Auteur Topic: Mijn ervaring met Lenormand  (gelezen 25060 keer)

Flosse

• Gast
Mijn ervaring met Lenormand
« Gepost op: juli 31, 2009, 10:17:56 am »
Voilà,
Over een 10-tal jaren ging ik bij een kaartlegster en zij heeft mij kunnen voorspelen dat ik nog een zoon ging hebben maar wel een accident dat ik terug in de horeca ging zijn met de beroep dat ik al deed, dat ik in een mooie omgeving ging leven tussen de paarden en koien. En een jaar nadien was ik zwanger (een accident want nam ik mijn pillen) ik heb iemand leren kennen die een horeca zaak had en nu woon ik daar en help ik meein de zaak s'avond en als ik niet werken.

Ik ben begon over een jaar met kaarten leggen voor vrienden en die kom altjd uit.
Ik een vriendin niet meer gezien 3 weken en ze vroeg mij voor de kaarten te leggen en het was juist alles is uitgekomen ze was zelf aan het wenen want ze begreep niet hoe het kost. En nu doe ik dat regelmatig.

Groetjes

doosje

• Master lid
Re:Mijn ervaring met Lenormand
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2009, 14:25:19 pm »
Hallo Flosse!

Ik doe elk jaar of anderhalf jaar een grote legging, met al de 36 kaarten. Dat is zo moeilijk om te interpreteren! Al die combinaties, en dan die huizen, correspondentiekaarten enzo... Het duurt dan ook een jaar tot alles gebeurd is en pas dan besef ik wat de kaarten betekenden!

Ik ben ook al een paar keer naar een clairvoyante geweest die werkte met Lenormand. Zij deed ook een 36 kaarten legging maar helemaal anders dan ik. Zij heeft dingen gezegd die klopten, maar zij heeft ook gezegd dat ik ging/moest stoppen met mijn studie.
Dat laatste is erg problematisch: ik ben niet gestopt, maar ben door haar voorspelling wel heel bang dat ik tijd en geld aan het verdoen ben en dat ik uiteindelijk ga moeten stoppen of ontslagen ga worden.

Lenormand is erg interessant en bestaat apart van de Tarot, dat spiritueler is (vind ik).

Kom je uit België, Flosse? Jouw Nederlands is erg goed!!!

Veel geluk met de hondjes

waf waf
doosje

Leeuwin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2009, 13:14:31 pm »
Hoe bang je soms ook bent, soms moet je gewoon doorgaan met hetgeen waar je mee bezig bent en de dingen op zijn beloop laten. Mijn ervaring is dat juist die dingen gebeuren op een manier en een moment dat je het helemaal niet verwacht. Dikwijls krijg je dan een andere kans in het leven.

doosje

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2009, 15:15:41 pm »
Oh... Leeuwin, je haalt er de belangrijke woorden uit....Bedankt voor je aandacht...

Ik ben zo bang dat het verlammend is.
Dat ik evt. een nieuwe kans zou kunnen krijgen weegt niet op tegen het aantal mensen dat ik zal teleurstellen en het aantal confrontaties dat ik zal moeten aangaan als ik stop :(

Ik krijg ook het gevoel uit de kaarten dat ik moet doordoen, en tegelijk dat het een strijd is die ik zal verliezen.
En daardoor wil ik nu al opgeven, en zit ik hier als verlamd van de faalangst.

Ik heb dat kruis zelf op mijn rug genomen om te dragen maar het is te zwaar om te dragen omdat ik zelfs niet weet of ik de juiste weg volg. Naar de waarzegster gaan was in die zin het domste wat ik kon doen.

Liefs
en veel genot van 't zonneke

Leeuwin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2009, 00:48:55 am »
Dat jij in deze situatie zit komt omdat je moet leren om op je eigen kracht te vertrouwen. Weet dat je er sterker uit komt of je nou wint of verliest. Belangrijker is nu wat je van die situatie leert.
Als je meteen al denkt ik verlies en je raakt verlamd dan lukt het zeker niet. Juist als je denkt ik verlies dan moet je knokken, ongeacht wat je  buitenwereld er van vindt.

Het gaat hier alleen om jouw geluk en je bent het waard!

doosje

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2009, 01:48:04 am »
Dat is zo Leeuwin, alles gebeurt voor een reden, voor de groei.
Ik legde onlangs de Grote Tafel van Lenormand en De muizen lagen boven me (onzekerheid), naast mij De beer.
Een paar dagen geleden drie Lenormandkaarten gelegd en kreeg
1. De beer
2. De doodskist
3. De roede
Jouw comment deed me denken aan deze kaarten: ik moet geloven in mijn eigen kracht (beer) om deze verlammende situatie (kist) te overwinnen, en de strijd (roede) aan te gaan. Net zoals je zegt.

De roede deed me in eerste instantie schrikken, maar ik heb ze met een Thoth-tarot legging trachten te verduidelijken. De legging hiervoor ("The Monocle") deed ik op de website van corax.com (een aanrader voor originele leggingen en om meer te leren over het Aleister Crowley dek). Het ging om Six of Swords, die bij de Thoth een heel andere betekenis heeft dan bij Rider-Waite, nl. die van Science... Dat stelde me wel wat gerust, omdat dat net mijn studiegebied is :) Alsook de verzoening van de tegen-"strijd"-igheden wetenschap/religie, wat mijn doel en middel is .....

Ben blij dat het Lenormand forum weer een beetje leeft!

Bedankt voor je woorden, liefs en een goede nachtrust
Slapeloosdoosje
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2009, 02:34:25 am door doosje »

Leeuwin

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2009, 11:44:38 am »
Ik ga ook eens op die site kijken. Bedankt voor de tip. Ik ben blij dat je een beetje rustiger en zekerder bent geworden. Ik weet zeker dat je het aan kunt, wat er ook op je weg komt.

Flosse

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2009, 20:41:45 pm »
Dag Doojse,

Met mijn ervaring en Lenormandkaarten heb ik mij nooit er op gebaseerd omdat u leven oo kan veranderen dus liet ik de tijd doen. T'is wel een goede steun da wel surtout met onzekerheid en ook inzicht krijgen in iets dan kun je ma pas is verandere aan u of aan iets anders.
Ja Doojse ik ben van België regio bij Ninove (Oost-Vlanderen) en jij van waar bent u?.
Wat ik ook veel doe is meditatie en kracht uithalen van mij zelf voor te kunnen berijkken wat ik wil en in het algemeen werkt het, wat Leeuwin zegt is heel juist kom in het algemeen wanneer dat je dat minste verwacht.
Ik ga ook dikwijls een piepje nemen in de forum van Lenormand.

Veel succes en zeker niks opgeven

doosje

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2009, 21:14:11 pm »
Hey Flosse,

Dat is zo, ik gebruik de kaarten ook om inzicht te krijgen, en zo ten goede te veranderen, een beter mens worden.
Maar ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeel onzeker en dan is kaarten leggen soms gevaarlijk!!

Want kijk: die legging die ik heb gedaan 1) Beer 2) DoodsKist 3) Roede die kan je verschillend interpreteren:
POSITIEF: Geloven in eigen kracht om een verlammende situatie te overwinnen en de strijd aan te gaan
OF NEGATIEF: Je had steun van een ouder iemand, nu gaat dat veranderen en jullie gaan ruzie maken
Maar dan zijn tarotkaarten erg nuttig om meer duidelijkheid te scheppen, dat zijn er tenslotte 78 of dubbel zoveel als je de omgekeerde kaarten erbij telt.

Ik wil ook leren mediteren, dat lijkt me heel intens, ben al een paar keer naar websites daarover gaan kijken.
Allez, hopelijk leren we nog wat van elkaar en merci voor de aanmoedigingen!!!
dada
doosje
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2009, 22:51:24 pm door doosje »

Leeuwin

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2009, 23:51:13 pm »
De combinatie doodskist/roede leg ik vaak als iemand opzettelijk een ruzie wil veroorzaken.

Flosse

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2009, 10:14:18 am »
Dag Doojse,

Voor mij u kaarten kan ook iets anders zegen
Beer (moeder figuur), doodkist (een einde) Roede (een strijd) heb je moeilijkheden gehad met u moeder of schoonmoeder of er is een einde aan strijd met een bepaalde ruzie.

Het is wel juist als je u niet goede voelen is niet gemakkelijk voor kaarten te leggen.
Ik had over een paar dagen (ik had die nacht niet goed geslaap) de kaarten gelegd voor mijn vakantie want wij ga met de auto en ik heb de 1)doodkist, 2)weg, 3)tuin en de 4de sleutel getrokken dus in feite niet zo goed va kaart maar daar ga we een accident zien of iets anders weet ik niet maar de tuin en de sleutel erbij is wel goed.

Ik wens u een prettige dag en zeker niet opgeven

doosje

• Master lid
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2009, 16:30:56 pm »
Lenormandcombinaties zijn zo moeilijk!
Ik heb alleszins een heel goede band met m'n moeder en heb geen schoonmoeder dus de Beer staat eerder voor een beschermer (promotor) of voor het geloof in eigen kunnen, zelfvertrouwen.
Ik zal de betekenis van de combinatie pas later inzien denk ik. Hoop dat het geen ruzie is, Leeuwin! Die kans bestaat namelijk :)

Ben je al op reis vertrokken Flosse? Accident gezien? Misschien zeggen de 4 kaarten wel gewoon dat het heel goed is om er eens tussenuit te gaan, gewoon een totaal andere omgeving die jullie deugd zal doen.

xx

Angel721

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 02, 2010, 22:12:22 pm »
Hey Doosje,

Net zoals jij ben ik ook niet zeker of de studie die ik doe de juiste is. Ik heb hem gekozen omdat ik niet wist wat ik anders zou kunnen doen. Hetgeen ik eigenlijk echt graag wil doen, is niet gemakkelijk om te bereiken. En ik weet dus niet of ik er ooit zal geraken en of het dus wel slim is om een van de jaren van richting te veranderen. En te doen wat ik graag wil doen of nog iets anders. Ik zit er zelf ook serieus mee in de knoop.

Liefs,

Seline

nathalie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 01, 2010, 16:09:31 pm »
hallo,iedereen
ik ben hier net nieuw aangemeld,omdat ik het heel intressant vind wat jullie allemaal schrijven
ik ben al een tijdje bezig met lenormandkaarten te leren wa niet altijd makkelijk is,ik doe het nog steeds met een boek bij mij ,maar hoop via deze site om tips te vinden om het makkelijker te leren
ik woon in herne is tussen ninove halle geraardsbergen en zoek iemand om samen te leren de lenormandkaarten te leggen ,want van mekaar leer je veel en is ook altijd heel leuk
met meerder personen is ook veel leuker en intressanter om het te kunnen
zo een goep meisjes bij mekaar hebben zou leuk zijn
iemand intresse laat gerust iets weten en hopelijk word het fijn op deze manier
vriendelijke groeten nathalie pieck

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
« Reactie #14 Gepost op: november 11, 2010, 20:27:31 pm »
een beetje laat misschien, maar ik ben nieuw hier.
mijn naam is dame blanche en werk ook al geruime tijd met lenormand kaarten.
hier zijn een paar tips:
kaarten leggen voor je zelf zal altijd een struikelblok blijven, je ego en je wensgedachten zijn hierbij steeds aanwezig en zullen je kaarten dan ook danig beinvloeden.
als je ze dan toch voor jezelf wil leggen zorg dat je rustig bent, in ieder geval niet angstig of verward want anders intepreteer je de kaarten ook daarnaar.
stel altijd met een enkelvoudige, of gerichte vraag.
leg ook niet meteen een hele legging voor je op tafel, begin met 3 kaarten of met het enkelvoudig kruis.
de beste tip die ik jullie kan meegeven is: laat ze liever door een ander leggen. ;)
je raakt er anders te gauw vertwijfelt of verward door, en dat is niet de bedoeling geweest van madame de lenormand