Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

dromen

Gestart door yllit, november 25, 2009, 20:37:48 PM

yllit

Ik werd in mijn huis bezocht door een ex-partner.Ik was gevulde soep aan het eten.Deze man ging mijn huis binnen en haalde alle tuingereedschappen die ik van mijn vader heb ge-orven ,weg.Toen zat hij met een vinger in mijn soepkom om er een stuk vlees uit te halen.IK was van slag,toen ging hij opnieuw mijn huis binnen en kwam naar buiten met een groot stuk zwarte plastic.Ik had deze zwarte plastcic nog nooit gezien.Ik heb een aantal droomcursussen gevolgd,maar deze droom kreeg ik eigenlijk niet verklaard.

Groetjes Yllit

Ricca

Hi Yillit,

Eerst een tip: dromen opgeschreven in de tegenwoordige tijd en voorzien van een treffende titel zijn veel toegankelijker voor anderen én voor jezelf...

Over je droom kan ik niet zo veel zeggen, behalve dan dat er blijkbaar met je ex nog iets niet is opgelost (en vergeving behoeft) en dat herinneringen aan je vader daarbij een rol spelen (je hebt de tuingereedschappen van hem geërfd). Symbolisch gezien is een tuin het gebied van groei in je leven, je innerlijke leven. Tuingereedschappen horen bij het element aarde en zijn symbolisch voor de tools die je hebt om het beste uit jezelf te halen en tot volle bloei te komen. Met die gereedschappen kun je bijvoorbeeld - symbolisch gezien - het onkruid van teleurstellingen of niet-ingeloste verwachtingen verwijderen, woede om voorafgaande zaken bijsnoeien e.d. Vaak is snoeien noodzakelijk voor een volle bloei. Heb je het gevoel dat je ex jou de gereedschappen afneemt om helemaal tot bloei te komen? Net zoals hij het vlees uit je soep haalde?

Het grote zwarte plastic doet me aan landbouwplastic denken, een on-natuurlijk materiaal, bedoeld om dingen op het land af te dekken en bijvoorbeeld tegen licht (=liefde) te beschermen. Je had dat zwarte plastic nog nooit gezien, je wist niet dat je het had, dus het zou ook een blinde vlek kunnen zijn waarvan het bestaan nu tot je doordringt. Maar misschien zijn de gereedschappen wel verouderd en bewijst je ex je eigenlijk een dienst door ze weg te nemen?? Hoe het ook zij, in de droom ben je pijnlijk van slag door zijn optreden. Pijn snoeit de niet-wezenlijke emoties weg, de emoties die je afhouden van wat werkelijk belangrijk is, en leert je de dingen die je, bewust of onbewust, weigerde in vreugde te leren.

Op het algemene forum staat een topic 'Omgaan met pijn door te kiezen voor groei'. Misschien spreekt dat je aan?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Laure

Citaat van: Ricca op november 27, 2009, 13:50:05 PM
Pijn snoeit de niet-wezenlijke emoties weg, de emoties die je afhouden van wat werkelijk belangrijk is, en leert je de dingen die je, bewust of onbewust, weigerde in vreugde te leren.

oh oh oh wat is dat ongelofelijk mooi en zo mooi gezegd Ricca
:-[ -->  :'( -->  :-\ -->  :)

Ricca

Dank je, Doosje. :-*

En Yllit, dank je voor de PM's. :)
From Ricca with Love