Relatiekaart

Gestart door Zootje, augustus 01, 2009, 15:11:48 PM

Zootje

Hmm.. apart dat je over deze kaartcombinatie spreekt Leeuwin. Meer omdat ik dan de indruk krijg dat je het toch als een aparte legging zie, terwijl het een berekende relatiekaart is..  ;)

Ik ga er vooralsnog van uit dat het om een ingrijpende verandering gaat.. Die is nl. nodig voor ons om verder te gaan.

Waarom krijg je het gevoel dat het iets sexueel is als je naar de Zwaarden page kijkt?   Dat is namelijk niet het geval.

groetjes
zootje

Leeuwin

In ieder geval is deze kaart een aanrader voor een relatie-analyse. Als je opnieuw met dezelfde persoon een relatie wilt beginnen, stel jezelf dan de volgende vraag: is de reden waarom het is uit gegaan verdwenen? Als de reden waarom het is uit gegaan niet is verdwenen, is de kans dat het wéér uit gaat vele malen groter.
Als deze kaart op de (mogelijke) partner duidt, dan staat vaak het seksuele aspect op de voorgrond, hetgeen ik al vaak bij mensen heb gezien die de kaarten door mij lieten leggen. Maar iedere situatie is natuurlijk uniek. Het kan ook voor verborgen motieven van de partner staan en dat hoeven nog niet eens van die schokkende geheimen te zijn.
Ook kan deze kaart eenzaamheid in de relatie zelf zijn.
Is het zo wat duidelijker?

Groetjes van  Leeuwin

Leeuwin

Mooi verwoord Doosje,

Het is in dit geval raadzaam om eerst een goede communicatie te starten en uit te bouwen. En dan voorzichtig verder kijken hoe het dan gaat.

Zootje

Dus een kaart met een zwaard heeft automatisch met iets sexueels te maken? Sorry het stuk sexueel snap ik nog steeds niet maar dat hadden jullie al door.. hahaha.. (wat is connotatie?)

Maar geloof me dat is niet het punt.

Tuurlijk is de reden dat het uitging nog niet verdwenen.. haha.. hij zit nog in een relatie... en daarin zal hij een keuze moeten maken. De communicatie was al heel goed.. Soms allebei in ons zelf gekeerd want we willen beiden niet gekwets worden en het beste voor de ander.
We wilden elkaar niet los laten maar weten allebei dat het nu het beste is.. Dus een besluit waarvan je weet dat het beter is maar dat zo tegen het gevoel in gaat..

Dus ja ik was de dag erna heel nieuwsgierig hoe het zou gaan lopen vandaar mijn vraag of we weer bij elkaar komen... en dan dus zwaarden page als uitkomst..  :)

Leeuwin, op een of andere manier heb ik het gevoel dat we langs elkaar heen praten.. ik weet niet waarom maar zo voelt het.. voelt alsof wat ik zeg niet bij je aankomt.. Ik besef ook dat een forum daar lastig voor is .. kan het nog niet goed benoemen.. mssn lukt me dat nog..

groetjes
Zootje

Leeuwin

Zootje,

Ik ben blij dat je eerlijk tegen me bent. Ik zal maar niet meer op jou topics reageren als je dat niet prettig vindt. Lees mijn reacties naar jou eerst nog maar eens goed en geef dan maar aan of je nog contact met me wilt.

Leeuwin

Zootje

Hoi Leeuwin,

Gefeliciteerd met je verjaardag!!  :)

Dat is het denk ik.. ik zeg niet dat ik het niet prettig vind als je reageert.. alleen dat ik iets opmerk.. Dus niet invullen aub.. niet nodig..  ;)

groetjes
Zootje

Leeuwin

Dan ben ik benieuwd op grond waarvan jij je opmerking baseert.

Ricca

Citaat van: Zootje op augustus 21, 2009, 10:11:21 AM
Dus een kaart met een zwaard heeft automatisch met iets sexueels te maken? Sorry het stuk sexueel snap ik nog steeds niet maar dat hadden jullie al door..

Hallo Zootje,

De Zwaarden hebben voor mij niet speciaal een seksuele betekenis. In ieder geval niet méér dan de andere kaartkleuren. Seks omvat vuur (Staven), gevoel (Bekers), het is aards (Pentakels) en een vorm van communiceren (Zwaarden). Dus de hele kleine arcana komt eraan te pas. Maar eigenlijk hoort het vooral bij de Geliefden (of soms bij de Duivel).

Ik hoor niet tot de aanhangers van Freud die aan messen, degens, zwaarden en andere steekwapens een fallisch-seksuele betekenis toekennen. Héél soms kan die betekenis in dromen wel van toepassing zijn, maar niet bij de Zwaarden in de tarot. Zwaarden staan voor het denken, voor communicatie en vaak voor problemen op dat gebied.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Mikal

Hoi Zootje,
Ik krijg sterk het gevoel dat het te snel is en met het lezen van deze zin:

Citaat van: Zootje op augustus 21, 2009, 10:11:21 AM

Dus ja ik was de dag erna heel nieuwsgierig hoe het zou gaan lopen vandaar mijn vraag of we weer bij elkaar komen... en dan dus zwaarden page als uitkomst..  :)

is dat volgens mij het antwoord. Gelijk de dag erna met de vraag komen ( ik snap het heel goed hoor daar niet van), kan ik me voorstellen dat dit wat vlot is.
Als je op het plaatje kijjkt dan zie je dat de schildknaap naar achter kijkt, naar dat wat is geweest. Je kunt dat wat net is geweest nog niet los zien van een nieuwe toekomst.
Ik heb de relatiekaarten er ook nog even bij gepakt en het valt me op dat de page en de keizer beide een zelfde soort boze uitdrukking op hun gezicht hebben. Zoals uit voorgaande antwoorden ook al naar voren kwam, is de reden waarom de relatie is beïndigd nog niet veranderd. Hier kijkt de page nog naar en zou een relatie nu alleen maar in de weg staan.
Dat de wil en motivatie er wel is, is duidelijk. Maar stel dat je nu in relatie zou stappen, dan nog heb ik het idee dat je te snel wilt. Dat je te veel wil van je relatie, iets waar jullie nog niet klaar voor zijn.
Een duidelik antwoord van ja of nee zit er niet in. Wel dat stel dat er ooit weer een relatie in zit voor jullie beiden, dat je wel eerst nog moet groeien. Volgens mij vooral op het gebied van de ander zijn eigen weg te laten gaan. Volgens mij wil je te graag het heft in eigen hand nemen en alle problemen oplossen voor de ander. Terwijl die prima in staat is dat zelf te kunnen. Dan bedoel ik niet uit dominantie maar gewoon omdat je om de ander geeft en graag wil dat het goed met hem gaat.
Dus ik denk dat je dat eerst nog hebt te leren voor een relatie er uberhaupt in zit. De ander respectvol zijn eigen weg kunnen laten gaan.

Volgens mij was het merendeel al geschreven, dit dan meer nog als aanvulling. Ben benieuwd of je er wat aan hebt.
Liefs Mikal.

Zootje

Hoi allemaal!!

Thx weer voor de reacties. :)

@ Ricca: Thx, nu snap ik het..  :) Ik wist niet dat er dus op die manier wbt sexueel ook naar de kaart gekeken kon worden, ik heb dat zelf ook niet met de zwaarden kaart, ik ga meer mee in jouw uitleg wbt communicatie en denken.

@ Mikal: Ja ik weet t, het is ook te snel... haha.. Als ik niet uitkijk trek ik elke dag een kaart ervoor.. (Hoe bedoel je niet loslaten en het de tijd geven, hahaha)
Dus eigenlijk heb je wel gelijk. Ik moet die ander zijn weg laten gaan, zijn keuzes laten maken en zijn problemen op laten lossen. Alleen dat kost tijd en het houdt in dat ik los moet laten.. Iets waar ik uiterst slecht in ben heb ik gemerkt.. Ik wil de controle houden.. en nu ik dat niet heb (heb ik dat uberhaupt gehad??) val ik in een soort gat en weet ik niet waar ik het zoeken moet.
Het niet weten hoe het afloopt... dat maakt me erg onrustig...
Tis natuurlijk ook in mijn eigen voordeel als de problemen snel zijn opgelost vandaar dat ik idd wil helpen. En ja ik realiseerde me dat hij de enige is die dingen op kan lossen. En dat hij dat zonder mij moet doen.. Maar bah en ieuw.. wat super irritant!!

Zo trok ik gister (weer) een kaart met dezelfde vraag: of x en ik bij elkaar terugkomen in een liefdesrelatie -->  Hierofant.

Ach eigenlijk weet ik het innerlijk allemaal wel, als ik er maar naar luister..  ;D

lieve groetjes
zootje