Verslavingsgevoelig = Neptunus en/of saturnus?

Gestart door morticia, september 15, 2009, 18:08:15 PM

libram

hallo AstroPsygologie,

waar ben je op ~~~ 11 januari 1985 om 12:32 GMT ~~~ geboren?



AstroPsychologie

Citaat van: libram op oktober 20, 2009, 00:32:41 AM
hallo AstroPsygologie,

waar ben je op ~~~ 11 januari 1985 om 12:32 GMT ~~~ geboren?


Ik ben geboren in Middelburg, Zeeland

libram

#32
hallo AstroPsychologie,

met deze gegevens ~~~ 11 januari 1985 om 12:32 GMT (13.32 uur kloktijd) ~~~ Middelburg, Zeeland

komt je horoscoop mijns inziens er anders uit te zien en staat het zo geschreven voor je.

Ascendant: 3/07 in Tweeling
MC 0/22 Waterman
zon 21/14 Steenbok
maan 18/54 Maagd
mercurius 29/40 Boogschutter
venus 7/56 Vissen
mars 13/10 Vissen
jupiter 23/54 Steenbok
saturnus 25/40 Schorpioen
uranus 15/56 Boogschutter
neptunes 1/52 Steenbok
pluto 4/33 Schorpioen
knoop 24/35 Stier - retrograde
cheiron 3/45 Tweeling - retrograde

groet,

libram

yllit

Citaat van: morticia op september 15, 2009, 21:33:21 PM
Citaat van: Stiertje op september 15, 2009, 20:55:55 PM
ik dacht aan Uranus, uranus op de ascendant wijst op verslaving
Stiertje,

Waarom uranus en waarom op de ascendant?
Kernwoorden die mij bij de eerste gedachte opkomen zijn vrijheid, chaos, revolutie en wetenschap.
Nu kan ik begrijpen dat uranus de tegenhanger is van saturnus en misschien daarom de link naar 'verslaving'....
Naar mijn mening is uranus het verleggen van die grenzen.  Het bewust verder gaan zoeken.
Terwijl het 'verslaafd zijn aan' eerder wegvluchten is.  Lijkt me de tegenovergestelde richting van zoeken.

Morticia,
Een verslaving kan met Uranis te maken hebben als de hersenen doordraaien.Dan vind zo iemand geen rust.Vaak zijn de ideeën van uranis niet te bevatten en niet in de tijd te plaatsen.Om dat hoofd dan rust te geven word er wel eens naar een drankje gegrepen.Er zijn mensen knettergek geworden van een te sterke uranis.


Groetjes Yllith

morticia

Citaat van: yllit op november 24, 2009, 15:52:18 PM
Een verslaving kan met Uranis te maken hebben als de hersenen doordraaien.Dan vind zo iemand geen rust.Vaak zijn de ideeën van uranis niet te bevatten en niet in de tijd te plaatsen.Om dat hoofd dan rust te geven word er wel eens naar een drankje gegrepen.

Yllit,
Uranus zou inderdaad 'een' oorzaak kunnen zijn maar wijst volgens mij niet op het feit dat de persoon in kwestie gevoelig is voor verslaving of niet.

Groet,

Morticia


Forcess

Saturnus   Vissen   19°50'21   in huis 8   direct
Uranus   Maagd   17°30'12   in huis 2   retrograde
Neptunus   Schorpioen   22°06'29   in huis 4   retrograde

Zon   Conjunct   Saturnus   0°14
Zon   Oppositie   Uranus   2°06
Zon   Driehoek   Neptunus   2°30
Jupiter   Vierkant   Saturnus   2°18
Jupiter   Vierkant   Uranus   4°38
Jupiter   Inconjunct   Neptunus   0°02
Saturnus   Oppositie   Uranus   2°20
Saturnus   Driehoek   Neptunus   2°16
Saturnus   Oppositie   Pluto   2°44
Uranus   Sextiel   Neptunus   4°36
Uranus   Conjunct   Pluto   0°24
Neptunus   Sextiel   Pluto   5°01
Neptunus   Vierkant   Ascendant   4°54

Zomaar even wat standen/aspecten met genoemde planeten uit de geboortehoroscoop van een zéér verslavingsgevoelig persoon.
O ja, Zonneteken is Vissen (huis 8  ), Ascendant Leeuw.

Misschien kan iemand er iets mee!

Liefs, Forcess

Jaydee

Citaat van: Forcess op januari 03, 2010, 06:18:18 AM
Saturnus   Vissen   19°50'21   in huis 8   direct
Uranus   Maagd   17°30'12   in huis 2   retrograde
Neptunus   Schorpioen   22°06'29   in huis 4   retrograde

Zon   Conjunct   Saturnus   0°14
Zon   Oppositie   Uranus   2°06
Zon   Driehoek   Neptunus   2°30
Jupiter   Vierkant   Saturnus   2°18
Jupiter   Vierkant   Uranus   4°38
Jupiter   Inconjunct   Neptunus   0°02
Saturnus   Oppositie   Uranus   2°20
Saturnus   Driehoek   Neptunus   2°16
Saturnus   Oppositie   Pluto   2°44
Uranus   Sextiel   Neptunus   4°36
Uranus   Conjunct   Pluto   0°24
Neptunus   Sextiel   Pluto   5°01
Neptunus   Vierkant   Ascendant   4°54

Zomaar even wat standen/aspecten met genoemde planeten uit de geboortehoroscoop van een zéér verslavingsgevoelig persoon.
O ja, Zonneteken is Vissen (huis 8  ), Ascendant Leeuw.

Misschien kan iemand er iets mee!

Liefs, Forcess

Als je er vanuit gaat dat er gemiddeld 172.800 geboortes minimaal per dag zijn, en je neemt voor een zon conjunct saturnus ( zon de enige persoonlijke planeet die jij hier aangeeft) dan kun je stellen wanneer de zon en saturnus een conjunct maken met elkaar, deze conjunctie ongeveer 6 dagen voor de exactheid en 6 dagen erna kan plaatsvinden. Dit houdt in dat je het getal 172.800 x 12 op meer dan 1 miljoen komt, met de standen die jij hierboven neerzet houdt dit in dat er minimaal meer dan 1 miljoen mensen met deze standen geboren zijn, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze allemaal verslaafd zijn ;)

Ik kan hier niks mee, wel met het persoonlijk plaatje.

Kijk maar eens wat heer 12 doet in deze horoscoop, en de maan met neptunus....bijheer 4 en pluto opposiet de zon, hier zit een diepergelegen oorzaak achter, met name de relatie tussen de ouders kunnen als oorzaak aangewezen voor onopgeloste emotionele verdringen.
Had 1 van de ouders een verslavingsprobleem?

Kiwiwoman

Jaydee,

Uranus conjunct Pluto met dit aspect geeft je een exacte datum.

Groetjes,
Hoyma

Forcess

@Jaydee,

Gezien het gegeven dat er steeds de nadruk werd gelegd op de planeten die al of niet verslavingsgevoeligheid zouden kunnen aanduiden, heb ik slechts deze planeten gebruikt. Was goed bedoeld hoor.
Als je er behoefte aan hebt wil ik je met alle plezier het totaalplaatje geven.

Verslavings'gevoeligheid' wil overigens niet zeggen dat deze personen ook werkelijk verslaafd zijn. Maar dat terzijde.

Liefs,
Forcess

Jaydee

Citaat van: Hoyma op januari 03, 2010, 22:00:51 PM
Jaydee,

Uranus conjunct Pluto met dit aspect geeft je een exacte datum.

Groetjes,
Hoyma


I know de zon graad etc ook ;)

Jaydee

Citaat van: Forcess op januari 04, 2010, 23:54:37 PM
@Jaydee,

Gezien het gegeven dat er steeds de nadruk werd gelegd op de planeten die al of niet verslavingsgevoeligheid zouden kunnen aanduiden, heb ik slechts deze planeten gebruikt. Was goed bedoeld hoor.
Als je er behoefte aan hebt wil ik je met alle plezier het totaalplaatje geven.

Verslavings'gevoeligheid' wil overigens niet zeggen dat deze personen ook werkelijk verslaafd zijn. Maar dat terzijde.

Liefs,
Forcess

He Forcess,


Ik ging er vanuit dat je ook astrologie beoefent, als dit niet zo is excuses dan. Ik wilde enkel aangeven, dat men voorzichtig moet zijn, ten eerste omdat een horoscoop uit meer dan alleen planeten bestaat, de huisheren worden door velen weggelaten waardoor de plank giga misgeslagen wordt, zonder dat kan het een leuke receptenduiding worden, enkel geen totaalbeeld opleveren.
Waar ik op doelde is dat de meeste aspecten die er staan generatiegegevens zijn, en je daaruit nooit alcoholisme kan halen, omdat hele generaties gezegend zijn met dezelfde aspecten. Er zullen dan meer aanwijzingen moeten zijn, zoals huisheren en persoonlijke planeten. Als je wel wat weet van Astrologie kijk dan  eens in horoscopen hoeveel mensen bijv. een Neptunus Pluto aspect hebben, of Neptunus Uranus etc ( generatieaspecten)

Voor een gevorderde astrologie beoefenaar, en iemand die goed kan rekenen, is het neerzetten van de planeten zoals jij ze neerzet een makkie om de datum en tijd binnen no time te achterhalen, dus om het totaalplaatje te verkrijgen, hiermee wilde ik aangeven dat wanneer je niet wilt dat gegevens openbaar zijn of worden, je hier voorzichtig mee moet zijn als het niet je eigen gegevens betreft. Wil niet zeggen dat er misbruik van gemaakt wordt, het kan echter wel gebeuren, hoewel niemand weet om wie het gaat, tenzij die persoon zelf hier ooit komt kijken. Tis enkel een tip niet voor jou persoonlijk, ik vind het belangrijk dat men in ieder geval op de hoogte is, dat je met een beetje info heel veel kunt als je de kneepjes kent.

Niet verkeerd bedoelt van mijn kant, wel iets om over na te denken ....hoop ik ;)

Forcess

@Jaydee:

Dankjewel voor jouw bezorgdheid c.q. waarschuwing.

Ik ben inderdaad verre van deskundig op het gebied van astrologie. Als ik dat al zou willen worden, heb ik daar simpelweg te weinig tijd voor en andere interesses die ik net ietsjes leuker vind, die minstens evenveel tijd opslurpen ;)
Astrologie boeit me wel en zo nu en dan probeer ik er weer iets meer van te leren, dat is het wel zo'n beetje.
Een horoscoop uitrekenen, tekenen, dat gaat me aardig af maar het diepgaand interpreteren.....dat kost mij eigenlijk gewoon teveel tijd en energie.
Een globale indruk kan ik meestal wel geven maar daar houdt het op dit moment bij op.

Mijn 'inbreng' hier was typisch een gevalletje van: "de klok horen luiden, maar..."  ::)

Ik las het topic en de vraagstelling erover, en dacht misschien te kunnen helpen door hier bepaalde aspecten en planeten die genoemd werden uit mijn eigen geboortehoroscoop neer te zetten.
Jullie te helpen dus, ik weet namelijk waarom ik verslaafd was en nog steeds verslavingsgevoelig ben .
Daar heb ik overigens geen astrologie voor nodig gehad ;)

Ik ben niet bang voor misbruik op enige wijze, dus ben nog steeds bereid om het totaalplaatje hier neer te zetten, mochten jullie er niet helemaal uitkomen :P

Liefs, Forcess




FlyhighDivedeep

Boeh!

Je mag ook wel ff naar mijn horoscoop kijken ("Verkenningen")...

"Verslaving"(puh, ik noem het "goedkoop plezier"  ;) (cheap delight) ) ;

- Roken (wisselend van zomaar een paar(4 a 5) sigaretten per dag tot 30 per dag...)

~----~

En dan nog iets met alcohol...maar deze is een beetje anders;

Ik heb echt 3 verschillende stemmingen/redenen om te drinken

- gewoon voor de gezelligheid en voor de fun... wordt ik nog losser nog entertainender dan ik normaal al ben ;)
- om mezelf ff wat rustiger te maken

- om mezelf klem te drinken, totaal vol te gooien... ben dan ook een stuk gevoeliger/melancholischer... nog creatiever dan normaal

Nou zijn de eerste 2 tamelijk onschuldig en helemaal goed... maar ze kunnen wel eens overgaan in nummer 3 (lang niet altijd trouwens... ligt er vooral aan of de stemming overslaat en niet vrolijk, los of relaxed blijft...)

~> kijk maar ff of je daar iets mee kunt...   (zo staan in huis 3; Uranus en Neptunes bij elkaar... en heeft huis 6 als cusp neptunes.... + al de andere aspecten/heren etc, maar die staan in het topic...)

Lance

Het ligt er een beetje aan waar je aan verslaafd bent. Als het drugs zijn dan heeft Neptunus een rol daarin (vluchtgedrag voor de boze buitenwereld) . Jupiter kan daar ook een rol in spelen als het een negatief aspect maakt met Neptunus. Jupiter maakt alles groter en excessiever. Twaalfde Huis kan er mee te maken hebben als bv de heerser van dat huis negatieve aspecten maakt met Neptunus. Bij alcoholverslaving speelt de planeet Mars een rol maar ook kunnen Venus en Jupiter als indicatoren van genieten hierin een rol spelen. Kortom, verslaving aan een bepaalde stof is niet eenduidig aan te geven.

Nordlead

hoi misschien,,, heeft  het niks met je horoscoop te maken maar met je verleden en zelfverzekerdheid een afkickkliniek wat voor jou? noem maar wat op hoor ! hier in nederland wordt dat vergoed door het ziekenfonds😊ðŸ¤"