Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droom met minikat...

Gestart door FlyhighDivedeep, februari 03, 2010, 16:45:41 PM

FlyhighDivedeep

Ik had zojuist echt een vage droom met allemaal verschillende emoties(maarrr ik heb wel wat koorts... wat voor invloed dat heeft weet ik niet...), ik kan het meeste wel plaatsen, maar misschien pikken jullie er nog andere dingen uit... komt ie;

-----------

Lichte kamer…groot leeg bureau, schuin daarachter een wat kleiner bureau met laden(die komt later trug…)
Meisje zit achter het lege bureau op een stoel met wieltjes(zo’n bureaustoel…)… ik rij de stoel met haar erop achter het bureau vandaan en dans met haar(nuja met de stoel maar zij zit erop…), ik buig ondertussen wat voorover en omhels haar daar half mee, ik voel me blij en er is genegenheid… zei doet verder niet zo heel veel behalve dan dat ze ook genegenheid uitstraald, en haar ogen groot zijn en een beetje onderdanig naar mij kijken… ondertussen wordt er doorgerold/danst met da stoeltje..
Dit gaat zo ff door…
--------------
ondertussen kronkelt er een HalfDoorzichtig persoon een paar keer over het lege bureau(kon dit eerst niet ff goed plaatsen…maarrr… dat ben ik ook alleen zie ik daar vooral mijn “jonge zijde” en heb ik wat meisjesachtige trekken?? + snorharen(als bij een kat…)…
---------------

Ik beweeg de stoel met iets meer snelheid, meisje raakt mijn arm aan en zegt “pas op…”(zachte stem, beetje beschermend) kijkt mij ondertussen met grote ogen aan… ik kijk weer naar het meisje op de stoel en ze ziet er opeens heel verleidelijk uit… vervolgens  kijk ik meteen naar het grote bureau en zie ik dat mijn doorzichtige ikje ervandoor gaat en kijk ik recht in de ogen van een grijs-zwaartgestreepte kat die onder het grote lege bureau zit…  

Ik maak een scherpe bocht met de stoel(met meisje erop) zodat we achter het bureau komen en  Met een zwierige/maar strakke beweging rol ik de stoel achter het bureau… terwijl ikzelf 2 stappen trug doe…
Het meisje kijkt gewoon recht voor zich uit en zit nu recht achter het lege bureau… staat alleen een lampje op aan de andere kant van waar ze zit…

Ik kijk nu naar het bureautje schuin erachter(staan trouwens ook nog kasten/rekken met vanalles en nog wat erachter/omheen…)
dit bureautje is volgestouwd met allerlei spullen, hier en daar steekt er wat uit de laadjes, het bureaublad ligt dus vol met allerlei papieren/mappen/pennen/potloden allemaal een beetje chaotisch opgestapeld, pc scherm is er half onder bedolven maar steekt er nog een stukje boven uit… stoel die ervoor staat liggen/staan ook spullen op.(dit is mijn bureau…wwet ik op dat moment)…
mijn oog wordt meteen getrokken door een kleine beweging… het is weer die kat alleen heeft ze een veel lichtere kleur(beetje lichtbruin erdoor… geen grijs…)(het trouwens een jonge poes nog… geen kitten maar daarvoorbij…late tiener)… en ze is superklein 3 cm ofzo (ik lach me op dit moment kappot in de droom… echt superklein  :D)… maar wat ze aan het doen is, is helemaal droog… ze speelt een spelletje op een klein opklapbaar spelcomputertje… (zo’n redelijk simpel weergegeven spelletje waarbij er van plateau naar plateu omhoog moet worden gesprongen en geklommen…) ok die minikat bedient die knopjes(door erop te springen…)… het figuurtje in het scherm is ook een bruin katje(maar dan ziet het er computerachtig uit…)…

Ik loop er nieuwsgierig naar toe en duw ook op wat knopjes(ondertussen duw ik die minikat daarmee een beetje weg…)… en loopt het spelletje fout.
Katje zegt “Dat is niet leuk!”(zelfde stem als het meisje maar dan wat kinderlijker…) ik duw nog wat knopjes in “Kappen nou!”(katje/meisje)… ik reageer heel snel en klap het spelletje dicht met minikatje ertussen die nu in het donker zit… die nu heel droevig/benepen “nu is het niet meer leuk!” uitroept… ik wordt er door getroffen en klap het meteen weer open…

Minikat “jaaaahhhh, nu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen…” (deze keer met gewone vaste stem/beetje klagerig…)…

En op een manier dat ik bijna omval van het lachen(misschien ook door de grote tegenstelling… eerst het hele bange en dan opeens het droge “jhaaahh”….

Katje gaat weer verder met het spelletje… ik stap naar achter en wordt wakker… half ingeslikte/gehouden lach… en ik voel het lachen in mijn buik….

*ow bijna vergeten... de mini-kat had ook eventjes een normaal formaat, zolang ze niet in contact was met mijn bureau/stek...

Kiwiwoman

Nou, deze droom is niet moeilijk.  ;D Er komt duidelijk in naar voren, dat waar je mee bezig bent, toch niet je totale interesse en daardoor niet je totale inzet heeft. Jij wilt zijn als die kat, die zijn normale grootte zou moeten houden. Dus laat je niet verleiden door wat er aan voordeel van je huidige werk is, maar ga op zoek naar een bezigheid, waar je kat wel blij mee zal zijn. Succes!  :D

Ricca

Hallo FlyhighDivedeep,

Wat een leuke, speelse en supersymbolische droom. Zwieren met je anima (vrouwelijke kant). :) Ik ga eerst een tekening (kladje) maken met alle elementen uit de droom, zodat ik het geheel in één oogopslag kan overzien.
Je hoort nog van me.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Ik ben ongeveer op de helft van de droom, dus dit wordt deel 1.

Een bureau is een werkplek en de droom laat jou zien hoe jij in het dagelijks leven in de lichte kamer van je geest/psyche te werk gaat. Licht is het tegenovergestelde van donker, maar ook van zwaar en er zit zeker ook iets lichtvoetigs in je droom.

Er is een klein bureau, dat is van jou, en een groter bureau, dat is van het meisje. Het meisje met de grote ogen en de zachte, beschermend klinkende stem, is je anima of vrouwelijke kant. Zij vertegenwoordigt jouw vrouwelijke energie, de energie van gevoel, intuïtie, innerlijk weten enz.

Het kleinere bureau met de computer is de plek van je animus of mannelijke kant, in het bijzonder je onderzoekende en logisch denkende kant. Met de warwinkel van papieren en uitpuilende laden en volle kasten, lijkt je verstand zelfs overuren te maken (niet zo vreemd voor een dubbele weegschaal). Toch staat het kleine bureau iets op de achtergrond.

Het bureau van het meisje is leeg, zij haalt haar kennis uit andere, innerlijke bronnen. Haar bureau is bovendien een maatje groter en dit zegt iets over haar positie, het grotere belang van haar rol in deze kamer.

Nu kom ik bij het actie-gedeelte van de droom. Actie is ook mannelijke energie en jij zet de actie in gang door het meisje met bureaustoel en al te verrollen, door met haar te zwieren in een blije, uitgelaten dans/halve-omhelzing. Ze laat het allemaal gebeuren. De genegenheid is duidelijk wederzijds en dat is erg mooi. Zo is het ook bedóeld te zijn in ieder mens... :)

De (beetje) onderdanige blik in haar ogen, daar geloof ik echter niet zo in. Kan dit jouw subjectieve waarneming zijn? De projectie van jouw eigen gevoel dat jij (logisch denkende jij) de leiding hebt in deze kamer van de geest? Het feit dat je haar uiteindelijk naar de andere kant van haar bureau rolt (waarbij zij "pas op" zegt), kun je ook zien als een (onbewuste) poging van jouw kant om de rollen van anima en animus om te draaien. Over ver-rollen gesproken...

Dit doet trouwens niets af aan het mooie van de dans. Het is geen kwestie van of/of, maar van en/en. Beide betekenissen bestaan naast elkaar.

Het halfdoorzichtige persoontje dat tijdens de dans een paar keer over het grote bureau voorbijkronkelt en dat je herkent als jouw jongere zelf (met meisjesachtige trekken), wil jou laten inzien dat je op dat moment helemaal niet als animus optreedt, maar vooral onbevangen en spontaan handelt en net zo intuïtief en gevoelig (hij heeft de gevoelige snorharen van een kat) als toen je jonger was. Het verstand staat tijdens het dansen op nul... :) Spontaniteit, intuïtie, gevoeligheid, het is allemaal vrouwelijke energie. Dus wie heeft er in werkelijkheid de leiding?

En ja, dan komt de aap uit de mouw, pardon, the cat out of the bag.... en je kijkt recht in de ogen van de grijs-zwartgestreepte (tijger)kat, die onder het bureau van het meisje zit. Een kat heeft veel eigenschappen van de anima: zachtheid én felheid, natuurlijkheid, gevoeligheid, eigenzinnigheid... Kat is allesbehalve onderdanig, weet precies wat hij/zij wil en laat zich niets wijsmaken. Kat heeft kennis van het verborgene. Kat is het meisje in een andere gedaante.

Wordt vervolgd...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

FlyhighDivedeep

ow, je maakt er veel werk van :) tof  8) .

weet je, ikzelf had helemaal niet alles op mijn eigen persoontje betrokken... ik had het ongeveer zo;
ik - naar dames in het algemeen... (als in; ik speel en dans ff met jouw... (maar je krijgt geen zoen en ik ga je verder niet aanraken of dieper laten komen) maar in vergelijking met met mijn ideeen en plannen etc ben je maar klein...)

maar deze uitleg die jij er nu op los laat klinkt makkelijk even aannemelijk... en sluit ook wel aan als je het van mij doortrekt... de vele plannen en ideeen kunnen de emoties tegenwerken of onderdrukken(en andersom...)

ben beniewd naar wat er nog meer komt :)

Ricca

Lieve FlyhighDivediepie,

Je eigen interpretatie van de droom is natuurlijk ook helemaal goed, maar beperkt zich vooral tot de oppervlakte van de droom. Dromen hebben meerdere lagen en als er zulke vreemde dingen als sprekende minidieren in voorkomen, kun je er wel zeker van zijn dat je op een dieper droomniveau zit, het niveau waarop elke persoon, elk dier, elk voorwerp een aspect van jezelf vertegenwoordigt. De relatie met je eigen vrouwelijke kant is ook bepalend voor je relaties met dames in de buitenwereld. De buitenwereld is altijd een spiegel van de binnenwereld.

Nu het beloofde vervolg: deel 2.

Op het moment dat je teruggaat naar het overvolle bureau van je animus, merk je het superkleine lichtbruine minikatje op. Ze speelt een kattenspelletje op een klein spelcomputertje en jij ligt al meteen in een deuk van het lachen. Als ze praat heeft ze dezelfde stem als het meisje en het is een vrouwelijk katje, dus ook minikat is een aspect van je eigen anima: een pienter aspect dat zich prima in je animus kan verplaatsen (computeren) en jou op die manier misschien wel iets aan het verstand wil peuteren... compeuteren ::)

En misschien is het computerachtige bruine katje in het scherm wel een mini-versie van je animus, die zij - door de juiste knoppen te raken - naar een hoger level probeert te loodsen...

Is minikat trouwens werkelijk zo klein en half-volwassen als jij denkt of is dit opnieuw een vertekende waarneming? Ik geloof het laatste, want...

Citaat van: FlyhighDivedeepde mini-kat had ook eventjes een normaal formaat, zolang ze niet in contact was met mijn bureau/stek...

Aan het bureau van je animus vind jij logischerwijs dat het verstand de leiding moet hebben. Daarom is het goed dat je een anima hebt die probeert te voorkomen dat je je teveel met je verstandelijke kant identificeert. Het negeren van de innerlijke leiding van de anima leidt altijd tot een gevoel van hulpeloosheid, dat vaak gecamoufleerd wordt door overdreven rationeel gedrag... Rationaliteit is in feite de eis van het verstand dat tegen het gevoel zegt: "Ik heb hier de leiding. Jij bent maar klein en belachelijk (je blíjft maar lachen om minikat) en weet eigenlijk niets. Laat mij het dus maar overnemen."  En de daad bij de overtuiging voegend, duw je minikat een beeetje opzij en neem je het spelletje van haar over. Dat loopt natuurlijk fout.

Als minikat duidelijk protesteert ("kappen nou!") klap je snel het spelletje dicht, met háár (jouw gevoel) ertussen. :o Op dat moment heb je letterlijk je eigen gevoel onderdrukt, in een reflex, zonder je rekenschap te geven van de gevolgen... Gelukkig klap je het deurtje van je hart wel meteen weer open. :)

Ik zei al dat de relatie met je eigen anima ook je relaties met vrouwen in de buitenwereld beïnvloedt. Als je je anima niet helemaal serieus neemt, als je haar niet echt toelaat in je hart of haar niet durft te vertrouwen, als je haar uitlacht of haar onderdrukt, zul je in de buitenwereld vrouwen aantrekken die een slecht beeld van zichzelf hebben en die hun eigen kracht indirect uitdrukken via manipulatie, kattigheid of geraffineerd kleine-meisjesgedrag (zoals je dat zelfs meende te horen in het achtereenvolgens kinderlijk, boos, bang, benepen, klagerig en vooral eigenwijs klinkende stemmetje van minikat).

Als ik terugdenk aan de wederzijdse genegenheid tijdens de dans met de bureaustoel, dan is er wel hoop hoor. :) Alleen is er in de droom nog geen moment waarop jij je door je anima laat leiden of haar zelfs maar vráágt wat zij wil. En dat zou je wel mogen doen. Daarvoor heb je je hart nodig, je innerlijke kracht, je spontaniteit, een flinke portie verwondering en het vertrouwen dat háár wens de wijsheid van het universum bevat.

Citaat van: FlyhighDivedeepin vergelijking met met mijn ideeen en plannen etc ben je maar klein...

De papieren op het bureau, jouw plannen en ideeën, zijn, als het erop aankomt, slechts bijzaak als ze niet de instemming van je anima hebben. Minikat vraagt je om je verstand op een speelse manier te gebruiken. Grote kat wil haar intuïtieve wijsheid met jou delen. En het meisje wil gewoon herkend worden als deel van jouzelf en werkelijk bemind en gesteund worden door jou.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

FlyhighDivedeep

Hey...weer ff trug van weggeweest...

Ow, en de uitleg klopt...(ik vergelijk het ook ff met a mun gedachtenspinsnels/gedichten/oneliners/muziek/schetsen die ik toen heb opgeschreven/getekent in die dagen(in halfdronken buien...maargoed dan kan ik ook heel diep in mezelf gaan en dus al mijn diepe roerselen tevoorschijn halen...)).

En ik vergeleek die even met zo'n 1,5/2 jaar trug... toen maakte ik ook al een hele ommezwaai zowel op leefgebied/wijze als in carriere/opleiding... punt is, nu kwam ik er weer achter dat ik die keuze niet hard genoeg heb/had doorgetrokken( in eerste instantie wel... maar daarna een stukje aangepast aan het verwachtingspatroon van wat anderen...).

Ik was me hier zo net voor de jaarwisseling al vrij goed van bewust... mijn creatieve dingen vooral degene die emoties enz uiten werden niet geheel lekker ontvangen... maar ook mijn luchtige creaties leken al te ver gegrepen... oftewel ik kon mijn dingen er niet in kwijt... en ondertussen had ik ook een flinke roofbouw op mezelf gepleegd...+ dat het financieel opeens hard achteruitliep...

oftewel wat gebeurde er toen; ... ik balde al mijn rationele gedachten + het ietwat verscheurde bittere gedeelte tot 1 vuist en besloot dat ik die in ging zetten om vervolgens weer wel te kunnen brengen/doen/leven zoals ik al ongeveer wilde een tijd trug... oftewel, bewust luchtig toneelspel + diepgeraakt van binnen, zorgde ervoor dat ik alle banden afsneed/snijd maar wel om er juist voor te zorgen dat mijn visie en emotie beschermd/bewaard bleven...  dat was niet tof want ik het het een jaar gelden bijna voor elkaar om alles lekker samen te laten gaan... nuja flinke trugval dus...  maarrr, nu naar nu, enkele knopen zijn doorgehakt, eigen plan/levensvisie staat weer voorop, wat ook meteen zijn weerga had/heeft in hoe ik weer sociaal omga met iedereen(ik had mij namelijk geheel truggetrokken van alles...ook het uitgaansleven enz...want het vervelende is dat mensen altijd naar mij toekomen/of om me heen circelen...dat is in goede tijden helemaal top, maar nu dus ff niet...dit moest en wilde ik zelf juist fixen)... ik sta weer een stuk sterker in de schoenen(dus nu is het niet(nuja minder :P ) gespeeld)....

wat ik hiervan heb geleerd; ego moet er zeker juist wel zijn als je iets gaat veranderen aan je levensstijl en/of plannen; met als gevolg dat je die weer iets kan dimmen als je het vervolgens gaat uitleven  8) ;) ... dan komt je persoonlijkheid namelijk weer vanzelf uit de verf...

Thx Ricca, want die uitleg klopt wel degelijk alleen was het zeker wel nodig om die anima in de buitenwereld ff te beschermen en te onderdrukken, want achter de schermen had zij gigantische inbreng in de plannen en ideeen voor nu en wat komen gaat ;) ...

FlyhighDivedeep

Citaat van: Ricca op februari 10, 2010, 14:00:10 PM

Ik zei al dat de relatie met je eigen anima ook je relaties met vrouwen in de buitenwereld beïnvloedt. Als je je anima niet helemaal serieus neemt, als je haar niet echt toelaat in je hart of haar niet durft te vertrouwen, als je haar uitlacht of haar onderdrukt, zul je in de buitenwereld vrouwen aantrekken die een slecht beeld van zichzelf hebben en die hun eigen kracht indirect uitdrukken via manipulatie, kattigheid of geraffineerd kleine-meisjesgedrag (zoals je dat zelfs meende te horen in het achtereenvolgens kinderlijk, boos, bang, benepen, klagerig en vooral eigenwijs klinkende stemmetje van minikat).

Als ik terugdenk aan de wederzijdse genegenheid tijdens de dans met de bureaustoel, dan is er wel hoop hoor. :) Alleen is er in de droom nog geen moment waarop jij je door je anima laat leiden of haar zelfs maar vráágt wat zij wil. En dat zou je wel mogen doen. Daarvoor heb je je hart nodig, je innerlijke kracht, je spontaniteit, een flinke portie verwondering en het vertrouwen dat háár wens de wijsheid van het universum bevat.

Ja, kijk nu is het de laatste tijd zo, dat het wel lijkt dat ik werkelijk alles en iedereen tussen 18 en 30 aantrek kwa dames...(aparte gewaarwording trouwens, dat is nml nog maar 2 jaartjes ofzo...+daarvoor dat ik dacht dat ik dingen zag/voelde die er niet waren,,,maar dat bleek dan achteraf wel degelijk te kloppen...  ) heel verschillend allemaal kwa karakter en looks en interresses... alleen moest ik dat ff helemaal niet hebben, ik had innerlijk te veel issues en lichaamlijk ook... moest ff afzondering+mezelf onder de loep nemen+uitvogelen hoe ik het nu wilde gaan doen etc etc...

"manipulatie, kattigheid of geraffineerd kleine-meisjesgedrag (zoals je dat zelfs meende te horen in het achtereenvolgens kinderlijk, boos, bang, benepen, klagerig en vooral eigenwijs klinkende stemmetje van minikat).

Als ik terugdenk aan de wederzijdse genegenheid tijdens de dans met de bureaustoel, dan is er wel hoop hoor. :) "

Ja, ik wil dus een mix van dit...en allebei in grote mate :P ... en idd, de ene uitstraling trekt dat soort vrouwen/meisjes en de andere uitstraling weer andere... maar goed doordat ik de laatste tijd wat in het slop zat... kleurt die uitstraling ook van het een naar het ander... :-X ;)

* hm, even een toevoeginkje...trouw, eerlijkheid en liefde en soort van evenwicht zijn trouwens wel de grondslag aan dat alles...(kijk, zij moet wel op mij kunnen bouwen en ik ook op haar... maar het moet niet saai worden... er moet af en toe wat "gespeeld" worden met elkaar... ik wil af en toe ff de baas zijn...maar zij mag dat dan ook de helft van de tijd(moet zelfs...)...en dan moet het weer harmonieus zijn etc etc...