Auteur Topic: Eieren  (gelezen 5059 keer)

danseres

• Gast
Eieren
« Gepost op: juli 25, 2009, 14:03:03 pm »
Kom ik weer met een van mijn rare dromen. ;D
Ok tis een paar dagen geleden en dit is wat ik me herriner:
Ik ben met een ander meisje, ze is heel jong en mooi en er zijn 2 Arabische mannen. De oudere man slaat heel strak een arm om me heen wat ik helemaal niet wil en die andere jongen bij dat meisje.
We lopen door om op zoek te gaan naar struisvogeleieren want met die schalen kun je iets doen en voor van alles en nog wat gebruiken.
Die Arabier (baard en al ::)) en ik kijken naar een nest waar eieren uitbreken. Maar uit de ene helft komen ieniemienie aapjes in legerbroekjes uit (met van die schutvlekken ;D) en de andere helft blijken gewoon kuikens of kippetjes te zijn.
Geen struisvogeleieren.
Ondertussen gooi ik een rond wit plat bord achter me weg als een soort frisbee met daarop op elke hoek (zeg maar de 12, 3, 6 en 9 net als bij een klok) een Hebreeuwse tekst.

De Arabier is teleurgesteld vanwege de eieren omdat zijn vrouw die goed kan gebruiken.
'Hij is ook nog getrouwd' denk ik dan.
Dan zegt hij dat er op het bord ook Arabische teksten staan en laat me nog eens naar het bord kijken en inderdaad, er staan nu onder de Hebreeuwse teksten ook Arabische teksten.

Ik droom best vaak over religie lijkt het, de laatste tijd en dan met name joodse religieuze dingen,licht, monikken enz.
In combinatie met die eieren ben ik benieuwd wat dit betekend.

Leeuwin

• Gast
Re:Eieren
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2009, 23:20:36 pm »
Dat jonge mooie meisje staat voor jouw gevoelige kant. Die Arabische man staat voor jouw aangeboren wijsheid waar jij meer vertrouwen in moet hebben/meer mee kunt doen. Klopt het dat je al heel vroeg dingen aanvoelde die anderen niet voelde? Die jongen zegt mij dat je open begint te staan voor nieuwe ervaringen misschien op religieus gebied. Het kan zijn dat je de nieuwe ervaringen nog een beetje eng vindt.
Je laat je nog steeds leiden door angst waardoor je omstandigheden schept die je helemaal niet wilt. Mensen kunnen dingen mooier voorspiegelen dan ze zijn, daar heb je misschien wel ervaring mee waardoor je heel onzeker bent geworden. Je voelt je momenteel ook heel alleen staan. Toch wil je in toenemende mate verder met je leven.
Je ontwikkelt onbevangenheid, strijdlust en levendige nieuwsgierigheid/weetgierigheid. In jou huist een leider. Je ontwikkelt nu je praktische kant. Je gaat je bij een andere (religieuze?) groep aansluiten. Wat die Hebreeuwse en Arabische teksten betekenen dat weet ik niet.
De betreffende man is teleurgesteld in jou omdat hij niet meer met jou kan doen wat hij wil. Jij bent een stuk sterker geworden. Nu weet hij zich met zichzelf geen raad.

danseres

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2009, 01:10:30 am »
Dat jonge mooie meisje staat voor jouw gevoelige kant. Die Arabische man staat voor jouw aangeboren wijsheid waar jij meer vertrouwen in moet hebben/meer mee kunt doen. Klopt het dat je al heel vroeg dingen aanvoelde die anderen niet voelde? Die jongen zegt mij dat je open begint te staan voor nieuwe ervaringen misschien op religieus gebied. Het kan zijn dat je de nieuwe ervaringen nog een beetje eng vindt.
Je laat je nog steeds leiden door angst waardoor je omstandigheden schept die je helemaal niet wilt. Mensen kunnen dingen mooier voorspiegelen dan ze zijn, daar heb je misschien wel ervaring mee waardoor je heel onzeker bent geworden. Je voelt je momenteel ook heel alleen staan. Toch wil je in toenemende mate verder met je leven.
Je ontwikkelt onbevangenheid, strijdlust en levendige nieuwsgierigheid/weetgierigheid. In jou huist een leider. Je ontwikkelt nu je praktische kant. Je gaat je bij een andere (religieuze?) groep aansluiten. Wat die Hebreeuwse en Arabische teksten betekenen dat weet ik niet.
De betreffende man is teleurgesteld in jou omdat hij niet meer met jou kan doen wat hij wil. Jij bent een stuk sterker geworden. Nu weet hij zich met zichzelf geen raad.
Wat ik me vooral herriner van de droom is dat die Arabier me zo strak vasthield en ik me los wilde wrikken. Ik wilde niet dat hij me omarmde en ik walgde zowat van hem.
Als je zegt dat ik dingen aanvoelde vroeger als kind die anderen niet voelden kan ik daar volmondig ja op zeggen. Als kind had ik contacten met 'gene zijde' (ik had verschijningen) die mij heel erg beangstigd hebben altijd. Mijn moeder probeerde me altijd te helpen omdat zij dit ook had en een oudtante van mij ook. Ik voorzag heel af en toe zelfs dingen en kon als heel klein kind aan een foto bijv. zien of iemand dood was of niet.
Uit angst heb ik die dingen altijd weten te verdringen en met succes want ik heb het nu niet meer. Toch heb ik wel vaak dat ik emoties van anderen voel, lucide dromen en kan ik dingen wel inschatten.

Op een vlak laat ik me absoluut leiden door angst (relaties met mannen) doorzeer slechte ervaringen en mede daardoor programmering van het verwachten van het negatieve. Dat probeer ik te doorbreken.

Ook voel ik me op dit moment ABSOLUUT alleen staan, dat heb je goed eruit gehaald. ik ben alleen geemigreerd en ben chronisch ziek. het leggen van contacten hier valt me ook tegen. het krijgen van een goede relatie ook.
maar strijdlust heb ik absoluut, dat zeggen mijn vrienden ook altijd dat ze dat in mij bewonderen. mijn durf en mijn positiviteit om in zware omststandigheden positief te blijven en mijn humor te houden. maar er zijn dingen waarvan ik gewoon weet dat het goed komt. alleen op het vlak van relaties heb ik angst. angst alleen te blijven.

Of ik me bij een religieuze groep aan ga sluiten weet ik niet. ik ben niet zo voor religies, dat wil overigens niet zeggen dat ik niet geloof.
maar misschien betekend het, dat ik mijn geloof ik mijzelf ga veranderen? Dat er 2 uitersten zijn om dingen te zien maar dat beiden eigenlijk dicht bij elkaar liggen (op hetzelfde bord?).
MIsschien verwacht ik dingen te zien uitkomen die vervolgens niet uitkomen. Ik kan me herrineren  dat ik erbij stond te lachen een beetje om de situatie. die Arabier die struisvogels verwacht en dat er vervolgens andere dieren uitkomen.

Ik puzzel weer even verder. Bedankt voor het meedenken weer!

Leeuwin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2009, 14:24:09 pm »
Het is denk ik verstandig dat je het contact met gene zijde probeert op te pakken. Hier kunnen belangrijke boodschappen voor jou bij zitten. Doordat jij zo'n angst hebt voor mannen vanwege je slechte ervaringen trek jij mannen naar je toe die heel dominant kunnen zijn. Zelf nemen ze geen greintje verantwoordelijkheid voor de relatie maar ze verwachtten dat wel van jou.
Ook omdat je momenteel eenzaam bent ben je sneller 'vatbaar'voor de verkeerde mannen omdat je sneller een schouder zoekt voor ondersteuning. Probeer dit even te vermijden dus even geen nieuwe relatie aangaan want anders verval je weer in je oude patroon. Heb je weleens een enneagramtest gedaan? Ik kan het je aanraden. Ook ik heb problemen gehad op relationeel gebied. Ik wist ook maar niet waardoor dat kwam dus heb ik zo'n test gedaan. Die test heeft mij heel veel inzicht gegeven. Op de computer kun je zo'n test doen maar ik vond het fijner om met een enneagramdeskundige te praten. Ook heb ik magnesium ingenomen. Daardoor kreeg ik betere verbinding met mezelf. Magnesium helpt goed bij emotioneel verlies.
Het zullen dan inderdaad geen religieuze groeperingen zijn maar dan duidt het er misschien op dat jij uiteindelijk toch aansluiting gaat krijgen bij een groep mensen. Of het betekent dat jij in Spanje toch je plekje gaat vinden. Als je eenmaal in een goede groep mensen zit wordt de kans op een goede relatie ook groter.
Wat die twee uitersten betreft voel ik dat je gelijk hebt. De twee uitersten zullen samen een worden. Je verwacht geen dingen, je voelt dingen, je kunt er alleen nog niet zo goed de vinger op leggen. Maar dat komt vanzelf wel weer als je beter contact gaat maken met je intuitie.
Ik vind het fijn om je te helpen. Schrijf me gerust als je hulp nodig hebt.

danseres

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2009, 15:37:26 pm »
Ik wil inderdaad proberen weer contact te krijgen met gene zijde (wat een rotwoord eigenlijk  :-\) want ik denk dat ze niet voor niets zoveel bij mij kwamen. Ik denk dat ik gewoon en makkelijke opening heb naar de andere wereld en dat ik bevattelijk ben voor energiën hier en daar.
Je hebt helemaal gelijk dat ik nu helemaal makkelijk vatbaar ben voor foute mannen, daar ben ik me van bewust en daarom heb ik onlangs me losgeweekt van weer zo'n foute man omdat het me op de lange termijn niets zou opleveren. Althans niet iets waar ik naartoe wil. Dat was niet gemakkelijk en af en toe als ik alleen ben wil ik het contact herstellen, vooral omdat hij me nu telkens de hand rijkt maar ik hou voet bij stuk, hoe moeilijk ook.
Ik ga gelijk zoeken op internet om zo'n test te doen. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen!
Toevalligerwijs neem ik al dagelijks magnesium voor mijn buik (ziekte van Crohn) wist niet dat dit ook voor zaken als emotioneel verlies goed was.

Ook begin ik inderdaad een beetje met andere mensen om te gaan. Waarschijnlijk ga ik ook vrijwilligerswerk doen hier, in een opvang voor dak- en thuislozen. ben echt in beweging, figuurlijk gezien. draaien en reizen. uiteindelijk zal alles op zijn plaats vallen, daar ben ik van overtuigd.
maar het is inderdaad zo dat ik op veel dingen nog niet helemaal mijn vinger kan leggen. Die intuitiviteit heb ik volgens mij diep weggeborgen omdat het ook een hoop pijnlijke dingen opleverde. Dingen weten van anderen en zien die mij ook raken. het meeleven van verdriet en pijn. leven aan de oppervlakte is dan gemakkelijker maar toch uiteindelijk mis ik wel wat.

Heel erg bedankt. Ook deze droom ga ik bewaren. Wie weet als ik weer wat meer terug ben bij mezelf kan ik het nog eens rustig lezen en begrijpen!

Fijn dat je me wilt helpen überhaupt. Niet iedereen is zo ontbaatzuchtig.

Leeuwin

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2009, 22:27:57 pm »
Danseres,

De wereld is al zo materialistisch, laten wij nu eens wat voor  elkaar doen. Dat is heel belangrijk in het leven. Dus, als er weer wat is mail je me maar.

Kiwiwoman

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2009, 07:48:27 am »
Struisvogeleieren staan toch ook voor verstoppen?

Sorry, dat ik even een andere kant op denk, maar er bestaat een film, die heet: "The Gods must be crazy" en daar komt een scene in voor, waarin een man probeert een struisvogelei te stelen. Nou, dan moet je net bij een struisvogel zijn. Hilarisch!

Ik raad je aan die film eens te huren in de videotheek. Let op: er zijn twee films met dezelfde titel. De andere gaat over een colaflesje. Is ook heel erg leuk!

Ik zou overigens niet weten, wat het gegeven "verstoppen" in jouw droom betekent. Daar kan ik je niet mee helpen. Misschien iemand anders?

Pink

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2009, 21:28:18 pm »
Lieve danseres,

Een hele mooie droom met heel veel symboliek en archetypen. Het gaat over ontwikkeling waarbij de eieren in jouw droom staan voor het totaal aan eigenschappen dat je mag ontwikkelen en tot bloei mag brengen (jouw potentieel).

Zoals je misschien wel weet, is de mannelijke en vrouwelijke energie in elk mens vertegenwoordigd. Om je potentieel volledig te kunnen ontplooien is het voor de mens noodzakelijk dat beide kanten evenwichtig ontwikkeld worden. De mannelijke kant handelt en bevrucht. De vrouwelijke kant ontvangt en voedt.
Als één van beide kanten onvoldoende wordt benut dan  wordt ze in een droom vaak als Archetype zichtbaar. Het vrouwelijk deel noemen we de Anima, het mannelijk deel de Animus. Jijzelf en het  jonge, mooie, meisje vertegenwoordigen jouw Anima. Dat wat je van nature bent. De Arabieren vertegenwoordigen jouw Animus,  de mannelijke kant waar je je aanmerkelijk minder prettig bij voelt. Jij ervaart de “stevige greep” als onprettig en ontkent deze.  Dit doe je heel letterlijk, met de struisvogel (politiek). 

Samen met je Animus kijk je naar de eieren die uitkomen. En opnieuw wordt je daar het beeld geschetst van de mannelijke en de vrouwelijke kant. De ieniemienie aapjes staan  voor de speelse creatieve, handelende, mannelijke spirit. Het feit dat je ze duidt als ieniemienie, wijst erop dat deze kant in jezelf minder is ontwikkeld. De kip is het symbool van de moederlijke zorg. Deze kant ervaar je als vanzelfsprekend en vertrouwd.

Het bord dat je weggooit staat voor je eigen innerlijke wijsheid die je nu nog verwerpt. Dat kan ook niet anders want om deze wijsheid te kunnen benutten, moet er eerst een evenwicht tussen Anima en Animus zijn. De Arabische en Hebreeuwse teksten staan hierbij volgens mij voor beschaving die de bakermat van alle wijsheid is.

Volgens mij nodigt deze droom je uit om je oude patronen los te laten en je eigen waarnemend vermogen te ontwikkelen.  Dat wordt ook bevestigd door de Arabier die aangeeft dat “zijn vrouw” zoveel met de eieren kan.

Liefs, Pink
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2009, 21:32:31 pm door Pink »

danseres

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2009, 19:37:27 pm »
Jeetje Pink! Wat een bijzonder mooie uitleg! Ik herken ook wel dat je zegt dat die mannelijke kant in mij minder ontwikkeld is. met name bijv. in het initiatief nemen (bijv. bij ontmoeten van mannen). wat dat betreft ben ik echt nog een meisje. denk door schade in verleden zo gebleven.
Soms zit ik misschien téveel in mijn gevoel en zou ik misschien meer met de voeten op de aarde moeten komen. zou me alleszins helpen dingen nog meer te helpen relativeren en minder in paniek te raken (again, om t feit dat ik geen relatie heb).

Misschien laat die arabier (mijn mannelijke kant) mij zien dat er ook een mannelijke kant op dat bord zit dat ik weggooi. wat ik eerst niet had gezien. dat ik die kant verwerp.

Ik ben bezig om dat evenwicht in mezelf terug te vinden want ik besef dat ik alleen dan, verder kan met het ontplooien van dat wat ik weggestopt heb. dr zijn bepaalde dingen die nu op mijn pad komen ineens (nog wel vaag) die daarmee verband zouden kunnen houden.
Heel erg bedankt voor deze mooie uitleg!
liefs,
Danseres