Keltische Kruis.

Gestart door Lies, september 07, 2009, 20:56:23 PM

Lies

Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuw iemand leren kennen. Het is allemaal nog erg pril, maar ik heb daar gelijk een legging over gaan.
Aangezien ik nog helemaal niet ervaren ben in de tarot zou ik aan jullie willen vragen wat jullie ervan vinden, of denken.

Legging: Keltische Kruis
Vraag: Situatie met persoon

De legging is al volgt:

Kaart 1. Bekers ridder
Kaart2. Zwaarden 4
Kaart3. De hogepriesteres
Kaart4. De magier
Kaart5. Zwaarden 9
Kaart6. De duivel
Kaart7. Bekers Konigin
Kaart8. Staven 2
Kaart9. Pentakels 4
Kaart10.De dood

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt.

Groetjes,
Lisa.

Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Leeuwin

Hoi Lisa,

Ik kan wel zien dat jij veel om die persoon geeft. Gelet op Zwaarden 4 zegt mij dat je dit contact rustig verder moet uitbouwen. Haastige spoed is denk ik in dit geval niet goed. Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al. Het is een persoon die jou je goede kanten laat zien en bovendien lijkt het mij een betrouwbaar persoon (Staven 2). Als die persoon eenmaal een keus heeft gemaakt, zie een van de staven die hij vast pakt, dan gaat die persoon er ook voor.
Het moeilijkst zal denk ik voor jou zijn om de controle uit handen te geven. Dat zie ik aan De Duivel in combinatie met Pentakels 4. Kijk eens naar de figuur bij Pentakels 4 hoe die zijn pentakels vast houdt. Hij lijkt ze niet los te willen laten. Terwijl het er bij De Duivel juist om gaat om die controle los te laten. Maar als je dat kunt, hoe moeilijk dit misschien voor je is dan zie ik het positief in met die persoon.

Groetjes en liefs van Leeuwin

Opti-Mystique

In Pentakels 4 op positie 9 zie ik een angst om gekwetst te worden en daarom een sterke neiging om je hart te beschermen en afstand te houden. Dat gevoel wordt bij mij versterkt door de Duivel op positie 6; je voelt je mogelijk beperkt door slechte ervaringen in het verleden en voornemens geen risico's meer te nemen die kunnen leiden tot gekwetst worden.

De Dood op positie 10 zie ik als positief; het laat de mogelijke uitkomst zien dat je de ballast van het verleden los kunt laten, weer vertrouwen in een ander kunt opbouwen en je daarmee weer een heel ander mens worden. Dat is de transformatie die de Dood voorstelt...

Lfs, Dolf

Lies

Bedankt bedankt voor de reacties allemaal.
Ik geef inderdaad veel om de persoon en het is ook een betrouwbaar persoon. Ik moet ook inderdaad het rustig aan doen.
De persoon geeft mij ook veel zelfvertrouwen dus laat mij inderdaad goed voelen. En ik wil ook graag de touwtjes in handen hebben.

Ik ben in mijn vorige ''liefde'' erg gekwetst, het is inderdaad niet geworden wat er had moeten zijn. En ik houd inderdaad dan ook afstand.
En ik neem zeker ook geen risico's meer.
En ik hoop ook zeker door de kaart (de dood) alles los te kunnen laten en mij nog beter in de relatie te kunnen geven.

Heel erg bedankt voor jullie tijd en moetje! Top! ;)

Opti-Mystique

Hoi Lies,

Ik wilde er al iets meer over gaan zeggen, want tijdens m'n ontbijtje ontbrak het mij aan de gelegenheid...

De Hogepriesteres staat voor wie je in essentie bent en de Koningin van Bekers bevestigt dat: je bent een gevoelsmens; gedreven door intuïtie en gevoelig voor sfeer en vergelijkbare, niet direct tastbare energieën. De Ridder van Bekers staat voor deze persoon die je bent tegengekomen; denk je niet dat 2 mensen uit de familie van Bekers wel eens goed bij elkaar zouden kunnen passen... of op z'n minst belangrijke overeenkomsten zullen hebben? Ook de Staven 2 staat, zoals Leeuwin zei, voor de persoon in kwestie, en Staven staan voor mij voor het creëren van iets tastbaars... dus ook deze persoon wil iets concreets opbouwen en vindt ook in jou wellicht 'bouwstenen'. Wel is het zo dat een twee voor dualiteit staat, misschien weet deze persoon zelf nog niet precies wat hij wil of hoe het eruit moet komen te zien... Dat kan ook een voordeel zijn, dat jullie flexibel met elkaar kunnen zijn, zodat een ieder de ruimte krijgt die hij/zij nodig heeft of zich goed bij voelt.

De Magiër staat ook voor jouzelf en geeft aan dat jij in het proces zit van uitvinden wie je bent en wat je wilt in dit leven. Staven 4 staat voor pauze, het 'rustig aan doen' zou mijn interpretatie pas in 2e instantie zijn, ik zie 'm eerder gerelateerd aan een gedwongen stilstand of periode van bezinning, die samenhangt met je angsten en opvattingen waarvoor de Duivel staat. De 3 zwaarden aan de muur bij Zwaarden 4 staan voor groei, dus je had die ervaring echter eerst nodig om te kunnen groeien, maar als je in je angst blijft hangen dan verval je in de valkuil van het piekeren zoals Zwaarden 9 laat zien.
Deze kaart, Zwaarden 9, is een belangrijk breekpunt alsook de uitdaging van je legging. Wanneer je deze energie bijstuurt, door je te richten op vertrouwen, het afsluiten van het verleden en dat bij de personen laten die je a) zelf op dat moment van je leven was en b) bij de persoon die jou gekwetst heeft, dan kun je zelf de groei realiseren en jezelf openbaring van de Dood kado doen... Ieder individu verdient een kans, het voordeel van de twijfel misschien; want ik begrijp ook goed dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt.

Het lijkt erop dat de persoon, Staven 2, voor een energie staat waarmee jullie beiden tastbaarheden kunnen realiseren. Jullie komen elkaar ook niet voor niets op dit moment tegen, je hebt elkaar op dit moment een groeipotentie of op z'n minst een ervaring te bieden, dus haal er beiden uit wat erin zit...

Heel veel succes!

Lfs, Dolf

Lies

Hoi Dolf en Leeuwin,

Heel erg bedankt voor de reacties die ik van jullie heb mogen ontvangen over mijn legging.
Ik herken mezelf helemaal in van jullie beiden...Niks op aan te merken! Echt prima gedaan.
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie tijd en moeite.
Ik hoop tot snel een keer weer op het forum!

Groetjes en liefs van Lisa.

Leeuwin