Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Katten en kittens

Gestart door Selene71, september 07, 2009, 15:09:40 PM

Selene71

Hallo allemaal,

het is weer een tijdje terug dat ik wat schreef (maar las ondertussen wel veel hier) en dat kwam omdat ik er maar niet in slaagde om mijn dromen te onthouden. Deze wel, en nog een die ik hierna zal posten, en kweet niet of hij zo positief was... Wellicht kunnen jullie me helpen met de interpretatie.

Ik ga op bezoek bij een - voor mij onbekende - vrouw. Ze ziet er streng, koud en afstandelijk uit, maar na enkele minuten prik ik erdoorheen en blijkt ze een vriendelijke vrouw. Ze woont in een soort boerderij en we bevinden ons in de keuken. Een grote ruimte en waar je ook keek, overal was er hout. Ik laat mijn ogen ronddwalen en aan de andere kant zie ik een soort grote, ouderwetse fauteuille met een kussen en daarop wel 4 of 5 grote katten en poezen. Ze lagen daar zich op hun gemak schoonlikkend. De 1 was nog mooier dan de andere. De gastvrouw vertelt mij, zonder op te scheppen, dat ze raskatten zijn. Alleen 1 van de poezen was wat klein uitgevallen, maar het was afwachten wat haar jongen zouden worden. Ja, ze verwachtte dat ze binnenkort zou gaan werpen. Ik kon het niet geloven, want meestal kun je aan poezen wel zien of ze in verwachting zijn of niet, bij deze dus niet. Ik ga dichterbij haar staan en...opeens gaat haar onderbuik open en laat ze mij haar 3 kittens zien (in haar buik nog). Ik kan mij niet bedwingen en steek mijn hand uit om er 1 te pakken. Natuurlijk vindt mamapoes dat helemaal niet goed en ze bijt mij, goed hard. Ik heb wel pijn, maar laat mij niet weerhouden en probeer het dus nog eens. Voordat mama mij weer bijt, heb ik er 1 te pakken. Nee, eigenlijk heeft de kitten zich razendsnel om mijn wijsvinger gekruld! Heel vreemde gewaarwording was dat, zo'n pluizebolletje, warmte en bescherming zoekend, om mijn wijsvinger heen.... Maar mamma-poes is ontzettend boos en haar vriendinnen ook....de nagels worden uitgezet en voordat ze mij aanvallen om kittenlief terug te halen, schrik ik wakker. Nou mensen, ben erg benieuwd!

Liefs,
Selene

Kiwiwoman

Nee, is niet erg positief, Selene,

Ik lees eruit, dat je op het terrein van iemand anders komt, wat je niet is toegestaan, maar je doet het toch.

Dan is de uitkomst, dat je er wel eens spijt van zou kunnen krijgen.

Tja, niet doen dus.

Ricca

Lieve Selene,

Een droom over een zwangerschap, ook al is het een kat die zwanger is, is eigenlijk altijd positief, want hij gaat over iets nieuws dat je in jezelf aan het ontwikkelen bent (de katten in de droom zijn aspecten van jouzelf, prachtige aspecten, maar één is er een beetje klein en juist die is zwanger). Je kunt die innerlijke groei niet overhaasten, er is tijd en geduld voor nodig.

Katten kunnen symbolisch zijn voor vrouwelijkheid, intuïtie, gevoeligheid, sensualiteit, eigenzinnigheid, onafhankelijkheid, zachtheid én felheid, aaibaarheid, speelsheid, spontaniteit, buitenzintuiglijke waarneming en nog veel meer (afhankelijk van wat jij zelf in katten ziet).

De onbekende vrouw (streng, koud en afstandelijk, maar toch vriendelijk) in combinatie met de boerderij (element aarde en vruchtbaarheid), de keuken (voeding, zorgzaamheid, moederlijkheid), het hout (aarde, natuur, warm) en de ouderwetse fauteuil, wijst op jouw behoefte aan koestering, warmte, zekerheid, stabiliteit en vooral rust (leunstoel). Die rust is nodig om de innerlijke vernieuwing te laten plaatsvinden - om zelf open te kunnen staan voor het nieuwe.

De zwangere kat opent haar buik om jou met eigen ogen te laten zien wat daar groeit. Je kunt je niet bedwingen en pakt een kitten uit haar buik. Moederpoes boos... En precies op dat moment word je wakker, omdat juist dát de boodschap van de droom is: je bent te gretig. :) Heb geduld! De vernieuwing is aan de gang, dat heb je mogen zien, maar heeft tijd nodig. Het resultaat is nog niet tastbaar, maar je wilde het zo graag al voelen (het kitten om je vinger)... Doe een stapje terug en wacht rustig af. De droom is een aansporing tot oplettend geduld. Dat innerlijke pluizebolletje komt er wel.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Selene71

Mooi, kan niet anders zeggen. Bedankt voor de visies en uitleg!

Liefs,
Selene