Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Staven Ridder

Gestart door rosie989, september 21, 2005, 09:39:28 AM

Marilu

Goed idee Luus, van harte welkom! De gregoriaanse mis is om 10 uur.

Ricca

Ik vraag me nog af wat JM van de hedendaagse muziek zou vinden, muziek die vaak zoveel oppervlakkiger is, met ritmes die hypnotiseren, maar niet aansporen tot een keuze, die eigenlijk sederen. De muziek is in veel gevallen zélf een soort drug geworden...
Terwijl JM de mensen juist wakker wilde schudden en laten beseffen dat zij een keuze hadden.

Maar dit terzijde. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Laure

Zeker en vast! De mind control van de muziek-industrie zit hem tegenwoordig in het occuperen van de gedachten, weliswaar het occuperen van de gedachten met vacante songs en obscene expliciete gebaren.

T t t t telephone van de ledige Lady Gaga
"Call all you want but there's no one home
And you're not gonna reach my telephone" bla bla bla

:-[

Xuma

#18
Citaat van: Ricca op januari 13, 2011, 13:28:00 PM
Ik vraag me nog af wat JM van de hedendaagse muziek zou vinden,

Irish Brother Van Morrison kan er ook wat Van: pracht-volle muziek en wonderschone lyrics; bovendien is Van still around and still going strong.
Zijn er hier meer genieters van zijn muzikale kunstwerkjes ?

En welke tarotkaart zou passend zijn voor VM ?

:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

lucifall

Citaat van: Ricca op januari 13, 2011, 13:28:00 PM
Ik vraag me nog af wat JM van de hedendaagse muziek zou vinden, muziek die vaak zoveel oppervlakkiger is, met ritmes die hypnotiseren, maar niet aansporen tot een keuze, die eigenlijk sederen. De muziek is in veel gevallen zélf een soort drug geworden...
Zelf denk ik dat het bovenstaande Jim Morrison wel zou aanspreken...... muziek als drug….
De hedendaagse muziek is anders, en ja sederend te noemen. Maar soms ook diep. Het is dan wel 10 jaar geleden, maar in bijvoorbeeld de House-scene had je de band Milk Inc. De leadzangeres is kort geleden door een overdosis om het leven gekomen. Haar nummers, die ze zelf schreef hadden een diepte welke van het kaliber zijn als die van The Doors, in die tijd...  Althans toendertijd vond ik haar muziek vnl de teksten een verademing...(ik blerde walk on water lustig mee, en die tekst was voor mij, de eerste stap terug naar mijn vrijheid….)
In het nu zou ik ook werkelijk geen band weten welke mij ligt op dat gebied.
Mijn nichtje van 8, zingt : I wanna be a millionaire…..  Daar schrik ik van!
Soms vraag ik mijzelf af: Ben ik net zo “ouderwets” aan het worden als dat ik vb mijn ouders en de voorgaande generatie vond in mijn jeugd? Vroeger was alles beter want toen zat de kleurspoeling nog in het ziekenfondspakket? Is dat een SelfFullfilling Profecy, jezelf aangeleerd door zo te denken toendertijd? De beruchte generatiekloof?
Is het niet zo, dat onze generatie, de nieuwe generatie gemaakt heeft zoals ze geworden is?

Een interessant artikel wat hierover gaat las ik deze week in het blad Filosofie.
Een paar citaten daaruit:

Coen Simon  schrijver Filosoof:
“Maar zo snel als het onfantsoen van de nieuwe generatie is overgenomen door de vorige, zo snel kan het ook weer verdwijnen”

Jan Verplaetse : docent moraalfilosofie
“kinderen zijn nooit zoals ouders willen en ouders zijn nooit zoals kinderen willen”
“Elke generatie klaagt over de volgende en de vorige generatie”

Ivana Ivkovic: Aio politieke filosofie
“een dienstbare houding levert geen schouderklopjes, geen hogere cijfers en geen betere baan op: eerder wordt die gezien als een teken van onzekerheid”

Jan Verplaetse heeft hier en interessante theorie over:
Dat elke generatie klaagt over de vorige en volgende generatie is sinds Aristoteles al zo.
Maar met de generatie Y â€" de twintigers van nu- is er iets bijzonders aan de hand. Zij zijn precies wat hun ouders wilden: individualistisch, zelfredzaam, mondig, hedonistisch, zitten lekker in hun vel. Ze hebben geleerd om regels, zekerheden en plichten niet al te serieus te nemen. Het moet leuk zijn. Een wat slapper plichtsbesef is de keerzijde van dit opvoedingsideaal. “weer meer moraal” is al de strijdleuze van hun opvolgers, generatie Z.

Bovenstaande theorie vind ik heel pausibel.
Ook zou dit betekenen dat dit in de muziek van generatie Z zijn weerklank zal kunnen gaan vinden.
Wellicht worden we weer straks getrakteerd op muziek welke weer voedsel voor ons brein en onze ziel is.

To be continued by the passing of time…….
Luus

lucifall

Staven Ridder â€" Jim Morrison

The Doors: Uit Love her Madly:

"seven horses seems to be on the mark"

7 paarden. Er zijn 7 ruiters in de RWS tarot.
Op XXXIII De Dood, XIX De Zon, de 4 Ridders en op Staven 6.
Het toeval wil dat al deze kaarten allemaal verbonden zijn met de zon.

Volgens de Hindoestaanse traditie rijdt de Zonnegod Surya langs het hemelgewelf in een zegewagen welke voorgetrokken wordt door 7 paarden. Deze zeven paarden symboliseren de 7 kosmische stralen van de Zon, de kleuren van de regenboog en de zeven dagen van de week.

XIII.Dood. Schorpioen (gefixeerd teken). Letter Nun = Vis. (Pisces= beweeglijk)
Het pad van Nun loopt tussen Tipharet (ZON) en Netzach (Venus)

XIX.De Zon. Deze kaart is verbonden met onze centrale Zon. Deze naakte kind-ridder, de Zon, heeft geen teugels nodig. Hij is zelf het centrum. Dat waar alles rond draait en beweegt.

De 4 Ridders. Alle ridders worden geplaatst in het 6de sefira Tipharet, welke verbonden is met de Zon. Paarden zijn symbolen van de Zon.
Alle ridders maken een connectie tussen een gefixeerd teken en een beweeglijk teken.
(Vb Ridder van Staven : 20° Scorpio tot 20° Sagittarius)
Dit doen ze allemaal op geheel eigen wijze……….

Staven 6:Alle zessen zijn verbonden met het 6de sefira. De Zon.
Astrologisch is Staven 6 verbonden aan Jupiter in Leo. (Het beweeglijke wiel van Jupiter, en het gefixeerde teken leeuw (de Zon heerst over het beeld leeuw)

De Zon: Het centrum. Het kind is naakt en heeft geen teugels nodig om te sturen.

De 6 “andere ridders”: allemaal maken zij een verbinding tussen een gefixeerd teken en een beweeglijk teken. Ridders zijn symbolen van beweging, snelheid. Ze berijden allen een zonnesymbool (paard)
De Dood hoort ook in dit rijtje. Ook hij (waarom noem ik de Dood hij?) maakt een ritje mee. Dood welke wij met duisternis associëren, zoals we het kind van de Zon, met het meest lichte daglicht associëren.
Maar met De Dood is nog iets anders wat interessant is. De Hebreeuwse letter betekent Vis, terwijl de Nun verbonden is met het sterrenbeeld Schorpioen. Een kruislingse verwijzing naar het spel tussen gefixeerd en beweeglijk.
Het pad van de Dood loopt tussen Tipharet en Netzach. Tussen de Zon en Venus.
Venus, de planeet welke verandert van Avondster, zichtbaar na zonsondergang in de Morgenster, zichtbaar voor zonsopkomst. Ook dit verwijst dus naar licht en donker.

En dan de richting van de 7 ruiters:
Ridder van kelken en Pentakels; Dood; Staven 6 : Oost
Zon: Komt vanuit het Centrum. (De centrale zon): Zuid-Oost
Ridder van Staven en Zwaarden: West



Licht en donker. Beweging. Zonnesymbolen. Gefixeerd, beweeglijk; Centrale Zon. Venus. Het samenspel van Sol en Venus. Oost en West, daar waar de zon opkomt en ondergaat.

Beelden de 7 ruiters de processie van de Zon uit?

Luus

Laure

Alweer een goede "invalshoek", Luus. Wie weet, misschien mochten de Pebbles wel in het voorprogramma van The Doors spelen dankzij hun nummer "seven horses in the sky"!

lucifall

#22
De Seven horses in the sky....... de chariot van Surya voortrekkend over de hemelboog....
ja zeker! Perfect voorprogramma     voor seven horses seem to be the mark..... (Afsluiten kan ook)
:-)
Luus