Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Zoenende agent

Gestart door Leeuwin, oktober 01, 2009, 12:21:27 PM

Leeuwin

Deze droom is voor mij zo vreemd dat ik graag jullie mening wil horen.

Ik logeer bij een tante (geen familie) in Rotterdam vlakbij de Lijnbaan. Het is er druk. Ik zie wel een agent maar hij doet me niets en ik loop gewoon verder.
Een paar uur later kom ik op een raadselachtige manier met hem in contact. We worden gelijk verliefd op elkaar. We beginnen te zoenen. Hij heeft zijn uniform niet meer aan. Ik zeg: nu zie ik eigenlijk pas dat je een echte man bent en ik wijs naar zijn brede postuur. Ik bedoelde dit als compliment maar hij wordt blijkbaar kwaad, wil me niet meer zoenen en loopt weg. Ik ga hem zoeken op de nog steeds drukke Lijnbaan maar ik vind hem niet meer.

In het waakleven heb ik niks met uniformen. Die tante was een vriendin van mijn moeder.

Ricca

Lieve Leeuwin,

Zo raadselachtig is die droom niet, want zoenen wijst bijna altijd op een verzoening (bijvoorbeeld tussen delen van jezelf). Maar ik heb nog een vraag over je 'tante'. Hoe zou je je tante in een paar woorden omschrijven? Wat is in jouw ogen het meest kenmerkende aan haar? En in hoeverre lijk jij op haar en is er - hoewel geen familie - toch verwantschap?
Meer details over de politieman zijn ook welkom hoor.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Ricca,

Ik had meer informatie moeten geven. Het kenmerkende aan mijn tante is dat ze van gezelligheid houdt. Ze is altijd heel gastvrij. Vaak mogen haar gasten bij haar blijven eten en dan maakt ze van het eten veel werk. Ze is ook heel creatief. Ze is dirigente van een klein koor. Daarnaast zit ze ook nog op blokfuit,-en pianoles.
Die politieman is een chef van me. Het raadselachtige vind ik, dat ik in werkelijkheid een hele neutrale band met hem heb. In mijn droom heeft hij een stevig postuur terwijl hij in werkelijkheid een smal/normaal postuur heeft. Hij heeft een vrij wit gezicht met halflang golvend lichtblond haar.
Heb ik zo genoeg informatie gegeven?

Ricca

Ja, dank je voor de extra info. De dromende geest kiest de medespelers in een droom zorgvuldig uit om er iets mee duidelijk te maken, dus het is wel belangrijk om iets over ze te weten. Ik heb nog niet alle eindjes aan elkaar geknoopt (moest ook nog eerst mijn verjaardag vieren :)), maar hier is een begin.

Zoenen wijst gewoonlijk op een verzoening, dat zei ik al, een vereniging in harmonie. Dat is het gemakkelijkste stukje van de droom. Met je chef heb je in het dagelijks leven een neutrale band, geen reden om over hem te dromen dus. Bovendien is hij in de droom ineens een politieman en ziet hij er anders uit dan in werkelijkheid. Reden genoeg om aan te nemen dat het niet om de persoon van je chef gaat, maar dat hij een aspect van jouzelf vertegenwoordigt. Je kunt hem zien als een deel van jou met wie je je letterlijk verzoent. Of probéért te verzoenen, want later loopt hij toch weer weg. Jullie waren wel gelijk verliefd op elkaar, herkenden iets in elkaar... Er is een aantrekkingskracht die raadselachtig lijkt als je hem als je chef uit het dagelijks leven blijft zien, maar die helemaal niet vreemd is als hij een deel van jou is. Heel verliefd zie je al het goede in deze kant van jezelf, dat is in ieder geval positief. Maar laat ik bij het begin beginnen...

Je logeert bij je tante, die je natuurlijk goed kent en die daarom voor een herkenbaar deel van jou staat. En het is vanuit deze kant van jezelf dat je aan de verzoening met de politieman begint. Je omschrijft je tante als heel gastvrij en sociaal, een goede kok ook (Wie is de chef?), ze houdt van gezelligheid en van harmonie (muziek). Verder is ze dirigente (ook een soort chef) van een zangkoor. Zelf komt ze in de droom niet voor. Het is vanuit jouw eigen behoefte aan (innerlijke) harmonie en gezel-ligheid dat je in de droom de politieman (metgezel) hebt aangetrokken.

Beide zoenende partijen hebben een chef-aspect...

Je ontmoet de politieman op de drukke Lijnbaan, dit deel van jou kom je dus tegen in het sociale leven. Soms herken je het niet en ga je er gewoon aan voorbij. Maar op wonderlijke wijze brengt de droom je met hem in contact. Hij is breedgeschouderd en heeft een stoer beroep, dus het gaat hier om een sterke en stoere kant van jou, een mannelijke kant (dat spreekt vanzelf) en waarschijnlijk ook een ego-kant. Het is niet uitgesloten dat hij als dienaar van de wet ook eigenschappen van je vader in zich heeft, maar hij blijft wel een aspect van jouzélf.

Bij een politieman kun je denken aan: moed - beschermen - hulp verlenen - gezag handhaven - controle (ook sociale controle) - situaties in de hand houden - ingrijpen, desnoods met harde hand - bekeuringen uit delen (anderen op overtredingen te wijzen) - verantwoordelijkheid voor orde en veiligheid - bevelen geven en bevelen uitvoeren. Maar wie moet hém bevelen geven? Wie moet leiding geven aan de innerlijke politieman? M.a.w. hoe liggen de verhoudingen binnen jouzelf? Wie is de chef?

Wordt vervolgd.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Ricca,

Ik ben echt onder de indruk van jouw uitleg! Deze aspecten in mij moeten zich met elkaar verzoenen. Ik sterke stoere kant van mij met de naar gezelligheid en creativiteit hunkerende.
Momenteel zijn mijn contacten aan veranderingen onderhevig. Het kan zijn dat het hiermee te maken heeft!
Ik heb nu allerlei gevoelens die ik even niet onder woorden kan brengen maar dat komt heus nog wel.

Thanks!

Leeuwin ;)

Ricca

Dan ga ik eerst maar verder met de rest van de droom.

In het ideale geval werken al onze mannelijke en vrouwelijke kanten samen, waarbij we onze mannelijke energie gebruiken om onze vrouwelijke energie te ondersteunen, zodat het vrouwelijke tot creativiteit kan komen, d.w.z. creativiteit die een uitdrukking is van het verlangen van de ziel. Het zou natuurlijk prachtig zijn als je innerlijke politieman jouw naar gezelligheid en creativiteit hunkerende kant krachtig steunde met zijn brede schouders.

Je hebt in de droom veel oog voor zijn postuur en maakt hem een compliment, maar dan is er toch een soort kortsluiting waardoor hij ineens niet meer wil zoenen en wegloopt. Je neemt aan dat hij kwaad is, maar welke politieman zou zich nou niet gestreeld voelen als iemand hem een 'echte man' noemde? Het is wel een vreemd einde van de vrijerij... Zou het niet zo zijn dat jij door zijn echte-man-zijn te benadrukken, zonder het te beseffen zélf afstand van hem neemt? Bepaalde aspecten van je wezen verwaarlozen is nooit goed, maar bepaalde kanten te veel benadrukken is ook niet de manier om het verlangen van je ziel te vervullen. Het gaat altijd om de balans, om persoonlijk evenwicht.

Vergeet ook niet dat je eigen onbewuste de schepper is van de droom en dat de politieman uiteindelijk precies doet wat jouw onbewuste hem heeft opgedragen: weglopen. Eigenlijk heb jij hem dus zelf weggestuurd. 

Je gaat hem zoeken op de nog steeds drukke Lijnbaan, maar vindt hem niet meer. Zijn verdwijnen zegt iets over hoe je dit sterke aspect van jezelf verstopt: je laat hem opgaan in de menigte, waar hij niet meer opvalt. Je verbergt deze sterke kant door je aan te passen aan je sociale omgeving waarin je misschien niet te sterk wilt overkomen... Misschien was je in het dagelijks leven bang dat als mannen ontdekten hoe sterk je bent, dat ze jou zouden kunnen verlaten (zoals in de droom) en hield je je kracht daarom verborgen. Als dit het geval is, is er op een bepaald niveau altijd een gevoel van onvrede in je aanwezig. De totale energie van je hogere zelf kan dan niet goed of niet volledig tot uiting komen.

Het gevolg is ook dat je jouw eigen liefdevolle en creatieve kanten die krachtige steun onthoudt. De creatieve impulsen van je ziel kunnen dan niet moeiteloos doorstromen in je leven.

Toch heb je alles in huis (of in tantes huis) om je dromen en verlangens te verwerkelijken, om een sterk, open en creatief kanaal te zijn, waar kracht, wijsheid, vrede en liefde doorheen stromen... als je je met de agent in jou verzoent. Hij is niet ver weg en zal vast wel weer boven water komen. Laat je niet afleiden door 'boeven' in de buitenwereld, waar je dan als politieman weer achteraan moet... Concentreer je vooral op de samenwerking met je innerlijke bodygard. :)

Als je je mannelijke energie gaat gebruiken om jezélf te steunen, zal het gedrag van de mensen (en vooral mannen) in je omgeving die verandering weerspiegelen. Ze kunnen ofwel óók veranderen en blijven veranderen zoals jij, óf ze kunnen uit je leven verdwijnen om plaats te maken voor mannen die jou steunen en waarderen, die jouw nieuwe houding t.o.v. jezelf weerspiegelen. Je zegt dat je contacten al aan het veranderen zijn. Dat verbaast me niet, want de innerlijke verzoening is al ingezet. En kan altijd voortgezet worden.

Veel succes daarmee en liefs van
Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Ricca,

Het vierde gedeelte, het stukje van die drukke lijnbaan dat is nou werkelijk de spijker op zijn kop! Het is raar gezegd maar mannen schatten mij vaak minder sterk in dan dat ik ben. Als je mijn ware kracht ontdekken schrikken ze daar van en dan lopen ze weg. Dat is in het verleden al een paar keer gebeurd. Nu verberg ik die kant maar want dan kan ik inderdaad niet meer afgewezen worden. Inderdaad! Het gevolg is nu dat ik met een zekere mate van onvrede rond loop. Ik wil mezelf niet meer onder de korenmaat zetten. Ik merk nu dat ik steeds sterker de drang naar voren krijg. Ik wil mijn kracht die ik al in me had weer een wezenlijk deel van mezelf laten worden.
Misschien overdrijf ik nu naar mijn manlijke kant toe, juist omdat ik nu zo sterk met die drang bezig ben. Juist tegenwoordig merk ik op dat ik door niks te zeggen de wat stillere maar echtere mannen naar me toe trek. Een beginnend proces is er. Wil dit proces zich doorzetten (ik heb het gevoel dat ik op een voor mij juster spoor zit met mannen) dan moet ik inderdaad mijn manlijke kant in evenwicht brengen.

Wederom ben ik onder de indruk van je interpretatie. Ik kan hier best wel wat mee. Heeeeeel erg bedankt!!!!

Groetjes van Leeuwin