Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Kobalt blauw

Gestart door Acacia, februari 13, 2010, 13:09:33 PM

Acacia

Dear Ricca,

ik heb geleerd de meeste van mijn dromen te duiden, maar ik vraag mij af wat de betekenis hier is van de kleur kobaltblauw ?
Zou je mij uit de droom kunnen helpen ? ;D

Ik heb een afspraak met een duitse man (die ik in werkelijkheid in 1997   tijdens een tarotworkshop-week  in Toscane ontmoette, waarmee ik in de loop der jaren af en toe telefonisch contact had en die de avond voor mijn droom een bericht insprak op mijn voice-mail.)   
De afspraak vindt plaats in een soort chique grand cafe of restaurant en ik ben me ervan bewust dat ik gekleed ben in een mouwloze kobaltblauw(e) jurk of gewaad, met een eveneens mouwloos, zwart soort hesje eroverheen.
Ik voel mij beautiful...

Dank bij voorbaat van Acacia

Kiwiwoman

Royal blue, Acacia, royal blue! Mooi, hoor!

Acacia

Dank Hoyma,

is kobaltblauw hetzelfde als koningsblauw ?
En dat gecombineerd met een toefje zwart...
Overigens bevind ik me in de droom weliswaar in het grand cafe c.q. restaurant, maar duitse man Johannes is nog niet gearriveerd.

Misschien aardig om te vertellen ( ;D): ik krijg bij jouw berichten vaak beelden cadeau van een prachtig landschap.
Het beeld is van een enorme ruimte met glooiende groene heuvels en uitgestrekte velden en weilanden; kortom een Nieuw Zeelands landschap zoals ik me dat kennelijk voorstel.
Ergens temidden van dit landschap bevindt zich een ruimbemeten huis of boerderij met her en der wat bijgebouwen....

Vanwege het tijdsverschil: slaap zacht van Acacia

Ricca

Leve Acaas,

Ik wilde lieve Acaas typen, maar bovenstaande kwam eruit. Ik laat het maar staan... ;D

Mijn eerste gedachte was ook royal blue, passend bij het chique etablissement. De kleur straalt waardigheid uit. Kleuren zoals kobaltblauw, korenblauw en saffierblauw hebben een helder, koel en toch vriendelijk, zelfverzekerd karakter. Ze zijn ook verbonden met water en gevoel, met name met vertrouwen, trouw, loyaliteit, mededogen enz. Maar het belangrijkste is natuurlijk het gevoel van beauty dat de jurk je geeft.

Het zwarte hesje lijkt een toefje bescherming. Zwart begrenst zichzelf (straalt niet uit) en kan bescherming geven aan iets kwetsbaars in jezelf.

Een tarot-cursusweek in Toscane? :) Ben je toevallig ook in de Giardino dei Tarocchi geweest?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Kiwiwoman

Zeg, Ricca, ik heb geleerd, dat zwart emoties van buiten opneemt (net als warmte) en wit emoties afstoot. Nu zeg jij hier het tegenovergestelde? Zwart beschermt? Nou, dan moet ik mijn hele idee van kleuren omgooien, he?

Precies zoals je het omschrijft, Acacia, mijn omgeving. Op dit moment maken de krekels een kl..... herrie, want het is HEET! Binnen was het zonet 29 graden, ik heb de airco maar aangezet, anders is het niet te harden. Ik kijk uit op de inlet van een van de rivieren. Hij is zo'n 3km breed en 35km verder ligt de rots waar een gat in zit, en waar boten doorheen kunnen varen. Wereldberoemd. The Hole in the Rock in The Bay of Islands. Daarachter is de stille oceaan. Jammer, dat ik hier geen foto's kan plaatsen. Mijn huurhuis is ook wat ruimer bemeten dan een gemiddeld huis in Nederland. Een heerlijke plek. Nee, geen boerderij. Dankjewel, koeien stinken! Echt! Hahaha.

Acacia

Lang leve Ricca !  ;D

dank dear one.
En what about het mouwloze van dress en hes hetgeen mij in de droom zelf zo specifiek opvalt ?
Heeft dit van doen met de kwetsbaarheid waarvan je spreekt ?

Grateful Acacia

Acacia

Hoy Hoyma,

klinkt beautiful.
Hoelang woon je al in Nieuw Zeeland en is het je gelukt er te aarden ondanks je begrek aan aarde ?  :D
(De song van Bob Dylan komt nu bovendrijven: I pity the poor immigrant; ik blijk mezelf met enige regelmaat te verassen met mijn eigen associaties.)

Groet van Acacia

Laure

Zichzelf ver-assen is nooit leuk.

Ik dacht ook aan koningsblauw, de kleur van de inktpatronen voor je vulpen.
Maar die kobalt is misschien ook belangrijk - en dan het feit dat dat een metaal is.

En dan op Wikipedia staat dat de naam kobalt van het Duitse "kobold" komt: aardmannetjes!!!

Acacia

dank Doosje,

laten we er inderdaad maar verRassen van maken.... ;D

Interessant, de verbinding die je legt en dan zeker die vertaling uit het (weer) duits..
Duitse Johannes zou je, astrologisch gezien, zeker een aardman kunnen noemen met zijn AC in Steenbok met er pal op de conjunties
Satuturnus/Venus en Mars; bovendien staan zijn IC en NMK in aarde.
(Sorry indien ik je verveel met mijn astrologische associaties :D).
Ikzelf heb erg geworsteld met het aardse (2 vierkanten) en ben er pas na langdurige werkzaamheden geworteld geraakt.
Na jouw bericht begin ik mij een aantal van zijn aardse vaardigheden weer te herinneren die mij destijds al opvielen.
Een ervan is, dat hij tijdens het toscaanse verblijf voor ons (een groep nederlanders en duitsers) enige malen heerlijk vegetarisch heeft gekookt.
Hij ziet er ook aards en stevig uit.
Ik houd er wel rekening mee, dat ik e.e.a. projecteer en dat het hier mijn eigen mannelijke energie betreft: de tijd zal het leren...

Wat voor soort metaal kobalt is ga ik zeker onderzoeken.

Dank met gratie, Acacia

Laure

Hé wat goed dat die post je naar meerdere denkpistes heeft gebracht!
Ik begrijp nu wel waarom een hele topic aan een kleur gewijd is... Er valt veel over te zeggen.
Zelf ken ik (helaas nog) niets van astrologie, maar nu je het vermeld, dit stond ook op Wikipedia:

"For example, in his Bible, Martin Luther translates the Hebrew lilith in Isaiah 34:14 as kobold"

En Lilith is toch een aandachtspunt in een horoscoop, niet?

Daarnaast (nog steeds in Wikipedia) nog vermeldingen over de Latijnse oorsprong van het woord kobold, nl. "cobalus". In het Engels: "rogue" (Nederlands: solitair ofzo???) wat gerelateerd kan worden aan "rogue planet", solitaire planeten (zonder zon of andere tegenpool in zwaartekracht). Ik weet het, aan mij is een goede detective voorbijgegaan, haha, grapje! Misschien trek ik het zelf te ver. 't Is omdat jij over astrologie begon. En ja die aardmannetjes hé. Maar die Lilith vind ik toch wel markant!

Opti-Mystique

Citaat van: Ricca
...Zwart begrenst zichzelf (straalt niet uit) en kan bescherming geven aan iets kwetsbaars in jezelf...

Citaat van: Hoyma
ik heb geleerd, dat zwart emoties van buiten opneemt (net als warmte) en wit emoties afstoot...

Ricca bedoelt uitstralen (naar buiten), en Hoyma bedoelt aantrekken (naar binnen). Als je veel met energie(werk) bezig bent, trek je vaak de aandacht van nieuwsgierige, onbelichaamde energieën. Zij vinden je interessant omdat zij zelf, zonder lichaam, geen eigen energie meer hebben en zich alleen kunnen blijven manifesteren door te parasiteren op energie van de levenden. Maar ook als je zelf hoog in je energie zit, kunnen mensen die zelf laag in hun energie zitten jouw energie bij je wegtrekken: het principe van hoge- en lage drukgebied. Ik geloof inderdaad ook dat het zwart(e energie, zoals negatieve intenties en emoties) is, die wit(te energie) aantrekt: wit straalt uit, zwart trekt aan.

Als je ergens geweest bent waar je je energie naar een hoog niveau gebracht hebt, zoals in staat geweest bent van trance/meditatie zoals bij yoga, reiki (of vergelijkbaar energiewerk), regressie etc, dan ben je als een lichtbaken in de duisternis. Zonder je ervan bewust te zijn wat er zich in die duisternis bevindt, val je zelf des te meer op.

Zwart helpt je in zo'n geval om jezelf (of liever gezegd: jouw energie) in die gevallen onzichtbaar te maken. Stel je maar voor dat je je energie verhult met een zwarte deken, en daarmee je eigen energie bij je houdt. Je bent als een sushi: een donkere afgrenzing, dan de witte energetische rijst... en het lekkerst, jijzelf, zit as usual prins(es)heerlijk in het midden! ;D

Vergeet alleen niet om je bescherming weer op te heffen als het niet meer nodig is, zodat je licht weer vrijuit kan stralen… :) Al is mijn ervaring dat je jezelf beschermen bewust doet, maar jezelf weer openstellen onbewust gaat. Tot de volgende keer dat je weer bescherming denkt nodig te hebben.

En vraag je energie simpelweg terug voordat je vertrekt, als je het gevoel hebt ergens te zijn geweest dat veel energie van je heeft gevraagd... Ieder z'n eigen energie; wees je bewust waar de jouwe blijft!

Dolf

Palomino

Citaat van: Hoyma op februari 14, 2010, 22:24:11 PM
Jammer, dat ik hier geen foto's kan plaatsen.

@Hoyma,je kunt hier wél foto's plaatsen hoor...Gisteren zag ik een stukje op de televisie over Nieuw Zeeland, de Stille Oceaan en meer...Wow wat een ontzettend prachtig land zeg :D.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

HoyMaria,

Over dat zwart...  Zwart kan zóveel betekenissen hebben, je kunt dat maar het beste per situatie (of droom) bekijken. Een zwart hesje heeft niet dezelfde betekenis als zwarte schoenen, een zwarte vogel of zwarte vegen op de muur. Een hesje, vestje, omslagdoek of jasje omhult en beschermt. De kleur zwart (inderdaad, de energie) straalt niet uit, maar trekt zich a.h.w. terug in zichzelf. Dat kun je ook als bescherming opvatten. Zeker in combinatie met een hesje.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Lieve Acacia,

Het mouwloze van dress en hes zie ik als openheid of eerlijkheid. Mouwen hebben de reputatie dat ze soms dingen verbergen. Er kunnen zelfs apen uit de mouw komen. Niet dat elke mouw iets verbergt, maar zonder mouwen ga je in ieder geval in alle openheid... zonder verborgen bedoelingen... kwetsbaar... ontwapenend...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Acacia

Dear Doosje,

Lilith (of de zwarte maan) is inderdaad een belangrijk punt in de astrologie.
Volgens de legende was zij de oorspronkelijke vrouw van Adam, volgens diezelfde legende was zij tevens androgyn.
Adam wist echter geen raad met haar vanwege haar eigenzinnigheid, haar gebrek aan volgzaamheid, haar autonomie.
Om deze redenen verstootte hij haar en koos voor Eva, die er vervolgens in slaagde hen beide het paradijs uit te werken dmv van het eten van de appel van kennis van goed en kwaad, daartoe aangezet door de slang.
Beiden, kennis en de slang zijn mannelijke symbolen, waardoor Adam dezelfde elementen tegenkwam, die hij in Lilith had verstoten en waardoor hij, via Eva, tegelijkerijd het paradijs verspeelde....

Het verband dat je legt tussen kobalt en Lilith vind ik prachtig en herkenbaar;
het sluit bovendien aan op mijn toenemende vermoeden dat de droom gaat over een afspraak met mijn eigen animus. 

Ga vooral door met het ontwikkelen van je gave voor verbanden leggen, associëren en tegels lichten !

Dank wederom van Acacia  :-*