Iemand wil me vermoorden

Gestart door danseres, oktober 28, 2009, 22:39:21 PM

danseres

Ik droom weer eens over mijn ex - hij komt uit de gevangenis en iedereen begroet hem alsof ie een ster is. Hij zegt ook langs de neus weg, terwijl ik het gewoon kan horen dat ie ook een andere vrouw wil. Ene Trudy. Een Nederlandse oudere vrouw (ik herken haar, volgens mij was ze eens een collega van me). Ik ben verdrietig maar wil het niet laten merken. Ik denk: 'na alles wat ik heb gedaan? ondanks dat ik op hem gewacht heb, tot ie uit het gevang kwam?'

Dan vindt hij maar dat ik moet gaan en dat vind ik ook dus hij brengt me naar het vliegveld. Ik wil meer tijd om dingen in te pakken maar die krijg ik niet. Snel, snel grijp ik wat spullen in tassen bij elkaar. Ik baal ervan dat ik zoveel spullen moet achterlaten maar besluit dat ik ga vragen aan vrienden om het op te halen en het me te laten nasturen.

Bij het vliegveld neemt hij me mee door een enorme draaideur (zoals je die op vliegvelden vaker hebt) maar dan wil ie weer naar buiten door die deur en ik word nerveus want ik vrees dat ie van plan is. Ik zie nog net op tijd dat hij, als ie eenmaal weer buiten staat naar een pistool grijpt voor in zijn broek (tussen zijn riem zeg maar). Ik zie het en probeer me los te wurmen en weer door de draaideuren naar binnen te gaan. Het lukt me nog net te ontsnappen maar hij komt achter me aan. Ik ga gauw in de rij van de douane staan (ik denk nog: 'schiet nou op! schiet nou op!' maar we weten allemaal wel hoe lang de rij bij de douane op vliegvelden kan zijn ::)). Ondertussen is hij al achter me in de rij en wil hij steeds naar me reiken. ik leg mijn spullen op de band en gelukkig kan ik wegkomen.

Dat was de droom..

Wie weet wat het betekend? Iets over loslaten van een deel van mezelf, dat ik eigenlijk moeilijk vind ofzo? De bagage achterlaten kan dat ook figuurlijk gezien worden. Ik moet het stuk 'ex' loslaten maar vind het niet gemakkelijk omdat ik nog een band voel en de spullen die achterblijven waar ik me eerst zorgen over maak, betekend dat, dat voor mijn gevoel een gedeelte van mijn hart bij hem is gebleven ofzo maar dat ik me daarna geen zorgen erover hoef te maken want daar zullen mn 'vrienden' wel voor zorgen, voor dat gemis? invulling daaraan geven?

Danisha

Ja ik heb een keer zo'n soortgelijke droom gehad.. dat ik ook vermoord zou kunnen worden ik werd toen wel gered door 2 boeven.. die voor mij erg aardig waren en mij meenamen naar een veiligere plek alleen kon ik daar niet zijn het hele station werd gebombardeert en er waren ontploffingen..

Mijn ervaring ermee een jaar later kreeg ik een hele moeilijke periode in me leven.. Wat uit is gekomen dat er een man op mijn pad is gekomen mij wel wilde 'helpen' die ook veel met een andere man omgaat eigerlijk kan ik ze niet vertrouwen de man heeft mij 'niks' gedaan zoals in de droom al zei..

Misschien heb je er wat aan ik weet niet.. Ik zou goed opletten op hoe je je voelt en zo nodig een stapje terug doen voor jezelf door afstand wellicht van bepaalde dingen te nemen in het waakleven waarvan je misschien al wel weet dat die niet goed voor je zouden kunnen zijn dat er wellicht een spel met je gespeelt word..

Danisha

Denk dat je een waarschuwingsdroom heb gehad voor je zelf je eigen ik dat je.. niet teveel hooi op je vork moet nemen.
Dat je soms meer aan jezelf moet denken.. en je proberen niet te laten leven door anderen.
Andermans ellende.
Daar kan je overspannen van raken ik denk dat dit een waarschuwingsdroom is wat jij hebt gehad..

Leeuwin

Het zegt mij dat jij, danseres, moet uitkijken voor een agressief persoon.

Liefs van Leeuwin.

Danisha

Ja voor 1 persoon of meer.. Pas op dat je je niet laat leven en dalijk over een jaartje helemaal op bent.. liefs..

danseres

Zou het dat zijn?
Ik zit op een moment in mijn leven dat ik via allerlei therapieën en cursussen en nieuwe vrienden mezelf steeds beter leer kennen en van mezelf leer houden. Dat is een lang proces na een boel traumatische ervaringen in mijn leven. De relatie met die ex was er een van.
Ik heb een beetje het idee dat ik me wil losrukken van het verleden dat probeert me in een houdgreep te houden en mij 'te vermoorden'. Het vliegveld zag ik voor een 'station' aan in mijn leven. Op weg naar een volgende fase. Hoe angstig ik ook ben (om verder te gaan en te moeten loslaten wat me aan het verleden bond), het lukt me uiteindelijk wel.

Maar ik weet niet of ik goed heb gedacht. Ik heb een beetje begrepen van Ricca dat je alles zoveel mogelijk symbolisch moet proberen te begrijpen maar goed, ik ben een leek. :-\

In ieder geval bedankt voor het meedenken allebei!

Leeuwin

@Danseres,

Je bent echt heel goed bezig. Het gaat je ook lukken om het verleden af te sluiten en opnieuw te beginnen. Dat zegt mij die draaideur waar jij doorheen moet. Die waarschuwing was alleen voor iemand bedoeld die het er niet zo mee eens is dat jij een ander leven tegemoet gaat.
Aan het begin van een nieuwe levensfase krijg je altijd te maken met een of meerdere personen die jaloers zijn of het er anderszins niet mee eens zijn. Als je daar nou een  beetje rekening mee houdt dan komt het gewoon wel goed.

Sterkte en liefs van Leeuwin. Ik vind het heel goed van je dat je die cursussen allemaal doet. :)

danseres

klaproos1945

hoi danseres,

Probeer het verleden in plaats van af te sluiten beetje bij beetje los te laten,
zo kan je helen in plaats van het diep weg te stoppen en verder te gaan met blokkeren van je eigen ikzelf

klaproos1945 ::)

Leeuwin

Ergens in blijven hangen kan ook blokkeren Klaproos.

Groetjes van Leeuwin

klaproos1945

hai leeuwin
ikzelf bedoel niet blijven hangen juist het blijven stilstaan bij iets; het uitpluizen waarom je het zelfde steeds tegen komt? kan je wijzer maken en het onbewuste, bewust maken, zo kan je de visuele cirkel doorbreken

klaproos ::)

Danisha

Vooral jezelf blijven verwennen met lekker eten rust ect overdag.. je droomt nogal vaak en wild he.. knuffel. liefs..

danseres

Ben weer een stukje wijzer. ;)

Bedankt allemaal!
x

Leeuwin

Hoe gaat het met je dieët?

Liefs van Leeuwin

danseres

Af en toe niet zo, af en toe heb ik zo´n zin in chocola, heb net een broodje met hagelslag op en 2 glazen limonade.  :-\ maar goed, ik móet af en toe zondigen anders werkt het niet hoor!
ben wel van de cafeineverslaving af. Drink af en toe koffie zonder cafeine en dat zonder suiker. Dat is al een hele stap voor me.
Dinsdag moet ik terug. Ben benieuwd hoe de metingen dit keer zullen zijn en of ie zal zien dat ik gezondigd heb.. :-[

dankje voor het vragen. ;)
xxx