verjaardagslegging

Gestart door Leeuwin, augustus 21, 2009, 19:22:25 PM

Leeuwin

Hallo allemaal,

Morgen word ik 40. Een mijlpaal in je leven, nietwaar?!
Daarom heb ik voor mezelf een legging gedaan. Mijn vraag is wat het komende jaar mij te bieden heeft. Ik ben benieuwd wat jullie eruit halen. Ik heb natuurlijk zelf ook wel een beetje een idee maar sta echt wel open voor jullie uitleg! Nu mogen jullie eens bij mij interpreteren. Hier komt íe

!. Situatie: De Keizerin
2. Dit kruist mij: Staven 2
3. Dit wordt ingezien: Zwaarden 8
4. Hierop berust het: De Magier
5. Verleden: Pentakels 2
6. Toekomst: Het Oordeel
7. Persoonskaart: De Ster
8. Omgevingskaart: Aas van Kelken
9. Hoop/angst: Ridder van Pentakels
10. Uitkomst: Ridder van Zwaarden.

Ik ben benieuwd.

Laure

;D Gelukkige verjaardag Leeuwin!!!  :-* :-* :-*
Ik wens je héél veel inspiratie en energie dit jaar, en mooie inzichten
en hier mijne cadeau ;-)

QE: 3 + 2 + 8 + 1 + 2 + 20 + 17 + 1 + 0 + 0 = 54 = 9 = Kluizenaar:
De gids die anderen assisteert hun leven te veranderen. Een leraar, therapeut

1. Situatie: De Keizerin

De Keizerin is moeder, creator, en kan zo staan voor de “geboorte” van een nieuwe zaak, een project dat echt je kindje is en dat je met veel geduld en aandacht zal moeten waarmaken/grootbrengen. Je hebt een zaadje gepland voor een project dat al je interesses in zich draagt en waarin je jouw talenten zal kunnen aanwenden. Het betreft de vervulling van je levensdoel in al zijn facetten. Het project zal gevoed worden en groeien door jouw liefde, energie, spiritueel inzicht en creativiteit. Zo zal jij, jouw project én al degenen die je met het project kan bereiken, allemaal zullen jullie hiervan de vruchten plukken.

2. Dit kruist je: Staven 2

De twee staven vormen een deur naar de spirituele wereld, er is bijna geen terugkeer mogelijk, het is alsof de wereld je roept. Hier ligt de kans om te groeien. Je bent ambitieus, je bent heel nieuwsgierig naar de nieuwe wereld en je wil actie. Actie, maar hoe? Je zal een keuze moeten maken. Daarbij reken je niet op anderen, je doet alles liever zelf, alleen.
-   De twee staven in je hand kunnen niet allebei tegelijk je aandacht krijgen, je zal een keuze moeten maken of je aandacht verdelen maar zodanig dat je je kan focussen en kan overgaan tot gerichte actie.
-   Of: Integratie van meerdere aspecten zoals geest en lichaam

3. Dit wordt ingezien: Zwaarden 8

Je wil weg uit deze verstikkende muur, over die vijandige omwalling die je heeft opgesloten. Je zit vast tussen acht zwaarden, jouw omgeving die niet goed is voor je. Je voelt je geïsoleerd t.o.v. je omgeving, er wordt geroddeld of men is gewelddadig. Je durft niets meer zeggen, je kan je in deze omgeving dan ook niet ontwikkelen terwijl je je eigen potentieel goed aanvoelt. ’t Is alsof je machteloos bent: je bent geblinddoekt, verward en je weet niet waarheen je moet gaan, je handen zijn vastgebonden en je kan niet naar hulp reiken.
Enkel met je voetjes kan je de aarde aftasten op zoek naar een uitweg, je zal ze echter zelf moeten vinden en dat is een uitdaging (net zoals kaart 8 van de grote arcana (de Kracht) wordt er hier ook beroep gedaan op jouw kracht). Je gebruikt je verstand om hier een uitweg te zoeken, maar dat helpt je niet zo, de ideeën blijven in je hoofd rondspoken zonder richting (lemniscaat, liggende 8) en je geraakt er niet meteen uit. Het geloof dat je hulpeloos bent houdt je vast in deze situatie.
Maar je merkt dat de bevrijding vanzelf komt, van je zelf, als je luistert naar de stem binnenin, je bent nu niet meer zo bang voor emoties (ontbreken in deze kaart) die losbarsten wanneer je je zal losrukken uit deze omgeving. Niets bindt je aan deze omgeving, niets weerhoudt je ervan om je eruit los te rukken.

4. Hierop berust het: De Magier

Je bent optimistisch om een nieuw begin te maken en je kijkt ernaar uit al je vaardigheden en talenten te hanteren in het realiseren van je ideeën. Let op de houding van de Magiër en je ziet dat jij bij het uitvoeren van je magische trucs inspiratie ontvangt van boven (spirituele wereld) en van beneden (fysieke wereld). Je voert de wil van God uit… Het is jouw wil geworden.

Als nr 1 de Magiër is --> het creatieve idee
Als nr 3 de Keizerin is -->de creatie
En daartussen is kaart nr 2 de Hogepriesteres --> de omzetting van dat idee naar vorm.
Dan zie je dat bij jou de Hogepriesteres ontbreekt maar vervangen is door Staven 2. Het evenwicht bij Staven 2 is minder in orde?? (weet niet zo goed)

5. Verleden: Pentakels 2

Hier zie je weer dat lemniscaat: de combinatie van oude gewoonten enerzijds en nieuw inzicht anderzijds (algemeen: van twee tegengestelde meningen) is een onstabiel evenwicht gebleken. één pentagram zal weldra vallen. Je wordt gedwongen om richting te kiezen, het cirkeltjes draaien heeft niets opgeleverd en je kiest voor wat je echt wil in het leven.

6. Toekomst: Het Oordeel

De voorlaatste kaart en dus niet het einde (dat is de Wereld), maar de wedergeboorte! Je krijgt een echte wake-up call, iets dat slapende was in jezelf wordt nu weer wakker door gekke toevalligheden, nieuwe inzichten, of misschien een (nare?) gebeurtenis. Je zal iets waardevols vinden en niet meer terug gaan slapen, je kan niet anders dan antwoorden op deze awakening, je wil er iets mee doen, betekenis geven aan je bestaan. Je ervaart nieuwe omstandigheden die niets anders zijn dan een nieuw bewustzijn. Je ziet eindelijk de Waarheid.
Je beseft wel dat dit nog maar het begin is, en dat je zal moeten volhouden. Tijd voor actie, je moet jezelf nu realiseren.

7. Persoonskaart: De Ster

Je bent vol (zelf)vertrouwen, je weet dat zelfs als alles momenteel verloren is, de ster (je intuïtie) je zal leiden naar jouw bestemming. Dat is een waardevol spiritueel inzicht waardoor je je gezegend voelt. Je hebt zicht op de toekomst want je ziet de ster, je hebt hoop. En die hoop inspireert je en geeft je mentale en emotionele stabiliteit, geeft je moed om nieuwe ideeën op te doen, op ontdekkingstocht te gaan, ook al weet je nog niet waar je exact naartoe moet, je volgt gewoon die ster. De ster zegt dat je juist zit, en jij bent heel blij dat je weet wat je wil. Je kan nu een gids, een ster voor anderen zijn.
De ster valt na de Toren, en geeft dus het (voorlopig) einde van een turbulente periode aan.
Toen je nog de vrouw in Zwaarden 8 was stond je met de voetjes op het droge, hier heb je een voetje in ’t water en mogen jouw gevoelens weer meespelen.

8. Omgevingskaart: Aas van Kelken

Aaah, bless you, je krijgt rechtstreeks goddelijke inspiratie geïnjecteerd (ecstasy)! Inzichten komen zo bij je binnengesijpeld, God stuurt boodschappen naar jouw hart.
Door deze energie kan je een nieuw begin maken in de relatie met anderen. Het wordt een tijd van veel meer wederzijdse liefde, van geven en nemen (ipv jaloezie/bezitterigheid/agressie), van onvoorwaardelijke liefde.

9. Hoop/angst: Ridder van Pentakels

Je hoopt dat je de rit kan uitzingen, dat je geduld zal kunnen opbrengen.
Ben je bang dat je er niet “bij” zal horen? Je wil graag je eigen plekje dat je zelf kan organiseren en je wil alle tijd die je nodig hebt kunnen spenderen aan het volledig tot in de puntjes afmaken van je taak.

10. Uitkomst: Ridder van Zwaarden.

Je bent een idealist, ja gaat ervoor, met je scherpe geest, je scherpe tong en je scherp zwaard raak je meteen de kern van de zaak. Je bent extreem eerlijk, straight to the point, zeer actiegericht. Afhankelijk van waar deze ridder zich voordoet is dat meer of minder gewenst. Emoties zijn immers ook belangrijk. Soms moet je je empathisch kunnen opstellen voor de gevoelens van anderen, ook al zie jij heel snel wat er scheelt en wil je meteen het probleem oplossen… Deze ridder is overtuigd van zijn eigen ideeën, en een uitstekende leider maar moet ook luisteren naar die van de andere betrokkenen in zijn project, en rekening houden met hun gevoelens.

Leeuwin

Hoi Doosje,

Nou, met die Zwaarden 8 heb je zeker gelijk. Ik krijg met roddel en intriges op mijn werk te maken. De samenwerking ontbreekt daar behoorlijk. Ik heb het gevoel dat mij daardoor iets overkomt wat niet leuk is. Dat zal misschien aanvankelijk een schokeffect hebben maar zal uiteindelijk bevrijdend werken. Tenminste, ik vermoed dat het mijn werkkring is. Waarom ze me moeten hebben, God mag het weten, ik probeer inderdaad sociaal te zijn. Al heb ik natuurlijk mijn mankementen maar wie heeft dat niet?
Die Staven 2 zegt mij dat ik veel meer naar mijn gevoel moet luisteren. Ik denk dat daarom De Hogepriesteres ontbreekt. Of heb jij een ander idee?
Door dat hele gedoe heb ik last van nervositeitsklachten. Geest en lichaam zijn dus niet in evenwicht. Ik moet me weer leren ontspannen en me van deze omgeving eigenlijk niks aantrekken. Ik moet me veel meer concentreren op mezelf (Ridder van Pentakels) dan ben ik denk ik niet zo snel uit mijn evenwicht en dan verdwijnen die klachten. Of heb jij een ander  idee?
Doordat ik vorig jaar ziek ben geweest en daardoor een heel bewustzijnsproces heb meegemaakt, heb ik het zaadje gecreeerd voor het vervullen van mijn levensdoel in al zijn facetten. IK denk dat ik weet wat je met dat project bedoelt maar het is voor mij nog niet helemaal zeker. Hier hoor je later nog wel meer over.

De Magier zegt mij dat ik de kracht heb om uit deze situatie te komen. Ook deze kaart zegt mij dat ik moet luisteren naar mijn intuitie. Doordat ik momenteel niet zo'n goed contact met mijn intuitie heb, heb ik buikpijnklachten denk ik.
Bedoel je met richting kiezen dat ik zal moeten kiezen tussen werk of dat project?
Ik ben benieuwd wat dat slapende in mezelf is maar ik heb het idee dat het heel mooi gaat worden. Ik voel me een stuk beter de laatste tijd en heb ook enorm veel zelfvertrouwen gekregen. Nu je over het goddelijke begint: ik heb heel sterk gevoel dat mijn bewaarengel dichterbij is gekomen. Gisterenavond voelde ik hem/haar ineens heel dicht bij me staan. Als ik een stuk klassieke muziek hoor dan heb ik veel sterker dan anders dat onderbuikgevoel. Heel vreemd, ik weet even niet hoe ik het anders zeggen moet. Dat gevoel dat er iemand naast je staat die het goed met je voor heeft. Al ben je op zo'n moment alleen.  Kelken Aas vertelt mij ook dat ik meer mensen ga ontmoeten die het goed met mij voor hebben.

Ik hoop dat ik kan doorzetten zoals die Ridder van Pentakels. Tot op heden ga ik er vanuit dat mijn doorzettingsvermogen groter wordt. Zoals je zelf ook al zegt: terugkeer niet meer mogelijk. Het is weleens jammer dat je als mens hardhandig wijs moet worden, door bijvoorbeeld eerst ziek te worden. Maar het geeft me wel een grote stimulans om de levenslessen te voltooien die ik eerder niet opgepakt had.

Mijn geest is zeker een stuk scherper geworden, evenals mijn tong. Ook dat heeft die transformatie  veroorzaakt. Rekening houden met anderen moet ik zeker anders kom ik niet uit de kaart Zwaarden 8. Dan word ik genegeerd met gevolgen die niet leuk zijn voor mij. Ik ben erg verandert ja, en dan verandert je omgeving mee. Ik denk dat ik nu in dat proces zit.
Eerlij en straight to the point ben ik wel. Ik help mensen graag maar ik ben wel een no-nonsensetype.

De Kluizenaar is een kaart voor zelfbeschouwing. Als ik dat het komende jaar extra doe dan komt het op alle vlakken van mijn wezen wel goed. Heb ik het zo goed  geformuleerd? Is dat wat je dacht?

Rest mij nog te melden dat ik vind dat je heel veel moeite hebt gedaan om mijn legging te analyseren. Mijn complimenten want in de kern zit je goed! Ik hoop dat we veel van elkaar zullen leren op deze site.

Groetjes en liefs van Leeuwin

Ricca

Lieve Leeuwin, van harte gefeliciteerd met je veertigste verjaardag! :-*

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

amateuro

Leeuwin; van harte gefeliciteerd met je veertigste en dank voor je welkom.
aan het mooie cadeau van doosje durf ik niet zo veel toe te voegen.
Dat is nou precies wat ik met de tarot kaarten zou willen kunnen.
Het voorleggen van teksten die ik ter beschikking het zou ik ook geen interpreteren noemen. Misschien lees je er toch iets in...

Vooraf en terzijde: in de topic "even voorstellen" schrijf je dat je kelken 8 goed bij je vindt passen. In het kleine boekje bij mijn Crowley kaarten is de beschrijving heftig maar er staat ook: aan de ene kant het zich afkeren van een voor de hand liggend doel; (te makkelijk ?) aan de andere kant is er nog geen verenigbaar doel herkend.

2; staven twee: heerschappij. deze kaart vertegenwoordigt de kracht van vuur; doch vuur in zijn beste en hoogste vorm. De actie in werking stellen door weloverwogen plannen te beramen voor de te volgen weg; of zelfs mogelijkheden tot plaatsing/opstelling nagaan.
6:het oordeel (Aeon): uiteindelijke beslissing betreffende het verleden. Een nieuwe richting betreffende de toekomst. Vertegenwoordigt altijd het nemen van een definitieve stap
8: aas van kelken: vertegenwoordigt het element water in zijn meest geheime en originele vorm. Dit vertegenwoordigt de wezenlijke vorm van de Heilige Graal. Omdat dit een oerkaart is laat deze de vloeistof als water zien: het kan naar behoefte veranderd worden in wijn of bloed. De verdienste van deze kaart is om de tweede vorm van zijn natuur te ontvangen en te produceren.
De wortel van het gevoel, geloof, inspiratie, zelfverzekerdheid zoals het opgeroepen wordt door een grote genegenheid vanaf het allereerste begin.
9: angst:ridder van pentakels (schijven) degenen die hij symboliseert hebben de neiging saai en bedrukt te zijn en in beslag genomen door belangrijke dingen. Zij zijn werklustig en geduldig, maar zullen weinig verstandelijk tot zich nemen zelfs niet bij zaken die henzelf betreffen. Hun succes in deze is te wijten aan hun instinct, aan imitatie van de natuur. Zij hebben geen initiatief, hun vuur is het smeulende vuur van het groeiproces. Indien hij slecht beoordeeld wordt zijn deze mensen hopeloos dom, slaafs..... (je afkeer/angst voor meelopers en lafaards ligt hier?)
10 uitkomst:ridder van zwaarden: hij vertegenwoordigt de geweldige kracht van de beweging die op een handelbaar element wordt toegepast. Hij vertegenwoordigt de aanval gedachte. Ontoereikende kracht betekent nutteloosheid.

Volgens mij geen zorg voor dat laatste want je legging zit boordevol met kracht en inspiratie.

Leeuwin

@Ricca, dank je wel!

@Amaturo:
Ik heb inderdaad een hekel aan meelopers. Het initiatief komt zeker maar dan wel nadat ik meer kracht en inspiratie van boven heb gekregen.
Ik laat het leven over me heen komenh? Nou, dat is niet waar. Wel was ik even de richting kwijt maar nu ik die heb gevonden komt het initiatief ook weer terug.
Fijn om te horen dat mijn legging vol inspiratie zit. Dat geeft mij moed.
Je hebt toch wel een aantal punten goed ondanks dat je nog niet zoveel Tarotervaring hebt. Wees gerust, oefening baart kunst. Zo is het bij mij ook gegaan.

Groetjes en liefs van Leeuwin

Laure

Dag jarige! Bedankt zeg voor je feedback, ik heb er idd lang aan gezeten maar jij hebt mij al zo vaak geholpen dus 't is met alle plezier, en ik heb zelf echt veel geleerd door deze inspanning! (Amateuro, ik ga ook nog maar gewoon alle infosites af met verklaringen hoor, daarvan schrijf ik de kernwoorden op, terwijl bekijk ik de Rider-Waite kaarten, "voel" ik wat er is afgebeeld, plaats ik alles in een geheel, een verhaal, het zijn allemaal m'n eigen zinnen maar vaak gebreeën rond kernwoorden die ik tegenkom in boeken, zeker als het om een legging voor iemand anders gaat).

CiteerDie Staven 2 zegt mij dat ik veel meer naar mijn gevoel moet luisteren. Ik denk dat daarom De Hogepriesteres ontbreekt. Of heb jij een ander idee?
Hmmm.. Ik denk dat de Staven 2 de plaats van de Hogepriesteres heeft ingenomen omdat je meteen actie wil. De hogepriesteres blijft zitten op haar stoel hé, is een beetje afwachtend. Misschien ben je ongeduldig: je zegt dat je minder op je intuïtie rekent de laatste tijd, daardoor wil je zelf al denkend zoeken naar een uitweg. Het geduld van de hogepriesteres, die wacht tot het idee naar haar komt, dat je heb je niet. Ik denk dat je je gedachten even het zwijgen moet opleggen en moet wachten op het teken, zonder het na te jagen. Zolang het “teken” niet gegeven is, zullen je gedachten in rondjes draaien. Ook zwaarden 8 zegt dit, denk ik. De vrouw op zwaarden 8 kan enkel al tastend met haar voeten een uitweg vinden (niet met haar denken!!!!!)… Ik denk aan “grounding”, voeling met de aarde en natuur.

CiteerGeest en lichaam zijn dus niet in evenwicht.
Ik denk dat dat inderdaad naar voren komt in die 2 Pentakels die de goochelaar balanceert. Maar hij houdt dat niet eeuwig vol natuurlijk. Een werkpunt!

CiteerIk moet me weer leren ontspannen en me van deze omgeving eigenlijk niks aantrekken.
Zeker niet doen, de 8 zwaarden lijken gevaarlijk maar staan “aan de grond genageld“ net als jij. Maar zij blijven staan en jij wil weg. Dat is confronterend voor deze zwaarden. Het zijn werkloze zwaarden, geen zwaarden in actie zoals bvb. op de Ridder-kaart. Best zielig, zulke zwaarden eigenlijk.

De manier waarop je gaat werken met de boodschap van Zwaarden 8 juich ik zeker toe! Dat je eerlijk bent en eerlijkheid waardeert (geen gedoe!) is duidelijk voor iedereen die je posts hier leest. Dat je daarbij wel door liefde gedreven wordt is zeker, maar anderen zien die goede bedoelingen niet meteen in. Zij voelen eerst het zwaard van de ridder priemen, voor ze de goede bedoelingen van zijn hart te zien krijgen.

De Kluizenaar staat inderdaad vooral voor het werken aan jezelf, maar als je zo wijsheid opbouwt kan je die later ook doorgeven hé. De Magier zou inderdaad niet opduiken als jij “het” niet in je had om het waar te maken.

CiteerBedoel je met richting kiezen dat ik zal moeten kiezen tussen werk of dat project?
Dat maak ik er van hé, dat bedoelde ik inderdaad. Ik had natuurlijk voorkennis van zaken doordat we al eens hebben gebabbeld hierover. Ik heb m’n best gedaan om te lezen zonder vooroordelen. Ik ben benieuwd wat iemand zonder voorkennis hierover van denkt.

Die Bokalen Aas die voor je omgeving staat zou inderdaad die bewaarengel kunnen zijn, maar die bewaarengel komt ook als de ster op de Ster-kaart. Sowieso zal je goede mensen aantrekken, omdat je zelf ook veranderd bent.

CiteerHet is weleens jammer dat je als mens hardhandig wijs moet worden, door bijvoorbeeld eerst ziek te worden.
Haha! Tja…
Citeer…Maar het geeft me wel een grote stimulans …
Inderdaad, die klappen van de zweep geven je vuur en passie voor het leven. De paarden die de Zegewagen voorttrekken hebben ook zweepslagen nodig.

Leeuwin

Hoi Doosje,

Wederom heel erg bedankt voor je uitleg. Je hebt er weer heel veel moeite voor gedaan. Ik waardeer dat zeer.
Ik denk dat ik me moet oefenen in geduld en moet luisteren naar mijn intuitie en ook moet luisteren naar het teken dat komt. Bij te veel ongeduld zou ik fysieke klachten kunnen ontwikkelen. Dat verklaart misschien wel die Pentakels 2: kijk uit, pas op je lichaam. Of heb jij een ander idee?
Anderen zien mijn goede bedoelingen inderdaad niet meteen. Ik kan hier nog een vrij recent voorbeeld opnoemen. Dat doe ik echter niet want ik wil geen nare sfeer scheppen hier. Maar jij bent niet dom dus ik denk dat jij wel weet waar het om gaat.
Geduld is inderdaad ook goed voor mijn intuitie, dat komt er dan ook nog eens bij.
Ik ben in ieder geval weer een stap verder. Als ik de les van De Kluizenaar heb geleerd, ben ik weer een stap verder en begint een nieuwe levensfase.

Bedankt en liefs van Leeuwin

Laure

Lieve Leeuwin,

Ik vermoed dat men altijd zelf het laatste woord in zijn eigen legging heeft, jij voelt natuurlijk jouw eigen lichaam en kent de situatie. Wat ik net geleerd heb is dat je al-tijd moet luisteren naar je lichaam. Ja die Pent. 2 kan inderdaad het teken zijn dat jouw Lichaam/Geest verhouding uit balans is geraakt waardoor je je niet fit voelt.  En het is voor jouw geestelijke ontwikkeling een grote rem om in pijn te verkeren, dus ik hoop dat je deze lichamelijke blokkades "snel" (met geduld hé  ;)) kan overwinnen. Dan kan de Leeuwin weer op krachten komen.
Heb je al eens naar je bioritme gekeken op deze site? Heb het effe gedaan en eigenlijk zou je fysiek tiptop moeten zijn nu, hm. Maar emotioneel/intellectueel is het een dal waar je nu in zit. Verklaart ms het missen van je intuïtie op 't moment.

Goh ja Leeuwin, ik denk dat er soms mensen op dit forum komen met grote problemen en hopen/verwachten dat een of andere nickname hen gaat helpen... Een beetje zoals sommige mensen die ziek gaan en naar het ziekenhuis gaan om meteen genezen te worden. Je mag je daar niet slecht over voelen als je je best doet. Je moet jezelf daarin misschien wat beschermen, je kan immers niet iedereen helpen. Het is altijd aan de persoon zelf om een uitweg uit de problemen te vinden.

Ik vind alleszins dat het een veelbelovend KK is dat je hebt gelegd, het zal een mooi verhaal opleveren en hoop dat je het af en toe gaat updaten hier!

Bokalen Aas, Leeuwin, bokalen aas!!!

Leeuwin

Hoi Doosje,

Ik ga dit verhaal zeker opdaten!! Je hebt me zo goed geholpen. Dan heb je recht om op de hoogte te blijven van de verdere ontwikkeling er van.
Als ik mijn geest rem (geduld oefenen) komt het fysiek ook wel weer goed. Ben nu niet echt ziek maar het feit dat ik me enigszins moe voel is toch wel een duidelijke waarschuwing. En een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik denk dat het zo ongeveer wel zit.
Ik ga  me ook  beschermen tegen mensen die van mij verwachten dat ik meteen een oplosmiddel of geneesmiddel bij de hand heb. Ze vergeten dat ze zelf degene zijn die aan de betreffende situatie moeten werken en dat daarbij geduld! nodig is. Ze blijven maar vragen om leggingen en als ze het bij mij niet meer voor elkaar krijgen gaan ze naar een ander.
Ik ga echt niet iets zeggen wat ze perse willen horen, tenzij  het de waarheid is. Anders voel ik me een leugenaar en dat wil ik niet. Ik wil in alle eerlijkheid mensen ondersteunen en dat ze dat ook bij mij doen.

Bedankt in ieder geval en heel veel goeds van Leeuwin

Laure

Hoi Leeuwin,

Zo is het maar net, een forum is een plaats voor de uitwisseling van gedachten en advies, geen instant helpdesk.

Zoals de KK zegt ben jijzelf de dame op de Ster-kaart. Achter jouw rug kijkt de Ster op je toe, in de weerspiegeling van het water zie jij haar naar jou kijken en dat geeft je rust. Ze kijkt erop toe hoe jij uit de waterplas water schept en het land bevrucht. Die waterplas is de onuitputtelijke bron van liefde die voortdurend aangevuld wordt door de beker op Bekers Aas.

Geniet van 't zonneke vandaag

Leeuwin

Hoi Doosje,

Ik geniet. Ook jouw laatste bericht is voor mij weer een steun in de rug. Ik heb goede handreikingen gekregen waar ik zeker wat mee ga doen.
Ik heb al een week zomaar het gevoel dat er onverwachte dingen gaan gebeuren. Al weet ik niet wat. Ik weet zeker dat ik er vol vertrouwen mee om zal gaan. Ook al valt het misschien niet mee. Ik weet niet uit welke hoek het komt maar er gaan dingen veranderen.

Mikal

Hoi Leeuwin,
Alsnog van harte gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal!
Ik heb de kaarten ook even uitgelegd, zoals jij ze hebt getrokken. Ik moet bekennen dat ik alle tekst hierboven even heel erg vluchtig heb gelezen. Het is zoveel! Dus het zou kunnen dat ik dingen zeg die al geschreven zijn.

Als ik zo globaal kijk dan krijg ik het idee dat je tegen jou eigen grenzen gaat aanlopen, en dit het aankomende jaar voor jou belangrijk gaat worden. Waarschijnlijk speelt dat nu al wel. Je wil veel geven (de Keizerin) maar je voelt je begrenst (staven 2, zwaarden 8 ) en ook de pentagrammen 2 geeft aan dat je ergens mee loopt te worstelen. Je hebt nu veel te geven o.a. omdat je als een soort van doorgeefluik fungeert. Boodschappen van boven geef jij door aan mensen, tenminste, dat is wat ik hier op het forum waarneem. Maar de Hogepriesteres die mist: ergens is het nog niet helemaal puur zuiver. Waarschijnlijk zit jij er met je ratio tussen, spelen nog aspecten van jou zelf mee die jij spiegelt naar een ander of vul je bepaalde gevoelens in zoals jij denkt dat het in het plaatje past. Iets in die trant.
Ik denk dus dat dit te maken heeft met de grenzen van jezelf waar jij aankomend jaar voor de uitdaging wordt gesteld om dat te doen. In alle eerlijkheid naar aspecten van jezelf te kijken die jij misschien niet zo leuk vindt. Je bent hartstikke oprecht in wat je doet, maar het gemis aan de hogepriesteres doet me dus denken dat je eerst wat aspecten van jezelf moet ontdekken voor je helemaal een zuivere doorgeefluik kunt zijn. Als dat is wat je wilt tenminste. Het gaat erom naar wat je uit wil dragen wat nu dus niet altijd op de manier overkomt zoals jij dat zou willen. Hier gaat het om.
Maar als ik naar de uitkomstkaart kijk, de ridder van zwaarden die het oordeel met zijn zwaard te lijf wil gaan, dan denk ik dat het best moeilijk voor je zal zijn om eerlijk naar jezelf te kijken. Je hoeft niet met jezelf in gevecht hoor. Elk soort gedrag heeft zijn funcite. Neem je tijd ervoor, het is een heel proces!

Nou dit is even heel snel bekeken hoor en misschien niet helemaal juist verwoord. Als je vragen hebt dan hoor ik het wel!
Liefs en nog vele goede jaren gewenst!

Mikal

Oh ja, ik bedenk me net dat ik de kaarten iets anders leg dan anderen. Ik leg ze in twee rondjes, in plaats van de kaarten 7,8,9 en 10 ernaast.
Dat betekent dat de ridder niet het oordeel te lijf gaat maar de ridder van pentagrammen. Je zult het dan misschien niet zo moeilijk hebben om eerlijk naar jezelf te kijken, wel om je geduld te bewaren. Je hebt de neiging veel te snel te willen waardoor je niet vooruit komt, eerder keihard de verkeerde kant op te gaan en je datgene wat je het liefst zou willen, in balans met jezelf komen, aan te vallen en de kop indrukt.

Leeuwin

Hoi Mikal,

Er zijn inderdaad nog wat aspecten van mezelf die ik moet onderzoeken maar of ze leuk of vervelend zijn weet ik niet. Het komt toch zo hoe het komt. Ik merk nu al dat ik in de praktijk tegen bepaalde grenzen zit en als ik zo eens naar de hele legging kijk, dienen die grenzen opgeheven te worden om meer zuiverheid en zelfvertrouwen te krijgen. Het tweede gedeelte van de legging is een pietsje hoopvoller dan  die eerste vind ik.
Ik ben niet met mezelf in conflict maar ben wel heel erg ongeduldig, zoals hier al eens eerder is geconstateerd. Misschien is dat wel de reden waarom ik waarschijnlijk een maagkwaal heb. Moet over twee weken naar de internist. Zeer waarschijnlijk goed te genezen maar wel heel vervelend. Kun jij misschien zien of dat ook met begrenzing te maken heeft? Of ongeduld? Juist door te snel te willen loop ik aan mezelf voorbij. Ik weet wel dat ik het zelfvertrouwen heb om deze taak te vervullen.

@Doosje,
Je wilde toch een update van  deze legging? Nou, als eerste: ik heb waarschijnlijk een maagkwaal waarvoor ik tijdelijk medicijnen moet nemen. Heeft dat met Pentakels of Staven 2 te maken denk je?
Zo, hier heb je je eerste opdate. De rest volgt nog want ik heb nu zomaar het gevoel dat er voor mij een heleboel gaat veranderen.

Allebei liefs van Leeuwin