mijn huwelijk

Gestart door cor, februari 21, 2010, 17:16:15 PM

Leeuwin

Hoi Cor,

Hier een legging voor de verborgen kant van jouw man. Ik heb expres deze legging gebruikt omdat hij zeer geschikt is om achtergronden na te vorsen.

1+2: twee energieën die elkaar kruisen: Zwaarden 10/Ridder van Zwaarden.

3. Vroegere oorzaken: De Dood

4. Oorzaak die het mechanisme in werking stelt: Zwaarden 6

5. Hogere inzicht: Kelken 6

6. Noodzakelijke consequentie: Zwaaden 9

7. De volgende stap: Schildknaap van Zwaarden

8. Verrassende ervaring: Koningin van Zwaarden

9. Het resultaat: Schildknaap van Staven.

Meteen valt me op dat deze legging veel zwaardenkaarten heeft. Dit duidt er voor mij op dat jouw man een behoorlijke innnerlijke strijd voert. Het belangrijkste hier is om de op elkaar inwerkende impulsen te interpreteren.
Wat ik nu opschrijf klinkt misschien heel raar maar ik denk dat jouw man verschrikkelijk bang is om jou kwijt te raken. Hij is zo onzeker, dat hij met zijn gedrag haast het tegenovergestelde bereikt van wat hij eigenlijk wil. Ik vraag me af of hij zelf wel weet wat hiervan de oorzaak is. Voor jullie relatie is het denk ik wel noodzakelijk dat hij op dit punt aan zichzelf gaat werken. Alleen of met behulp van anderen. Hij uit zijn onzekerheid nu door samen te spannen met zijn moeder tegen jou. Ik sluit zeker niet uit (Ridder van Zwaarden) dat hij met zijn mond heel agressief kan zijn. In ieder geval gedraagt hij zich agressief om zich tegenover jou te bewijzen maar ook om zijn eigen emotionele pijn niet te voelen/te verbloemen.
Ik weet bijna wel zeker dat dit een trauma is door gebeurtenissen van vroeger. Ik weet haast wel zeker dat hij in ieder geval een keer (misschien nog wel meerdere keren) een groot verlies heeft geleden, aangedaan door anderen.

De Dood geeft aan dat hij superslecht tegen veranderingen kan. Want wat goed is moet niet veranderd worden, hou het goede vast want anders kun je dat kwijt raken. En iets dierbaars kwijtraken doet vreselijk pijn. Jij hebt toch die opleiding voor verpleegkundige gevolgd? Het is goed mogelijk dat hij bang is dat jij daar iemand ontmoet waarmee je een relatie krijgt. Ik noem nu maar even een voorbeeld hoor, niet dat dit het perse is. Dus wil hij liever niet dat jij zelfstandig bent want dan raakt hij je kwijt.
(Mede) door zijn gedrag zijn er spanningen ontstaan, voelt zich nu van je verwijderd en neemt zijn voor jou akelig gedrag toe. Ik vraag me af in hoeverre hij beseft dat voornamelijk hij hier de oorzaak van is.

Kelken 6 geeft aan dat het voor zijn eigen levensvreugde noodzakelijk is dat hij zijn angsten en onzekerheden kwijt raakt want anders wordt hij misschien zelfs depressief (Zwaarden 9). Ook vergroot het de kans dat jullie relatie op de klippen loopt en daar is hij nou juist zo bang voor. Laat hem inzien dat je op deze manier niet verder wilt. Wijs hem op hetgeen ik hier schrijft mocht je je hierin kunnen vinden.

Confronteer hem met zijn gedrag (Schildknaap van Zwaarden). Zeg dat je niet meer wilt dat hij en zijn moeder tegen jou samenspannen. Benoem je gevoelens, schaam je nergens voor!!!. Zeg hem ook dat als dit niet ophoudt, je dan werkelijk bij hem weg gaat hoe hard hij dan ook smeekt.
Zwaarden Koningin kan betekenen dat hij afstand neemt van zijn oude gedrag. Als dat niet het geval is zie ik het eerder als een kaart dat jij kapt met jullie relatie. Toch heb ik het gevoel dat hij uiteindelijk wel aan zichzelf wil werken (Schildknaap van Staven) maar er zijn een paar confrontaties nodig wil hij werkelijk de ernst van de situatie inzien.
Klopt het dat jouw man erg eenzaam is? Ook dit is een aandachtspunt.

Zo een heel verhaal. Vraag het me gerust als je dingen niet begrijpt.
Liefs van Leeuwin

cor

hey leeuwin,

strijd , in 2007 was hij ziek hij had kanker maar is nu genezen 100%
tegen iedereen zegt hij nog ik ben nog ziek ik heb nog kanker terwijl dat dit niet zo is.
telkens als iemand ziek is ,  moet hij ook zeggen dat hij ziek is.
ik weet over paar dagen terug had mijn dochter hevig buik pijn ,
hij zei   `IK BEN DUIZELIG IK GA FLAUW VALLEN` hij moet zich altijd betrekken (aandacht)
dat ik dacht dat hij iets psychisch had.

jaloers hij is altijd jaloer geweest dat hij zelf denkt en zegt tegen mij
`er is een ander` dat ik antwoor geen een man is mij waard.

hij wil me altijd bang maken dat hij vertrekt, dat het me nu niet meer intreseert.
dan zeg ik dan doe je maar.
veel keer was hij op het punt om weg te gaan in de hoop dat ik smeekte, vroeger NU NIET

hij praat nooit over zijn gevoelens , hij duwt me van hem dat er afstand tss ons is.
vroeger dring ik me om met hem over alles te praten, nu kan het me niet schelen, hij wil het niet.

eenzaam , hij wil het zo hij dacht dat hij zo gelukkig is, terwijl dat dit niet zo is.

ik weet niet of er iets te maken met het verleden.
hij praat nooit over zijn papa dat ik dacht dat hij overleden is.

wat denk jij erover?
als je nog iets wil weten vraag het maar.

Leeuwin

Hoi Cor,

Kanker is behalve fysiek ook psychisch een ingrijpende ervaring. Je hoort nogal eens dat mensen depressief worden na die ziekte ook al zijn ze voor 100% genezen. Dat kan bij jouw man ook het geval zijn.

Ik denk ook dat jou man graag de aandacht voor zichzelf heeft en als hij dat niet krijgt dan vindt hij hoe dan ook een manier om die aandacht wel te krijgen. Bovendien is hij, denk ik, nogal een controlfreak. Dat laatste kan ook erger geworden zijn nadat hij ziek is geweest.

Je was bang dat hij een ander heeft. Dat is nog niet het geval maar de kans dat hij op een gegeven moment wel een ander krijgt is aanwezig, wees je daar wel van bewust! Dat komt omdat hij jou niet meer bang kan maken en je smeekt hem niet meer om te blijven. Hij heeft kortom geen macht meer over je dus gaat hij op zoek naar een ander slachtoffer. Kan het misschien zijn dat hij diep in zijn hart moeite heeft met vrouwen? Ik kan hier nog wel dieper op ingaan maar eerst wil ik jouw antwoord hierop.

Hij wil dit zo omdat hij gelukkig is? Jouw man is uiterst gesloten en kan absoluut niet over zijn gevoelens praten. Ik zal niet zeggen dat het perse zijn vader is die hem dingen heeft aangedaan maar dat er ingrijpende dingen gebeurd zijn staat voor mij vast. Ik vind niet dat jouw man zijn verantwoordelijkheid neemt dus zijn problemen aanpakt. In plaats daarvan gebruikt hij jou om zijn aangedane leed op af te reageren. Ik vind dit verre van juist. Jij bent niet degene die het hem aangedaan heeft wat het ook moge zijn.

Wat zou hij doen als jíj eens bij hem weg gaat? Het moet eens andersom zijn! Als ik jou was zou ik hem nog een keer grondig waarschuwen en als hij daarna zijn gedrag niet verandert en/of actie onderneemt om zijn houding t.o.v jou te verbeteren, dan zou ik mijn keus maken als ik jou was. Maar dat is niet aan mij om dat voor jou te beslissen.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het hé?

Liefs van Leeuwin

cor

hey leeuwin,

je hebt echt volkomen gelijk, na een ziekte komt een depressie,
en ik weet het, maar hij vindt mij om op te reageren om de duur wordt ik zelfs ziek ,
ik heb een huishouden , hij beseft het niet wat ik allemaal moet verdragen.
dan zegt hij ik wou dat dit u overkwam of ik zijn ziekte overnam.
ik weet het het is niet gemakkelijk.

en dat hij weg gaat , mischien als hijeen vrouw zal tegen komen, die hem onderdak geeft, voeding en financieel,
dan gaat hij wel weg en daar de slachtoffer vinden.
ook omdat hij de leeftijd niet heeft om achter een ander te lopen , hij weet die tijd is gedaan,
met iemand een relatie en dan weg gaan en zo continu, tot nu beseft hij dat hij daar niet niet heeft uitgehaald, of bereikt.
hij weet wel als hij weg gaat zonder dat er een ander vrouw heeft dat hij verliest, dat weet hij wel.

voor de anderen speelt hij wel toneel, hij zegt dat hij nog 35% nog niet genezen terwijl de arts zegt van wel,
hij moet wel medicatie nemen voor iets anders , hij vertelt omdat hij nog kanker heeft.
hij beweert nu dat hij medecatie neemt en het is chemo, ik weet dat het niet waar is. soms neemt hij mij voor een domme, zo dom ben ik nog niet.

omdat hij geen respect heeft voor niemand, hij is zo bezig met zijn wereld en fantaseert hij dinges.

als je nog dieper wilt gaan boor mij geen probleem.
tenslotte wil ik hem gewoon helpen, ik heb de eerste dagen van zijn hel meegemaakt en gelooft of niet,
ik ben ook  door een hel gegaan toen hij ziek was.

wat heb ik toch medelijden met hem, maar hij wil alleen zijn, niemand mag in zijn wereld binnen gaan.

met vriendelijke groeten cor,
als je nog iets wil weten of dieper gaan voor mij is alles ok. ik doe het voor hem en voor de kinderen.

Leeuwin

Hoi Cor,

Je mag geeft naar mijn gevoel twee verschillende signalen af: enerzijds is er de roep om aandacht en begrip en anderzijds wil hij het helemaal alleen opknappen. Voor jou dus moeilijk te volgen.

Wat voor mij wel vast staat is dat het niet juist is om voor hem een boksbal te zijn voor zijn problemen. Je kunt voor hem een ondersteunende factor zijn maar ik vind niet dat hij zijn buien op jou moet afreageren. Het is te gek voor woorden dat jij je beroerd voelt door hem. Als ik jou was zou ik eens goed kwaad worden i.p.v nog steeds medelijden met hem te hebben. Als hij geen respect heeft voor jou, dan heb jij dat ook niet voor hem!
Natuurlijk ben je eerst samen door een hel gegaan, heel goed te begrijpen. Jij leeft met hem mee want het is je man. Heel logisch.

Maar deze buien op jou afreageren plus die aandachttrekkerij gaat mij te ver. Misschien tijd voor professionele hulp?

Liefs van Leeuwin

cor

hey leeuwin,

zo kun je het opnoemen een bokspaal, altijd reageer hij dit op mij. dat ik de oorzaak ben.
dat hij niet kan inzien dat hij zomaar op iemand reageer vind ik zo heel erg.
nu trekt het me echt niet aan, het ene oor naar het ander oor.
vroeger moest ik me altijd schuldig voelen, dat ik zogelijk een vod werd.
en als ik hem vraag waarom, antwoord hij ik wil alleen zijn. I don qere antwoord mij, ga de boom in (in mn gedachte)

medelijden heb ik nie meer, soms komt het als ik denk aan personen die ziek waren en hoe die zich voelen.ben

proffesioneel hulp aanbieden, voor hem is alles goed het het ben ik de oorzaak, zegt hij. erg he.
niemand kan hem helpen, hij wil het niet inzien , het zijn de anderen die niet normaal is, antwoord hij

groetjes cor

Leeuwin

Lieve Cor,

Als jouw man op generlei wijze hulp wil dan wordt het, denk ik, tijd om eens goed na te denken over wat jij eigenlijk wilt.

Liefs van Leeuwin

cor

hey leeuwin,

tis da dat ik ook aan het pijzen was,  en heb hem dat ook vertelt,
ik denk dat hij het eindelijk heeft gesnapt en eindelijk zijn frank valt dat hij niet goe bezig was.

groetjes cor

Leeuwin

Hoi Cor,

Ik hoop voor jou van harte dat het weer goed komt tussen jou en hem. Wat gaat hij nu doen of wil je mij dat niet vertellen?

Liefs van leeuwin

cor

hey leeuwin,

ik denk het dat hij goed heeft begrepen dat ik er eind aan wil maken en probeer zich te beheersen,
ook dat ik nu met jou erover heb en kan praten , nu kan ik mij eigen ontwikkelen, buiten vroeger was ik in een schelp.
ik zal u dan verder vertellen hoe het gaat eva.lueren

groetjes cor.

Leeuwin

Ik ben inderdaad benieuwd, ik hoop voor jou dat het goed gaat aflopen.

Liefs van Leeuwin

Vivke

Hallo lieve Cor

herkennende in welke situatie jij je bevindt, wens ik je heel veel sterkte en kracht. Ik hoop dat je er uit komt.

liefs, Vivke

cor

dag allemaal,

ik bedank voor jullie steun, jullie pakken da au serieus, ik vind het heel symatiek,

cor