Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

gebeten door een vos

Gestart door mandybrink, december 18, 2009, 08:46:14 AM

mandybrink

Er is een feest en aan de gasten te zien gaat het om een familiefeest.
Ik loop een beetje verveeld rond, sluit me af en toe aan bij een clubje maar kan niet echt mn draai vinden.
Ook merk ik dat ik lichtelijk ben aangeschoten, hoewel ik me niet kan heugen dat ik tijdens de droom heb gedronken, ik ben niet blij met het feit dat ik aangeschoten ben.
Op een gegeven moment sta ik even bij mn zuster die in gesprek is met een van onze nichten, als ik mn vader zie staan.
Ik loop naar hem toe met een grote zwarte koffer, ga bij hem staan met de koffer voor mn voeten op de grond en rits de koffer een eindje open.
Kijk pap, zeg ik, gooi hier maar even 10 euro in dan kan de koffer bij jouw achter in de kofferbak van de auto.(waarscheinlijk woonde ik nog bij hem en moesten we na het feest samen weer naar huis)
Mijn vader pakt meteen een tientje en doet het in de koffer waarop ik hem weer dichtrits.
Op dat moment realiseer ik me wat er zojuist is gebeurd , mn vader moet 10 euro betalen, eer de koffer achterin zn auto kan?
Ik besef dat ik in een impuls heb gereageerd maar schaam me nu toch wel een beetje.
Dan lopen mn vader en ik naar buiten toe om de koffer weg te brengen.
Eenmaal buiten doet mijn vader raar, hij is dronken en loopt op handen en knieen over de grond.
Als hij bij een fietspadje is zie ik ineens een vos tegenover hem staan.
Ik weet dat alleen ik en mn vader de vos kunnen zien, zou iemand anders ook buiten gekomen zijn dan had deze persoon alleen mij en mn vader gezien.
Mijn vader zit op zn knieen tegenover de vos.
Op dat moment zie ik dat de vos mijn vader in zijn linkerhand bijt en pijnlijk en geschrokken trekt mn vader zn hand weer terug.
Met een geschrokken gezicht bekijkt mn vader zn hand, alleen het was nu geen hand meer maar een bruine poot, ongeveer net zo groot als de poot van een poes. :o

Heeft iemand enig idee?

groetjes mandy brink ;)

alexia1980

hoi mandy,

deze droom zit werkelijk vol symbolen.
Wat mij opvalt zijn een paar gelijkenissen die ik met kaartleggen trek. Bij de tarot wordt de dwaas vaak afgebeeld terwijl hij door een dier gebeten wordt (niet in de hand zoals in jouw droom, maar in het been). In het lenormandspel bestaat er de kaart van het vosje. Deze verwijst naar valse vrienden die op de loer kunnen liggen.
Ik zie hier een waarschuwing in: je vader moet opletten dat hij niet ondoordacht met geld omspringt. Bijvoorbeeld geen geld lenen aan vrienden die het hem niet zullen terugbetalen...

wat denk jij van deze verklaring?

groeten
alexia

alexia1980

Goedenavond Mandy

Goed dat je mij die info geeft. Je papa is dus zuinig en zal geen ondoordachte financiele risico's nemen...Misschien moet je inderdaad het concept geld niet zo letterlijk nemen. Er zit in die droom hoedanook een waarschuwing voor vrienden die niet te vertrouwen zijn. Misschien niet te lichtzinnig omgaan met vrienden die je zowieso vertrouwt...?
Heb je al eens een kaartlegging over deze droom geprobeerd?

groetjes
alexia

Julia

Lieve Mandy,

Je hebt behoefte om bij iemand te horen, om je veilig en geborgen te voelen (familiefeest), maar je kunt niet echt aansluiting vinden. Je bent je er van bewust dat je lichtelijk geraakt/getroffen (aangeschoten) bent door een deel van jezelf waardoor jouw gedrag en stemming verandert; waardoor je niet kunt genieten van het samenzijn op het feest. Je bent er niet blij mee.

Terwijl je luistert naar een gesprek tussen zus en nichten (de vrouwelijke kanten in jezelf), zie je je vader staan. Je vader staat symbool voor het patroon voor je omgang met en/of het aantrekken van relaties in het dagelijks leven. Qua relaties draag je een negatieve, verdrietige last met je mee (grote zwarte koffer). Het zijn je negatieve (levens)ervaringen m.b.t. anderen (relaties).
Je loopt naar je vader toe met de grote zwarte koffer. Negatieve verdrietige bagage, waarvan je je wilt ontlasten door het aan je vader mee te geven. Hij moet er wel een tientje voor betalen. Misschien vind je ergens dat je vader dat jou verschuldigd is. Je beseft dat je in een impuls hebt gereageerd, en het voelt niet goed. Je schaamt je. Misschien omdat je ergens diep van binnen weet dat je je vader niet verantwoordelijk kan houden voor het gevoel dat je hebt overgehouden aan de relaties waarin je teleurgesteld bent, waarin het fout is gegaan. Ik denk dat je dit op een onbewust niveau herkent (in-ziet) in je droom (je ziet je vader staan).

Eenmaal buiten vertoont je vader raar, ongepast gedrag. Hij is dronken en loopt op handen en voeten. Misschien toont dit gedrag het patroon in jouw relaties. Je kunt bedwelmd raken van alcohol, maar ook door de liefde (of genegenheid die je voelt voor een ander mens). Je kunt dronken van liefde zijn, waardoor je in een toestand komt dat je als het ware van je verstand beroofd. Je bent je dan niet goed bewust van wat je aan het doen bent. Een onderdanige opstelling (het kruipen) waardoor je een ander de kans geeft (en toestaat) jou te manipuleren of oneerlijk te behandelen, te gebruiken of misbruiken. Het feit dat jouw vader dronken is, wil niet zeggen dat hij dat in het dagelijks leven ook is. Zelfs als je vader in werkelijkheid een voorbeeldig karakter heeft, wil je droom je er op wijzen, dat ondanks je je vader bewondert en respecteert, je vader niet volmaakt is, en ook zijn fouten heeft. Maar desondanks niet verantwoordelijk is voor het ontstaan van jouw emotionele problemen. Je zult hierin je eigen verantwoordelijkheid moeten nemen.

Het fietspaadje duidt op je levenspad die je in moet gaan op eigen kracht. Bij dit pad wordt je bijgestaan door de kracht van de vos. De vos die alléén jullie twee zien. Dat is nogal uniek, want een vos laat zich niet zo snel zien. De vos heeft namelijk de gave om in de omgeving op te gaan en onopgemerkt te blijven, zodat hij zijn omgeving kan observeren en zo zichzelf en zijn familie beschermt. Door je vader (eigelijk jouw emotie!) in zijn linkerhand (gevoelshand) te bijten, mag je de vos zien als jouw krachtdier. Als je dit op een dieper niveau bekijkt, vertelt de vos je dat je door jezelf te observeren (te waar-nemen) er achter kunt komen welke oude pijn jouw huidige gedrag/emotie activeert.

De hand van je vader (dat deel van jou) verandert in een bruine poot. Bruin is de kleur van de aarde, dat wil zeggen dat je in je handelen te maken krijgt met het contact maken met je gevoel en waarneming (gewaarworden = bewust worden).

Lieve groet, Julia  :)

Julia

Citaat van: mandy op december 30, 2009, 08:51:34 AM
Ik ga er van uit dat dit allemaal verwerkingsdromen zijn.
Ik heb je uitleg gelezen en je hebt me enorm geholpen, , soms kan iets zo simpel zijn en toch zie je het niet

Lieve Mandy,

Ik zie het niet alleen maar als een verwerkingsdroom. Maar ook als een aansporing (met de vos als krachtdier, als hulp) om op een andere manier naar je huidige situatie en jezelf te kijken. Je onderbewustzijn probeert je wel degelijk iets te vertellen. Namelijk dat je je bewust wordt van je eigen gevoelens en behoeften als volwassene, én het gebrek ervan tijdens je jeugd. Dat is wat je nu als volwassene opbreekt.

Je hebt door bepaalde ervaringen in je jeugd onveiligheid en pijn ervaren en gevoeld. Dat heb je weggestopt, genegeerd en verdrongen én ander gedrag/gedachten tegenover gezet. Zoals bijvoorbeeld: ik ben zo (geworden), omdat hij/zij me zo behandeld heeft. Of, hij/zij heeft gebruik van mij gemaakt, omdat ik niet goed genoeg ben, omdat ik het niet waard ben. Als ik maar heel lief en stil ben, vinden ze me lief. Mijn vader was veeleisend/streng, maar verder kregen we een prima opvoeding; we kwamen niets te kort).
Voor jou als kind was dit een effectief overlevingsstrategie. Het voorkwam dat je de pijn voelde van de waarheid dat je ouders jouw behoefte(n) (bijv.:respect, veiligheid, geborgenheid) als kind niet vervulden (en ws. nu nog steeds niet).
De problemen beginnen pas als je ouder wordt en je in aanraking komt met een symbool/trigger (of persoon, of situatie) die je ónbewust aan je verleden herinnert. Zonder te beseffen waarom, krijg je plots te maken met gevoelens die je niet begrijpt (je voelt je niet gewaardeerd, niet begrepen, angstig, machteloos, gedeprimeerd, onzeker of schuldig enz.). Of je voelt een heftige irritatie of een woede die niet in verhouding tot de situatie staat. Wat er op dat moment in feite met je gebeurt is dat je als volwassen persoon in je kindbewustzijn schiet, en handelt en voelt vanuit dat kindgedrag. Daardoor ervaar je het leven nu als minder leuk, wordt je apathisch (het zal allemaal wel), voel je je afgestompt (je mijdt je omgeving) en verveeld. Niets kan je echt raken, behalve op een negatieve manier. Ik denk dat je je hierin wel herkent.

Het moeilijke ervan is (maar niet onmogelijk!) om dit gedrag te onderzoeken en te keren. Door jezelf (je gevoel en je gedrag) te observeren in bepaalde situaties (of als je alleen bent), kun je je er van bewust worden (herkennen) dat oude pijn uit je jeugd je huidige gedrag/emotie activeert. Dat je in feite je oude pijn koppelt aan het nu. Door oude pijn te doorvoelen, te helen met veel liefde en vergeving voor jezelf (én naar anderen) kun je weer in contact komen met je ware zelf.

Liefs, Julia

Julia

Lieve Mandy,

Het is niet zo zeer een gave hoor. Ik zie het als een combinatie van plezier, interesse, intuitie, eigen inzicht/ervaring, en ook wat boeken die ik er op na sla. Het is een beetje van mezelf en een beetje van Maggi, zeg maar. De één houdt van sudoko's en ik vind dit heel erg leuk. En ik leer er net zo veel van  :D!

Als ik een droom duid voor iemand dan ligt dat meestal in het verlengde van wat ik zelf meemaak of wat mij bezig houdt. Grappig is wel dat ik twee dagen voordat ik je droom oppikte van het forum, iemand een ontzettend mooie kerstkaart had gestuurd van een vos. Twee dagen later loop ik de supermarkt uit en koop een "daklozen-krantje" met op de voorkant, jawel, een heel mooie vos. Ik vind het ook een prachtig dier. Een soort mix van een katachtige hond, of een hondachtige kat, met een bijzonder mooie vacht.

Lieve groet, Julia