Relatiekaart

Gestart door Zootje, augustus 01, 2009, 15:11:48 PM

Zootje

Hoi allemaal!!

Ben nieuw hier.. ik heb zelf geen kaarten en trek kaarten via de site. Weet niet of dat altijd even handig is trouwens, of dat net zo "goed" is als live, maar dat even terzijde.. :-)

Ben (nog) niet zo goed in het interpreteren van de kaarten dus hierbij een vraag over een relatiekaart en de hulpkaart daarbij:

Relatiekaart: Keizer
Hulpkaart: de Dood

Persoonlijk schrikt de dood me af, maar iets zegt me dat ik dat niet zo moet zien..?

Groetjes
Zootje

Leeuwin

Als ik dit zo zie dan denk ik dat jijzelf de verantwoordelijkheid voor je relatie gaat nemen. Er zijn een paar mogelijkheden:
-jullie relatie zelf ondergaat een ingrijpende verandering maar houdt wel stand.
-hij of jij beeindigt de relatie.
Is krijg het gevoel dat hij een nogal dominante man is en dat jij dat zat begint te worden. Jij komt nu uit je schulp, begint ook eigen wensen en eisen kenbaar te maken en dat accepteert hij maar moeilijk.

De Dood is een transformatiekaart. Het oude loopt op een natuurlijke manier ten einde om plaats te maken voor het nieuwe. Dus deze kaart houdt zeker niet altijd de fysieke dood in.

Zootje

Hoi Leeuwin,

Dank je wel voor de info.  :) Ik weet dat de Dood vaak niet de dood inhoudt, gelukkig maar. Ik vroeg me dus wel af waar het dan wel een einde voor was... Betekent dat in zoiets dan gelijk het einde van de relatie of meer het einde van oude gewoonten??

Waar komt jouw gevoel vandaan wbt dominantie trouwens?

groetjes
zootje

Leeuwin

Het einde kan het einde  van je relatie zijn maar het kan ook het einde van een situatie in je relatie zijn.
De Keizer iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt, heel passioneel is maar ook dominant kan zijn. Is dat bij jou anders? Zeg het me alsjeblieft als ik het bij het verkeerde eind heb.
Waar het dan precies het einde voor is kan ik niet zeggen want daarvoor heb ik nu nog te weinig informatie. Je kunt hiervoor voor jezelf een legging doen en dat ik of iemand anders de legging interpreteert.

Laure

Hi

Let wel op dat die Relatiekaarten geen toevalslegging zijn, maar gebaseerd op jullie geboortedata.
Het blijven dus deze kaarten gedurende heel de relatie.
De dood is een HULP kaart en is dus te hanteren om de slechte eigenschappen van de Keizer om te buigen.
Vb. dominantie ombuigen door veranderingen (maar wat en hoe: idd beter aparte legging)

Zootje

Hoi,

Was mijn ww kwijt...   ::)

Of hij dominant is.. wisselend.. en ik ook... De situatie is gewoon niet handig daar hij al in een andere, ten einde lopende relatie zit..

Ja dat had ik begrepen, dat de kaarten iets voor je gehele relatie is en niet voor even... Ik had de kaarten laten berekenen via de site...

Daarom vroeg ik me wel af Leeuwin:  is jou interpretatie van de kaarten gebaseerd op dat ze een toevalslegging zijn?  Zo komt het op mij namelijk wel over..

En tav Doosje: ja zo een invulling had ik ook bij de Dood.. als dat het einde van bepaalde dingen er voor kunnen zorgen dat dingen veranderen...

Nou keek ik van de week naar mijn jaarkaart:  De Keizer...... met als hulpkaar.. De Keizer....

Zou die Keizer dan mssn vooral op mij betrekking hebben?  ???  8)

Leeuwin

Een kaart trek je nooit toevallig! Een kaart geeft een indicatie van de situatie of een relatie op dat moment. Ik ben benieuwd waarom jij denkt dat ik alleen in termen van toevalstreffers denk.

Laure

Leeuwin, de relatiekaart en de jaarkaart zijn twee kaarten die je kan berekenen op
http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarot-jaar.htm
http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarot-rel.htm
a.h.v. jouw geboortedatum en die van de partner

Mikal

Hoi Zootje,

Dat je relatiekaart hetzelfde getal draagt als je jaargetal houdt volgens mij in dat je in dit jaar lessen moet leren en uitdagingen tegenkomt van het getal 4. Niet alleen speelt dit getal, de Keizer dus, een rol in jou leven dus werk, privé, sociaal etc. Maar ook word je geconfronteerd met dezelfde uitdagingen en lessen in je relatie.

Ik heb het vermoeden dat als jullie ruzie hebben in je relatie, dat het dan vooral gaat om machtstrijd en dat het er best heftig aan toe kan gaan. Je schrijft zelf ook al dat jullie beiden dominant zijn. Maar met de hulpkaart de dood ernaast komen jullie ook weer snel tot verzoening. Maken jullie weer schoon schip en het blijft het niet achtervolgen. Zoals dat in sommige relaties weleens gaat, dat tijdens ruzies oude koeien uit de sloot worden gehaald. Met de hulp van de dood zullen jullie je 'plek' in de relatie vinden en gaat het van machtstrijd naar respect voor elkaar en elkaar waarderen.
Beetje vreemd misschien omdat de dood kaart erbij ligt maar volgens mij is dit een goede relatie om een gezin te stichten. De Dood is eigenlijk een mooie kaart hoor, door de dood is er ook weer leven mogelijk, kijk maar naar de natuur. En 4 is een degelijk getal, de hoeksteen van de samenleving, daar moest ik ook aan denken.

De Keizer als jaarkaart zou weleens kunnen betekenen, vooral in deze tijden, dat je op je uitgaven moet gaan letten. Weloverwogen keuzen maakt dit jaar. Misschien dat je ook iets gaat doen wat voortborduurd op het afgelopen jaar. Ik bedoel dat hetgeen je vorig jaar mee bezig was, nu echt van de grond komt. Ook ten aanzien van je relatie zou het een goed jaar kunnen worden. De Keizer is tenslotte ook je relatiekaart... Je hebt dit jaar behoefte aan zekerheid en structuur.
Hoop dat je hier iets mee kunt.

Liefs Mikal.

Leeuwin

Hoi Doosje,

Bedankt voor de tip. Ik weet dat er verschillende manieren zijn om de relatiekaart en jaarkaart te berekenen. Ik wacht eigenlijk nog op een reactie van Zootje.

Zootje

Hoi allemaal,

Thx  voor de reacties!!

Leeuwin, ik heb de relatiekaart niet op een moment getrokken maar zoals Doosje uitlegt, berekent via de site a.d.v geboortedata. In mijn ogen is het dus zo dat die kaart voor geheel mijn relatie staat en niet voor een "moment-opname" . Dat bedoelde ik met toevalslegging. Ik had voor het gemak dat woord van Doosje overgenomen die het eerder in een antwoord verwoordde..  8) Ik denk dus niet dat jij in toevalstreffers denkt.

Doosje, thx voor de extra uitleg!  ;)

Mikal wat een onwijze uitleg!!  En eerlijk gezegd wel heel herkenbaar ja... Gaat er idd heftig aan toe zo op zijn tijd.. haha... en verzoenen snel.. Daarna volgt idd steeds meer respect en waarderingen. Beiden lijken van de dingen die de ander aangeeft te leren... Echt heel positief.
Had het getal 4 nog niet in relatie gelegd.. Grappig, 4 is wel een van mijn favoriete nummers..
Verder valt er idd nog wel wat te leren op een aantal gebieden ja.. en daar word ik idd mee geconfronteerd..

Goh.. ben echt wel verrast door je uitleg Mikal!!  Zo treffend.. Thx!!

Leeuwin

Jammer dat ik dat niet door mijn scherm heb kunnen zien.
Bedankt voor de uitleg die je me hebt willen geven.

Liefs van Leeuwin

Mikal

Leuk dat je herkent wat ik schreef. En grappig dat je al iets hebt met het getal 4, nu weet je dus misschien waarom?
Succes met je relatie en geniet van jou 4 jaar!
Liefs Mikal.

Zootje

Hoi allemaal,

Mssn heeft Leeuwin wbt de relatie toch nog wel gelijk, ik heb er een knoop in doorgehakt. Puur op gevoel en niet gebaseerd op angst, dat wel.. (vond ik wel weer knap van me.. haha) Ik voelde gewoon dat ik dat moest doen die knoop doorhakken. Hij komt zichzelf tegen en en weet niet meer zo goed wat hij moet, hij zit heel erg in zijn denken, wil alles beredeneren.. En vergeet zijn gevoel.

Wat mooi was dat ik voelde dat ik hem alle geluk gun en als dat dan niet met mij is dan ja.. so be it.. Daardoor voelde ik me eigenlijk nog dichter bij hem.. En rustig. Helaas is dat gevoel van rust dan de volgende dag weg natuurlijk hahaha.. omdat ik in mijn denken ga zitten...

Heb wel gisteravond 1 kaart getrokken via de site met de vraag: komen x en ik weer bij elkaar in een liefdesrelatie?
Ik trok zwaarden page...
Die is niet echt heel negatief toch?
x
zootje

Leeuwin

Hoi Zootje,

Allereerst is  het heel naar  voor je dat je relatie uit is. Ik voelde inderdaad wel aan dat zoiets zou gebeuren. Ik vind echter, dat ik jou niet zomaar mag adviseren om je relatie te verbreken. Daar moet je zelf achter komen, hetgeen nu ook is gebeurd.
Want stel dat jij op mijn advies je relatie verbreekt en later blijkt dat het om een ingrijpende omvorming van de relatie zelf gaat, i.p.v een breuk, dan krijg je vreselijk veel spijt. En dan zou ik me  schuldig voelen. Als ik deze kaartcombinatie bij mensen zie adviseer ik ze vaak om ook met een relatiedeskundige te praten, om uit te sluiten dat het toch niet om een ingrijpende verandering gaat.
Als ik naar Zwaarden Schildknaap kijk dan heb ik het  gevoel dat er van zijn kant het seksuele aspect van jullie verhouding veel meer op de voorgrond staat. Zie daar eerst eens achter te komen. Anders is het  misschien over een poosje weer uit en zit jij weer met de emotionele brokken.

Heb je nog vragen  of opmerkingen dan hoor ik dat! Liefs van Leeuwin