KK voor nieuwe situatie

Gestart door amateuro, oktober 25, 2009, 19:14:32 PM

amateuro

Morgen start ik op mijn werk in een nieuwe situatie. school is verhuisd en veranderd in een breder geheel. Ik heb een keltisch kruis gelegd. Lastig om voor jezelf te interpreteren. De quintessence is me niet helemaal helder. En ik heb ook moeite de rol van zwaarden 3 omgekeerd te zien....
Is er iemand die feed back wil geven?  

Uitgangssituatie: aas van kelken  
alles was prettig en ok in de oude situatie. Spiritueel in het materiële.  

Dit kruist mij: de dood 13
de oude situatie is niet meer. het gebouw staat nog maar zonder dat ze de school huisvest.Stilletjes hoop ik dat de oude arbeidsethos er ook is achtergebleven..    

Hier steunt het op: pentakels 7  
Alles heeft tijd nodig om te groeien. Vertrouw erop â€" als je werkelijk rozen hebt gezaaid, zullen ze ook bloeien. De "simpele" school moet uitgroeien tot een wijkcentrum met tentakels en armen die zijn omgeving ingaan. (mijn werk: zorg en kwaliteitsbewaking)

Hier wil ik naartoe, mogelijke uitkomst: pentakels 9
Mijn kantoor in het nieuwe gebouw is erg klein maar op een voor mij goede plek. Ik zit er alleen met niemand boven me noch naast me. Mijn arbeidshandicap verlangt dit. Zo kan ik goed functioneren. Een beter groter mooier kantoor is voor mij niet het meest geschikt en geef ik op…. Want lawaai van boven en naast en het ingebouwde toilet… ook al beweert men van niet want dikke vloeren en muren  

Nabij verleden:  de magier 1   
Autonomie, zelf verantwoordelijk. Eigen baas (Ik houd van mijn werk.)    

Nabije toekomst: de matigheid 14   
Nieuw begin, er zullen nog wel dalen volgen maar nu niet. Ik ben niet meer gewond, herstellende en revaliderend, probeer energieën te laten stromen. Ontspanning, werk, rust, creativiteit, meditatie. Kijk maar wat er op welk moment zich aandient. Als het water.

Ik: ridder van zwaarden      
Waarschuwing! Hij is bereid om te doden of gedood te worden. Maar hij vergt veel te veel van zichzelf. (Uitgaan van de situatie zoals die is en niet zoals je vind dat die zou moeten zijn don quichote!)

Omgeving: de maan 18   
Het is tijd om al je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, om jezelf helemaal te leren kennen. Kijk naar de oorsprong van het probleem en stel je niet tevreden met oppervlakkigheid. (zou zelfreflectie als tool voor verbetering dan nu aan de orde zijn? - nee er is niks verkeerd of slecht - verbetering als levenshouding!      

Hoop/angst: zwaarden 3 omgekeerd
(bijna) Alle oude rommel is uitgefilterd en verwijderd. Er volgt een schone start. Negatieve energie zal ik willen mijden of mee spelen (hoop). Zal me niet er aan haken en erin meegesleept worden. (Want dat is wel een angst)                                                                                                                                                                                                                                                   
Uitkomst: De wereld 21      
De dans van het bestaan. Die ga ik willen dansen. Niet alleen binnen het werk, ook letterlijk (zumba in de fysiotherapiepraktijk…)                                                                        
Q.E.:  86 â€" 14 â€" 5    Matigheid of de hogepriester ?  
De priester die de opvoeding, beschaving, moraal en het begrip over goed en kwaad gestalte geeft. Hij is een heilige, maar alleen omdat hij van anderen zondaars maakt. Op een ander gebied is hij echter de meester, de brug, de uitnodiging in het onbekende, degene die op de waarheid wijst. Zie ik mezelf als de priester, in staat andere mensen op hun weg te begeleiden? (moed!)  
Of matigheid; het verhaal van de mens die al uit het licht, het goddelijke geschapen is â€" en desondanks God wil zijn. Ze heeft het verleden laten vallen, maar nog niet de toekomst. (zevenmijlslaarzen zijn niet bij te houden, pappie loop toch niet zo snel. hardlopers zijn doodlopers en zo voort.                                                                                                                     De vrouw die met het water uit de kelken speelt past wel bij de dans van het leven.....

Wat de drie zwaarden voor mij zijn?
groet en bij voorbaat dank  :P
amateuro

Laure

Hi Amateuro,

Ik heb eens gekeken naar jouw legging, het was makkelijk dat je er zelf al toelichtingen bij had geschreven! Ik heb er niet zoveel aan toe te voegen maar voor het gemak heb ik alles effe in m'n eigen bewoordingen herhaald, en er aldus her en der iets aan toegevoegd.

Vééél geluk morgen!

Bokalen Aas:
Via de talenten die je hebt gekregen van God kan jij je persoonlijke bijdrage aan een betere wereld leveren. Je zit perfect op je plaats op de school, ook al veranderd de omgeving (De dood). Het is geen einde maar een nieuwe cyclus (beginnend van de aas).

Pentakels 7:
Je kan terugblikken op een periode waarin je steeds hard hebt gewerkt, je best hebt gedaan. Dit geeft je een gevoel van voldoening, alsook - in het kader van dit nieuwe begin - een vruchtbare bodem voor een nieuwe start.

Pentakels 9:
Zoals je zegt: Dit ben jij in jouw nieuwe bureautje, jouw nieuwe huisje op het werk, waar je je gelukkig voelt en waar alles wat je onderneemt gewoon heel fijn is om te doen, zelfs administratieve rompslomp, of "klusjes", gewoon omdat je het er zo gezellig zal maken.

De magiër:
Zoals je zelf al zegt!

De matigheid:
De engel op deze kaart is bezig met chemie, hij is zoals de Magiër, maar dan op een hoger niveau. M.a.w. je kan nog een stapje verder gaan in jouw job: niet alleen de praktische kant ervan aanpakken, maar a.h.w. een emotionelere magiër worden. Dit door, net zoals je zelf zegt, een balans te vinden via meditatie e.d.. Balans, maar ook gestage groei, ik vind het net alsof de engel zichzelf steeds bevrucht door water over te kappen van de ene naar de andere beker, zo zal hij emotioneel groeien, boven zichzelf uitstijgen.

Ridder van de Zwaarden:
Jij raakt op je werk telkens de kern van de zaak, maar omdat je zoveel autonomie hebt is het essentieel dat je je ideeën op de juiste manier overbrengt. Anders gaan je collega's misschien iets hebben van: Ja dat kan jij wel zeggen, er is niemand die dat kan tegenspreken etc. De matigheid dus: de zaak ook wat meer emotioneel gaan bekijken vanuit een ander zijn pespectief???

Den Maan:
Een nieuwe omgeving waarin alles nog onbekend is, en die je nog een beetje angst inboezemd. Een nieuwe werkplek die je je aftastend zal moeten eigenmaken.

Zwaarden 3:
Het voelt een beetje raar, die "scheiding" met het oude vetrouwde schoolgebouw, maar weet dat jij de magiër bent, en dat die magie in jou zit en niet in de omgeving. Ik denk dat je niet bang mag zijn om je hart te openen, al het goeds dat daar in zit mag toch gezien en gezegd worden? Als je het maar duidelijk en eerlijk communiceert.

De Wereld:
Haja zoals je zelf zegt... Wat een fijne, swingende uitkomst!

De Hogepriester wordt een lieve wijze leermeester in combinatie met de Matigheid, niet iemand die het persé beter wil weten, maar iemand die tegenstellingen kan verzoenen en met de juiste mate gebruik kan maken van zijn wijsheid en liefde om oplossingen te bieden voor zijn leerlingen/collega's.

Ontbreekt: Pentakels 8
Laat je niet afleiden door onbelangrijke zaken!

amateuro

hey doosje
wat leuk dat je de hogepriester en de matigheid combineert. Dat maakt het zachter. (Openstellen dat hart)
En vanuit de ander zijn perspectief!
Daar is de ruimte voor mededogen en daar kan het stromen nietwaar.Alleen zo voelt de ander zich gezien. Alleen zo mag ik kijken...
Dank je voor deze reminder!
t.a.v. pentakels 8 en afgeleid door onbelangrijkheden: Deze maagd laat zich wel eens wegzinken in de pietluttigheid inderdaad.
groet amateuro

Leeuwin

Hoi Amateuro,

Zoals Doosje al geschreven heeft hoef je niet bang te zijn om je hart te openen.
Ik wil je echter een kleine waarschuwing geven. De Maan als omgevingskaart wijst weliswaar op een harmonische omgeving maar er kunnen (hóeft dus niet) soms mensen tussen zitten die jaloers zijn op jouw kwaliteiten en/of persoon.
Probeer dat een beetje in de gate te houden zonder overdreven voorzichtig te worden. Dan weet je zeker dat Zwaarden 3 geen ernst hoeft te worden. Net als Doosje zegt: zolang je maar eerlijk communiceert.

Liefs van Leeuwin

amateuro

hey leeuwin
(hoe gaat het met jou?)
ja; eerlijk communiceren... dat vind ik al moeilijk naar mezelf toe.
Zwaarden 3 omgekeerd; is dat een versterking nog weer van de kaart rechtop?
In het boek staat; Trek drie kaarten wat de drie zwaarden voor jou betekenen.

staven aas - Ik Kan, in plaats van ik wil. vertrouwen in eigen kunnen

rad van fortuin - vogelperspectief: observeren en afstand. Ook: Het rad staat ook voor risico's, spelen (dat wilde ik met negatieve energieën): winnen en verliezen in het grote spel van het leven. Het is een gevaarlijk spel, want het zwaard, dat op de tafel van de magiër lag, wordt nu door de Sfinx dreigend in de hand gehouden en eist waarheid en oprechtheid (he daar rijdt Quichote weer...) Afstand tot mijn problemen nemen. denk aan mijn centrum, mijn Hara, daar heerst stilte, je voelt je niet meer met de uiterlijke gebeurtenissen verbonden (en ze trekken je dus niet meer mee!)

staven 7 - wordt hij dan werkelijk aangevallen? - hij vecht tegen geesten. zo gewend aan vechten, zich te verdedigen (nou en of!) dat hij de situatie waarin hij zich werkelijk bevindt niet meer kan onderkennen. (moet nu erg aan de thread gedachtenkracht denken...) Wat zou er met hem gebeuren als hij het opgeeft? hij gaat de weg van de krijger, de samurai. aikido.

De kunst zou nu zijn om de jaloezie van anderen als energie om te kunnen zetten in positieve... Zo'n vechter doet dat volgens mij ook: een aanval wordt "ontvangen en de energie van de ander werkt als tool voor hemzelf... Ik zal hier op gaan mediteren om het in te laten werken.
Dank Leeuwin voor je reactie; overvoorzichtig klinkt inderdaad onvrij. Niet flexibel genoeg om dat spel van de krachten in elk geval te kunnen spelen.

hoop dat je goed gaat.
groet amateuro

Leeuwin

Laure

amateuro dat heb jij heel mooi verwoord, he hebt er een poëtisch probleem van gemaakt!

zo te horen voel jij je nogal bedreigd zeg, niet fijn. En wij delen dezelfde ervaring (omgeving) hé :-)

'k doe er nog een schepje bovenop:
Onze held op de Staven 7 kaart (Rider-Waite) moet idd in zichzelf geloven, in plaats van de Staven Aas (de energie en kennis) die hij in zijn handen heeft te gebruiken (verspillen) in dit gevecht, moet hij de staaf in de as van het Rad steken en blijven groeien en ontwikkelen vanuit zijn centrum.

;-)

amateuro

Doosje
precies schepje;
Van klein af aan heb ik leren overleven door me strijdbaar op te stellen, dat is mijn grondhouding. Daar zoek ik dan nu nog altijd de bedreigingen bij. Dat was lang ook goed, het heeft me van de straat gehouden en zo maar nu mag ik dat wel laten gaan. Hoef geen spoken te zoeken om tegen te vechten. (yep; de kennis en energie niet verspillen)
Het bedreigd voelen zit hem in het wantrouwen (waardoor de deur gesloten blijft) en mijn onvermogen om dat weg te nemen. Ik maakte mijn ontwikkeling afhankelijk van die van de ander. Maar dat hoeft niet. ik ben daar zelf verantwoordelijk voor...  zoals de ander voor de zijne/hare. (jij koos voor studie, hebt daarvoor verantwoordelijkheid genomen - respect!)
Het wantrouwen dat (nu vul ik in, wat in "onze" omgeving schering en inslag is volgens mij, en ook het sommetjes voorrekenen...) gebaseerd is op angst en onzekerheid.
Mijn onvermogen dat weg te nemen heb ik altijd vertaald als falen. (een van de spoken)
een mens mag/kan toch bang kwetsbaar en onzeker zijn.
Dat had ik gedacht.
Ik als vechtertje overschreeuw mezelf; nergens bang voor  ;D, mijn buurvrouw keeps up her appearances, mijn buurman sluit zich op etc.

playfullness
en centrum waar kosmos is of chaos, al naar gelang je er naar kijkt. een mooie mantra.
groet
amateuro

Laure

Goh amateuro, je bent veel inzicht aan het krijgen in je probleem, wat goed voor je, nu kan je er aan werken!

Wat een innerlijke tegenstrijdigheid zeg! Dus het is begonnen met strijdbaarheid tegen echte vijanden en nu is het kwestbaarheid verworden bij de verwachting van een vijandelijke aanval? Oké nu is die Zwaarden 3-ontleding wel duidelijk, dat Rad van Fortuin spreekt van die ene goede eigenschap die zich kan verdraaien tot een andere. En dat spettert echt van jouw posts, het doet me een beetje aan de gespleten persoonlijkheid van Gollum in Lord of the Rings, haha, sorry, je bent vast knapper, lol!

In ieder geval denk ik dat jij je hand moet uitreiken naar anderen. Echt, als je je hart opent komt er inderdaad veel rotzooi binnen. Maar liefde geven is zo helend en liefde ontvangen natuurlijk ook, en hoe meer je je open stelt hoe rijkelijker de liefdesstroom.
Ik moet toegeven dat ik ook hééél bang ben voor "the green eyed monster" en wijs iedereen constant op mijn gebreken zodat ze niet jaloers zijn, op de duur geloven ze die echt en vervolgens neem ik ze dat kwalijk, haha, niet flink. Maar er wordt aan gewerkt en 't is al veel beter nu ik besef dat wij allen één zijn.

Enfin, ik weet zeker, nu je tot dat inzicht gekomen bent dat je in je post hebt geformuleerd, dat je ermee aan de slag kan gaan, en dat je hier zoveel sterker gaat uitkomen, dat je de wapens laat vallen en je hand gewoon uitreikt naar de mensen. Jij, die meer inzicht hebt en meer innerlijke liefde dan de mensen in jouw omgeving, jij moet dat doen.

Leeuwin

Weet je wat ik doe als ik voel dat mensen jaloers zijn? Ik doe eerst alsof ik niks door heb, ga heel misschien enigszins in hun spel mee. En dan op een totaal onverwacht moment dan treed ik sterk naar voren en laat ik merken dat er met mij beslist niet te spotten valt. En dan stinken ze er vierkant in.

Als je je al bij voorbaat gaat bewapenen tegen jaloezie dan zijn dit soort mensen gewaarschuwd voor je en worden ze nog linker naar jou. Bovendien "geniet" je dan niet van hun verbaasde gezicht als blijkt dat je ze door hebt.

Liefs van Leeuwin ;D

klaproos1945

Zwaarden drie;

In de gouden Dageraad heet deze kaart verdriet Zwaarden  symboliseert de Drie
op de meest eenvoudige wijze pijn en innig verdriet.
op werkelijk verdriet is maar een reactie mogelijk; de pijn aanvaarden en overstijgen.
De drie laat zien dat we de pijn niet van ons af moeten schuiven.
Maar haar op een of andere manier moeten gevoelsmatig moeten aanvaarden,
totdat ze door liefde getransformeerd kan worden.

Ondersteboven

Het healings proces Wordt geblokkeerd als we tegen aanvaarding vechten.
Wanneer iets in het leven voor ons te pijnlijk voor ons blijkt te zijn,
kunnen we proberen het weg te duwen of er niet aan denken en herinneringen er aan vermijden.
Door deze instelling zal de pijn echter altijd blijven bestaan en zelf in kracht toenemen.

Veel liefs van klaproos1945

klaproos1945

Blz. 52 de Magiër

(1) Hij gebruikt niet alleen de materiële wereld voor zijn magische handelingen!!!
     Hij creëert  de Wereld in de zin
     In de zin dat hij het leven betekenis en richting geeft.

Heel veel liefs van klaproos1945

amateuro

Het was even erg druk met allerlei...

Leeuwin: je hebt gelijk! Sinds een tijd heb ik iemand leren kennen/ en aanschouwen die kritiek kan laten klinken als een compliment.... Ik weet dus nu dat je mensen kunt laten weten dat er niet met mij te spotten valt op een heel vriendelijke en positieve doch niet mis te verstane manier. (onverwacht voor hen heeft écht effect!)

En Doosje: Ik ben niet bang (meer) voor de rommel die meekomt als ik mijn hart open. Het is zo'n mooie zaak dat ik in de nabijheid van kinderen verkeer! Dan komt er sowieso een hoop liefde binnen! Dat geeft me vertrouwen.

Klaproos: Die zwaarden 3. Heling wordt geblokkeerd als we tegen aanvaarding vechten. Weet je; soms is verdriet abstract en moeilijk te pakken, maar als je dan de tijd neemt (door bijvoorbeeld naar mijn tinnitus te luisteren) komt het allemaal dichterbij. Wordt het weer van mij.... Maf hoe je verdriet vertaalt in schijnbaar onbenaderbare dilemma's of wereldse drama's. Het is wat ik doe om het op afstand te houden. Pas als ik er weer naar durf kijken......
Ik neem er mijn tijd en de gelegenheid voor. (al moet ik er mijn agenda op aanpassen) Oeh wat klinkt dat modern. Maar zo is het uiteindelijk wel.

Dank voor jullie reacties
Ik wist en weet het natuurlijk: liefde en mededogen. Als je maar durft....

Leeuwin

Zo is at: als je maar durft. Ik vind het fijn dat ik je heb kunnen helpen. Zo kunnen we nog van elkaar leren. Een mens leert tot aan zijn dood tenslotten en dat is absoluut niet zwaarmoedig bedoeld. Onverwacht en dan nog eens direct schrikt hun af ja. Ik wil dat gezicht van die persoon eens zien als jij naar voren komt! Mezelf kennende lig ik dan in een deuk. ;D

Liefs  van Leeuwin

Laure

maar amateuro, wat leuk om te lezen dat het goed is afgelopen

situaties als deze zijn zwaar maar zo leren we te vertrouwen in onszelf, in onze naasten en in god

ben ook blij dat ik leef :)