bijna trein missen en contract tekenen

Gestart door danseres, december 13, 2009, 16:31:13 PM

danseres

Ik heb weer maar een klein stukje van een (twee?) dromen onthouden.
Ik droom dat ik een trein nog maar ternauwernood haal. hij gaat onderweg naar het noorden (ik woon in Alicante, Spanje en de trein gaat geloof ik richting Zaragoza). hele moderne, mooie witte trein overigens. tis stressen telkens maar ik haal het.

Daarna sta ik met een man links van mij een contract te tekenen. ik zet op iedere pagina een handtekening en vraag me af wanneer er een eind aankomt. ik zie dat de man naast mij al veel verder is dan ik. pagina 44 ofzo en ik ben pas op pagina 34 of 38 dat weet ik niet meer precies (ik ben overigens 38). ik zie dat het contract wel 70 pagina's lang is. ik zie dat ik op een pagina een inktvlek heb gemaakt naast mijn handtekening.

Dat was het. niet veel, ik weet :-\ maar valt er toch wat van te maken?

Leeuwin

Hoi Danseres,

De trein op het nippertje halen voelt voor mij aan dat je (voor jouw gevoel) op het nippertje je doel bereikt. Je bereikt dat doel doordat je steeds verder je binnenwereld in gaat waardoor je een beter contact krijgt met jezelf. De kleur van die trein zegt mij dat je jezelf en anderen op een zuivere en eerlijke manier bekijkt en ook zo met mensen omgaat.
Je hebt het hier over een man dus ga ik er vanuit dat de man je niet bekend is. Hij lijkt flexibel maar je moet wel een contract ondertekenen. Voor mij voelt het aan alsof jij je moet houden aan bepaalde morele en ethische codes van hem. In eerste instantie wil je je daar nog wel aan houden maar door die plotselinge inktvlek besef jij ineens dat jij dit eigenlijk niet wilt. Op het nippertje kom je daar achter lijkt het wel. Die man heeft je met zijn ogenschijnlijk zachtaardige manier van doen beinvloedt.

Nou ken ik je al een tijdje middels deze site, heb natuurlijk een en ander met je uitgewisseld dus misschien ben ik nu te veel aan het koffiedik kijken. Kan het héél misschien duiden op iets onverwachts, bijvoorbeeld het moederschap? Pagina 38, je bent zelf ook 38 plus het op de nippergevoel. Deze combinatie doet mij hier aan denken.

Liefs van Leeuwin

danseres

hey dankjewel weer voor je uitleg! in die richting zat ik zelf ook te denken vooral met dat 'op het nippertje' de trein halen. ivm de uitdrukking 'de trein missen'.

dat contract tekenen daar zat ik ook mee in mijn maag. ik voelde me echt opgejaagd. door dat contract.
maar het is idd waar dat ik steeds meer mijn binnenwereld aan het ontdekken ben en een beter contact krijg met mezelf en het hoe en waarom..
ik kende de man niet. sterker nog ik keek hem niet eens aan. ik keek niet naar links.
er is op dit moment geen man in mijn leven. ook niet een waar ik mogelijk interesse in zou hebben ofzo.

van dat zwanger worden...ik hoop dat het waar mag zijn. ;-)
heb een beetje het gevoel dat mijn dromen de laatste tijd allemaal met hetzelfde te maken hebben. ook die echo op hyves plaatsen. kan er alleen nog niet mijn vinger opeggen..

bedankt voor de moeite weer!
liefs,
Danseres

Leeuwin

Heb gduld, kan komt het antwoord vanuit je binnenste!

Liefs van Leeuwin

Pink

Hallo danseres,

Wat voor kleur heeft de inktvlek in je droom?

Pink

danseres

gewoon zwart. tis eigenlijk niet zo zeer een inktvlek. meer of ik uitgeschoten ben met een pen die lekt. hoe zeg je dat. een veeg.  :-\ dus lichtzwart.
ben benieuwd!

Pink

Hallo danseres ,

Als ik kijk naar jouw droom dan zou ik de volgende vertaling maken. Een trein staat voor vooruitgang. Als je vooruitgang in verband brengt met je persoonlijke ontwikkeling, dan kan je zeggen dat je in je ontwikkeling verder bent dan je zelf beseft . Je haalt de trein keer op keer op het nippertje. Overigens is het wel helder waar je naar toe gaat want de kleur van de trein is wit (helder, zuiver).

In het tweede deel van de droom komt dit thema terug. De man aan de linkerzijde is jouw animus, de mannelijke kracht die in elke vrouw aanwezig is. Een vrouw kan haar vrouwelijkheid pas volledig ontplooien als zij zich gesteund weet door de creatieve, scheppende kracht van haar animus.

Het contract representeert denk ik jouw levensplan, de afspraken die wij allemaal op zielsniveau maken voordat we op Aarde incarneren. De afspraken die te maken hebben met dat deel van onszelf dat wij willen ontwikkelen. Wat je in je droom doet door het zetten van je handtekening, is volgens mij afvinken van de punten die je doorleefd hebt, die hun rechtmatige plaats in jouw leven hebben gekregen. En ook bij het tekenen blijf je achter in ontwikkeling. Jouw Animus heeft door waar je staat (hij is een paar pagina’s verder)  maar jij blijft een beetje hangen in wat geweest is en daardoor kan de “nieuwe jij” zich nog niet manifesteren. De inktvlek wil je er volgens mij op wijze dat het tijd is om er nu echt een streep doorheen te halen. Oude patronen mogen daar gelaten worden waar ze thuishoren en het is tijd om door te gaan.

Pink

danseres

Ook een hele mooie uitleg! kan me er zeker in vinden. Ik ben heel erg bezig mezelf te ontwikkelen op spiritueel gebied en daarbij komt een hoop los wat ik toegedekt had.
Ik realiseer me ook dat ik het verleden moet loslaten en de angsten dat ik ´te laat´ ben.
Ook ben ik bezig met mijn zielsplan en probeer ik daar werk van te maken.

Je woorden zijn dus op dit moment erg herkenbaar voor me! ik zie, lees en hoor het de laatste tijd overal. en dat is geen 'toeval'.  ;)

Bedankt voor je hulp!

Liefs,
Danseres

Huan

Reagerend op wat Pink zegt over de animus (of de anima vwb mannen):
de essentie (of ziel) heeft geen gender; haar (of zijn) energie is zowel mannelijk als vrouwelijk.       
Vandaar het belang om beide energiën te ontwikkelen.
Wij hebben de keuze gemaakt om in een vrouwelijk of mannelijk lichaam te incarneren teneinde de ons voorgenomen lessen te leren.
Maar in wezen, in essentie, dragen wij onze tweelingziel in ons en zijn wij voor eeuwig gehuwd....

Lieve groet van Huan

Leeuwin

danseres

maar kan het niet zo zijn dat soms je ziel besluit zich op te splitsen en te reincarneren in een vrouwelijk en een mannelijk gedeelte en dat, die 2 helften naar elkaar op zoek gaan en als men elkaar vindt, je het gevoel hebt je 'tweelingziel' te hebben gevonden?

Leeuwin

Hoi Danseres,

Lees eens het boek Tweelingzielen van Patricia Jourdry en Maurie Pressman.
Voor mij heel leerzaam geweest.

Liefs van Leeuwin

Fatin

Citaat van: Pink op december 16, 2009, 12:50:28 PM

Pink

Pink,

Jouw schrijven is zorgvuldiger  :) 

bewuster.... thank god for you!!! Kus

Pink

Citaat van: Fatin op december 19, 2009, 21:36:22 PM
Pink,

Jouw schrijven is zorgvuldiger  :) 

bewuster.... thank god for you!!! Kus

Lieve Fatin,

Dankjewel ;). Graag wil ik dan ook van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken die mij helpt in deze bewustwording.  Want het is de spiegel van de buitenwereld die me laat zien waar het om gaat.

Pink

danseres

Citaat van: Leeuwin op december 19, 2009, 19:30:06 PM
Hoi Danseres,

Lees eens het boek Tweelingzielen van Patricia Jourdry en Maurie Pressman.
Voor mij heel leerzaam geweest.

Liefs van Leeuwin
Ga m gelijk zoeken dankje voor de tip!!
liefs,
Danseres