )

Wakker worden op de bodem van het zwembad;

zwembad met water--> je zit diep in je eigen emotionele ikje

het voelde goed aan, en je kan gewoon ademen;

--> oftewel je hebt een goeie klik/band met je eigen emoties

Je komt gaat naar de oppervlakte;

--> naar je dagelijkse wakkerzijn staat

Bril drukt op je linkeroog, en niet weten welke richting nu op te gaan;

--> je weet nog niet precies hoe je je pas verworven goeie band met je emotie in het dagelijks leven kan toepassen, of hoe je dat vorm kunt geven...

bril wordt goed geplaatst en je wet welke richting je op moet gaan;

--> zodra je het in je dagelijkse leven/gedragingen enz etc hebt weten te implementeren, neem je je eigen gevoel ook mee in de keuzes en de dingen die je doet...

-> je bent van binnen al een met je emotie/gevoel... maar dit moet dus nog wat worden meegenomen in je gehele persoontje.

*nou dat is mijn interpetatie globaal gezien, ergens herkenbaar?

Michel

Dank voor je reactie.

Ik denk dat je ver op de juiste golflengte zit.
Voor mezelf was ik ook al ongeveer tot een gelijkaardige conclusie gekomen. (maar was niet zeker. eigen interpretatie dacht ik)

Heeft nog iemand anders een mening?

Ricca

Wat leuk dat je je aan de droom van een ander waagt, Flyhigh. :) Ik vind je uitleg heel goed.

Kleine aanvulling voor Michel:
Je verbaast je erover dat je onder water niet in paniek raakt. Het element water staat voor intuïtie en gevoel, het element lucht voor het denken. Helemaal onder water zijn betekent in het dagelijks leven dat je in ademnood kunt komen, maar in de symbolische droomwereld betekent het gewoon dat je op dat moment geen behoefte hebt om te denken.

Linker- en rechteroog zijn verbonden met resp. intuïtie en verstand. Als je uit het water komt ervaar je dat de bril op je linkeroog drukt. Er ligt even te veel na-druk op een intuitieve kijk. Maar het gaat in het leven om een evenwichtige vermenging van intuïtie en verstand. Dan vind je de juiste richting.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love