Woonsituatie

Gestart door Mikal, augustus 13, 2009, 22:04:36 PM

Mikal

Ik heb een legging gedaan voor mezelf met de vraag: wat kan ik verwachten m.b.t. mijn woonsituatie? Ik kom voor mezelf niet tot een objectief antwoord. Nou eigenlijk gewoon helemaal geen antwoord. Ik zou het erg fijn vinden als iemand er naar wil kijken!

1. Het heden: staven 2
2. Dwars: XXI De Wereld
3. Grondslag: Pentagrammen 10
4. Recente verleden: XV De duivel
5. Mogelijke uitkomst: XII De Gehangene
6. Toekomstige invloeden: Staven 10
7. Zelf: Kelken 9
8. Omgeving: Zwaarden 9
9. Hoop en angsten: III De Keizerin
10.Uitkomst: Kelken 6

Ik hoop dat iemand er iets over kan zeggen. Vast reuze bedankt voor degene die de moeite wil nemen!
Als er extra informatie nodig is dan wil ik dat ook wel geven. Geen idee overigens waarom deze legging me niet lukt, zal wel te belangrijk voor me zijn dat ik er niet objectief naar kan kijken??
Liefs

Leeuwin

Als ik het goed begrijp dan bevalt de woning op zich wel maar worden jullie door andere omwoners niet geaccepteerd. Waarschijnlijk worden jullie arrogant gevonden. Niet omdat je dat ook bent maar sommige mensen vinden normale beleefdheid al arrogant overkomen wat beslist niet waar is. Nu hoop je op acceptatie van je omgeving.
Als die acceptatie er al komt dan kan dat nog wel even duren. Bovendien lijkt het wachten hierop niet goed voor je gezondheid. Staven 10 geeft vaak vermoeidheid aan. Zwaarden 9 op de omgevingsplaats zijn weliswaar deprimerende invloeden van buitenaf maar doen jou geen goed. Zeker als de Gehangene ook nog eens een mogelijke uitkomst is.
Het zegt mij dat jij/jullie voor jezelf goed moeten overwegen wat je gaat doen. Blijf je daar en ga je moeite doen om geaccepteerd te worden, wat waarschijnlijk een lange weg zal zijn. Of ga je misschien verhuizen?  Doe wat het beste is. Het is zonde als je ware Zelf (Kelken 9) verloren gaat.

Bebe

Hallo,

Ik zal ook een poging doen, vind het wel een beetje "eng" maar toch.

Is het zo dat je graag een huis wilt kopen of er zelfs al eentje op het oog hebt maar je omgeving c.q. partner je hiervoor waarschuwt? Doe het niet, neem geen risico gezien de huidige economische situatie etc.? Of in geval van een partner, ik wil het niet, ik wil daar niet wonen zonder dat je partner een duidelijke reden aangeeft, zodat jij weer gaat twijfelen aan je partner... Zelf zie je het helemaal zitten, je ziet het al helemaal voor je, jij in je mooie nieuwe paleisje, maar door je omgeving ga je dus vreselijk twijfelen.

Zelf denk ik dat het je gaat lukken, dat je door gaat zetten, je komt in je mooie paleisje terecht maar dat het wel een lange weg zal zijn ernaartoe met veel tegenstand (hypotheek/verbouwingen etc.)

Hoop dat het enigszins ergens op slaat wat ik hier allemaal neerzet. Heb net de reactie van Leeuwin gelezen dus dat zal wel niet  ;D maar dit is wat er bij mij opkwam.

Groetjes

Laure

Ik sluit me aan bij de dingen die hier gezegd zijn.

De man in de Staven 2 kaart heeft de Wereld-bol in zijn handen (kan de keuzes maken), maar de Wereld (de omgeving) ligt dwars.
In het verleden voelde je je gevangen (de boeien op de Duivel-kaart) in je omgeving. Ofwel staat dit voor de macht die jij hebt in de situatie, het feit dat jij de beslissing neemt tegen de zin van je partner: de man en vrouw op de Duivel kaart zijn aan elkaar vastgebonden, beweegt de een dan moet de ander mee.
Geld is geen probleem (pent. 10 ligt denk ik onder je), dus in die zin ben je klaar om verder te gaan op de verkenningstocht (Staven 2).
Je zal echter voorlopig als enige gelukkig zijn in je nieuwe huis (De Gehangene straalt wel, maar hij is maar alleen en hij "hangt" maar wat, er is geen sociale omgang, alsof je de hele tijd binnen zit in je gouden kooi, van de zetel naar de koelkast loopt en niemand hebt om je geluk mee te delen). 
Het is duidelijk dat je een nieuwe woning wilt (Keizerin) als een goede thuishaven, maar je wil je medemensen (buren/partner) ook plezieren, hun geluk is ook jouw verantwoordelijkheid (je hebt je partner overhaald om mee te gaan?) en dat zal maar moeizaam gaan (10 Staven op de rug).
Ik twijfel aan de uiteindelijke uitkomst (Kelken 6), misschien is het gewoon even wennen voor je partner voor die zich thuis voelt in de nieuwe omgeving. Of anders (kaart staat ook voor nostalgie) mist die de oude vertrouwde thuishaven...

Mijn twee cent :)

Mikal

Wat super van jullie dat jullie hebben willen kijken! Maar oh jee, tot mijn schrik zie ik dat ik een foutje heb gemaakt...  :-[ ::)
De omgevingskaart is niet zwaarden 9, maar zwaarden 2. Oeps!

Ik zal de situatie even uitleggen:
Ik woon samen met vriend en dochtertje in een superhuisje. We hebben een stuk van een oude boerderij kunnen huren. Het huis is inmiddels verkocht, dus wij moeten er nu ook uit. Erg balen want we wonen fantastisch, veel ruimte, grote tuin met dieren (ik bedoel hiermee eendjes, padjes, vogeltjes, muisjes etc.) en veel groen om ons heen.
We willen proberen om zolang de vergunningen nog niet rond zijn, het huis gaat namelijk waarschijnlijk afgebroken worden, of we hier niet anti-kraak kunnen blijven wonen. Daar hoop ik dus op!
Tevens probeer ik het via de woningstichting en particulier. Dat schiet niet op en particulier kunnen we eigenlijk niet betalen. We zijn beiden nog studerende namelijk.

@ Doosje, jij schreef dat geld geen probleem is. Op zich goed gezien, maar dan net het omgekeerde eigenlijk dat het wel een probleem is. Ik had pentagrammen 10 in verband gebracht met het rekening houden met ons gezin. En op zich maak ik mij niet zo druk over geld. Wat dat betreft heb je wel gelijk. Ik probeer me zo open mogelijk op te stellen zodat we alle kansen die zich aandienen kunnen overwegen.
Wat je schrijft over kelken 6 vind ik ook goed gezien, het missen van ons vertrouwde plekje. Hmmm, zou dus betekenen dat we hier wel echt weg moeten!

@ Bebe, stoer van je dat je het 'probeert!' Leuk om te doen voor een ander he? Wat je schrijft over dat ik mezelf al helemaal zie zitten, dat klopt wel. Als ik een kans zie dan stel ik het mezelf al gelijk helemaal voor hoe het zal zijn. Twijfel heb je ook heel goed gezien. Wat jij schrijft doet me ook denken aan mijn overwegingen om in een woongroep wat te zoeken, maar waarvan ik weet dat mijn partner dat niet ziet zitten. Daarom doe ik dat ook niet echt, kijk er overigens wel naar. Dat komt bij Doosje ook naar voren trouwens en lijkt geen goed plan.

@ Leeuwin, ik denk dat de arrogantie die jij hebt gevoeld te maken kan hebben met dat wij misschien wat hoge eisen stellen. Dat komt omdat wij nu dus zo super wonen. Ik begrijp uit jou verhaal dat een antwoord nog wel even op zich kan laten wachten, dat vermoeden had ik zelf ook al. En of wij moeten overwegen of het wel handig is daarop te wachten, i.v.m. gezondheid. Ik ben inderdaad wat vermoeider de laatste tijd. Ik had het nog niet in verband gebracht met onze woonsituatie, maar dat zou goed kunnen. De onzekerheid daarover.

Reuze bedankt alle drie! Ik kan de legging voor mezelf ook steeds beter plaatsen. Mochten jullie nog wat zien nu de legging wel klopt en het verhaal wat duidelijker is, graag!

Vinden jullie het trouwens niet gek dat de kaarten: 3, 12 en 21 alle drie erin voorkomen? Ik bedoel, bij elkaar opgeteld komen ze alle 3 op 3 uit. En dat er dan ook nog 2- 2en en 2- 10en in zitten. Iemand enig idee wat dat te betekenen heeft?

Veel liefs!

Leeuwin

Hoi Mikal,

Jij zegt dat je hoge eisen stelt. Met het oog op Zwaarden 9, denk ik dat je moet opletten op de woonomgeving die jullie toegewezen krijgen. Vooral omdat Zwaarden 9 op een omgevingsplaats ligt. Ander krijg jij misschien verschrikkelijke heimwee naar jullie boerderij of je hebt weinig gemeen met de mensen om je heen. Dit kan voor verergering van je vermoeidheid zorgen en mogelijk ontwikkel je gezondheidsklachten. En je gezondheid is heel belangrijk!
Als je dan toch moet wachten zie dat dan als een nuttige tijd om je te herorienteren op je woonomgeving hoe moeilijk dat momenteel ook voor je is. Komt die arrogantie misschien van instanties om je heen?

Laure

Hoi

bedankt voor de feedback, ik zet ook nog maar m'n eerste stapjes in het tarot lezen voor 'n ander; moet zeggen: 't is idd leuk om te doen, en ik heb verder gebreeën op wat Leeuwin & Bebe zeiden, samen weten we blijkbaar meer dan alleen! Fijnfijn.

Leeuwin 't is zwaarden 2, niet zwaarden 9!!!
Ik denk dat die zwaarden twee gewoon staat voor de afweging van keuzes die je moet maken, het moet een oplossing zijn die voor jullie allemaal goed is op alle vlakken, wat niet makkelijk is, en wat het maken van de beslissing lastig maakt. De blinddoek misschien voor het feit dat je niet weet hoe een nieuw huisje "voelt" vooraleer je er echt in gewoond hebt.

De Wereld staat dus blijkbaar voor jullie prachtige huidige stek.

Misschien staan die drie drieën gewoon voor jullie drietjes (jij, partner, kindje) en dat de gekozen woonoplossing jullie allen aangaat?

Mikal

Nou Doosje, ik vind dat je goede inzichten hebt hoor!
Je hebt gelijk over dat de keuze naar ieders tevredenheid genomen moet worden. Dat zullen we hoe dan ook wel doen. Ik zie niet één van ons ergens wonen wat de ander niet aanstaat.
De conclusie die ik trek uit al het geschrevene is dat het dus wel verhuizen wordt. En dat het nog wel een hele klus wordt om iets te vinden naar alle tevredenheid??

Wat betreft de woonomgeving Leeuwin, wij wonen nu ergens waar we weinig aansluiting en gemeen hebben met de mensen om ons heen. Maar dat heeft voor mij ons ook geen prioriteit. Begrijp me niet verkeerd, vriendelijkheid alom hoor, geen kwaad woord verder. Maar geen aansluiting inderdaad. Maar dat was nog gebaseerd op de zwaarden 9 kaart.
En arrogantie van instanties uhm ja. Als ik vraag om hulp dan krijg ik dat niet omdat we tijd genoeg hebben om iets anders te zoeken! Fijn!

Bedankt weer!  :-* :-* :-*

Leeuwin

Doosje,

Waar zie jij Zwaarden 2 staan?

Kleintje

@Leeuwin, zie bericht van mikal om 12.10

Leeuwin

Kleintje,

Je hebt gelijk, ik zie het nu weer! Zij het in minder hevige mate: pas enigszins op voor de omgeving. Is geen eigenwijsheid van mij in dit geval maar bezorgdheid omdat ik zoveel andere goede dingen in de legging zie.

Laure

Goedenacht :)

Staat de kaart op de positie 5 ook niet voor de nabije toekomst (ipv "mogelijke uitkomst")? In dat geval staat hij misschien voor het feit dat jullie voorlopig nog kunnen blijven waar je bent, al is dat maar uitstel van executie.

Ik weet uit ondervinding dat een huis als een familielid kan zijn. Ik vind het rot voor jullie én voor het huis, jammer dat het misschien wordt afgebroken. Maar waarschijnlijk staan die "drietjes" ook gewoon voor het feit dat het huisje waarin je woont er weinig toe doet, jullie hebben mekaar en waar jullie ook gaan, je zal er een warm, veilig nestje van maken.

sloppel x

Mikal

@ Leeuwin, bedankt voor de tip wat betreft de omgeving. Ik hou het in mijn achterhoofd! Maaruh.... wat voor zoveel andere goede dingen zie je dan precies in de legging?? Hihi, ben wel nieuwsgierig hoor!

@ Doosje, ik trek kaart 5 altijd voor de mogelijke uitkomst. Er zijn wel leggingen waarbij de positie veranderd is, maar ik ga uit van die betekenis op die plaats. Houdt in dat dat hetgeen is hoe jij denkt dat de situatie zich ontwikkeld. Op zich kan dat dus heel goed de nabije toekomst worden, omdat je daar automatisch naartoe getrokken wordt. Je creëert je eigen leven. (Handig gecreëerd weer van mezelf deze situatie!!) Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
En wat een mooie uitkomst maak jij ervan, we hebben elkaar en het huis doet er uiteindelijk weinig toe. Wauw! Dat heb je heel mooi verwoord Doosje, gelijk heb je. Dank je.

Veel liefs  :D

Leeuwin

Kelken 10 geeft aan dat je een heel mooi huis hebt. Kelken 9 bij jezelf betekent dat je in harmonie bent met jezelf en het heel erg naar je zin hebt in dat huis. Als je gaat verhuizen heb je het liefst weer zo'n huis. In ieder geval iets wat er zoveel mogelijk op lijkt. Ik denk niet dat jij een type bent voor een flat. Maar daarin kan ik mij natuurlijk vergissen.
De Keizerin zegt mij dat je heel erg zorgzaam bent.

Mikal

Klopt helemaal wat je schrijft. Geen flattype, helemaal gelijk. De rest ook overigens.
Nogmaals bedankt ook voor al je inzichten!
Liefs Mikal.