methode van 9

Gestart door mandybrink, augustus 29, 2009, 14:18:04 PM

mandybrink

Hallo allemaal,

Is iemand bekend met de methode van 9?
deze legging is terug te vinden op de webside van de lachende boeddha
Ik heb voor mezelf een legging gedaan
1= de heer
2= de weg
3= het kruis
4= de ster
5= vissen
6= de brief
7= de tuin
8= de vogels
9= kruist de pk kaart= de ring

Ik ben nog maar heel kort bezig met de lenormandkaarten en eerlijk gezegd snap ik er niks van
Laat ik het zo zeggen, ik kan er geen verhaal van maken :-\

kan iemand helpen?
alvast bedankt :)
groetjes mandy brink

klaproos1945

Hallo Mandy
Op weg naar het zoeken van jou kaarten kon ik ze niet allemaal vinden. Het vissen zij mij dat eerst een brief en een gesprek in vogelvlucht. toen ben ik dit gaan opschrijven om jou te benaderen. Als je verder contact met mij wilt dan ben je van harte welkom.

Veel liefs
klaproos1945 :o

mandybrink

ja graag klaproos, ik ben niet bekend met deze kaarten en heb heel veel vragen.
niet zozeer wat de betekenis betrefd, ik neem aan dat ieder het op zn eigen manier doet, maar meer wat een legging betreft
en de posities van de kaarten, liggen ze wel of niet ver genoeg van de pk kaart?, maar wat is ver?
ik kom er niet uit en zoek eigenlijk een eenvoudige legging.
pffffffffffffffff, snap je :-\
groetjes mandy brink

klaproos1945

hoi Mandy
legging van 5
te beginnen met je persoonskaart te zoeken
als je een vrouw bent neem je kaart 29 Vrouw
12 vogels
17 ooievaar
28 heer
9 ruiker
4 huis
Deze legging heb ik voor jou gemaakt misschien kan je er iets van maken?
het is een begin verder zou ik me niet te druk maken wat je in de boeken hebt gelezen want dat gaat in het begin boven je petje en is veel te ingewikkeld. veel succes er mee en krijg ik nog iets te horen van je?

mandybrink

oke, maar de kaarten die je hebt getrokken die hebben betrekking op de toekomst, of het heden?
of is het een legging gericht op 1 vraag?
of mag je zelf weten welke positie de kaart inneemt ;D
vast niet ???

Laure

Dag Mandy,
Ben even zelf gaan kijken op die website om de betekenissen van de posities te achterhalen:

De methode van 9
1. Deze kaart stelt de situatie voor uit het nabije verleden(gisteren dus als het ware), die een belangrijke invloed heeft op de huidige omstandigheden.
2. Is dat wat boven je hoofd hangt in het heden.
3. Deze kaart geeft de ontwikkeling naar de toekomst aan.
4. Hier wordt datgene aangegeven, wat je nu onder controle hebt in het heden.
5. Geeft de schakel aan, die bestaat tussen het verleden en het heden en datgene wat je in het heden onder controle hebt.
6. Vormt de verbinding tussen 1 en 2 of anders gezegd: het verleden en datgene wat je boven het hoofd hangt, als rechtstreeks gevolg ervan. Wat je zaait, zul je oogsten. Je karma zogezegd.
7. Geeft de invloeden weer van het Karma van het verleden en het heden, in de toekomst.
8. Laat de positieve mogelijkheden zien, die je nu hebt om de toekomst zo voordelig mogelijk te laten verlopen.
9. Deze kaart geeft de uiteindelijke afloop weer van de huidige omstandigheden of problemen en wordt bovenop de Persoonskaart gelegd.

Ikzelf twijfel wel over de betekenis van de positie 9 zoals hier weergegeven. Aangezien deze dwars op de significator (de dame) komt te liggen denk ik dat deze eerder voor de situatie, het probleem, het thema staat, dan voor de uitkomst. Dit is niet in overeenstemming met wat men op de Lachende Boeddha zegt, maar het is mijn egen ervaring dat dit zo wel is.

Zodus, met jouw kaarten in deze posities:
1 = de heer
Hiermee is meteen de oorzaak van de legging verklapt: het gaat om jouw love-interest :) De man ligt echter in je verleden.
2= de weg
Het heden: Je bent van die man gescheiden.
3= het kruis
De toekomst: Een beproeving van jullie relatie, van hoe jullie met de breuk omgaan. Dat kan wel even duren, het is een intense kaart.
4= de ster
Je hebt nog hoop dat het weer goed zal komen en zoekt nu naar inzichten in deze relatie en de oorzaak van de breuk.
5= vissen
Hmm. Moeilijk, had de breuk financiƫle redenen?
6= de brief
Een of ander contract lag aan de grond van de breuk (een aankoop, een nieuwe job?...). Ondershat het belang van deze kaart niet (cf. de betekenis van deze positie)
7= de tuin
Jij en de man delen eenzelfde sociale kring of jullie hebben reeds hele gelukkige tijden samen gekend, die jullie voor altijd zullen binden en waar je op kan terugvallen eens de situatie is uitgeklaard.
8= de vogels
Goed met mekaar babbelen is hier de boodschap! Ook: verdrietig zijn.
9= kruist de pk kaart= de ring
De uiteindelijke afloop: ik denk dat jullie de relatie een tweede kans gaan geven. (Indien nr. 9 de themakaart is: het gaat over de liefdesrelatie, maar dat zal u wel duidelijker zijn dan mij)
Samengevat: Een breuk t.g.v. een contract of een keuze tussen de relatie en een contract. In ieder geval een beproeving van de relatie, maar een met een gunstige afloop.

Laat maar weten wat het je zegt.
Groetjes
Doosje

mandybrink

hi klaproos
kan het verhaal helemaal plaatsen :D
het contract waar je het over hebt, is in verband met geld, het staat voor een keuze.
van hem wel te verstaan, maar uiteindelijk laat hij de financiele situatie voor wat het is en kiest toch de weg van de relatie.
heel erg bedankt voor je inzicht klaproos.
liefs mandy

Laure

Hoi Mandy!

Fijn dat het klopte! Nog fijner voor jou dat het goed is afgelopen.
Jaja nu zie ik dat het zijn keuze was, de Ster in dat geval betekent dan dat hij naar zijn innerlijke stem heeft geluisterd en dat de Kracht van zijn liefde het gewonnen heeft van al de rest.

Veel geluk!

doosje

klaproos1945

Hoi Mandy
Omdat Doosje die mooie uitleg van de methode van 9 heeft uit gewerkt zo als ik het bedoelde kunnen we er beide wat van leren. Wat fijn dat het goed is afgelopen of dat door mijn inzicht komt? Jullie bewandelen in ieder geval een mooie weg om achter de waarheid van jullie relatie te komen.

Heel veel geluk en liefde
van Klaproos 1945

mandybrink

wil jullie beiden bedanken voor jullie hulp, ik krijg langzamerhand een beetje inzicht in de lenormandkaarten.
Op de een of andere manier lukt het mij niet om verder te komen met de tarotkaarten, de lenormand spreekt mij wel aan, heb het gevoel dat ze wat directer zijn als het op vragen aan komt.

groetjes mandy

klaproos1945

graag gedaan en succes met je kaarten. Dat ze direct zijn op je vragen dat komt omdat je er mee bezig bent dan reageren ze op jou energie en kan je als het waren met ze praten. Zo ervaar ik het in ieder geval.

Veel liefs van klaproos1945