Eiland - vrouw die van gedaante wisselt - slang

Gestart door meissie, november 17, 2009, 17:22:48 PM

meissie

Ik ga met mijn familie op vakantie (dit is iets wat we nu echt aan het plannen zijn). Mijn moeder, mijn zusjes en mijn moeders vriend zijn erbij.
We nemen het vliegtuig voor een tussenstop, maar daarna is onze eindbestelling nog onbekend. Het is ook een enkele reis.

We komen aan op een eiland en gaan zoeken naar onze vervolg bestemming. Het mag niet te duur zijn, maar de kwaliteit moet wel goed zijn, dat zijn ongeveer de criteria.
Ik ga achter de computer zitten en probeer wat uit te zoeken, maar voel me heel gespannen, want ik wil graag dat iedereen straks tevreden is.

Opeens zijn we op Kreta, weer een eiland (daar ben ik dit jaar ook geweest) en we zijn opeens in een plaatsje bij een hotel/appartementencomplex vlakbij een straat met het drukke nachtleven daar. Dat vind mijn zusje wel leuk, maar wij niet. Dus zijn we opeens in een rustig, bijna uitgestorven plaatsje met een prachtig wit strand en rustig water. We zitten op het strand, maar mijn zusje vind er niks aan, alles is te ver weg voor haar.

Als we in het appartementencomplex aankomen gaan we naar het zwembad. Daar zijn een aantal mensen aan het zonnen en zwemmen.
Daar is een vrouw die steeds van gedaante wisselt.
Er is verderop ook een man met een slang die de gasten mogen vasthouden en aanraken.

Het gevoel dat ik gedurende de droom had was onrustig.

(Achtergrond info: Mijn vriend heeft al 2x getwijfeld aan onze relatie, maar het pas definitief uitgemaakt. Ik was die twijfel nog aan het verwerken, kon hem moeilijk vertrouwen. Hij was lief en geduldig, wilde me de tijd geven, maar opeens wilde hij toch stoppen. Dat had ik absoluut niet aan zien komen, al was ik er wel bang voor.)

Wat kunnen jullie hier van maken?

Palomino

Lief Meissie,

Er zijn een aantal thema's die herhaaldelijk terugkeren in je dromen die je hier op het forum hebt verteld en één daarvan is vliegtuigen.

Vliegtuigen hebben met reizen te maken en in dromen wijzen ze op jouw levensreis, hóe jij op dit moment door je leven reist. Het valt mij op dat in iedere droom er iets 'stagnerends' om de hoek komt kijken m.b.t. die vliegtuigen...de ene keer een noodlanding, dan wordt het vliegtuig gemist en in deze droom is er een tussensstop.

...een tussenstop, die aangeeft dat je tussentijds-gestopt-wordt. En het is een enkele reis met nog onbekende bestemming; daarmee geef je aan dat je niet retour gaat, in ieder geval niet terug wilt naar de oude situatie.

Je gaat op de computer aan de slag om iets te vinden dat niet te veel kost maar kwalitatief helemaal in orde is, daarbij in je achterhoofd je moeder en je zusjes die je allemaal tevreden wilt stellen.
Het tevredenstellen, geruststellen van mensen is ook een terugkerend thema in jouw dromen en komt er denk ik op neer dat je zelf graag gerustgesteld bent en je tevreden wilt voelen. Alle mensen in je dromen (zelfs je moeder en je zusjes ) vertegenwoordigen immers stukjes van jou. In het bijzonder de baby die ook vaker terugkomt, zij verbeeldt jouw innerlijke kind en hierover heeft Ricca je al het een en ander vertelt las ik.
Maar het valt op dit moment niet mee om je rustig en tevreden te voelen, in tegenstelling je voelt juist spanning.

Jullie komen aan op een eiland. Een eiland is een stuk land omgeven door water. Misschien komt het eiland naar boven in je droom omdat je je veilig wilt voelen terwijl je omgeven voelt door emoties...
Je zusje wil graag op een plek verblijven waar het nachtleven bruist, maar jij denkt aan een rustiger oord, en op het moment dat je dit dénkt dan bén je daar ook werkelijk... een bijna uitgestorven plaatsje met een prachtig wit strand en rustig water  :) Je geeft dus aan die rust en ontspanning zélf te kunnen creëren...Een prachtig staaltje gedachte KRACHT !  :D

Als jullie vervolgens bij het appartementencomplex aankomen zijn daar mensen aan het zwemmen en zonnen. In de verte staat een man met een slang die mensen mogen aanraken en vasthouden. Dat is prachtig want de slang staat voor het vermogen om te veranderen.                                                                                                                               In de Medicijnkaarten wordt bij Slang het volgende gezegd:
* Als je dit symbool hebt gekozen, bestaat er bij jou behoefte om een gedachte, handeling of wens om te zetten, ten einde heelheid te bereiken. * En eigenlijk heb je al laten zien dat je daartoe in staat bent door het bovenstaande te dromen; n.l. als je jezelf vanuit de drukte naar de rust op het mooie witte strand en de witte zee toe tovert...
De vrouw die steeds van gedaante verwisselt (ben nieuwsgierig in welke gedaantes...weet je dat nog?) sluit hier prachtig bij aan en heeft met de transformatie te maken waar jij aan begonnen bent.

Liefs,
Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

meissie

Bedankt Palomino!

De symbolen van het eiland, water en een vliegtuig keren inderdaad steeds terug.
Jemig, wat mooi dat die slang daarvoor staat!

Misschien nog leuk om erbij te vermelden dat ik voor het slapengaan aan mezelf heb gevraagd wat ik moet doen met deze situatie met mijn ex. Het antwoord lijkt dan zoiets als rust en ontspanning in mezelf zoeken met mijn eigen kracht?

De gedaantes van de vrouw weet ik niet meer precies. Wel dat ze in de ene gedaante aardig was, in de andere keer niet. En volgens mij veranderde ze ook een keer in een man. Wat zou dat betekenen?

Palomino

Citaat van: meissie op november 18, 2009, 21:23:07 PM

Misschien nog leuk om erbij te vermelden dat ik voor het slapengaan aan mezelf heb gevraagd wat ik moet doen met deze situatie met mijn ex. Het antwoord lijkt dan zoiets als rust en ontspanning in mezelf zoeken met mijn eigen kracht?

Ja, rust en ontspanning zoeken in jezelf :).

Citaat van: meissie op november 18, 2009, 21:23:07 PM

De gedaantes van de vrouw weet ik niet meer precies. Wel dat ze in de ene gedaante aardig was, in de andere keer niet. En volgens mij veranderde ze ook een keer in een man. Wat zou dat betekenen?

Ieder mens heeft zowel vrouwelijke als mannelijke kanten...dat de vrouw ook een keer in een man veranderede benadrukt de daadkrachtige kant van jou.

Liefs, Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.