Ik snap de staven schldknaap en staven 5 (omgekeerd) hier niet - relatielegging

Gestart door Pindy, januari 04, 2010, 20:20:58 PM

Pindy

Zojuist een relatielegging gedaan. Ik zit met een ex in mijn hoofd. Verstandelijk weet ik dat ik hem los moet laten, gevoelsmatig lukt dit mij te langzaam. De hele tijd heb ik het idee dat we nog iets moeten afronden, dat het niet klaar is en ik hoopte met deze legging meer inzicht te krijgen. Wie kan met mij meekijken of ik alles juist heb geïnterpreteerd?

Significator = staven schildknaap

mijn kaarten:                                          zijn kaarten:
positie 7= bekers 8 (omgekeerd)                positie 2= bekers 9
positie 6= pentakels 6 (omgekeerd)            positie 3= rad van fortuin (omgekeerd)
positie 5= bekers 5                                  positie 4 = staven 5 (omgekeerd

Mijn uitleg:
staven schildknaap staat voor een nieuw begin (dit begrijp ik niet, gaan we het opnieuw proberen, krijgen we een ander soort relatie?. Ik snap het niet, kan iemand mij hier vooral bij helpen?).

Het bewuste niveau qua denken
Ik heb beker 8 omgekeerd, wat volgens mij staat dat ik geen afscheid kan nemen en dit klopt. De manier waarop we uit elkaar zijn gegaan zit mij niet lekker en ik zit nog met heel veel vragen.
Hij heeft beker 9, wat volgens mij op wijst dat hij graag wil genieten, maar het moet allemaal vooral niet te dichtbij komen. Hij wil alles, maar het moet wel op afstand blijven, oppervlakkig. Alsof hij bang is om zich volledig te geven (dat laatste is mijn eigen denken).

Gevoel
Ik heb pentakels 6 omgekeerd, wat volgens mij op wijst dat ik er voor hem wil zijn maar onder voorwaarden. Dat klopt denk ik wel aardig. Ik ben goed gekwetst door de situatie en ik wil hem graag helpen/laten weten dat hij mij kan vertrouwen, maar dan moet hij veranderen en zijn excuses aanbieden. Tja dat is niet helemaal logisch, als ik hem wil helpen dan doe ik dat om hem te helpen en niet om erkend te worden in iets. Een puntje om goed over na te denken ;-)
Hij heeft rad van fortuin omgekeerd, wat duidt op veranderingen in de positieve richting, maar de omgekeerdheid geeft aan dat hij het tegenhoudt.

Gedrag
Ik bekers 5, wat duidt op rouw, afscheid, verdriet, maar voor de toekomst neem ik een levenservaring mee.
Hij staven 5 omgekeerd, wat duidt op ???. Hier heb ik moeite me, omdat ik de staven schildknaap niet begrijp.

Wat ik tot nu toe eruit haal is dat alles nog te vroeg is voor hem? (vecht tegen positieve verandering, is nog helemaal niet bezig om zich te laten raken, tja en dan die staven 5 omgekeerd???).

Voor mij is het denk ik wel zaak om het verleden te laten rusten en verder mijn weg te gaan. Zolang hij er niet aan toe is, worden mijn vragen dan toch niet beantwoord.

Klopt mijn interpretatie een beetje?

AANVULLING: Ik heb een extra kaart getrokken voor meer verduidelijking, dit was staven ridder, maar deze begrijp ik ook niet. Alles lijkt te duiden iets nieuws.

star in the night air

Staven schildknaap, daar kan ik misschien al kort iets over zeggen. Het geeft inderdaad iets nieuws aan, vooral het doorbreken van oude gewoontes en motieven. Ik denk dat je vooral echt moet gaan beslissen of je je relatie nog kunt redden. En als je er voorgaat hem terugwinnen, jezelf een ultimatum te stellen. Ik denk dat dat het thema is; wel of niet vasthouden aan het oude.

Bekers 8 omgekeerd geeft volgens mij aan dat je eigenlijk niet te snel wilt beslissen, dat je juist de tijd wilt nemen en dat je dat ook moet doen, omdat je intuïtie dit vraagt. Laat pas los als je het echt helemaal zeker weet. Volgens mij zit je goed wat betreft zijn gedachten. Kan het zijn dat hij gewoon niet toe is aan een echte serieuze relatie? Misschien heeft hij wel de wens om dit hebben, maar is hij er gewoon weg nog niet aan toe.

Gevoel; volgens mij zit je aardig goed wat betreft jezelf; het gaat om het geven. Dat wil je erg graag, dus ga daar ook voor. Het begint bij jezelf, misschien dat hij op die manier ook meegaat. Hij heeft, zoals ook jij, het nodig om het samen te doen. Hij verlangt er wel naar om zichzelf te evalueren, dat heeft hij eerst nodig voor de verandering.

Je gedrag laat zien dat je een deel kwijt bent, maar dat je je ook moet en zal gaan beseffen dat er iets nieuws is, of iets over is. Je hebt echt de tijd nodig om dat te gaan beseffen, en om je ook op het juiste te concentreren. Zijn gedrag kan misschien wat conflict tonen, maar hij gaat langzaam aan beseffen dat hij dit ook nodig heeft om verder te komen, zichzelf te leren kennen.

Staven ridder laat mij nog eens de energie zien, en dat het nodig is dat jullie eens goed praten.

Overall krijg ik het gevoel dat het veel tijd vraagt. Dat je je niet op de uitkomst moet richten (wel of geen relatie), maar op het proces. Geef hem de ruimte en geef aan dat je er bent als hij zover is, dat je hem graag verder helpt. Laat dat het gene zijn wat je nu als tussenoplossing biedt. Misschien voor nu enkel een vriendschappelijke basis met respect voor de juiste tijd.

Herken je je daarin? Ik werk zelf normaal niet met omgekeerde kaarten, dus ...

Liefs,
Star

Leeuwin

Hoi Pindy,

Staven Schildknaap als significator zegt mij dat jullie allebei brede interesses hebben en behoefte hebben aan veel prikkels. De relatie op zich is dus dynamisch.
Twee 5-kaarten in een relatielegging, in bijzonder Staven 5 zegt mij dat de "samenwerking" (relaties zijn er niet om te functioneren vandaar mijn aanhalingstekens) ontbreekt. Door veel en op een geduldige manier met elkaar te praten is er misschien een mogelijkheid om dit op te lossen, afhankelijk van wat het probleem is natuurlijk.
Ik heb de indruk dat jij veel meer moeite voor jullie relatie hebt gedaan dan hij. Ik heb het gevoel dat je meer bezig bent geweest met wat híj wil en voelt en minder met wat jíj wilt en voelt. Probeer voor jezelf helder(der) te krijgen wat je van jullie nieuwe relatie verwacht. Zeg hem dit vriendelijk, geduldig maar duidelijk. Hij denkt er vaak te makkelijk over en heeft duidelijke grenzen nodig.

Mocht dit geen resultaat hebben misschien is dan een andere of geen relatie beter dan zo'n relatie.

Groetjes van Leeuwin

Pindy

Wauw leeuwin en star,

Dank voor jullie inzicht en dat jullie de tijd hebben genomen om mijn vraag te bestuderen!

Ik heb inderdaad meer moeite voor de relatie gedaan dan hij. Dat was iets wat ook niet goed aanvoelde en wat ik niet aan mijzelf begreep. In het begin was ik een dame die autonoom in het leven stond, toen ik hem ontmoette veranderde ik in een afhankelijke tut die continu bevestiging van hem nodig had en zorg droeg voor alles. Nu achteraf weet ik hoe dit komt en zie ik dit ook als een ervaring die ik nodig had om verder te komen door bepaalde dingen uit het verleden te verwerken. Dat is dan weer een pluspunt in deze :).

Ik vind het echt jammer dat de omstandigheden niet meer toelaten dat we opnieuw kunnen beginnen. Ik zou hem graag echt willen leren kennen i.p.v. mijn ideaalbeeld om hem te projecteren, maar ik realiseer me dat daarvoor te veel is gebeurd. Voor mij was het wel belangrijk om hem te laten weten dat ik niet boos op hem ben, misschien doordat ik nu mijn eigen verlatingsangst beter begrijp en daardoor weet met welke vragen/dilemma's hij kampt.

Dus gister heb ik voor het eerst na lange tijd een smsje gestuurd. Hierop volgde wat heen en weer gesms, heel luchtig, beleefd en neutraal, maar goed genoeg om hem te laten weten dat ik niet rancuneus ben. En dat voelde goed. Jullie gaven aan dat ik goed moest nadenken of ik vol in deze relatie ging of moet afkappen. Ik kies voor het laatste. Ik wil enkel een relatie met een man die vol voor mij gaat en niet een relatie om een relatie te hebben. Misschien komt het wel met hem, maar hij moet eerst even zijn eigen sores opruimen net zoals ik dat nu met die van mij ga doen.

Het was wel fijn om te lezen dat ik de kaarten aardig had geïnterpreteerd. Geeft toch wel voldoening om de bevestiging te krijgen dat ik weer wat verder ben in mijn ontwikkeling met de tarot :).

Pindy

Goh leeuwin,

ik lees nu nog een keer jouw tekst en nu komen weer andere dingen bij mij binnen, moet er even over nadenken.

En Star, dat stukje over respect op zijn tijd. Mooi geschreven, hier kan ik ook wat mee. Ik had inderdaad het gevoel dat hij geen respect voor mij had. Sterker nog ik had ook geen respect voor dat ik mijzelf zo klein maakte, dat ik zo onder de indruk van hem was. Ik begreep mijn gedrag niet. Dit is inderdaad het enige wat ik wil. Weer respect voor mijzelf, dat komt goed omdat ik nu mijn eigen sores beter begrijp, en uiteindelijk zal ik ook weer respect van anderen krijgen.

Pindy

Nou de energie van staven ridder heeft zijn werk gedaan  ;). In mijn ongeduld heb ik de boel laten escaleren. En nu is het klaar. Op 1 of andere manier ben ik er vrij rustig onder. Misschien omdat ik door de kaarten besef dat het nu niet het juiste moment is.

Ik heb nog onze relatiekaart op nageslagen en daar kwam uit de heremiet, de hulpkaart was trouwens ook de heremiet. Niet echt een basis om een sprankelend liefdesleven op te bouwen  :P

Vond het alleen zo jammer dat het bij ons zo is gelopen en niet zoals bij een andere ex met wie ik nog steeds innig contact heb. Ook daar de relatiekaart van uitgerekend en dat was de geliefden en als hulpkaart ookt de geliefden. Kan eigenlijk niet geloven dat je aan de hand van de kaarten kan inschatten wat de verhouding is tussen mensen. Vind het nog een beetje bizar...

Leeuwin

Hoi Pindy,

De Kluizenaar als relatiekaart en hulpkaart betekent dat je alletwee eenzaam bent binnen de relatie zelf. Grote kans op verwijdering dus. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Maar wat het ook is....geen goede basis voor een duurzame verbintenis.
Met De Geliefde als relatie en hulpkaart is het een ander verhaal. Daar kies je met je hart voor elkaar. In essentie zijn jullie, vermoed ik, nog steeds gek op elkaar. Maar jullie moeten het geluk uit jezelf halen en niet uit de ander. Een partner is geen manifestatie van wat jij/hij mist maar een op zichzelf staand individu met zijn unieke eigenschappen die oneindig anders is dan jij/hij bent/is. Als je goede afspraken met elkaar maakt i.p.v elkaar verantwoordelijk te houden voor het eigen geluk, dan is er al veel gewonnen.

Groetjes van Leeuwin

star in the night air

Pindy,

Oh oh, te ongeduldig. Apart dat ik juist uit je legging haal dat het veel tijd vraagt ... respect voor de juiste tijd, en dat dat blijkbaar niet is gelukt. Dan zit het er toch niet in ... misschien dat ik alles wel omgekeerd moet zien bij jou, haha. dan zou ik zeggen bekers 5, niet te lang naar het verleden staren, maar snel door naar wat er op je wacht. En volgens mij heb je er wel vrede mee. Kluizenaar als relatiekaart geeft het al een beetje aan, jullie kunnen elkaar niet echt bereiken. Die ex van je is wel een interessante ... nog kans dat dat goed komt, althans op die manier? Is dat er toevallig ook een voor 'de juiste tijd'? Sterkte en succes, en hou ons op de hoogte.

Liefs,
Star

Pindy

@Star: je hebt denk ik wel gelijk gehad wat betreft respect voor de tijd. Ik heb altijd het gevoel gehad dat we elkaar te vroeg zijn tegengekomen en doordat ik zo ontzettend graag wilde is de boel geëscaleerd. De situatie had veel tijd nodig, ik kon/wilde dit niet geven. Ik projecteerde mijn voorlaatste relatie op deze en wilde die verbondenheid en vanzelfsprekendheid meteen hebben. Maar wat Leeuwin heel treffend laatst schreef, het is een kwestie van de ander en jezelf als een eigen individuen te accepteren en in die wisselwerking het beste eruit te halen. Dus niet de boel forceren.