verjaardagslegging

Gestart door Leeuwin, augustus 21, 2009, 19:22:25 PM

Mikal

Hoi Leeuwin,
Nou wat een akelig begin van jou nieuwe levensjaar zeg. Maar er valt vast iets uit te leren, het is vast niet voor niets. Bij een maagzweer moet ik altijd denken aan dat er iets 'zwaar op je maag ligt.'
Je vraagt mij of het aan de begrenzing of jou ongeduld ligt. Ik denk niet dat het één los te zien is van het ander. Volgens mij horen ze bij elkaar in dit geval, en zou ook goed bij het ontstaan van jou maagzweer kunnen spelen. Ik heb nog maar even wat kaarten gelegd om deze vraag wat beter te kunnen beantwoorden:

De klacht: De Hogepriesteres
De oorzaak: Pentagrammen 10
Waar hangt het mee samen: De Maan
Wat kun je het beste doen: De Zon
De Hogepriesteres met het getal 2, de maan en de zon, allebei tegenstellingen. En de kaarten bij elkaar opgeteld: kom ik tot de dood en de keizer.
Naast de aspecten dat het met grenzen en ongeduld te maken heeft denk ik ook dat het met mijn voorgaande verhaal te maken heeft dat je bepaalde aspecten bij jezelf moet onderzoeken. Het zijn hoge getallen, je moet verder, weet het, voelt het maar loopt tegen jezelf aan. Het komt er nu niet uit. Ik denk dat het ook met je omgeving te maken heeft. Ik las al ergens iets over je werk. Ik zou niet zeggen dat zij de oorzaak ervan zijn, maar dat is waarschijnlijk een situatie waar je juist tegen al deze aspecten bij elkaar aanloopt.
Je kan meer, er zit meer in je, dat weet je. De begrenzing dus maar het heeft zeker ook met ongeduld te maken. Dit is het heel in het kort. Als je wil kijk ik er nog wel een keer wat uitgebreider naar. Ik ben momenteel nogal moe merk ik.
Je zult hier wellicht zelf ook al wel het één en ander inzien. En misschien dat er een ander is die het leuk vindt om er naar te kijken. Twee zien meer dan één tenslotte. Hopelijk kun je er tot dusver wat mee.
Succes en liefs!

Leeuwin

Hoi Mikal,

Ik ben benieuwd welke aspecten ik van mezelf moet onderzoeken. Maar daar moet ik nou juist zelf achter komen. Ik hoop dat je nog eens een keer wat nader op je uitleg wilt doorgaan. Wat voor een invloed heeft mijn omgeving dan op mij? Ik ben benieuwd wat jouw gevoel daarin is.
Als ik jouw legging zo zie dan zie ik bij mezelf een verstoring tussen het vuur en waterelement, hetgeen zeker op een ontsteking duidt. En weet je wat ik nu zo bijzonder vind? Heb je al niet eerder gezegd, en Doosje ook, dat de Hogepriesteres bij mijn verjaardagslegging mist? En nu trek je hem hier!
De mensen zelf  zijn inderdaad het probleem niet, ze geven eigenlijk alleen aan waaraan ik zelf moet werken. Zo even in het kort geinterpreteerd. Ik ben benieuwd naar je volgende reactie.
Uiteraard mogen anderen ook reageren!!

Groetjes en liefs van Leeuwin

loes

hallo leeuwin
alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag  :) ;)
en nog heel veel jaren in goede gezondheid en heel veel geluk
wens ik je toe
groetjes loes

Leeuwin

Hoi Loes,

Bedankt voor je gelukwensen.

Mikal

Hoi Leeuwin,
Ik had net jou even in mijn gedachten en jou legging. Toen bedacht ik het volgende, intuïtie, logica geen idee. Maar ik kreeg zo'n aha gevoel, vandaar dat ik het gelijk maar even opschrijf.
Volgens mij zit de tegenstrijdigheid vooral in wat jij uitdraagt, hoe je overkomt op anderen dat dit niet klopt met hoe jij dat zelf denkt. Dit moet dan in overeenstemming worden gebracht.
Dit heeft met je snelheid/ongeduld te maken. Doordat jij meer ziet en voelt dan een 'gemiddelde' ander, om het maar even zo te verwoorden, loop jij op de zaken vooruit terwijl het voor de ander nog niet logisch is waar jij het over hebt. Het is voor jou dan al duidelijk waar het over gaat, maar een ander weet niet waar jij het over hebt. Jij hebt een ander perspectief waar je doorheen kijkt en je moet leren op een ander aan te sluiten, wat jij wil uitdragen te baseren op iets zodat het voor een ander ook duidelijk is waar je het over hebt.
Wat ik op het forum zie is dat jij weleens vragen stelt zoals bijvoorbeeld, klopt het dat je hoofdpijn hebt, verdrietig bent etc. Het is voor een ander onduidelijk waarom je dit zegt. Probeer dit te verklaren, het hele verhaal te vertellen stapje voor stapje, in plaats van mensen alleen de conclusie te presenteren. Je loopt waarschijnlijk dus wat stapjes op de mensen vooruit. Dit kun je het beste inzichtelijk maken, ophelderen (de maan - onzichtbaar voor andere mensen, wel voelbaar voor jou, de zon - dus wat je het beste kunt doen, openheid geven en het inzichtelijk maken voor mensen). Ik heb nog even geen idee hoe dat samenhangt met een eventuele maagzweer, maar dat is wat er ineens omhoog kwam.
Klopt dit ook voor jou gevoel?

Leeuwin

Hoi Maikel,

Deze interpretatie klopt zeker. Mag ik eens voor een keer heel arrogant zijn? Eén keer maar en daarna niet meer! Als je dit stukje een titel zou moeten geven, heet dit stuk dan: het drama van het intuitief begaafde kind?
Het kan voor een ander onduidelijk zijn waarom ik dat zeg maar weet je waarom ik dat zeg? Omdat ik het niet juist vind om zomaar wat te stellen. Zoiets van jij hebt....vul maar in. Die arrogantie heb ik weer niet. Daarbij vind ik dat mensen ook dingen aan mij kunnen vragen als hun iets niet duidelijk is. Dit is geen spirituele helpdesk maar een site om mensen te ondersteunen en ook om onderlinge gevoelens en ideeen uit te wisselen. Bovendien staat vragen vrij. Ik zal er in het vervolg wel bijzetten waarom ik dat soort dingen denk, dat schept misschien wat meer duidelijkheid.
Tot zo ver even, ik weet even niets meer. Ik zie uit naar je reactie

Groetjes en liefs van Leeuwin





Laure

Hoi Leeuwin,

Ik heb nog eens een poging ondernomen om mee het ziektebeeld te verduidelijken. Je weet dat ik het maar probeer hé, en ik ben dankbaar dat ik dat “mag” van jou! Want geven is leuk, en leren is leuk.
Ik ben voortgegaan op Mikal’s legging.

Opm.: De Ster uit jouw KK, nu ook de Maan en de Zon, de Hogepriesteres  thema = spiritualiteit?

Geblokkeerde hogepriesteres â€" Je hebt nog geen evenwicht gevonden in je roeping en jouw roepen (woordgrapje hoor).  In plaats daarvan heb je twee staven die onverenigbaar zijn in de KK. Dewelke is je toverstaf? Niet degene die vast-staat, niet degene die je al zo lang hebt meegedragen. Ergens tussen de regels, tussen alle tweeën en de maan en de zon in, denk ik aan de gespletenheid van jezelf en jouw opvoeding m.b.t. “gepaste omgangsvormen”???
De toverstaf is degene die je hoger houdt op de Staven2 kaart, dàt is de staf van de Magiër uit jouw KK. Ga daarmee verder.

Oorzaak zit dus in jouw omgang met medemens, afgebeeld op Pentagrammen 10, waarvan ik gelezen heb dat de afgebeelde heer de Magiër is (uit jouw KK?) en  de gesprekspartner een engel die zich heeft vermomd als reiziger, om jouw generositeit te testen, en jou de gift van helderziendheid te schenken. De Oorzaak van de maagzweer is Pentagrammen 10, communicatie met verwachtingspatronen?
Door deze onbalans met de medemens verstropt het Derde Chakra (solar plexus  de Zon?), wat leidt tot bvb. een maagzweer. Dit chakra is niet in balans wanneer je worstelt met het ontvangen van appreciatie uit de buitenwereld, met je zelfbeeld. Met hoe jij jouw plaats in de wereld ziet en hoe anderen daarop reageren.

Vermits het overbrengen van jouw inzichten, intuïtie en goede bedoelingen nog niet is zoals het uiteindelijk zal zijn, vergroot dit jouw bestaande angst (de Maan) van de medemens. De Hogepriesteres zit niet in jouw KK, wellicht was ze ziek op jouw verjaardag, staat ze ondersteboven zodat de Maan op die kaart is gevallen, en de twee kolommen op losse schroeven staan. De boodschap van haar intuïtie wordt door elkaar geklutst en komt in verkeerde bewoordingen over bij de reiziger. Niet dat de inhoud verkeerd is! Maar een boodschap wordt enkel overgebracht d.m.v. goede communicatie, en in het geval van de HP is dat: raad geven en gedaan.
De zieke HP is de spirituele gids die momenteel moeite heeft om haar taak te vervullen, wellicht door een onbalans in haar relatie met de reizigers die ze wil gidsen. Weet steeds dat je de weg kan wijzen maar dat de reiziger zelf de weg moet afleggen. Jij schept op de Ster-kaart water uit de poel die aangevuld wordt door God, je bent een doorgever, van zodra je hebt gegeven moet jij de zaak loslaten. De Maan vraagt om geduldig te zijn en géén energie te verliezen aan conflicten, niets te forceren (ik herhaal jouw eigen woorden denk ik).

Aangewezen is de Zon, het in balans brengen van jouw zonnecenter, het Solar Plexus, door te werken aan je angst voor afwijzing, je angst voor kritiek.
De Maan zegt hier dat jij de inzichten niet kan opleggen aan anderen en je niet te vereenzelvigen met het daadwerkelijk oplossen van iemand anders zijn problemen, want het zijn niet jouw problemen, als in: niet van jouw ego. Denk veeleer eens aan jezelf en aan jouw prachtige rol in het Geheel!

Veel beterschap gewenst
x






Leeuwin

Hoi Doosje,

Nou, reuze bedankt alweer voor jouw legging. Ik heb er weer veel aan.
Ik ben inderdaad zoekend naar mijn roeping. Momenteel ben ik ook in spirituele zin aan het werk om de waarden en normen van mijn opvoeding los te laten. Vooral mijn moeder is erg op uiterlijk vertoon gericht en gaat gauw op normen en waarden zitten. Mijn vader is een echte carrierekikker met een hoop goede eigenschappen. Maar als hij zijn zin niet krijgt wordt hij gevaarlijk driftig. Ik wil niet de baas zijn maar ik hoef ook niet over me heen te laten lopen. Ik zit dus net in dat proces van loslaten. Word ik daarom nu ziek? Ik ga me eens wat meer verdiepen in die toverstaf die ik hoger houd.
Het zou goed te maken kunnen hebben met communicatieproblemen. Het klinkt heel arrogant maar ik merk dat ik mensen snel sloom vind. En ja, daar komt mijn ongeduld om de hoek kijken. Zelfontwikkeling en zelfontplooiing staan bij mij hoog in het vaandel. Vandaar dat ik ongeduldig word van mensen die niet willen leren. (niet kunnen is wat anders!). Ik wil vooruit in het leven. Daar heeft denk ik de teleurstelling mee te maken.
Ik heb altijd het gevoel dat ik moet meedoen met de massa en dat mensen niet begrijpen dat je dat niet altijd wilt.
Zou ik exact op mijn verjaardag ziek zijn geworden? Toen was er nog niks aan de hand. Tenminste...ik voelde nog niks.
Misschien ben ik weleens te kort door de bocht in de communicatie met anderen. Ik vind het rot om hier toe te geven maar zou ik dan toch een klein beetje van mijn vader hebben?
Ik moet selectiever zijn in degene die ik wil gidsen en dat ben ik al aan het doen. Als ik merk dat mensen nog niet aan bepaalde dingen toe zijn of ze kunnen/willen om andere redenen niet dan stop ik er ook acuut mee.
In zekere zin ben ik wel bang voor afwijzing en kritiek maar anderzijds kan ik ook bang voor mezelf zijn. En kan ik soms heel gevat zijn als mensen mij te na komen. Daarin ben ik wat wispelturig.

Doosje, weer reuze bedankt, je mag alles tegen mij zeggen. Als jij een vraag hebt dan wil ik ook een en ander voor jou uitzoeken hoor. Tot een volgende keer. Doei!!!!!

Mikal

Hoi Leeuwin,
Hoezo arrogant? Ik begrijp niet helemaal wat er arrogant aan jou titel is of aan het stellig verwoorden van bepaalde dingen die je ziet/voelt.
Ik zou het eerder betitelen als het misverstand van het intuïtief begaafde kind, dan het drama. Het is toch heel mooi eigenlijk, alleen moet je nog even goed leren afstemmen op de ander in het geven van de boodschap.
Wat ik ook bedoelde met invullen is dat ik zie dat jij aan bepaalde dingen jou waarde oordeel geeft. Bijvoorbeeld dat als je dingen stelt, dat dat arrogant is. Maar ook bijvoorbeeld: mensen worden boos omdat ze de waarheid niet aankunnen. Probeer eerst altijd naar jezelf te kijken. Jij maakt het ervan dat ze dus de waarheid niet onder ogen kunnen zien, maar is dit echt zo of komt de booschap verkeerd over? Ik denk namelijk het laatste. Kijk eerst naar jezelf in de zin van als naar een spiegel. Maar ook, wat gebeurd er met jezelf dat je er zo gefrustreerd over wordt. Het zegt dus eigenlijk meer over jou dan over de ander.
Wat mij opvalt op het forum, in dit

Mikal

Oeps, verkeerde knop  :-[ hihi.
Wat mij dus ook opvalt is dat als mensen dan een vraag hebben, dat jij een veel breder antwoord geeft. Dat is dus dat perspectief waar ik het over had. Zij verwachten een antwoord op de vraag, en jij geeft een veel breder antwoord. Dat schept verwarring en onduidelijkheid.
Dit is wat mij opvalt. Vat het niet op als kritiek, maar juist als hulp. Je mag het er natuurlijk ook mee oneens zijn.
Liefs!

Leeuwin

Hoi Mikal,

Naar mijn idee ben ik eerder te beknopt dan te uitgebreid. En dat heeft te maken met het hoofdstuk waaraan ik moet werken: mijn ongeduld.
Ik durf gerust te zeggen dat ik eerlijk ben naar mezelf toe. Als ik dat niet was dan zou ik geen verjaardagslegging op het forum zetten, dan adviseerde ik alleen anderen en hield ik mezelf afzijdig. Maar zo ben ik dus niet! Lees ook maar eens wat ik in het voorstelrondje over mezelf heb geschreven. Dat zouden er misschien wel meer moeten doen. Als het goed is, dan lees jij ook dat ik prima in staat ben om dingen van mezelf toe te geven. Mijn reacties naar jou en anderen staan zeker niet boordevol ontkenningen. Is dit nu niet van jou een kleín beetje interpretatie of zie ik dat nu verkeerd? Het is soms niet snel goed. Enerzijds krijg ik de klacht beknopt te zijn en als je bredere antwoorden geeft is het ineens verwarrrend. Sorry, maar moet ik nu met een receptenboek op tafel gaan zitten?

Liefs van Leeuwin

Mikal

Hoi Leeuwin,
Het spijt me als ik je beledigd heb, dat is absoluut niet mijn bedoeling!!
Tja, wellicht dat mijn interpretatie ook het nodige over mezelf zegt ja. Ik zie ook wel dat je eerlijk naar jezelf toe bent, maar soms zie je bepaalde punten bij jezelf niet omdat je je daar gewoon niet bewust van bent. Zo werkt dat bij mij ook, bij iedereen. Ik hoopte je daar een dienst mee te bewijzen. Maar als jij je daar niet in herkent, prima, dan schuif je het naast je neer en hoef je er verder niets mee te doen. Gebruik gewoon wat je kunt gebruiken en zo niet vind ik dat ook hartstikke goed. Ik hoef niet perse gelijk te hebben, hoopte je alleen te helpen.
En ik bedoel niet dat je te uitgebreid bent (een klacht is het al helemaal niet!!!) maar dat je een antwoord geeft die mensen niet verwachten omdat jij verder kan 'zien' dan een ander. Maar begrijp me niet verkeerd, dat is niet slecht of niet goed, het is wat me opvalt en ik kan me voorstellen dat dat verwarring schept, bij de ander en dan ook weer op jou.
Wat je doet, doe je goed, echt!!

Liefs Mikal.

Leeuwin

Hoi Mikal,

Je hebt mij echt niet beledigd. Als ik een topic op deze site plaats dan kan ik commentaar verwachten. Als ik geen commentaar wil moet ik dus geen topic plaatsen.
Ik weet dat jij het heel goed  bedoelt en jij doet hier ook heel goed werk.
Ik leg niet zomaar iets naast me neer. Ik kijk wel even in hoeverre iets waar is. Het zou inderdaad wel kunnen dat ik weleens antwoorden geef die mensen niet verwachten. Gebeurt mij ook weleens, zeker met deze verjaardagslegging. Misschien gaat niet iedereen dan meteen nadenken ik weet niet hoe dat zit.
Een gelijkhebber ben je niet want zoiets voel ik gelijk aan, al schrijft iemand soms maar een klein zinnetje. Een mening geven is iets anders dan perse gelijk willen hebben.
Jij maar ook Doosje hebben heel erg je best gedaan voor mijn verjaardagslegging. Zeer binnenkort ga ik een tipje van de sluier oplichten en ik zal dit topic blijven updaten.

Groetjes en liefs van Leeuwin ;)







































Leeuwin

Mikal, Doosje en allemaal

Ik waardeer het zeer dat jullie zoveel aandacht hebben besteed aan mijn verjaardagslegging. Als dank hiervoor licht ik een tipje van de sluier op zodat je ziet wat er achter de legging zit.

Ik kom uit een gezin waar hard werken, een topbaan hebben/krijgen en geld de belangrijkste dingen waren. Ook leven voor de buitenwereld viel daaronder. Zelfontwikkeling/ontplooiing kwam niet zo vaak in het woordenboek van mijn ouders voor. In materiele zin ben ik niks tekort gekomen.

Ik ben zeer tevreden met het werk wat ik nu doe. Laat dat duidelijk zijn! Toch besefte ik altijd dat ik geen toppositie had en dat maakte me altijd heel onzeker. Ik was altijd bang dat mensen met zo'n topbaan (wat je daar maar onder verstaat) op mij neer zagen. Ik wist wel dat ik bepaalde capaciteiten had maar bescshouwde mezelf toch altijd als middelmatig en kwetsbaar voor de buitenwereld. In mijn gevoel telde ik bij anderen niet zo snel mee omdat ik niet aan hun levensstandaard kon voldoen.
Als wie dan ook uit die buitenwereld opbouwend commentaar gaf schoot ik heel fel in de verdediging. Ook op het punt van relaties is het daarom niet vlot verlopen. Ik koos expres mannen uit die vast en zeker geen hang naar materie hadden en ik keek niet of ze wel of niet bij me paste. Met alle relatieperikelen van dien.

Toen kreeg ik last van een te trage leverfunctie. volgens de arts was ik gezond maar mijn vermoeidheid nam toe en men vond geen oorzaak. En toen ben ik aan het knokken gegaan! Na even zoeken, ben ik via via bij een acupuncturist terecht gekomen.
Ik was toen al zo moe, dat ik bang was dat het afgelopen was. In sneltreinvaart zag ik mijn leven aan me voorbij trekken.
Behalve acupunctuur en medicijnen heb ik grondige meditatieoefeningen meegekregen. En dan ga je nadenken over het leven!
En toen pas besefte ik hoe ik mezelf jarenlang onder de korenmaat heb gezet. Ik stond versteld van mijn  taaie vasthoudendheid, van mijn spirituele en intellectuele vermogens. Hoe rijk ik ben met het werk wat ik heb en nog meer van die dingen. Ook zag ik ineens in hoe ik mezelf jarenlang in een keurslijf heb laten proppen, me laten opdringen door mijn ouderlijk huis. Ik dacht maar een ding: NOOIT MEER!! Ik ben ik, ben geheel mezelf en dat is goed. Ook heb ik in deze periode diverse keren een engel op mijn schouder gevoeld.

En ja, nu ben ik waar ik nu ben. Besef van mijn kwaliteiten maar er nog geen weg mee weten. Er is nu inderdaad een bepaalde dualiteit met de buitenwereld. Ik ben nu heel erg veranderd en mensen die mij van vroeger kennen kunnen dat niet begrijpen c.q. niet accepteren. Ik laat nu beslist zien wat ik waard ben. Ook dat ik er mag zijn. Ik heb zoiets van...mensen hier ben ik, ik kom eraan. Komen jullie ook maar. Ik ben ook een stuk vrolijker dan vroeger, het is jammer dat je een computer niet kan horen lachen.
Tja, en dat verklaart mijn ongeduld.  Dat verklaart mijn dualiteit met de buitenwereld. Nu nog mijn roeping vinden zoals jullie al constateerde.
GENIET VAN HET LEVEN WANT HET DUURT MAAR EVEN. Mijn roeping komt zeker wel.

Dit in een notedop verteld. Als er vragen zijn dan hoor ik ze.


Liefs van Leeuwin























Laure

hi Leeuwin!

Jouw laatste bericht heb ik met veel plezier gelezen, mijn computer lacht terug!
Mijn moeder heeft zich ook moeten loswerken van het juk van haar opvoeding (zij het in andere zin hoor), vandaar waarschijnlijk dat ik jullie beiden zulke sterke vrouwen vind. Het is niet niks om dgl. juk van je af te werpen.
Ik hoop echt dat jij fier bent op jezelf want daar is echt niks verkeerd mee, toch? Ieder heeft zijn kwaliteiten en wie zoekt, die vindt (de manier om zich te ontplooien). En liefde mag dan wel de allerhoogste kwaliteit zijn, en je mag vele kwaliteiten hebben, maar wat IK bij jou het leukst vind is de leeuwenkracht waarmee je in het leven staat.

Citaat van: Leeuwin op augustus 29, 2009, 02:24:16 AM
Ik ben ik, ben geheel mezelf en dat is goed.

Zeker weten!!!!!! Bovendien kan en wil jij mensen helpen vanuit jouw positie, dat is zo'n fijne eigenschap!