Een uitleg van dagkaart en blinde vlek.

Gestart door klaproos1945, november 01, 2009, 10:16:32 AM

klaproos1945

#135
staven drie
http://www.kjvbible.org/firmament.html
staven zes
bekers tien
de ster
de maan                                    goede morgen nederland of ander  firmament het is nog  

                                              donker buiten en de luiken zijn nog dicht ik zit nog in mijn
                                              holletje te wachten op mijn gedicht dat vandaag uitmijn
                                                         bolletje meschien brengt tot het licht

                                              we roeien aardig door met riempjes die we hebben en hoor ik het goed  
                                              beginnen er vogeltjes te fluiten...... nee toch niet jammer het is nog

                                              stil hier buiten wel rijdt er een auto langs is het iemand die gaat  
                                              werken of komt hij/zij net van zijn werk joost mag het  
                     
                                              weten die was ik helemaal vergeten waar heb ik nu weer dat boekje
                                              verstopt ik zou het echt niet weten daar zit een kern van waarheid

                                              in alhoewel is het in iedergavl een begin daar waar een regenboog begint is  
                                              ook een einde ook al is dat soms nog niet in zicht en kan het vele jaren

                                              duren dat men er uit wordt gelicht als ik lastig was als kind dan plakkette  
                                                   mijn moeder me achter het behang en ik voelde me een beetje
                                       
                                              verloren gaan in mijn verbeelding zach ik me daar zitten als een lastig kind
                                                          en kon me er niet in vinden ik ben zo aardig en
                                                     zo lief een echte hartedief met plaksel op mijn jongens
                                                     neusje......ooooo zo ve gezonken mijn lief gelukkig staan
                                                             de sterren in een ander firmament wat zou ik
                                                       jammeren over iets wat ik zelf van binnen niet heb gekent
                                                 we zongen allemaal uit volle bors zie de maan schijnt door de bomen
                                                            en weet je wat ze zijden je gelooft het niet

                                                   jij die met dat jongens neusje jij jij zingt vals en dat dat deed mij veel
                                                                                   verdriet
                                                                   

klaproos1945

staven vier

schijven twee
gerechtigheid
de ster
munten drie                                     we leven van het ene moment in het andere en proberen
                                                     niet te zwaar aan de dingen te tillen men maakt op een
                                                     
                                                     speelse manier zijn/haar keuzes en we gaan hetvoorjaar   
                                                     met frisse tegenzin tegemoed want de winter loopt ten

                                                     einde en mijn rode hoedje word veranderd in een witte
                                                     zwaan die de koers van de ziel zal blijven volgen ook al

                                                     zijn we nog bedenkelijk kondigt zich er een verandering aan
                                                     het goede gevoel dat het me geeft laten we de onrecht-
                                               
                                                     vaardigheid varen om zelf naar de overkant te gaan en in
                                                     het maken van onze keuze word de opening naar het gelukkig

                                                     zijn de hoop word liefde en vertrouwen en hij/zij kan eindelijk
                                                     fris en vrij zijn/haar levensweg volgen de kruik ging net zolang

                                                     te water tot hij/zij brak en hebben we iets overwonnenin een
                                                     emotioneel gebied en het zoute water wordt weer zoet als een

                                                                              werk in wording
                                                                         na een zee van tranen
                                                                        de eenzaamheid ervaren
                                                                    veel gelezen en diepgegraven

                                                                     leek het een bodemloze put
                                                                   hebben we het toch uiteindelijk
                                                                gevonden als een ongelooflijke mens
                                                            die in de liefde bleef geloven ook al raakte
                                                          hij/zij helemaal uitgeput maakten een exzamen
                                                                    met als doelstelling het geluk

klaproos1945

kelken ridder

bekers koning
de zegewagen
bekers twee
rad van fottuin                                  een strijder van het licht stroomt als het water tussen
                                                      de stenen door zo kan hij/zij de hindernissen omzeilen

                                                      ook krijgen we vaak het woordje nee te horen de strijder
                                                      van het licht gelooft in wonderen zij/hij is er van overtuigt

                                                      dat zijn leven kan veranderen en soms komen we hindernissen
                                                      tegen voor dat we beseffen wat er speeld zitten we er midden

                                                      in het lijkt er dan op of we tussen een groep vluchtende zijn 
                                                      gekomen die achtervolgt worden en we knijpen er het liefst

                                                      tussen uit maar daar zijn de omstandigheden niet naar je voelt
                                                      een paniek opkomen en grijpt naar de trukendoos van hoe kan

                                                      dat nou ik kan geen enkele meer vinden waar kan men zich nog
                                                      bewegen help ik ben in gevaar kunt u me eens vertellen wat er

                                                      er aan de hand is en daar is geen tijd voor we worden achtervolgt
                                                      ja dat is te begrijpen ik voel heel veel paniek kan iemand mij 
                                             
                                                      vertellen waardoor dit komt want er zijn geen fijten te zien
                                                      waardoor deze paniek is onstaan hij/zij komt er achter dat het
                                       
                                                      iets wat er is gebeurt in het verleden waardoor men bang is
                                                      geworden en dat op dat moment de angst de bovenhand heeft

                                                      dus vormen we ons een beeld van de situatie en beseffen dat
                                                      de inpulsen van paniek niet hoeven te zegenvieren en we niet

                                                      mee hoeven te gaan met de ander als we ons zelf hebben leren
                                                      kennen we volgen de weg van de minste weerstand tot de onrust

                                                      die ontstaan is weer tot kalmte is gekomen en de dingen die met
                                                                        ons spelen weer geordend zijn

                                             

klaproos1945

pentakels acht

staven zeven
de keizerin
munten koningin                            we zijn goed gemotiveerd en hebben er plezier in
                                                  al komen we er op het moment niet aan toe om
                                                  meer aan de ander te denken dan aan ons zelf

                                                  gaan we lansaam maar zeker toch ook aandacht
                                                                 aan de ander schenken

                                                 
                                               

klaproos1945

#139
pentakels schildknaap  http://www.youtube.com/watch?v=ZeuEx5h0QOk&feature=related

bekers twee
munten drie
staven koning
zwaarden zeven                        het kind van de kristallen en de regenbogen
                                       
                                   we pakken de koe bij de horens want de aardse geschenken
                                   zijn niet maar allemaal matrieel men krijgt steeds meer voet
                                   in de aarde en we sporen ons zelf aan om onze doelen te
                                   berijken en  zijn we ons in deze materie aan het verdiepen

                                   we kunnen bij iemand anders in de leer gaan of verder gaan
                                   met met de onderzoekingstocht die voor meer duidelijkheid
                                   gaat zorgen in de gevoelens die de hartstocht en de begeerte
                                   veroorzaken ricca schrijft dat de bekers twee net als de geliefde

                                   opgevat kan worden als het complete zelf dat wil zeggen de liefde
                                   volle en helende liefde van ons zelf als een vereniging van het
                                   mannelijke en het vrouwelijke in jezelf of we hebben meer begrip
                                   gekregen voor ons eigen zijn en we kunnen zien hoe we onze
       
                                   bestemming kunnen berijken door onze talenten te gebruiken ver-
                                   richten wij het dagelijkse werk met toewijding en overgave als een
                                   exsamen aan het einde van een vormgeving die tijdens de vormge-
                                   ving in de ontwikkelingfase tot bloei is gekomen het hondje van de

                                   staven koning is de salemander in wording hij/zij kon nog niet begrijpen
                                   dat er zoveel in het leven kan gebeuren het is belangrijk dat we geaard
                                   blijven zodat het gevoel van eigenwaarde niet ontaard in arrogantie
                                   en in een gedrag van er bovenstaan veranderd en we gaan aan de slag

                                   om gewoon de situatie bij ons zelf te verbeteren en de kansen van groei
                                   te bevorderen nadat zwaarden zeven in een tijd van beproeving het ge-
                                   voel heeft geeft dat er veel van je af word genomen of dat men je tegen
                                   werkt wat niet altijd even gemakkeljk zal blijken te zijn soms hebben we

                                   nog wel een schuldgevoel over iets of hebben we nog iets meer zelfvertrouwe
                                   nodig om de eigenwaarde goed te kunnen inschatten hebben we gelukkig
                                   de intuitie die juist zo herkenbaar is doordat ze nooit veroordeelt dus als
                                   we weten wat veroordelen is weten we wat we aan het doen zijn het is

                                   helemaal niet zo erg als we nog soms eens veroordelen als we maar weten
                                             wanneer we er mee bezig zijn dan kan het hersteld worden

                                          http://www.youtube.com/watch?v=SrU6YHI5UeQ

                                   
                           

klaproos1945

zwaarden zeven

bekers zeven
staven koning
zwaarden acht                               mijn eigen voledige naam is elf en het betekent
                                                     emotioneel verlangen en tantra beoefening

                                        er zijn van die dagen dat ik negatief ben ingesteld zeggen de kaarten
                                        en wat moet je nou met zo'n dagen eigenlijk weet ik dat niet daar heb
                                        ik echt geen energie voor om me daar in te verdiepen maar ja ik zal het

                                        vandaag toch maar doen al is het er nog veel te vroeg voor en mijn rook
                                        verslaving staat op de tocht want mijn tabak is bijna op en ik kan pas om
                                        vier uur nieuwe kopen en mijn tv doet het niet nou moet ik oude films kijken
                                     
                                        maar ja wat boeit jullie dat en hopelijk belt me de monteur morgen om het
                                        allemaal aan te sluiten gelukkig ben ik wel slim genoeg en kan ik internetten
                                        helemaal zelf gedaan dus zo saai als dat ik me voel is het nog niet er is nog
         
                                        genoeg te doen ik moet niet zo zeuren over dat verlaten gevoel morgen is
                                        weer een nieuwe dag dan beginnen weer mijn verplichtingen en die blijf ik
                                        trouw doen anders wordt het maar een dooie boel in mijn vurige hoop blijf

                                        ik doen wat ik doen moet en straks ga ik bij wijze van spreken buiten spelen
                                        al is het voor mijn deur en als ik mijn bontmuts nog had dan zette ik hem nog
                                        op ook want ik heb tot nog toe veertien keer ik geschreven dus het is ikke

                                        wat de klok slaat en dan zal die wel hard luiden vandaag is het zondag en dan
                                        word het geacht naar de kerk te gaan zoals me dat vroeger is geleerd dat
                                        is mijn jeugd geweest het laat me heel diep van binnen nog steeds een beetje

                                        schuldig gevoel achter als ik zo op de voorgrond sta en ik mijn koffie weer eens
                                        veel te heet aan het drinken ben en ik aan het praten ben over mezelf is daar
                                        niets mis mee als ik ik ben toch want dit is mijn zelfvertrouwen dat heel diep

                                        van binnen verankert is ze zeggen ook wel dat het mijn gids is maar ikzelf ben
                                        het ook die op deze manier met mezelf omgaat we zijn samen gewoon een
                                        geheel mijn gids en ik we zijn soms samen in de verwarring de gids bracht me
                     
                                        er in en ik was en ben daar heel gevoelig voor wat het leuke hier aan is als je zo
                                        samen in verwarring bent kom je er ook samen weer uit dat kan wel lang duren
                                        maar ja komt tijd komt raad en langsaam maar zeker komen we er wel uit mijn gids en ik                            want hoop doet leven

klaproos1945

Staven ridder                         we willen alles en liefst meteen we zijn impulsief en ongeduldig

Zwaarden Zes
rad van fotuin
Bekers Acht
bekers aas                            als men het verdriet lang draagt dan doet het geen pijn meer
                                           en vergeet te onderzoeken omdat het minder gevoeld word
                                                we moeten echter niet vergeten dat dit de emoties
                                                        kan blokkeren en het  misvormt zich uit

                                                       mozes gaat feertig jaar door de woestijn
                                                de kruik gaat net zolang te water tot hi/zij breekt
                                                       we roeien met de riemen die we hebben

                                           we spelen stommetje over de moeilijke verdrietige dingen
                                  omdat ze te pijnlijk zijn kunnen of willen we er niet meer over spreken
                                           en kabbelen we rustig door in een schijnbare rust met on-

                                           liggend verdriet en leed we varen nog steeds naar de over-
                                  kant met de riemen die we hebben als een diepgaant symbool in de
                                              levenschool van het leven in een opwaardse beweging

                                           zoeken we naar de waarheid is het verlangen van de ziel en
                                                                 vinden we ons eigen aandeel

                                                                 als een duif in vrede
                                                            is de geest ons heilig vanuit
                                                            de eeuwige bron van liefde

                                                         het meest liefdevolle ontvangen
                                                      geven aan jezelf in een overvloedige
                                                      verbondenheid van het eeuwig  leven
                                                                 kunnen we bestaan                                                     















             

klaproos1945

#142
staven ridders

duivel
munten tien
bekers koningin
de kleuzenaar                               hij/zij rijdt op een eenhorn met doelgericht passie
                                                en wilt alles wat zijn visioenen in de weg staat ver-
                                                branden maar het vuur is gedooft en we lossen de

                                           de problemen met humor op zou je denken of willen maar
                                           het is jammer genoeg niet op te lossen want als men toe-
                                           nadering zoekt dan is alles goed en maken we plezier al is

                                           het van korte duur en ieder gaat weer zijn eigen weg het
                                           vreemde hier aan is dat je in jezelf  toch nog in verwarring
                                           raakt en we vragen ons af of de ander daar ook last van
           
                                           heeft je zoekt dan toch nog naar stabiliteit die men in de
                                           relatie heeft gehad en het is mogelijk dat de diepste kern
                                           van je wezen nog aanwezeig is en gevoeld wordt oude

                                           liefde roest niet zij is nog steeds mooi en in evenwicht en
                                           het je steeds verwart is en niet verwacht dat de overspoeling
                                           van jaren in verdriet en negatief denken de kern in tact geble-

                                           ven is en een weerspiegeling is van de innerlijke relatie die we
                                           met verschillende soorten dingen en gevoelensvan ons zelf
                                           hebben of we dat ons nu bewustzijn of niet  het resultaat

                                           is een betere afsteming van voorspoed onze nauwkeurige
                                           uitdrukking van de gevoelens zonder afkeuring of oordeel maakt
                                           het emotioneel mogelijk integer de vis staat rechtop in het water

                                           als een symbool van neptunis de inspiratiebron van vitale ompulsen
                                           van de geest voor het instand houden de voortplanting en evolutie
                                           alles wat we van binnen voelen aan de buitenkant kunnen laten zien

                                           voor de zekerheid willen we naar binnen gaan om na te gaan of alles
                                           wel voltooid is om de voorwaardse beweging en de aandacht weer
                                           voorwaards te brengen is het onderzoek van het duistere en het

                                           onbekende de schaduw en de blindevlek  komt men zichzelf tegen
                                           in een eerlijke confrontratie werkt het helend voor het leven in een
                                           verbondenheid hebben we de onafgemaakte zaken gevonden en ver-

                                           werkt wat zinvol is of wat een zinvolle betekenis heeft is een grote
                                                     achting voor de harmonie en orde in het leven

                                                 de kluizenaar als symbool van meditatie en creativiteit
                                                   om in contact te komen  met jezelf een afformatie    
                                                   
                                                     geniet van de momenten van voltooiing
                                                     we verkennen graag onze innerlijke wereld
                                                     om een oplossing te vinden door waarde te

                                                     hechten aan wat zinvol en betekenisvol is
                                                     het is belangrijk om onafgemaakte niet in
                                                     gevaar te brengen  maar te voltooiien
                                                         in een georganizeerde struktuur
                                                                 in schoonheid                                                            
                                            http://www.youtube.com/watch?v=0aBdJwIdAD4&NR=1
                     

klaproos1945

staven tien

de magiër
zwaarden twee
bekers koningin
bekers page                             er wordt meer van ons gevraagt en moeten oppassen dat het niet te 
                                             veel word en denken dat er veel gevergd wordt van ons in een onder-
                                             drukken van de angst dat het zal mislukken is een gevoel waar we niet

                                             aan toe willen geven en nemen zelf de touwtjes in handen en proberen
                                             niet in het verdriet te verzinken wat vanuit het verleden voorhanden
                                             lag en weer in herhaling te vallen dit is onze valkuil wordt nu standvastig

                                             ga voor jezelf opkomen door een nieuwe levenstijl te creëren die beter
                                             bij de tijd past en aangepast is bij de leeftijd we kunnen het zien als een

                                             lente van de oudere mens die de vaardigheid heeft om jaloezie
                                             mannupilatie verleiding of bezittingdrang de baas te blijven op
                                                                 een niet bezitterige manier 




klaproos1945

kelken twee

bekers ridder
staven zeven
de maan                                     als men altijd negatief over zichzelf praat of denkt
                                                introdieert men het ego en laat het groeien en onder-
                                                drukt men zijn eigen zelf en de intuïtie het word tijd

                                                het word tijd dat het ego zich verzoend met deze twee
                                                die het vrouwelijke in de mens vertegenwoordigt om naar
                                                het huis van je bestemming te gaan dat nog in de verte

                                                staat we zullen zien hoe we dat kunnen berijken wanhoop
                                                niet de reding is nabij want wat ons overkomt is nodig voor
                                                groei en vernieuwing zoals bomen weer bladeren krijgen na

                                                de winter kunnen we aan de schoonmaak beginnen en ruimen
                                                op wat er nog licht van de puinhoop die we gemaakt hebben
                                                      zodat moedertje natuur haar taak weer kan opnemen

klaproos1945

#145
zwaarden negen

munten ridder
staven vijf                                        http://www.youtube.com/watch?v=nSFKGAQpmi8&NR=1
munten zeven
staven ridder                                    op de achtergrond huilt de ziel ze vraagt zich af
                                                    waarom ben je zo hart voor jezelf de witte tranen
                                                    op de achtergrond als de verschillende manieren

                                                    van denken waar we zwaar kritisch tegenover staan
                                                    die de overhand nemen kan het gebeuren dat we de
                                                    levensinstellingen als een mislukking ervaren de

                                                    kinderen zijn volwassen en het werk wat er gedaan is
                                                    zien we als een verantwoordelijke taak die losgelaten is
                                                    en we zijn toe aan de werkelijke bron van onze krachten

                                                    in ons zelf is de zon aanwezig en we nemen de positieve
                                                    reacties dankbaar aan dat genen wat opgebouwd is in
                                                    menselijkheid is op het punt gekomen dat we zelfstandig

                                                    kunnen verder gaan zonder dat het geheel kan instorten
                                                    ook al hebben we nog specifieke of concrete ongenoegens
                                                    over de een of andere bezicheid die niet naar wens verloopt

                                                    we willen de moed en kracht aan andere bewijzen waardoor
                                                    het kan gebeuren dat we in disharmonie geraken zal het in
                                                    de omgeving of in de situatie het er niet beter op worden

                                                    deze kan dan onderbroken worden of zelfs afgbroken zijn
                                                    omdat de oude levenstijl niet meer aanvaard kan worden
                                                                   door omgeving of in de relaties
                                                 
                             

klaproos1945




kelken zeven                                             neptunis als uitdrukking van misleiding en illusie
                                                              we geven er een positieve draai aan door inzicht
                                                              te krijgen waar de weg is naar het zelfvertrouwen

bekers aas                                                onze dagdromen waar willen we achter komen is het
schijven twee                                            een diepliggende betekenis waar we in liefde en ver-
de zegenwagen                                          trouwen mee omgaan en tonen we de buitenwereld
staven tien                                               
                                                          wie we zijn en is dit in verhouding wat men de ander schenkt

                                                                                de blauwe lotusbloem
                                                              in de koestering van liefde steunen we de voortdurende
                                                                 verniewing van het vertrouwde hart dat geen weerstand
                                                              biedt door een emotionele belasting

                                                              en we merken dat in de relatie meer vertrouwen schenken
                                                              aan ons zelf en de ander we staan open voor nieuwe kansen
                                                              die de beperkingen en het weerhouden van de liefde en het

                                                              vertrouwen weer in evenwicht weet te brengen door het
                                                              wantrouwen en de illusie te laten zijn wat het is vanuit
                                                              een stabile thuisbasis kan men de liefde en het vertrouwen

                                                              in beweging zetten en men gaat in de richting van de ziel

                                                              de onderzoeken van wat er eigenlijk aan de hand is in de
                                                              relatie kan een positieve draai geven bij onszelf en de ander
                                                             

klaproos1945

#147
zwaarden zes     we moeten het oude verlaten dit kan voor onzekerheid zorgen


                                                een week legging

zondag        de keizerin                       deze week andere vrouwen inspireren

maandag     bekers koning                    na een periode van de eigen onderdrukking

dinsdag       matigheid                         hart en ziel berijkt met een diepe liefde voor creatieviteit

woensdag   staven negen                    we voelen een sterke innelijke en uiterlijke kracht

donderdag  munten zeven                    toch nog een beetje angst voor de mislukking

vrijdag       munten zes                       raad hoe op eigen intuitie kunnen vertrouwen

zaterdag    zwaarden vier                     in een veruimde gedachtengang op de vier niveaus
                                                     van het bewustzijn





bewust       zwaarden negen               er voor zorgen dat oude wonden genezen en helen
         
onbewust    bekers tien                      in een emotionele tevredenheid

schaduw     zwaarden vier                  het mentale emotionele spirituelen en externe niveau

blindevlek    de maan                         geen zelf bedrog meer kunnen aanvaarden

                                                     en we gaan geen moeilijke beslissingen uit de weg
                                           
                                                     we zien alle zelfbedrog onder ogen

klaproos1945



15-3-2003 minou overleden


staven ridder

zwaarden drie
zwaarden zeven
staven aas
de toren                                                        wat er ook op onze weg komt
                                                                   met een sterke wil hebben we
                                                                   toch een handicap want de

                                                                   rusteloosheid kan jezelf en ook
                                                                   de ander zeer vermoeien bij het
                                                                   geven van een pijnlijk inzicht

                                                                   laat men soms een troosteloze
                                                                   indruk achter waarvan het ver-
                                                                   driet nog uitgehuild moet worden

                                                                   om het pijnelijke van deze situatie
                                                                   nog uitgehuild moet worden en het
                                                                   te kunnen aanvaarden

de 3 zwaarden                                               steken in het hart hij/zij zou ook kunnen
                                                                   zeggen het hart omringt de zwaarde
                                                                   in de liefde van het hart vind men troost

                                                                   men zit nog met de vraag waarom........
                                                                   de emotie heeft bij deze pijnlijke gedachten
                                                                   nog zijn neerslag of de situatie zit jezelf nog

                                                                   dwars en ben je niet tevreden met een opper-
                                                                   vakkig antwoord we koppellen de teleurstelling
                                                                   los van de uiterlijke oorzaak en we luiseren naar

                                                                   ons hart en als je echt luistert zul je beseffen
                                                                   beseffen dat niet en niemand in de buitenwereld
                                                                   in jou kan oproepen als het verdriet niet aanwezich

                                                                   is het word wel in bepaalde situaties aangeraakt
                                                                   in een wereld van tegenstellingen waar verdriet
                                                                   en pijn bestaan in een verlangen om vanuit de

                                                                   menselijke ervaring we onszelf beter leren kennen
                                                                   de 5 zwaarden waar ik zelf mee weggelopen ben
                                                                   vallen me zwaar als de teleurstelling van mijn inner-
                         
                                                                   lijke waarheid ben ik weggelopen met mijn pijn en
                                                                   verdriet opgesloten in mijn toren heb ik mij zelf
                                                                   tegen gewerkt en zag ik me genoodzaak enkel
             
                                                                   trukjes toe te passen om er stilletjes tussenuit
                                                                   te trekken jullie heb ik in machteloosheid achter
                                                                   gelaten de opstakels lossen zich op in de emotie

                                                                   de negatieve emoties zijn verdwenen in de innerlijke
                                                                   bron en we zijn instaat te beseffen deze energie
                                                                   te waarderen ook als we alleen achter blijven

                                                                   helaas zijn sommige ervaringen pijnlijk na een
                                                                   traumatische ervaring komt men er achter dat
                                                                   dat het te laat is en het lichaam niet meer

                                                                   aanwezig is en welke verworvenheid kan zo
                                                                   onvermijdelijk door onszelf worden vernietigt
                                                                   en waarom.... valt het me zo zwaar mijn ver-

                                                                   trouwde schuilplaats te verlaten en zijn de
                                                                   ideeën van de opvoeding zo diep geworteld
                                                                   waarom zie ik de toren niet als de bevrijding

                                                                   en begraaf ik het licht in de ontkenning van
                                                                   de goddelijke aanwezichheid in mezelf.......
                                                                   waarom toch......... waarom
                                       

klaproos1945

staven koning       http://www.youtube.com/watch?v=vFEqVQ7Wt90&feature=related

staven ridder
zwaarden twee
gerechtigheid
munten zeven                                      we kunnen begrip voor de anderen onszelf opbrengen
                                                         in de tolerantie heeft de gemoedsrust hem/haar aan
                                                         het denken gezet welke verantwoording die in het leven

                                                         zijn geroepen voor het functioneren in de maatschappij
                                                         vanuit een liefdevol hart dat de ridderlijkheid een uit-
                                                         daging vind om hier op te reageren als een antwoord

                                                         op het waarom van gister waar men zich afvroeg hoe het
                                                         mogelijk is dat men al vele jaren de weg naar hart en ziel
                                                         heeft afgesloten terwijl het ego zijn kon gaan en eigelijk

                                                         moet dit anders om en beschermen de twee zwaarden
                                                         het hart als het ego weer eens in de aanval gaat met
                                                         zijn negatieve instelling van het gelijk hebben dat god

                                                         en de liefde niet bestaat we doen alles alleen desnoods
                                                         met een brute en agrecieve inslag wat vijandigheid bevorderd
                                                         hopen we een ruimer inzicht en zienswijze verkrijgen zodat

                                                         het ego steeds minder de kans krijgt zich te mannifesteren
                                                         zodat jezelf meer en meer van de universele waarheden kunt
                                                         bevatten die nu duidelijk in zichzelf aanwezig zijn

       de rode lotus word getransformeerd
                  naar de groene lotus
       
de mislukkingen van zeven jaar word achter gelaten
            daarmee ook de oude angsten


de zegenwage nemen we mee in onze meditatie
om de mislukkinge en angste te herstellen
in een overweging van balans en evenwicht
het zwaard en de weegschaal staan in diens van het hart

als een weerspiegeling van de waarheid en onderhandeling
           jezelf en andere  te eerbiedigen en in eenvoud

           worden we herboren in een combinatie van

                           groen water dat door zonlicht
                           is verlicht dat ons in harmonie

                                 laat voort leven de heling
                                 in evenwicht en eenvoud
                                                             
                            komen we in balans met ons zelf