Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

zwanger

Gestart door danseres, augustus 12, 2009, 21:22:45 PM

danseres

Ik droom dat ik zwanger ben. Samen met mijn zus zit ik in een kring van vrouwen. Een bijeenkomst voor 'oudere moeders' al ben ik met mijn 37 jaar wel de oudste.
Eentje is zwanger van haar derde kind en volgens mij is ze iets ouder. Wat later in de droom gaan mijn zus en ik naar haar op zoek want ze zou moeten bevallen en we maken ons zorgen om haar. Geloof dat we haar niet kunnen vinden maar dat weet ik niet meer zeker. D'r is iets met haar man. Hij gaat geloof ik vreemd ofzo en daarom maken we ons zorgen om haar.

Ik ben blij dat ik zwanger ben maar toch denk ik dat er iets mis is want ik zie en voel namelijk niks en dat zeg ik tegen mijn zus. Omdat ik niks voel van beweging kan ik het niet geloven.

Op een gegeven voel ik wel dat het kind is ingedaald en dus gauw zal komen. Als ik naar mijn buik kijk is die inderdaad vrijwel plat (weer ongeloof dus) maar voel écht een ingedaald kind in mijn droom en zie ook, als ik omlaag kijk wel de contouren van de baby. onder mijn beige/zandkleurige gewaad. een kleur die ik eigenlijk nooit draag.

wie weet wat dit kan betekenen?

Ik droom volgens mij wel vaak hetzelfde. Over baby's en mijn zus. ::)

Pink

Hallo danseres,

Kan je tempo van het posten van dromen even niet bijbenen. Laat 'm indalen.

Pink

Leeuwin

Ik denk dat jij heel diep van binnen naar een kind verlangt maar dat je het moeilijk vindt om aan dat gevoel toe te geven. Ook bespreek je dit niet graag met de buitenwereld, vandaar die platte buik. Met je zus bespreek je dit zeer waarschijnlijk wel omdat je samen met haar in een kring van zwangere vrouwen zit. Klopt het dat je nog steeds bang bent voor onoprechtheid in een relatie? Vind je het eng om een relatie te hebben of te krijgen? Zoek je voor jezelf een manier om daar mee om te gaan?
Klopt het dat je je momenteel nogal eenzaam voelt en dat je die eenzaamheid wilt doorbreken?

danseres

Citaat van: Leeuwin op augustus 12, 2009, 22:52:50 PM
Ik denk dat jij heel diep van binnen naar een kind verlangt maar dat je het moeilijk vindt om aan dat gevoel toe te geven. Ook bespreek je dit niet graag met de buitenwereld, vandaar die platte buik. Met je zus bespreek je dit zeer waarschijnlijk wel omdat je samen met haar in een kring van zwangere vrouwen zit. Klopt het dat je nog steeds bang bent voor onoprechtheid in een relatie? Vind je het eng om een relatie te hebben of te krijgen? Zoek je voor jezelf een manier om daar mee om te gaan?
Klopt het dat je je momenteel nogal eenzaam voelt en dat je die eenzaamheid wilt doorbreken?

Ik voel me op dit moment héél erg eenzaam en zou heel graag een relatie krijgen maar wat ik ook doe, het wil maar niet lukken. Mijn kinderwens is ook enorm groot maar goed, zonder relatie is dat lastig.
Ik ben niet bang om een relatie te krijgen, ik ben bang om alleen te blijven en zoek een manier om met het alleen zijn om te gaan (reizen enz. om mijn leven zo leuk mogelijk te maken).

@Pink: sorry als ik zo snel ga. Ik zal even pauzeren met het posten van mijn dromen. :-\

Pink

Hallo danseres,

Juist wel blijven posten alsjeblieft. Houd er alleen rekening mee dat de verklaring dan even op zich laat wachten. Ik ben nu al je dromen van de laatste weken met elkaar aan het vergelijken om uit te vogelen wat het centrale thema kan zijn. Er zit een namelijk verband tussen al jje dromen. Dat kost even tijd.

Pink

Leeuwin

Danseres,

Dat is hartstikke goed dat je manieren zoekt om die pijn te verlichten. Vooral blijven doen. Toch is het denk ik raadzaam om uit te zoeken waarom het niet lukt om een relatie te krijgen. Bij mij heeft een enneagramtest veel uitkomst gebracht. Misschien iets voor jou? Of heb je misschien zelf al enig idee waarom het niet wil lukken? Ik wil je alleen maar helpen hoor, dus als ik nu te opdringerig ben, gewoon zeggen!
Het lijkt mij ook zwaar om een kind alleen op te voeden, zeker als ze nog baby zijn en een hele intense verzorging nodig hebben. Toch zijn er mensen die er schijnbaar anders over denken. Misschien eens praten met alleenstaande moeders?

Een lieve groet van Leeuwin.

danseres

Citaat van: Pink op augustus 13, 2009, 10:44:18 AM
Hallo danseres,

Juist wel blijven posten alsjeblieft. Houd er alleen rekening mee dat de verklaring dan even op zich laat wachten. Ik ben nu al je dromen van de laatste weken met elkaar aan het vergelijken om uit te vogelen wat het centrale thema kan zijn. Er zit een namelijk verband tussen al jje dromen. Dat kost even tijd.

Pink
Was ook niet kwaad bedoeld hoor. maakte een beetje een grapje. ;-) wat enorm lief dat je je zo in mijn dromen verdiept en een verband probeert te zoeken! vind ik heel bijzonder en ik ben dan ook érg benieuwd wat eruit komt want ik heb ook het gevoel dat mn dromen ergens over gaan maar kan er zelf de vinger niet op leggen. er zit ergens een lijn in maar hoe..
thanks en neem alle tijd hoor, vind het al heel wat dat je dit wilt doen!!

Citaat van: Leeuwin op augustus 13, 2009, 12:31:38 PM
Danseres,

Dat is hartstikke goed dat je manieren zoekt om die pijn te verlichten. Vooral blijven doen. Toch is het denk ik raadzaam om uit te zoeken waarom het niet lukt om een relatie te krijgen. Bij mij heeft een enneagramtest veel uitkomst gebracht. Misschien iets voor jou? Of heb je misschien zelf al enig idee waarom het niet wil lukken? Ik wil je alleen maar helpen hoor, dus als ik nu te opdringerig ben, gewoon zeggen!
Het lijkt mij ook zwaar om een kind alleen op te voeden, zeker als ze nog baby zijn en een hele intense verzorging nodig hebben. Toch zijn er mensen die er schijnbaar anders over denken. Misschien eens praten met alleenstaande moeders?

Een lieve groet van Leeuwin.
Ik heb net voor de 2e keer die enneagramtest gedaan omdat ik de uitslag kwijt was en er is weer uitgekomen dat ik een type 2 ben (helper) (12.7 punten) maar ik heb ook veel van type 4 (9.7) de individualist. beetje dubbel dus eigenlijk. door die uitslag denk ik dat ik mss te complex ben voor mannen ofzo.  :-\ maar toch ben ik in een relatie niet veeleisend ofzo. wel valt het me op dat ik vaak aangetrokken werd (of zij door mij) door mannen met problemen. Zo heb ik 3 jaar een relatie gehad met een man die harddrugsverslaafd was . een hele zware relatie zowel voor mijn psychische en geestelijke gezondheid. er was weinig van mij over daarna. daar heb ik mijn lesje wel geleerd dus dat nooit meer. sindsdien heb ik (nu 5 jaar geleden) alleen maar lossere relaties gehad met veel vrijblijvendheid. al duurden enkelen wel een jaar ofzo.
Je bent absolúút niet opdringerig1 Ik ben ook hard op zoek naar het hoe en waarom omdat ik dit leven, iig dat alen zijn niet meer wil.
Een kind alleen opvoeden is in mijn geval geen optie. Ik ben chronisch ziek waardoor ik ook veel chronisch moe ben. Als je dan geen partner hebt die het af en toe even van je over neemt of je lasten een beetje helpt verlichten, is een kind opvoeden gewoon onmogelijk. bovendien kan ik door mijn ziekte ook wel eens in het ziekenhuis belanden en een kindje kun je niet alleen laten. Dit heeft destijds meegewogen in de beslissing om abortus te doen (buiten dat de medicijnen die ik destijds slikte mogelijk het vruchtje konden beschadigen). Al zei en zegt mijn hart nog steeds wat anders. Mijn kinderwens is zo groot.

Heel erg dank voor jullie hulp!

Leeuwin

Hoi danseres,

Als Helper erg bij jou overheerst duidt dat erop dat je in een relatie ontzettend veel aan een ander geeft maar aan je eigen behoeften vaak voorbij gaat. Vergeet niet dat jij ook het recht hebt om in een relatie je eigen wensen en behoeften kenbaar te maken.
Dat je mensen wilt helpen is natuurlijk prima. Maar allereerst zijn mensen zelf verantwoordelijk voor hoe ze met hun problemen omgaan c.q. wat ze er zelf aan doen. Zodra jij merk dat mensen op geen enkele manier hun verantwoordelijkheid nemen voor hun zaak, blijf hun dan niet helpen maar trek dan je handen er vanaf. Anders kom je zelf in de problemen. Maar dat zul je zelf ook wel gemerkt hebben denk ik.
Weet dat je ook waardering kunt krijgen om wie je bent en niet alleen om wat jij voor een ander doet! Als je alleen maar waardering krijgt als je iets doet dan is de vriendschap/relatie ook niks. Is mijn ervaring tenminste.
Ook Individualist overheerst bij jou zeg je. Ik neem aan dat je Waarnemer bedoelt? Je wilt heel sociaal zijn maar je voelt je vaak onbegrepen, kan dat? Heb je vaak het gevoel dat mensen zich aan je opdringen en kun je dan geen nee zeggen? Ben je gevoeliger geworden voor opdringerigheid?
Als individualist heb je vaal behoefte om je even terug te trekken voor (zelf)beschouwing. Heb je hier in een relatie vaak problemen mee?
Ik weet even niks meer maar hoop je hiermee in ieder geval een beetje te helpen. Als ik het verkeerd heb zeg het dan maar.

Een lieve groet van Leeuwin

danseres

Klopt maar die les van helper zijn heb ik na die ene destructieve relatie wel geleerd. Vooral ook door zijn gedrag, ondanks alles, naar mij toe. Daarna heb ik Godzijdank niet meer van dit soort mannen ontmoet en zoja dan zei ik dat ze die dingen maar eerst zelf moesten oplossen. Daarin ben ik dus gegroeid!

Ik denk dat die individualistische kant in mij, vooral komt omdat ik veel alleen ben geweest in mijn leven. Ook als heel klein kind, voelde ik me vaak alleen met mijn gedachten. Ik trok me veel terug en droomde. Ik was altijd in gedachten. Als baby al, leek het of ik altijd piekerde zei mijn moeder.
en dat terwijl ik anderzijds toch ook heel sociaal ben. Ik hou van gezelligheid, ik praat erg graag. maar juist daardoor heb ik ook rust nodig. Ik geniet van een avondje alleen thuis, maar dan alleen als die tegenhanger er is. snap je wat ik bedoel?

Ik moet mijn gedachten af en toe kunnen ordenen en ook lichamelijk heb ik, sinds ik ziek ben behoefte aan rust maar als dat alleen zijn te lang duurt, schiet ik door in een gevoel van eenzaamheid.

Ik denk dat ik gewoon vastzit in een patroon maar niet herken waarop ik vastloop. Het ontmoeten gebeurd al niet en als ik ze dan ontmoet zijn het veelal mannen die 'maar een ding willen'. goed, misschien moet ik ophouden te denken dat het aan mij ligt. Is dat de stap in de juiste richting. ;)

Hoe dan ook, weer bedankt Leeuwin!

Leeuwin

Je weet, ik help je met liefde. We zijn op deze site toch om elkaar te helpen en/of elkaar aan nieuwe inzichten te helpen?