Luchtschepen en luchtvrachtwagens

Gestart door morticia, september 03, 2009, 10:57:45 AM

morticia

Kan iemand hier is van maken?

Ik bevind me met een aantal mensen en katten in een huiselijke omgeving. Een soort van huis en tuin die door elkaar lopen. Plots horen we een zacht gezoem in de lucht.  Daar hangt een heel groot schip.  Het leek op een groot passagiersschip, een cruiseschip. Het schip stort neer op het huis.  Iedereen zoekt dekking, probeert zichzelf te redden.  Kort daarna hing er weer zo'n tuig in de lucht, terug stortte die neer.  Het tuig leek soms op een vrachtwagen.
Op een bepaald moment besliste ik iets metaalachtigs op mijn hoofd te binden zodat mijn schedel niet geraakt kon worden.  Na een tijdje zocht ik ook elke keer de meest stabiele plaats uit, zodat de kans op dood gaan minder groot werd.
Tijdens onze vlucht zagen we waar die rare dingen vandaag kwamen.  Een groot luchtschip stond ergens verborgen.  Hele grote spinnen (model zwarte weduwe) waren zich aan het voorbereiden om de wereld te veroveren.  Zij stuurde dat soort schepen de lucht in en lieten ze neerstorten om zo de mensen te doden.

Groeten van Medusa

indy

dit is gebasseerd op de belangrijkste doel punten van de droom.

uitleg:
je leven zal binnenkort weer zijn zoals het hoord maar pas op voor iemand die je vertrouwen kan beschamen of misbruiken.je bent opweg jezelf te vinden, de lucht symbolisseert dat maar je bent er nog niet.
een nieuw begin komt eraan met een opoffering in jouw omgeving, misschien meerdere.
hetgeen wat zich verbergt moet gevonden worden en geidentificeert. daar kan ik verder niks op zeggen, en dat is iets wat jij zelf het beste weet, misschien een verloren aspect van je bewuste zelf.
de band met je moeder staat centraal in jouw droom, wellicht je zelf moeder bent?
leer haar beter kennen is mijn advies.

ik hoop dat je er iets aan hebt, als je vragen hebt hoor ik het graag.

met vriendelijke groeten,

indy

morticia

Thanx Indy.
Kga dit eventjes laten bezinken.

Fatin

Er komen vast meer reacties op jouw droom...  ;)

Pink

Hallo Duus,

Het huis in deze droom staat voor de manier waarop je vorm geef aan je leven. De tuin staat voor groei. Het feit dat deze twee in elkaar overlopen geeft voor mij aan dat je groei op bepaalde punten vraagt dat je anders in het leven gaat staan. De katten die er ook rondlopen wijzen dan in de richting van het elegante maar ook krachtige en soms iets te onafhankelijke  aspect van de vrouw (met dank aan Pamela Ball).

Ik denk dat er aan je gevraagd wordt om eens te kijken hoe je als vrouw in het leven staat en dan met name in je relaties naar anderen toe. Dit is de betekenis van zowel het passagiersschip als van de vrachtwagen en die hangen (of groeien) je letterlijk “boven het hoofd”. 
Het hoofd staat voor kracht en wijsheid. Je bedekt dit hoofd met de gedachte dat dan je schedel in ieder geval niet geraakt kan worden. De schedel vertegenwoordigt hierbij de structuur  zoals je die nu in je leven hebt aangebracht en daaraan vasthouden houdt inderdaad “de dood” op afstand maar daarmee ook de noodzakelijke verandering die  voor “nieuw leven”  zorgt. Het feit dat je metaal gebruikt om je hoofd kan erop wijzen dat je op dit gebied onbuigzaam bent.

Het luchtschip dat je op je expeditie tegenkomt vertegenwoordigt volgens mij je hogere zelf, bewaker van je levensplan. De spinnen die je worden toegestuurd kunnen je helpen om een nieuw web te weven. Maar voordat deze creaties vorm kunnen krijgen moet je eerst afscheid nemen van overtuigingen die je niet meer nodig hebt. In je droom wordt dit uitgebeeld door de schepen die mensen doden.

Samenvattend denk ik dat aan je gevraagd wordt om eens naar je “vrouw zijn” te kijken. Ontvankelijkheid was hierbij de eerste gedachte die in me opkwam.

Pink

Leeuwin

@Pink,

Het gaat dus om het balanceren van iemands yin-yang kanten?

Ricca

Lieve Meduus,

Heb je het gevoel dat jou iets boven het hoofd hangt? Er hangt in de droom een dreiging in de lucht, de dreiging van vernietiging (spin in haar donkerste betekenis) en je zit precies in de hoek waar de klappen vallen. Om allerlei redenen dacht ik even aan de economische crisis (maar weet niet of die voor jou een grote rol speelt). In ieder geval weerspiegelt de dreiging een angst in jouzelf. Als nachtmerrie heeft de droom jou een uitlaatklep voor die angst geboden, en daarmee al een doel gediend, maar misschien kan de symboliek van de droom je nog nader inzicht verschaffen in wat er aan de hand is.

Het volgende is slechts een aanvulling op wat Pink al schreef. Een vrachtwagen heeft naar zijn functie vaak met werk en zakelijke aangelegenheden te maken en is ook een symbool voor het zelf dat zware lasten moet dragen. Het neerstorten van het schip wordt voorafgegaan door een zacht gezoem. Gezoem (en elk geluid) hoort bij het 5e chakra en het element lucht van het denken. Chakra 5 is de zetel van creativiteit, de woonplaats van de spin (in haar betekenis van schepper). Het verbindt de gedachtewereld (hersenspinsels) met de uiterlijke werkelijkheid en in dit chakra kan ook de vergankelijkheid van al het stoffelijke op een diepgaande manier ervaren worden, evenals de noodzaak om iets dierbaars uiteindelijk los te laten (dood). Je probeert je hoofd (gedachten) te beschermen, de klappen op te vangen en een veilige plek te vinden, maar uiteindelijk sla je toch op de vlucht. Daarbij ontdek je de spin die overal achter zit. Er is niets dat jou zou kunnen aanvallen dat geen deel van jou is. De spin is je eigen angst. 

Je kunt de droom ook op een andere manier bekijken, vanuit het hogere perspectief van het schip. Het schip in de lucht (bezig met een hemel-vaart :)), en zelfs de vrachtwagen, kan ook een symbool zijn van je hogere goed - en van de positieve redenen voor de dingen die je in de droom 'overkomen'. Alles wat er gebeurt is ook bedoeld als hulp om in je hogere zelf te komen. Je hebt in de droom ervaren dat angst destructief kan zijn, maar het is slechts de kracht van angst die effectief werkt. Diezelfde kracht kan zich ook hechten aan optimisme of vertrouwen. En dan net zo effectief zijn, alleen met veel plezieriger gevolgen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

morticia

Citaat van: indy op september 03, 2009, 14:16:51 PM
je leven zal binnenkort weer zijn zoals het hoord maar pas op voor iemand die je vertrouwen kan beschamen of misbruiken.je bent opweg jezelf te vinden, de lucht symbolisseert dat maar je bent er nog niet.
een nieuw begin komt eraan met een opoffering in jouw omgeving, misschien meerdere.
hetgeen wat zich verbergt moet gevonden worden en geidentificeert. daar kan ik verder niks op zeggen, en dat is iets wat jij zelf het beste weet, misschien een verloren aspect van je bewuste zelf.
de band met je moeder staat centraal in jouw droom, wellicht je zelf moeder bent?
leer haar beter kennen is mijn advies.

Indy,

Dank je om me even te laten stilstaan bij mezelf  :)
Ik zit al een hele tijd in een voor mij 'heel zwaar aanvoelende' transformatie.  Pluto en saturnus lessen  :)
(wat ik me net bedenk is dat het ikzelf ben die het zwaar maakt voor mezelf, ook waar...)
Als er iemand is die mijn vertrouwen kan beschamen dan ben ik dat zelf. 
De weg naar mezelf duurt een leven lang, dus daar ben ik nog een tijd mee zoet.  Heb wel al veel vooruitgang geboekt, gelukkig, dat geeft me moed om door te zetten.  Dat heeft die 'trotse leeuw' wel een beetje nodig  :)
Opofferingen zijn in zekere zin een zege, dan leer ik ook eens aan de ander te denken.  De opoffering die nu voor mijn deur staat is mijn vriend loslaten, hem z'n weg laten gaan en steunen waar hij dat nodig heeft niet waar ik dat wil. 
Mijn moeder heb ik leren aanvaarden (bestaat er zoiets als 'aanvaarden' of is dit een eeuwigdurend proces?) Daarvoor moest ik het lef kweken om mezelf te leren confronteren.
Moeder, in de fysieke zin, zal ik niet worden. Die energie kan ik voorlopig kwijt in mijn zaken, mijn katten zijn er ook heel tevreden mee.
Ik droomde ooit over een kindje van zuid Afrikaanse afkomst, zo'n jaar of 4 oud.  Hij noemde me 'mama'.
Dat zie ik ook nog wel zitten in de toekomst.  Kinderen adopteren of iets in die zin...

morticia

Citaat van: Fatin op september 04, 2009, 09:36:52 AM
Er komen vast meer reacties op jouw droom...  ;)
En ja, inderdaad, zie daar....reacties  :)

snowdrop

morticia

Pink,

bedankt voor je reactie  :)
Mijn bedenksel na het opnemen van je schrijven...

Citaat van: Pink op september 04, 2009, 15:06:01 PM
De katten die er ook rondlopen wijzen dan in de richting van het elegante maar ook krachtige en soms iets te onafhankelijke  aspect van de vrouw (met dank aan Pamela Ball).
Dat 'onafhankelijk' aspect klinkt dubbel. Zijnde 'niet afhankelijk zijn van' heeft een positieve bijklank. Terwijl de woorden 'iets te' wijzen op téveel en dus eerder negatief...
Daar heb ik inderdaad problemen mee.  Het juiste afwegen tussen onafhankelijk en niet té.
Het eeuwige zoeken naar de juiste balans.

Ik denk dat er aan je gevraagd wordt om eens te kijken hoe je als vrouw in het leven staat en dan met name in je relaties naar anderen toe. Dit is de betekenis van zowel het passagiersschip als van de vrachtwagen en die hangen (of groeien) je letterlijk “boven het hoofd”.  
Daar dacht ik ook aan toen ik mijn droom bekeek. De schepen en vrachtwagens als 'relaties naar anderen toe'.  Alleen weet ik nog niet wat ik ermee moet. Het hoe, op welke manier en waarom...
Zijn anderen 'veel anderen' of nabije omgeving?

Het hoofd staat voor kracht en wijsheid. Je bedekt dit hoofd met de gedachte dat dan je schedel in ieder geval niet geraakt kan worden. De schedel vertegenwoordigt hierbij de structuur  zoals je die nu in je leven hebt aangebracht en daaraan vasthouden houdt inderdaad “de dood” op afstand maar daarmee ook de noodzakelijke verandering die  voor “nieuw leven”  zorgt.
Het beschermen van mijn gedachten...is dat niet hetzelfde dan die 'té onafhankelijk'?
Of het niet toelaten van andere gedachten die niet van mij zijn...
Schedel, structuur..... Ik bevind me in een wereld die voortkomt uit mijn gedachtengang, zoals ik denk dat de wereld eruit ziet.  Ik vorm mijn wereld zoals ik hem bedenk. Of als andere gedachten in mijn schedel gaan rondwandelen zou dit mijn wereldbeeld kunnen veranderen...  Laat ik dit toe of niet...
Na enig wel overdenken, sommige gedachten toelaten en andere niet... Zelf filteren...
Het filteren moet dus kunnen gebeuren in complete stilte zonder inbreng van anderen...

Het luchtschip dat je op je expeditie tegenkomt vertegenwoordigt volgens mij je hogere zelf, bewaker van je levensplan. De spinnen die je worden toegestuurd kunnen je helpen om een nieuw web te weven. Maar voordat deze creaties vorm kunnen krijgen moet je eerst afscheid nemen van overtuigingen die je niet meer nodig hebt. In je droom wordt dit uitgebeeld door de schepen die mensen doden.
Dat nieuw web  :)
Het is inderdaad tijd voor een nieuw web.  Eentje dat ik zelf moet weven.  
Of is dit weer teveel 'zelf controle' ? ....  Eentje waar anderen komen helpen, waar anderen mogen helpen...

morticia

Citaat van: snowdrop op september 13, 2009, 12:58:16 PM
Sterkte, lieve Duus.  :-* Snowy

Thanks  :)
Ben een sterke madam geworden  ;)  Ik kan mezelf al troosten als ik me gekwetst voel zonder te verdrinken in 'zelfmedelijden'

morticia

Ricca,

...hoe de verschillende interpretaties me ander inzichten brengen  :)

Citaat van: Ricca op september 05, 2009, 14:32:19 PM
Heb je het gevoel dat jou iets boven het hoofd hangt? Er hangt in de droom een dreiging in de lucht, de dreiging van vernietiging (spin in haar donkerste betekenis) en je zit precies in de hoek waar de klappen vallen. Om allerlei redenen dacht ik even aan de economische crisis (maar weet niet of die voor jou een grote rol speelt). In ieder geval weerspiegelt de dreiging een angst in jouzelf. Als nachtmerrie heeft de droom jou een uitlaatklep voor die angst geboden, en daarmee al een doel gediend, maar misschien kan de symboliek van de droom je nog nader inzicht verschaffen in wat er aan de hand is.´
Dreiging en angst...
Wel, om een lang verhaal kort te maken.... financieel is het heel moeilijk...al een hele tijd
En dat weegt zo ongelofelijk zwaar.  Ik hoop dat we het overleven (de zaak bedoel ik dan, ik zal dat hoogst waarschijnlijk wel overleven) Alleen vraag ik me soms af 'hoe' ik er zal uit komen...
Geld is het 'oud zeer' in mijn familie (en dus ook mijn leven)
Angst om financieel niet rond te komen zorgde al eerder voor beslissingen die een hoge tol eisten.  Terwijl ik nu leef met nog minder dan toen...en ik leef nog steeds  :)
Wat me boven het hoofd hangt...tja, misschien moet ik het maar gewoon laten hangen (schrijf ik nu na een hele repliek over 'verliezen' te hebben gewist  :) )  Bekijken, wat me boven het hoofd hangt in de ogen durven kijken...

Een vrachtwagen heeft naar zijn functie vaak met werk en zakelijke aangelegenheden te maken en is ook een symbool voor het zelf dat zware lasten moet dragen. Het neerstorten van het schip wordt voorafgegaan door een zacht gezoem. Gezoem (en elk geluid) hoort bij het 5e chakra en het element lucht van het denken. Chakra 5 is de zetel van creativiteit, de woonplaats van de spin (in haar betekenis van schepper). Het verbindt de gedachtewereld (hersenspinsels) met de uiterlijke werkelijkheid en in dit chakra kan ook de vergankelijkheid van al het stoffelijke op een diepgaande manier ervaren worden, evenals de noodzaak om iets dierbaars uiteindelijk los te laten (dood). Je probeert je hoofd (gedachten) te beschermen, de klappen op te vangen en een veilige plek te vinden, maar uiteindelijk sla je toch op de vlucht. Daarbij ontdek je de spin die overal achter zit. Er is niets dat jou zou kunnen aanvallen dat geen deel van jou is. De spin is je eigen angst. 
Het neerstorten van mijn zaak...ergens is dat mijn angst...alhoewel...  Ik weet dat het goed komt, de zaken werken goed.  Alleen is er niet genoeg geld aanwezig.  Dus moet ik 'het geldprobleem' oplossen.

En alhoewel 'iets dierbaars uiteindelijk los laten' wijst toch eerder op mijn partner.  Want die energie is ook heel sterk aanwezig nu.

Je kunt de droom ook op een andere manier bekijken, vanuit het hogere perspectief van het schip. Het schip in de lucht (bezig met een hemel-vaart :)), en zelfs de vrachtwagen, kan ook een symbool zijn van je hogere goed - en van de positieve redenen voor de dingen die je in de droom 'overkomen'. Alles wat er gebeurt is ook bedoeld als hulp om in je hogere zelf te komen. Je hebt in de droom ervaren dat angst destructief kan zijn, maar het is slechts de kracht van angst die effectief werkt. Diezelfde kracht kan zich ook hechten aan optimisme of vertrouwen. En dan net zo effectief zijn, alleen met veel plezieriger gevolgen.
...en vertrouwen heb ik...
Wat ik al eerder schreef aan Snowdrop, gisteren mocht ik weer ervaren hoe ik zelf niet meer verdrink ik zelfmedelijden  :)  Eerst regelrecht 'de put van oneindig veel verdriet' in, om daarna mezelf terug op de rand te plaatsen en de diepe put op afstand te bekijken en door te wandelen

snowdrop

Citaat van: morticia op september 13, 2009, 13:15:41 PM
Het is inderdaad tijd voor een nieuw web.  Eentje dat ik zelf moet weven.  
Of is dit weer teveel 'zelf controle' ? ....  Eentje waar anderen komen helpen, waar anderen mogen helpen...
Ook weer een kwestie van balans misschien, Duus. Tussen 'het alleen doen' en anderen toelaten. (Dat heb ik zelf altijd erg moeilijk gevonden, anderen toestaan mij te helpen.) Bouw in elk geval de mogelijkheid in, het is goed te weten dat het mág. Een sterke madam heb je mij trouwens altijd wel geleken  ;)
Anderen hebben al veel over je droom gezegd. Mij viel het op dat je er meteen aan dacht je hoofd te beschermen, en dan ook nog met metaal. Dat zou kunnen betekenen dat bij jou op mentale kracht, op denken, heel veel nadruk ligt. Misschien is het tijd geworden dat daar een ander soort kracht bij komt. Dat kindje van 4 van Zuid-Afrikaanse afkomst zou je ook als een stukje van jezelf kunnen zien. Misschien vertegenwoordigt het iets dat tot nu toe nog niet erg aan bod is gekomen?

morticia

Citaat van: snowdrop op september 13, 2009, 14:14:59 PM
Dat zou kunnen betekenen dat bij jou op mentale kracht, op denken, heel veel nadruk ligt. Misschien is het tijd geworden dat daar een ander soort kracht bij komt. Dat kindje van 4 van Zuid-Afrikaanse afkomst zou je ook als een stukje van jezelf kunnen zien. Misschien vertegenwoordigt het iets dat tot nu toe nog niet erg aan bod is gekomen?
De verzorgende kracht misschien?  Ik weet niet echt wat ik daar mee moet...
Behalve dan het feit dat ik mijn zwarte kater 'Jora' die zich graag in nesten werkt een staart-verzorgende behandeling heb gegeven.  Meneer heeft het gepresteerd om van een dak naar beneden te springen (ongeveer   5 meter hoog) en daarmee een gekneusde bloedende staart op te lopen  :(  Ik hield mijn hart vast toen ik hem jankend hoorde vallen, de arme lieve kater...  :-X