Auteur Topic: Eindelijk mijn familie hier in Alicante  (gelezen 4289 keer)

danseres

• Gast
Eindelijk mijn familie hier in Alicante
« Gepost op: juli 25, 2009, 14:08:26 pm »
Ik woon bijna (begin oktober) 2 jaar in Alicante, Spanje.
Ik mis mijn zus en mijn kleine nichtjes vreselijk en hoop telkens dat ze gauw op bezoek komen.
Onlangs vertelde mijn zus dat ze dit jaar weer naar Mallorca op vakantie gaan en ook al begrijp ik, dat ze heel erg van dat eiland houden (vooral mijn zwager die Spanjaard is en wiens droom het is daar een nieuw leven te beginnen), ik ben toch een klein beetje teleurgesteld dat ze niet hier komen.
Eergisterennacht droomde ik dan ook dat ze langs zouden komen en Mallorca eens links zouden liggen.
Toen werd ik wakker om even naar het toilet te gaan maar ik zei tegen mezelf dat ik in die droom verder wilde en ze nu eindelijk eens hier wilde 'zien'.
Dus ik viel weer in slaap en kwam inderdaad weer in de droom terecht!
Ik droomde dat ik naar het strand wilde en mijn zus zei: 'nee joh kijk ns naar de lucht' en het was gewoon gitzwart en het onweerde (iets wat hier bijna niet voorkomt).
MIjn zus had de kinderen alleen in het hotel gelaten (wat ik nogal onverantwoord vond) en wilde met mij ergens wat gaan eten. We passeerden mijn zwager die op een terras zat en klaagde dat hij al 3x had moeten opstaan voor een glaasje water.

Ik schaamde me omdat ik graag Alicante van de beste kant wilde laten zien en omdat zij hun vakantie naar Mallorca hadden laten schieten hiervoor.
De stad zag er lelijk uit en mn zus en ik konden geen leuk restaurantje vinden.

Toen werd ik wakker.
Lijkt misschien niet veel bijzonders maar heeft het iets met mijn teleurstelling te maken? Dat probeer ik te begrijpen.

Bedankt weer!

Leeuwin

• Gast
Re:Eindelijk mijn familie hier in Alicante
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2009, 23:48:05 pm »
Het strand staat voor emoties. Die donkere lucht staat voor sombere stemmingen. Jij bent teleurgesteld omdat je zus niet naar Alicante komt en je mist je familie. Ik krijg het gevoel dat jouw zus je momenteel probeert te ontwijken. Ze kant niet zo goed tegen jouw emotioneel ingestelde kant of je nu somber bent of niet. Zij wordt daar wel somber van. Zij voelt zich vermoedelijk ook alleen staan, mist jou ook maar kan daar in emotionele zin minder goed mee uit de voeten. Wel wil ze die emotionele uitwisseling met jou maar momenteel is ze erg rusteloos en probeert ze aan zichzelf te ontsnappen en dat lukt tijdens emotionele uitwisseling met jou niet. Jouw zwager wil die uitwisseling met haar ook wel maar ook hij komt momenteel te kort, zij het in mindere mate en dat hij toch makkelijker toegang heeft bij haar.
Jij voelt je verantwoordelijk voor de band met jouw zus en je voelt je heel erg tekort schieten omdat het je niet zo goed lukt om een goed contact met haar te krijgen. De teleurstelling dat je het idee hebt dat jullie zus-band verslechtert.

danseres

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2009, 01:17:03 am »
Het strand staat voor emoties. Die donkere lucht staat voor sombere stemmingen. Jij bent teleurgesteld omdat je zus niet naar Alicante komt en je mist je familie. Ik krijg het gevoel dat jouw zus je momenteel probeert te ontwijken. Ze kant niet zo goed tegen jouw emotioneel ingestelde kant of je nu somber bent of niet. Zij wordt daar wel somber van. Zij voelt zich vermoedelijk ook alleen staan, mist jou ook maar kan daar in emotionele zin minder goed mee uit de voeten. Wel wil ze die emotionele uitwisseling met jou maar momenteel is ze erg rusteloos en probeert ze aan zichzelf te ontsnappen en dat lukt tijdens emotionele uitwisseling met jou niet. Jouw zwager wil die uitwisseling met haar ook wel maar ook hij komt momenteel te kort, zij het in mindere mate en dat hij toch makkelijker toegang heeft bij haar.
Jij voelt je verantwoordelijk voor de band met jouw zus en je voelt je heel erg tekort schieten omdat het je niet zo goed lukt om een goed contact met haar te krijgen. De teleurstelling dat je het idee hebt dat jullie zus-band verslechtert.

Toevallig vandaag, 2 dagen na de droom vertelde mijn zus mij dat zij en haar vriend emotioneel ver van elkaar zijn. Hij heeft heimwee naar Spanje en is erg somber en depressief. Zij vertelde me dat zij maar gewoon haar ding doet en voor de kinderen zorgt en dat hij anders maar moet gaan. Ze zei dat ze niet tot hem doordringt en geen idee heeft van wat er werkelijk in hem omgaat. Op zulke momenten voel ik me inderdaad tekort schieten als zus, dat ik er niet voor haar ben.
Mijn zus is erg gesloten met haar emoties wat ik echt heel erg vind. Vooral voor haar want ik weet wanneer ze lijdt omdat ze mij zus is. Ze cijfert zichzelf vreselijk weg en is niet echt gelukkig. Dat zie ik aan alles maar ze berust. Wel is ze in therapie en daar ben ik erg blij om.

Misschien liet ze in haar droom even haar verantwoordelijkheden varen (kinderen in het hotel) iets wat ze in het echte leven nooit zou doen en wil ze gaan eten met mij. Misschien wil ze praten met me? Heeft ze me nodig.
Mijn zwager die kwaad is dat ie 3x terugmoet voor een glas water. Voelt hij zich niet begrepen? Ik schaam me voor mijn sombere stemingen af en toe omdat ik wil dat zij blij zijn. DAt zij zien hoe goed het hier is. Ik wil ze niet teleurstellen en het mooiste laten zien en niet het lelijke. Van mezelf meer dan van de stad.

Zoiets?

Weer bedankt voor je snelle reactie! Ik leer hier echt veel van!

Leeuwin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2009, 14:08:56 pm »
Jouw zus neemt, denk ik, haar verantwoordelijkheid voor de kinderen weleens te serieus. Doordat zij te veel verantwoordelijkheid op zich neemt vervalt hij te veel in de passieve rol. Jouw zus is erg gesloten zeg jij. Jij kunt daar goed mee omgaan maar ik denk dat hij daar moeite mee heeft. Hij heeft meer behoefte aan emotioneel contact met haar, hij voelt zich niet begrepen door haar en/of niet geaccepteerd.
Toch heb ik bij jouw zwager ook het gevoel dat hij niet voor 100% eerlijk is. Ik heb het heimische gevoel dat hij haar iets niet heeft verteld. Iets belangrijks maar ik weet niet wat. Maar misschien heb ik het verkeerd. Jouw zus moet niet meer alleen de verantwoordelijkheid voor de kinderen nemen en dan moet je eens kijken wat er dan gebeurt.
Natuurlijk leef je mee met je zus. Ze wil inderdaad praten met jou wat natuurlijk heel goed en mooi is. Ook kun je haar laten zien hoe goed het is in Spanje. Maar jij moet je niet verantwoordelijk voelen voor hun problemen want die zijn echt voor hunzelf. Je kunt een ondersteunende factor zijn en geen oplossende.  Mocht het zo zijn dat het mis gaat tussen hun, dan is dat uiteraard ook heel vervelend voor jou, maar zeker niet jouw schuld. Een relatie is nu eenmaal van twee mensen. Er zit veel meer achter dit verhaal van hun.

danseres

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2009, 14:53:41 pm »
Je antwoorden zijn heel raak en dichtbij de waarheid. Ze voelen zich niet begrepen door de ander. Mijn zus is voornamelijk met de kinderen bezig en hij voelt zich daardoor wel eens achtergesteld. Ik bedenk daarbij dat hij nog steeds veel heimwee heeft naar Spanje en eigenlijk veel behoefte heeft aan een dieper contact met haar.

Hoe simpel de droom ook leek, de antwoorden die er nu uit komen zijn raak en heel dichtbij de waarheid zoals die nu speelt in het gezin van mijn zus en mijn verantwoordelijkheidsgevoel naar mijn zus (die overigens wederzijds is, wij hangen zo zeer aan elkaar door onze jeugd).

Heel erg bedankt voor je antwoord. Ook deze droom met uitleg ga ik weer bewaren!

Leeuwin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2009, 22:25:17 pm »
Je weet, als je weer een vraag hebt mail je maar!