Heel graag commentaar op 2 kaartleggingen!!!

Gestart door Ramayogi, december 06, 2009, 19:32:45 PM

Ramayogi

Op dit moment maken mijn vrouw en ik een stormachtige tijd mee in ons bedrijf. Het is in deze crisistijd moeilijk financieel overeind te blijven. Het zwaard van Damocles hangt constant om de hoek. Al langere tijd ervaren we dat in alles wat we ondernemen, er een soort van doem op rust. Vroeger was succes vanzelfsprekend, maar de de laatste 7 jaar is het de een na de andere vaak onverwachte problematiek. Er komt maar geen einde aan, zo lijkt het tenminste. Aangezien we beiden geestelijk ingestelde mensen zijn, komt het ons over als een periode van loutering, iets wat we moeten doormaken naar zelfverwerkelijking. Daar tegenover staat dat ik een sterk vertrouwen heb dat plotseling binnenkort alles in een keer gaat omdraaien als speling van het lot.
Ik leg al langer de tarot. Vandaag heb ik voormijzelf en daarna heeft mijn vrouw de kaarten gelegd. Beiden als Keltisch kruis.

Mijn legging is: 1. Zwaarden 2 2. Bekers koningin 3. (onder/onbewuste)Bekers 5 4. Zwaarden koning (verleden) 5. Bekers 9 6. Zwaarden 3 7. Staven Koningin 8. Staven Koning 9. Staven 10. 10. De Wereld.

De legging van mijn vrouw: 1. Staven 5 2. Bekers koningin 3. Pentacels 6 4. Bekers Azen 5. De Keizerin 6. Zwaarden 10 7. De Dood 8. Bekers 9 9. Zwaarden aas 10. Page of pentacles

Beide leggingen tonen overeenkomsten: de bekers koningin op 2, de zware zwaarden-kaarten op de nabije toekomst, de positieve uitkomstkaarten. Ik zou het fijn vinden als jullie de leggingen  van deskundig commentaar willen voorzien, omdat ik zelf niet altijd objectief kan zijn/ben in deze situatie. Ik bedoel het gaat om iets heel belangrijks voor ons beiden.

Alvast bedankt..ik zie er naar uit!

Ram!

PS. Het is opvallend dat mijn vrouw redelijk vaak de 9 bekers 0p plaats 8 legt.

Overigens zijn alle kaarten rechtop.! (ik hou niet van omgekeerd)

star in the night air

Hoi,

Even alleen naar je eigen legging kijkend voor nu. Ik zie twee stromingen, op korte termijn inderdaad toch de zware tijden voor de zaak. Dat speelt onderhuids ook erg mee; teleurstelling, negatieve gevoelens. Terwijl je toch hoopt en graag wil uitstralen dat alles goed komt. Wat jezelf al zegt. Met de wereld heb je uiteindelijk een hele sterk kaart liggen, dus ik verwacht dat het uiteindelijk goed gaat komen. Maar wie weet wel in een hele andere vorm? Probeer in ieder geval het totaal beeld te krijgen/houden, ook wat het als weerslag heeft op je relatie. Die Staven laat inderdaad jullie sterke spirituele kant zien. Jullie willen heel graag dat het goed komt, maar probeer ongeduld tegen te gaan. Daar gaat teveel negativiteit inzitten. Vooral geduld hebben om bij die Wereld te komen. Laat je niet kisten. En toevallig dat je het over 7 jaar hebt, wat betreft de 7 jaarlijkse cyclus zou het zeker geen toeval zijn als jullie binnenkort toch echt in beter vaarwater komen.

Hoop dat het zonnetje snel gaat schijnen voor jullie!

Liefs,
Star

Julia

Lieve Ramayogi,

Ik heb niet zoveel ruimte om naar beide leggingen te kijken. Maar dit is wat ik gevoelsmatig op jouw kaart waarneem.

Eigenlijk ben je op het punt dat je na een lange periode van keihard, maar met plezier, werken toe bent aan een rustperiode (bekers 9). Echter bevind je je in een gevoelsmatige, moeilijke situatie, waarin twijfels de boventoon voeren. Je probeert uit alle macht je gedachten op een rijtje te zetten om een beslissing te maken. Maar je kunt momenteel geen beslissing maken. Je wordt heen en weer geslingerd tussen je zakelijke manier van aanpak (zwaarden Koning) en je gevoelsmatige kant (Bekers Koningin) in wie je het vertrouwen hebt verloren. Dat komt omdat je gevoelsmatige kant (zwaarden Koning) te kampen heeft met een teleurstelling in het verleden (ex-comp?) die je nog niet verwerkt hebt. Je hebt moeite dat los te laten (bekers 5) en dat blokkeert o.a. je gevoel.
In ieder geval sta je nu voor een moeilijke beslissing. Je moet ergens een knoop in doorhakken. En omdat het niet alleen jullie zelf betreft, maar ook anderen aangaat, raak je van de wijs. Je voelt je schuldig. Zwaarden Koning is echter ook een kaart van integriteit, van verstandige, rechtvaardige en gewetensvolle wijze van aanpak, wat ook inhoudt dat wat je ook beslist, het een ander zal treffen. Misschien voelt het daarom voor jou aan dat als je hart en hoofd niet op één lijn liggen, je geen overduidelijke goede beslissing (zwaarden 3) kunt maken. Maar dat kan ook niet altijd in alle gevallen. Het weegt zwaar op je schouders, zo erg dat het je bijna overbelast (staven 10). Je kunt met de steun van je vrouw (staven Koning), die ook niet voor één (spiritueel) gat te vangen is, aardig uit de voeten. Vertrouw op je intuitie (gevoel) en focus je op een nieuw begin. Jullie redden het wel......

Lieve groet, Julia  :)

Wat mij binnen viel: een hart dat heeft geleerd te vertrouwen, kan gerust zijn.......

Ramayogi

Bedankt jullie beiden voor de opbeurende reacties! Ik heb inderdaad sterk het gevoel dat er een rooskleurige toekomst aankomt. Hoe? Geduld is inderdaad een schone zaak, maar lastig op z'n tijd. Het zal namelijk allemaal plotseling uit de hemel komen vallen, zeg maar. Hoe moeilijk de huidige situatie ook is; ik voel mij innerlijk in het hart bijzonder goed. Dat is ook het merkwaardige contrast met vroeger waar een dergelijke situatie mij al lang depressief zou hebben gemaakt.
Dat is voorbij, wat er ook gebeurd. Ik werk inderdaad keihard (staven 10) om alles overeind te houden. Ik heb echter meer de sterke behoefte de wereld te laten zien wie ik zelf ben; mijn eigen liedje zingen zeg maar ipv dit bedrijf ten koste van alles te behouden: ben namelijk absoluut meer geestelijk dan zakelijk ingesteld. De kaart de Wereld geeft mij de zekerheid dat dit mag gaan gebeuren: m'n wensen en verlangens die kunnen uitkomen!