autorijden tegen een helling op

Gestart door danseres, november 15, 2009, 13:46:52 PM

danseres

Weer een droom van mijn liefste vriendin hier in Spanje:

Heb een droom gehad, wel heel mooi eigenlijk alleen in de droom niet, ik voel het angstzweet nog uitbreken.
Ik reed auto en toen moest ik een helling op, maar er zaten auto´s achter me, een witte auto zat achter me, verrek dat details zie ik nu pas..... en ik durfde ineens niet meer, ik was bijna boven en moest een bocht nemen naar rechts. Er zat een ¨onbekende¨ man in de auto en die trok op de handrem. Hij zei heel rustig dat ik het wel kon, dat hij me zou helpen, daarna zei hij; ik trek nu de handrem eraf en dan geef je gas....nee ik kan het niet,.....jawel dat kun je wel....Zo gezegd zo gedaan, ik gaf maar een beetje gas en kwam bijna niet vooruit en ik was zo bang dat ik de auto achter me zou raken, toen zei hij, geef maar wat meer gas (heel rustig), dus dat deed ik en toen was ik boven. Ik parkeerde heel ongecontroleerd de auto, maar ik moest nog even in zn achteruit en toen reed ik bijna een oude mevrouw omver die ik helemaal niet gezien had, haar man liep een stuk erachter maar ik dacht alleen maar; shit ik heb niet gekeken....

Ik zei tegen haar dat ik geloof dat die man in haar auto een begeleider was. Dat ze ergens bang was vooruitgang te maken/verder te gaan en een keuze te maken (rechtsaf slaan?) en de handrem los te laten (alle remmen loslaten??) omdat ze ook dingen moet achterlaten maar haar beschermer (en die witte auto?) helpen haar vooruit.
Ze is bang terug te vallen.

Die oudere vrouw kan ik niet verklaren.

Zit ik een beetje in de buurt? :-\

Leeuwin

Hoi Danseres.

Een auto staat voor hoe jij het leven staat. Het feit dat jij je laat rijden door iemand zegt mij dat jij je leven soms laat leiden door anderen. Dit komt uit bepaalde angst(en) of onzekerheden voort. Je remt jezelf nu af maar waarom weet ik niet.
Intuitief denk ik dat die oude man en vrouw jouw aangeboren wijsheid symboliseren. Omdat je dat niet (h)erkent zal dit mooie belangrijke deel van jou zich afzijdig houden.
Ook die witte auto staat symbool voor puurheid, reinheid en wijsheid.

Leeuwin

danseres

Dankje Leeuwin, ik zal het mijn vriendin doorgeven.
Die oude vrouw wist ik ook niet, vooral niet omdat ze in haar droom die vrouw ook aanrijdt he. dat kan ik niet verklaren..
xxx

Palomino

Hallo liefste vriendin van danseres in Spanje,

Zie je misschien ergens als een berg tegen op, durf je iets niet aan en voel je je daarin opgejaagd zowel door jezelf als door anderen...? De handrem die je in de eerste instantie niet los durft te laten heeft te maken met dingen krampachtig onder controle willen houden. De man die bij je in de auto zit kan je innerlijke gids zijn die je naar boven loodst en die je rustig vertelt dat je het wél kunt, dat je je zelf niet moet (laten) afremmen...het mag laten gaan...vooruit, om verder te kunnen.
De witte auto die achter je rijdt kun je zien als een pure en wijze steun in de rug...hij staat letterlijk achter je  :)
Als je uiteindelijk boven bent aangekomen, je datgene hebt gedaan waar je zo tegen op zag, parkeer je de auto heel ongecontroleerd en rijdt hierbij bijna een oude vrouw omver...De oude mevrouw kun je zien als je onzekerheid waarmee je opnieuw wordt geconfronteerd als je de situatie voor jouw gevoel niet onder controle hebt en je bang bent om er onderuit te gaan.

Heb vertrouwen :)

Liefs,
Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Mooie uitleg, Palo. :-*

Danseres, in deze droom gaat je vriendin puur op wilskracht vooruit (auto, vele pk's), omdat ze blijkbaar vindt dat ze dat moet doen (hoewel ze er tegenop ziet). Dat is een moeilijke weg, waarbij ze ontdekt hoe belangrijk vertrouwen is. Gelukkig is er wel hulp, maar omdat het zelfvertrouwen nog niet zo groot is, veroorzaakt ze boven dat ongeluk: ai, toch nog iets verkeerd gedaan... Zo ontneemt ze zichzelf ook het plezier over haar prestatie.

In de andere droom, die met het paard (één pk), gaat alles vanzelf goed omdat ze veel spontaner handelt. Dat is gewoon genieten. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love