oude droom "boerderijtje"...

Gestart door Luna, december 19, 2009, 15:22:47 PM

Luna

Nog steeds ben ik benieuwd wat deze droom zou kunnen betekenen.
Heeft iemand een idee?

Ik kon een boerderijtje huren (mijn budget is als student niet toereikend om te kopen)

Het was een vrijstaand boerderijtje dat opgeknapt moest worden. (Het was absoluut geen bouwval, hooguit opnieuw behangen en inrichten enzo)
Het was een soort eenpersoons boerderij , erg schattig met veel ruimtes.
Er was alleen een beneden verdieping.Ik weet dat ik er meerdere keren aan dacht dat ik het heerlijk vond dat het vrijstaand was.
Zo had ik mijn eigen vrijstaand huisje met een soort erfje er om heen.
Ik wilde wel weten hoe ik bij de winkels (supermarkt) kon komen, ik zat tenslotte wat afgelegen van de buitenwereld.
A' Joh als ik mijn rijbewijs zou halen kwam dat wel goed.
Dit leuke kleine huisje was een buitenkans!
Er was ook geen gedoe om de loting ofzo dus er was geen concurrentie dat anderen er ook op aasde 
Het was gewoon zomaar beschikbaar voor mij. Geen idee wie me vertelde over dat huisje.
In de droom kwamen zowiezo geen bekenden voor...

Er liepen steeds wat onbekende kinderen rond, een groepje van 5 (?) ofzo die een niet zo belangrijke rol hadden.
Ik zag een soort serre waar ik heel blij van werd en de droom was ook best positief omdat ik zoveel mogelijkheden zag.
De kinderen waren wel een beetje flauw bezig.
Ik zag dat er een openhaard was en vond dat geweldig, maar er was geen gat om de rook naar
buiten te laten gaan. Zo kon je de openhaard nooit aansteken en daar was ik teleurgesteld over.
Een van de kinderen stak die openhaard toch aan en dat begon te roken.
(Het was niet beangstigend)
Ze deden wel een klein beetje vervelend.  (ze moesten alleen maar wat lachen om de rook...)
Er was geen angst en ook geen brandgevaar in mijn droom.

Op een gegeven moment stond ik buiten en zag daar rook.
De Rook was ineens buiten te zien, terwijl het daarvoor binnen was.
En daarnaast, naast de rook, was een hele flinke chroomkleurige buitendouche te zien!!
Daar stroomde veel water uit waar ik mij zeer verrukt over voelde in de droom 
Ik voelde echt een soort blijdschap over dat stromende water.
Ik had een buitendouche op het erf in de natuur !!, lekker voor de zomer, dacht ik.
Als laatste weet ik dat ik mij afvroeg in de droom;
" waar is de badkamer eigenlijk"?
Want ik had van alles gezien maar de badkamer was er niet, behalve dan die buitendouche.

Wat ik mij afvraag is;
Waarom die kinderen die de openhaard aanstaken (?) en er was geen brandgevaar alleen maar ROOK...
En waarom naast die rook die je buiten zag , een zeer overvloedige buitendouche??
Zou deze droom met een soort innerlijke " heling" te maken kunnen hebben?
Want het was niet bedreigend en ook geen vuur, alleen rook en er was gelijk veel overvloedig
stromend water naast die rook.
Ik ben ook niet bang geweest dat het boerderijtje zou verbranden doordat de openhaard aan werd gestoken.
Het was nogmaals, niets bedreigend.
De buitendouche deed echt iets met me in de droom, een gevoel van blijdschap   ...

Liefs Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Julia

Lieve Loes,

Beter laat dan nooit....  :)

Liefs, Juul

Het eenpersoons boerderijtje met erfje staat symbool voor je eigen ik en staat tevens voor je verlangen naar een eenvoudiger bestaan. Rustiger, serener, zinvoller..... Een verlangen (behoefte) naar warmte, veiligheid en vrede in je gevoelsleven. Het is een stap vooruit, een volgende ontwikkelingsfase.

Het boerderijtje heeft één verdieping, één woonlaag: de begane grond. All down to earth...., allemaal aardesymbolen (veiligheid, geborgenheid, nuchterheid, overleven, en.... jouw sexualiteit).
Het boerderijtje, jij dus, staat helemaal leeg, het is niet bewoond. Zonder loting-gedoe, valt het je toe. Je hebt nergens op gerekend, en je bent enigszins verbaasd, maar it's all yours. (Maar het wás al van jou hoor.....!).
Je eigen schattige Ik verkeerd niet in slechte staat, je moet jeZelf hooguit wat opfrissen, opknappen. Je moet je wat beter gaan voelen (opknappen).
Je merkt op dat er veel mogelijkheden en veel ruimte voor jou is. En wat vind je het heerlijk dat je op jezelf staat, onafhankelijk, vrij bent! Het is zo'n buitenkans dat je de afstand tot de supermarkt tijdelijk voor lief neemt. Dat komt later wel goed, als je je rijbewijs hebt gehaald. Je benoemd het zelfs als een buitenkans om emotioneel met jeZelf verbonden te voelen/zijn (dit boerderijtje te betrekken).

De Openhaard verbind ik met de vrouwelijke kant van je emotionele Zelf. Je herkent hierin jouw verlangen en behoefte aan emotionele geborgenheid en veiligheid van je innerlijke Zelf. Je bent teleurgesteld dat je met die kant van jezelf geen contact kan maken. Het ontbreken van het rookkanaal geeft aan dat je je eigen innerlijke gevoelens, warmte en stabiliteit niet kunt ge-leiden, dat je er geen uitweg mee weet. Je ziet er geen gat in om jezelf de vrijheid te geven jezelf op een warme, stabiele en wellicht ook sensuele wijze te uiten.

De kinderen staan symbool voor de kinderlijke, natuurlijke kanten van jezelf. Dan denk ik aan de onschuldige, kinderlijke, speelse, rebelse, ondeugende en nieuwsgierige jij. Je vindt dat deze kanten van jezelf niet zo'n belangrijke rol spelen. Je meent dat ze maar flauw en een klein beetje vervelend zijn. Dit zijn overtuigingen die jou beperken in je "vrouwelijke doen en laten", terwijl er toch plenty ruimte voor is.....

Eén van de kinderen steekt tóch de openhaard aan. En waarom dat is, daar kan ik alleen maar naar gissen. Het zou kunnen zijn dat dat ene specifieke kind in je dacht: "eigen haard is goud waard, maar als-ie niet gauw brandt, geen vlam vat, wordt er geen warmte geproduceerd. Laat ik Loes eens een handje helpen.....". (Geen "vlam" vatten = geen "geliefde" opdoen/krijgen.)
Het begint alleen te roken. Alhoewel je niet in vuur en vlam staat, is de passie en hartstocht in je toch ook niet volledig ontvlamd. Blijkbaar wil de droom aangeven dat er toch iets in je smeult.... Vat je 'm nog?

Ondanks de rook ben je niet angstig, je bent heel beheerst... Zou dat kunnen betekenen dat je je eigen speelse emoties in bedwang houdt?

Dan richt je vervolgens je blik naar buiten. Je bekijkt de buitenkant van jezelf, je persoonlijkheid. Hoewel er rook zichtbaar is, ontneemt het je niet aan zicht. Naast de rook zie je een flinke chrome buitendouche waar veel water uitstroomt. Het straalt comfort, tevredenheid en gemoedsrust uit. Zowel de douche als het stromende water, als ook de rook zijn vrouwelijke symbolen die wijzen naar krachtige, spirituele reiniging. Ook het chroom, wat in mijn ogen zilverkleurig is (= verbonden met de maan), staat symbool voor jouw onbewuste, emotionele, vrouwelijke kant.

Gelukkig zul je in de zomer niet s-chromen om gebruik te maken van dat heerlijke stromende water, waar je zo van opknapt, wat je lekker opfrist en je bij voorbaat al een verrukt gevoel geeft. Je onbewuste aardse, praktische en nuchtere kant zoekt wel de badkamer... want ook in koudere tijden wil je je lekker fris voelen (het is dan wel erg koud in je blote hollie buiten....).

Loes, meid, gooi nou eens je haar los, en maak ze (en jezelf) gek! En als je toch staat de douchen, gebruik dan elseve l'óreal Paris voor je haar: je bent het waard!

Julia

Lieve Sheis,

Ik heb je bericht gelezen en ik kom er later op terug. Ik zit even "in the middle of something" en heb even de ruimte niet om aandachtig te zijn.

Tot later!

Lieve groet, Julia

Julia

Lieve Loes,

Wat verdrietig voor jou en je zus(sen) dat je moeder zo jong, en voor jullie zo vroeg is overleden. Heel bijzonder om te lezen dat je haar energie zo goed voelt. Wat je beschrijft klinkt heel positief en troostend. Als het voor jou ook positief aanvoelt, is het altijd goed.
Ik ga er van uit dat ieder mens spiritueel is, we zijn immers allemaal gelijk. De Goddelijke vonk, God, de Bron, hoe je het ook allemaal noemen kunt, zit in ieder mens, ís ieder mens. Maar de mate waarin en hoe verschilt wel per mens. Dat is (m.i.) afhankelijk van hoe je in het leven staat, wat je gelooft, hoe dicht je bij jezelf staat, hoe bewust je bent, hoe ontvankelijk je bent.
Je vraagt je af hoe je hiermee om kunt gaan. Het is eigenlijk zoals je schrijft "ik laat het maar over me heenkomen, het gebeurt toch vanzelf". Probeer niet te veel te denken, maar leer te voelen. Vertrouw op je eigen intuitie en probeer je bewust te worden van hetgeen op een onbewuste manier tot je komt via plotselinge inzichten, dromen, of via "gekke" toevalligheden e.d..
Het is maar een Tip van Flip, maar als je je hierin wilt (verder) ontwikkelen, kun je denken aan een cursus "bewustwording en intuitieve ontwikkeling" en/of "magnetiseren".

Lieve groet, Juul

Ricca

Lieve Loes,

Als ik het geweten had, had ik je natuurlijk meteen gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Nu lijkt het wat laat, maar wat is nou acht maanden... Ik wens je alsnog heel veel licht en kracht.

Het Universum is zo liefdevol. We krijgen nooit méér te dragen dan we aankunnen. Ik vind het heel dapper van je dat je jezelf toestaat te geloven dat je moeder, of in ieder geval haar ziel, het moment van heengaan zelf uitkoos. De ziel kiest inderdaad zelf het moment.

Ik was een paar keer aan jouw droom over het boerderijtje begonnen, maar nu pas vallen de dingen voor mij op hun plek. Het schattige eenpersoonsboerderijtje laat zien dat het, na de bouwval in een vorige droom, op dat moment juist heel goed met je ging. Het gevoel van blijdschap en verrukking en van een buitenkans die je toevalt, dat was allemaal heel positief. Ook geniet je in de droom van het feit dat het boerderijtje vrijstaand is, d.w.z. zelf-standig, en het overlijden van je moeder geeft daar nu een diepere betekenis aan. Je was op dat moment sterker dan ooit en mede daardoor kon je moeder met een gerust hart overgaan.

Dat neemt niet weg dat je natuurlijk verdriet hebt en je moeder mist en je misschien af en toe ook wel boos en opstandig voelt (de tegenstrijdige gevoelens van Zwaarden 2 in je legging elders op het forum). Realiseer je wel dat er niets verkeerd is aan al die emoties. Geef jezelf de tijd om ze op je eigen manier te verwerken. Het boerderijtje (jij) staat midden in de natuur: je kunt leven in overeenstemming met je eigen natuur. Met anderen erover praten helpt ook en daarom ben ik blij dat Julia's droomuitleg jou over de streep heeft getrokken om er hier over te praten.

Het is een prachtige gave om helende handen te hebben en een kanaal voor de Bron van Liefde te mogen zijn. In de droom is het (rook)kanaal nog gesloten en de rook is een signaal van *iets* dat een opening zoekt. Of je moeder deze gave aan jou doorgeeft, weet ik niet. Misschien helpt ze je gewoon met het openen van een kanaal dat er altijd al was, maar waar je jezelf nog niet voor opengesteld had. Nu begin je dat blijkbaar wél te doen. De kracht die je door mag geven is niet van jouzelf, maar het is wel je eigen liefde en vertrouwen die het kanaal opent.

En dan is er de overvloedige douche op het erfje, in de buitenlucht, het summum van vrijheid, openheid, spontaniteit en natuurlijk en overvloedig stromen van genezende energie. Zo mooi! :)

Liefs,
Ricca   
From Ricca with Love