Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Kathedraal in huis

Gestart door Ricca, december 01, 2009, 14:31:23 PM

Pink

Hellow Dolf,

Grappig dat je het zegt, er loopt inderdaad maar een klein jongetje door het huis  en zes kleine meisjes.  Misschien omdat ikk weet dat Mephisto en Medusa bij elkaar horen. ???

Pink

Opti-Mystique

Citaat van: Pink op december 06, 2009, 13:22:08 PM
...Misschien omdat ikk weet dat Mephisto en Medusa bij elkaar horen. ???...

Je kent Phi en mij beiden in het eggie; welke associatie heb je onbewust met onze energieën gemaakt, waardoor maar 1 van ons in jouw droom de mannelijke kant (of het vaderlijke aspect) vertegenwoordigt?

Fatin

Citaat van: Pink op december 06, 2009, 11:57:12 AM
Hallo allemaal,

U vraagt wij draaien. Ook ik kreeg een forumdroom en ik plaats 'm maar even hier. We zitten in mijn huis zoals ik dat een paar jaar jaar geleden in mijn werelddroom beschreef.

Dit keer geen ratelende Fred Flintstone auto's en geen swingende oermoeders op de gracht. Wel lekkere jazz-lounge muziek zachtjes op de achtergrond. En er zijn gasten, Dolf is in de keuken muntthee aan het zetten. De bladeren heb ik die ochtend op de markt gehaald en ik heb baklava gemaakt. Ik zit samen met Juul in het raam en we genieten van de zon op ons gezicht. Fatin en Ricca zitten aan de grote tafel en spelen een spelletje backgammon. Palo is samen met Mephisto en Medusa in de tuin aan het werK.

Ook klinken er kinderstemmen door het huis want onze kinderen spelen samen op de vloer met Lego en rennen vol enthousiasme van binnen naar buiten om te laten zien wat ze nu weer gemaakt hebben. Wat hierbij opvalt is dat alle vrouwen dochters hebben die sprekend op hun moeder lijken en de enige man heeft een zoon die uiteraard sprekend op zijn vader lijkt. Maar al peinzend naar buiten starend bedenk ik me dat dat ook precies is zoals het hoort. Dit is wat voor ontspanning zorgt.

Pink

Leuk  :D

Julia

Citaat van: Pink op december 06, 2009, 11:57:12 AMWat hierbij opvalt is dat alle vrouwen dochters hebben die sprekend op hun moeder lijken

In het eggie heb ik een zoon. Maar ook in het eggie heb ik een dochter (= Julia: die echter nooit geboren is geweest). Daarom is mijn nickname Julia. Dankbaar en reuze blij ben ik dat Julia in jouw droom verschijnt,  :'(  :)  :'(  :)  :-*  :-*  :-* Liefs, Sjuul

Opti-Mystique

Citaat van: Julia op december 06, 2009, 19:41:42 PM
...Daarom is mijn nickname Julia...

Wat mooi P, en ook dat je dat met ons deelt!

:-*

Pink

Goedemorgen Dolf,

Jouw opmerking gaf me een het laatste zetje in de goede richting.   Maar volgens mij gaat het in mijn droom niet om het mannelijk en vrouwelijk deel in mijzelf. Er is een relatie met mijn werelddroom en daarin vroegen aspecten in mijzelf nadrukkelijk om aandacht (de ratelende Flintstone auto en de zingende oermoeder).

Nu is dat niet zo en in mijn droom komen acht volwassen mensen voor. Acht is het getal  van de oneindigheid. Ik denk dat het in deze droom gaat om het tot wasdom brengen van mijn potentieel (dat in principe oneindig is). Dat is waar de kinderen op duiden. En omdat het voornamelijk om meisjes gaat het om eigenschappen die verbonden zijn met mijn vrouw zijn.

Dat klopt ook wel met de levensfase waar ik me in  bevind, de overgang.  Er komt wat meer rust in de tent, maatschappelijk gezien heb ik het allemaal goed voor elkaar (daarom behoeft mijn mannelijk deel nu ook even niet de aandacht)  en mijn vruchtbare periode nadert haar einde. Dat vraagt ook om een andere invulling van mijn rol als vrouw. Je ziet in families wel vaker dat “oma” een bindende factor is. Op het moment dat oma wegvalt, gaan familieleden hun eigen weg. Vaak hebben ze het dan ook druk met het opvoeden van de kinderen, het invullen van een carrière en alle maatschappelijk zaken die daarbij horen.

Totdat de eigen kinderen groter worden, carrière een feit is en jezelf de rol van “oma” gaat invullen. Dan gaat het ineens om het ontwikkelen van de eigenschappen die daarbij horen. De helderheid van horen, zien, ruiken en voelen. Dit is nodig omdat jouw  kinderen ineens jong volwassenen zijn die een andere meer subtiele vorm van zorg nodig hebben. En dat is waar  deze droom me op attendeert.

Het is ook wat zich in mijn direct omgeving nu manifesteert en met name in mijn familiekring.  Wij hebben een tweedeling in neven en nichten. Kinderen van de vooroorlogse lichting van mijn grootouders (waar ik er één van ben) zijn nu allemaal zo rond de vijftig. De roep om een reünie van neven en nichten groeit omdat we de behoefte hebben om de banden weer aan te halen. Maar wel een reünie anders dan op de begrafenissen van diverse ouders. Ook is er is nu de ruimte om die behoefte in te vullen omdat we allemaal een beetje uit opgevoed zijn.

En in die behoefte nemen we de kinderen van de naoorlogse lichting van mijn grootouders (nu allemaal midden dertigers) gewoon mee. Waarmee we gezamenlijk het fundament leggen voor de kinderen van onze jongste generatie die nu in aantocht zijn.

Pink

Ricca

Citaat van: RiccaIk had om een forumdroom gevraagd

Citaat van: JuliaLieve Ricca,

Zou je kunnen uitleggen hoe je dat doet?

Lieve groet, Julia

Lieve Juul,

Wat je moet doen om een droom te bestellen is eenvoudig. Verlangen en intentie zijn eigenlijk al genoeg. Denk overdag een paar keer aan waar je die nacht over wilt gaan dromen. Misschien heb je een duidelijke vraag waar je antwoord op wilt. Misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar hoe een droom over een bepaald onderwerp eruit zal zien. Maak het vaste voornemen om erover te dromen, fantaseer er even over, verheug je erop, vertel jezelf dat je je de droom zult herínneren, en laat het dan los.

Voor het inslapen denk je nog even aan de droom die je gaat krijgen en waarschijnlijk heb je dezelfde nacht het geschenk al te pakken. :) Is het de eerste nacht niet gelukt, ga dan gewoon door. Langer dan drie nachten zul je er niet op hoeven wachten.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love