juiste legging voor problematiek in omgang met anderen

Gestart door catar, juli 07, 2009, 17:14:37 PM

catar

Aanvulling:

Als het je beter lijkt een andere legging te doen is dat ook prima hoor!
Laat het me weten.

Groetjes
Catar

Palomino

Hoi Catar,

Sorry voor de trage reactie, ja ik wil zeker nog wel een legging voor je doen. Ik denk dat het nu een andere legging moet gaan worden, weet nog niet welke. Ik denk erover en zal het je laten weten  :)
De vraagstelling is goed.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

P.S...Catar misschien kun je op het Algemene Forum lezen over "Omgaan met pijn door te kiezen voor groei"... een prachtig en troostrijk stuk, geschreven door Ricca.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Hoi Catar,

Ik ben de komende tijd heel druk met mijn dochter bezig. We moeten ontheffing voor school aanvragen bij de leerplichtsambtenaar omdat ze naar Parijs en New York gaat als model. Ik heb dan niet de tijd om in alle rust en concentratie aan een legging te werken.
Misschien is er iemand anders hier op het forum die nog een legging voor je kan doen  :).

Liefs,
Palomino

Leeuwin

Catar,

Ik wil best een legging voor je doen mits je dat wilt.

catar

Hallo Leeuwin,

Oke, graag.

Bedankt voor je aanbod!

liefs
Catar

Leeuwin

Hoi Catar,

Voor jouw vraag heb ik het beslissingsspel  gebruikt. Een kaart geeft aan waar het om gaat. Dan heb drie kaarten, dat zijn aanraders. Dan heb je ook nog drie kaarten, dat zijn afraders. Jouw vraag was hoe om te gaan met teleurstellingen in relaties of situaties. Ik zal zo goed mogelijk weergeven wat ik uit de kaarten heb gehaald. Zeg het alsjeblieft als je iets niet snapt. Hier komt ie.

Waar het om gaat: Kelken 2

De kern van de zaak is dat jij een hele grote behoefte hebt aan emotionele uitwisseling tussen jou en je medemens. Daarmee heb je ook grote behoefte aan liefde en begrip. Jij hebt ontzettend veel te geven aan mensen en natuurlijk in het bijzonder in een relatie. Je bent ook in grote mate bereid tot (zelf)vergeving.
Echt een hele mooie kaart!

Aanraders: Ridder van Kelken
                Kracht
                Kelken 4
Kracht geeft aan dat je een heel sterk mens bent. Je hebt een hele goede feeling met je gevoelens en behoeften. Je bent echter geneigd om in een relatie jezelf teveel weg te cijferen ten behoefte van die ander. Aanrader is dus om ook rekening te houden met jezelf en jezelf niet wegcijferen ten behoefte van die ander.
Ridder van Kelken als aanrader adviseert je om tijdens een ontmoeting met een potentiele liefde eerst eens een tijdje de kat uit de boom te kijken. En je niet meteen hals over kop in een relatie te storten. Die ander zou weleens minder bestendig kunnen zijn wat betreft de partnertrouw of andere zaken die bij een relatie horen. Groei langzaam naar die nieuwe liefde toe (kelken 4). Dat is niet alleen met een relatie zo maar ook met vriendschappen bijvoorbeeld. Heb jij vaak het gevoel dat mensen op je gaan hangen? Als dat zo is, zeg dan dat je dat liever niet wilt ook al bedoelen ze dat nog zo goed.

Afraders: De Gehangene
             Kelken 7
             Gerechtigheid
Iemand helpen die problemen heeft is natuurlijk op zich een mooie eigenschap maar vormt nog geen basis voor een goede relatie. Om teleurstellingen te voorkomen is het een afrader om met mensen iets te beginnen die in een problematische situatie zitten. Zoek contact met mensen met een sterke persoonlijkheid die stevig in het leven staan. Die zijn vaak wat relatiebestendiger.
Het is ook een afrader om je niks aan te trekken van de mening van de buitenwereld (gerechtigheid) Jij weet zelf wel wat goed is  voor jou, dus laat je door een ander niks wijs maken met wie je ook om gaat en wat je ook doet.
Het zal in het begin niet gewaardeerd worden dat jij voor jezelf opkomt (De Gehangene) maar trek je daar niks van aan. Die ander doet ook waar hij/zij zin in heeft. Pas ook op voor profiteurs (Gehangene in combinatie met Kelken 7) Het is een afrader om daarmee om te gaan. Ik heb het idee dat jij je moeilijk voor deze mensen kunt afsluiten. Je bent geneigd om erin weg te zakken. Niet doen, denk aan je zelfbehoud.

Ik hoop dat ik je in ieder geval een beetje geholpen heb. Zeg me in alle eerlijkheid  wat je van deze legging vindt. Hoe dan ook een lieve groet van Leeuwin.

catar

Hoi Leeuwin,

Als eerste bedankt voor je moeite om voor mij de legging te doen. Ik zal eerlijk zijn(thats my middle name ;)).

Hoe heb je de vraag gesteld bij deze legging, Ik ken deze legging wel maar dan meer als ik moet kiezen voor iets. Zoals ik wil gaan solliciteren op een baan, dan vraag ik bij deze legging: 'wat gebeurt er als ik hierop solliciteer, en wat als ik dit niet doe.
Dan zijn de kaarten 1, 3 en 5 de opeenvolgende gebeurtenissen als ik het wel doe en 2, 4 en 6 als ik het niet doe.

Misschien doe jij deze legging op een andere manier, vandaar mijn vraag hoe was de vraag exact, (dit om meer te leren van de tarot want zo goed ben ik er niet in thuis).

Wat jouw interpretatie betreft dit: Uitleg kelken 2 klopt m.i., heb een grote behoefte aan liefde en begrip en ja, ik geef best veel aan mensen(in principe). Maar door allerlei narigheid ben ik wel als de dood om meer te ondernemen c.q. contacten met mensen te hebben. Voel me te kwetsbaar(nog?). Tja, dat vergeven is misschien teveel geweest, kreeg op een gegeven moment het gevoel dat er meer en meer met me gesold werd, want "och, die vergeef/vergeet het wel weer", zo leek men te denken!

Wat je vermeldt overt de neiging om in een relatie mezelf teveel weg te cijferen ten behoeve van die ander is zooooooooooooo waar, griezelig gewoon. Toevallig had ik het met mijn zoon er nog over kort geleden over. Hij wilt natuurlijk graag dat zijn moeder gelukkig is en een fijne relatie c.q. vrienden. Ik heb hem toen onder meer gezegd, dat ik geen relatie heb en het misschien ook helemaal niet wil omdat ik dus mezelf teveel wegcijfer, teveel in iemand opga. Ik denk persoonlijk dat ik daar ook mijn (spirituele) groei mee stopzet, als je begrijpt wat ik bedoel!

Ridder van Kelken adviseert me om de kat uit de boom te kijken, dat doe ik al heel lang. Het is namelijk een kwestie van al vele jaren lang dat ik zo leef zoals ik nu leef. Durf eigenlijk niet meer. Zo ook met 'vrienden' c.q. kennissen. Laatst had ik weer een enorme afknapper, dit terwijl ik heel heel voorzichtig was deze keer en toch krijg ik er steeds mee te maken. Zo eng!
Het gevoel dat mensen op mij gaan hangen valt wel mee, daar heb ik de nodige ervaringen mee gehad in het (verre)verleden. Ik heb wel geleerd hier uiterst voorzichtig in te zijn, komt wel bij dat er geen positieve andere situaties voorkomen. Dus houdt het zo'n beetje op, zo lijkt het. Ik denk tegenwoordig vaak dat het misschien mijn 'pad' is om alleen te zijn/blijven. Dat het me niet 'gegeven' is ofzo.
Ik wordt telkens teruggefloten, zo lijkt het.

Dat ik mezelf moet leren me niets aan te trekken van de buitenwereld is ook een heel bekend gegeven!  Dit klopt als een zwerende vinger ;D, en stom genoeg is het nog steeds heeeeeel moeilijk om dit toe te passen, grrrrrrrrrr.
Zit erg diep bij me blijkbaar.

Ik ben hard bezig om veranderingen aan te brengen in al die zaken die niet goed gaan en misschien zou ik ook gewoon dankbaar moeten zijn met mijn leven zoals het is en inzien dat het zo goed is. Tja, moeilijk vind ik het wel hoor.

Veel dank en misschien heb je nog een aanvulling voor me,

liefs
Catar

Leeuwin

Hoi Catar,

Ik heb de vraag gesteld: hoe kan Catar het beste teleurstellingen in relaties met anderen voorkomen? Ik heb hierbij bewust het beslissingsspel gebruikt. Uit alles was ik in jouw topic heb gelezen, had ik de indruk dat jij hier heel erg mee zit. Je hebt het gevoel dat je in een emotioneel doolhof zit van wel willen maar niet kunnen. Mijn ervaring is om in eerste instantie een praktische legging te doen zoals dit beslissingsspel. Want als ik gelijk een emotionele legging ga doen dan zie misschien alsnog geen uitweg. Nu heb je in ieder geval een begin en als je nog meer wilt weten dan kan ik alsnog een intuitieve legging voor je doen.

Je voelt je heel kwetsbaar schrijf je maar ik haal uit de legging dat je best wel sterk bent (Kracht). Heb je zelf misschien een idee waarom je je zo kwetsbaar maakt? Je weet inmiddels ook van jezelf dat je eerder je grenzen moet aangeven en niet zomaar met je moet laten sollen. Ik heb het gevoel dat je dat stukje bij beetje in de praktijk gaat brengen.
Ik weet heel goed wat je bedoelt als je zegt dat het je spirituele groei stop zet als je je teveel wegcijfert. Dan raak je jezelf kwijt en daar ben jij maar ook die ander niet mee gebaat.
Ondanks dat je voorzichtig bent word je toch nog gekwetst en dat vind je eng. Ook krijg je hier steeds mee te maken, hetgeen je eng vindt. Zou dit misschien een vraag zijn om middels de Tarot wat meer uit te diepen? Zeg het maar, ik doe nooit iets zonder iemands toestemming. Dan zit het misschien niet in het feit dat jij je pantsert voor de buitenwereld maar in iets anders waardoor je vaak teleurstellingen in relaties ervaart.
Als ik naar Kelken 2 kijk dan zie ik geen lotsbestemming om allleen te blijven. Ik vermoed wel dat er angsten zijn binnenin jou waardoor jij je liefde aan de voor jou verkeerde mensen geeft. Vervolgens onderga je de ene afknapper na de andere en word je wanhopig, waardoor het echt niet meer lukt. Ik heb het gevoel dat je in een negatieve spiraal zit waar je uit moet. Het gevoel van teruggefloten worden duidt er naar mijn gevoel op dat je een ander pad in moet.
Je vindt het heel moeilijk om je voor de mening van de buitenwereld af te sluiten schrijf je. Is dat misschien hetgeen waar mensen misbruik van maken? Hoe komt het dat je het zo eng vindt dat mensen je niet waarderen c.q. niet aardig vinden?
Kort samengevat:
-Ondanks dat je voorzichtig bent in relaties met mensen ervaar je nog steeds en in toenemende mate afknappers en dat beangstigd je.
-Je kunt je moeilijk voor de mening van de buitenwereld afsluiten en dat blijft ook heel diep zitten.
Dit is, denk ik, zo ongeveer het kernprobleem. Ik denk dat je in een bepaald patroon zit waar je uit moet.

Dit is het nu even. Ik hoop dat ik je een klein beetje meer duidelijkheid heb gegeven. Ik wil best nog een legging voor je doen als je dat wilt. Schrijf me dan wel duidelijk wat je wilt weten dan weet ik wat voor een legging ik moet doen.

Liefs van Leeuwin

Leeuwin

Hoi Catar,

Ik wil even mijn laatste reactie wat meer samenvatten: ik heb het gevoel dat je wel weet wat je moet doen om betere relaties te krijgen. Ik denk echter, dat je bepaalde patronen hebt ontwikkeld waardoor je steeds de voor jou verkeerde mensen aantrekt. Ik heb het gevoel dat je in dat patroon op zich wat meer inzicht wilt hebben, zodat ook jou het liefdesgeluk den deel zal vallen.
Als het klopt wat ik zeg dan wil ik je best helpen. Jij legt zelf kaarten en laat het mij interpreteren of ik leg je voor je. En dan mag jij de legging bepalen als jij dat wilt. Ik help je uiteraard ook alleen als jij dat wilt.

Groetjes en liefs van Leeuwin

catar

Hallo Leeuwin,

Nou geweldig van je hoor. Je maakt het heel duidelijk voor me.!

Inderdaad zou ik hierover nog een legging willen zoals jij aanduidt. Ik wil wel kaarten trekken, zeg me nog even wat precies de beste vraagstelling is dan en welke legging je in gedachten hebt.
Ik lees het wel weer en bedankt alvast. Je hoeft je echt niet te haasten hierin want na zoveel jaar kan er nog wel wat tijd bij  ;)!

fijn weekend,
catar

Leeuwin

Hoi Catar,

Bedankt voor je lieve reactie. Ik denk dat de volgende vraag het beste is: ik trek steeds de voor mij verkeerde mensen aan. Wat is hiervan de oorzaak. En dan begin je om voor jezelf drie kaarten te leggen, met de aanwijzingen:
-Dit:....
-Maar ook dit:.....
-En toch vooral dit:....

Je begrijpt, op die puntjes komen de kaarten te liggen die je voor jezelf  hebt getrokken. Dan  hebben  we in ieder geval alvast een basis waar jij mee verder kunt. Mee eens? Mocht het zo zijn dat je toch een andere legging wilt  dan hoor ik dat natuurlijk.

Groetjes en liefs van Leeuwin

catar

Hoi Leeuwin,

Het is denk ik wel belangrijk om te weten dat het niet zuiver alleen om relaties gaat, ook over mensen die je kan tegenkomen bij werk, buren enz. enz.
Die zoek je niet op maar krijg je wel mee te maken. Door de jaren heen ben ik meer gaan observeren hoe het gaat en hoe dit eventueel komt en wat er te vermijden valt, zodat ik niet WEER met anderen in de problemen raak c.q. verdriet krijg.
Maar hoe voorzichtig ik ook was het lijkt/leek erop dat het gewoon 'fout'  MOEST gaan! Dat vond ik zo griezelig eraan!!

Het is denk ik moeilijk te begrijpen hoor hoe zoiets gaat. Als je hier meer over wilt weten dan vraag je me maar.

de kaarten die ik trok zijn:

1. de zegewagen
2. zwaarden 2
3. de wereld

Liefs,
Catar

Leeuwin

Hoi Catar,

Ik interpreteer deze legging voor relaties in het algemeen want zoiets werkt in alles door. Ik ga nu het patroon duiden waarin jij vast bent gaan zitten. Hier komt het.

De Zegewagen:
Deze kaart geeft aan dat je heel slecht tegen ruzies of felle discussies kan. Ik sluit zelfs niet uit dat je bang bent voor geweld. Is dat laatste zo? Om ruzies te vermijden geef je mensen hun zin terwijl je het niet wilt. Ook stel je je heel afhankelijk op van mensen. Immers, als je weet wat die ander wil kun je je daarop afstemmen want zo krijg je geen ruzies of confrontaties.
Met deze houding trek je hele dominante mensen aan. Die voelen aan dat jij hun nooit iets vervelends zal zeggen en dat ze kunnen doen en laten bij jou wat ze maar willen. Terwijl je, denk ik, helemaal niet van dominante mensen houdt.
Bovendien, als je op zijn tijd eens zegt wat jij er van vindt of aangeeft dat mensen over je grens heen gaan dwing je uiteindelijk meer respect af. Nu laat je veel dingen over je heen komen, kropt het op en dan ineens komt je woede/ongenoegen er met kracht en grote bogen uit en dan is gelijk het contact weg.
Dus: duidelijk aangeven wat je voelt en denkt. Op tijd aangeven dat ze bij jou een grens bereiken. Af en toe eens boos of zeer duidelijk worden. Als je dat doet dan zul je merken dat je hele dominante mensen steeds minder gaat aantrekken. Dan komen er ook mensen op je pad die redelijker zijn in de omgang met mensen. Duidelijk? Bij onduidelijkheid vragen hé?!!!

Zwaarden 2: Je vindt het moeilijk om vertrouwd te raken met mensen. Jij bent bang dat ze je op je zwakke plek terug pakken als ze bepaalde dingen over je weten. Daarom kun je je heel gesloten naar mensen opstellen. Eenzame mensen met problemen vinden daarom een steun en toeverlaat bij je omdat ze denken dat jij net als hun bent. Terwijl de oorzaak van hun eenzaamheid heel anders is dan bij jou.
Dezelfde dominante mensen die ik bij De Zegewagen beschreef kunnen dan drammerig worden omdat het hun vaak ontbreekt aan bescheidenheid o.a.
Weet als jij de betere mensen ontmoet die ik bij De Zegewagen heb beschreven, geen misbruik van jou zullen maken. Mensen die goed voor jou zijn doen dat niet, die hebben respect voor jouw als persoon plus je eigenheid.
Leer mensen vertrouwen is dit advies en dat gaat naar mijn idee het makkelijkst als je begint met het punt bij De Zegewagen.

De Wereld:
In plaats van bang te zijn voor je eigen temperament moet je je eigen temperament juist omarmen. Als jij deze angst omarmt verandert hij in liefde, hetgeen iets anders is dan passiviteit. Ik weet zeker dat jij je gevoelens en temperament in goede banen kan leiden. Dan zul je zien hoeveel je te geven hebt en hoeveel goede dingen je ontvangt. Dan word je nog mooier dan je nu al bent.

Je hoeft mij geen tekst en uitleg te doen als je dat niet wilt hoor maar heb jij veel met geweld te maken gehad en/of met geestelijke beledigingen?
Ik heb het idee dat je nog niet goed beseft hoeveel moois jij in je hebt. Je trekt niet voor niks De Wereld! Het wordt tijd dat je de diamant in jezelf gaat vinden. Ik wil je daarbij een steun in de rug zijn als je het goed vindt.
Ik laat het hier even bij. Ik hoor van je. Als je weer een legging voor me hebt dan zie ik het wel. Ik wil je met liefde helpen. Als er dingen niet duidelijk zijn dan hoor ik het natuurlijk ook.

Groetjes en liefs van Leeuwin.

catar

Hoi Leeuwin,

Bedankt weer voor je moeite om de legging voor mij te interpreteren!

Als eerste wil ik je laten weten dat ik wel degelijk besef heb van mijn goeie kanten, en het daarom niet pik als mensen met me willen sollen of anderszins.

De kracht heb ik wel ontwikkeld in de jaren om me niet te laten 'kisten' door vervelende mensen. Ik heb door te observeren gemerkt dat die types vaak niet lekker in hun vel zitten en proberen over een ander's rug zich beter te gaan voelen.
Jammer is het wel dat ik er zoveel mee te maken heb (gehad). Ik ben me al een tijd aan het herorienteren hoe ik nu hier het best mee om kan gaan. Ik heb de neiging om te snel(?) actie te ondernemen en dat moet ik afleren. Hierbij wordt ik geholpen door bijvoorbeeld het raadplegen van de i tjing en het lezen van boeken over taoisme en boeddhisme. Daarin word ik vaak geadviseerd me meer afzijdig te houden en dat het een langzame weg is die ik moet nemen volhardend in het goede.

Door bewustwording, waartoe ik min of meer gedreven ben door de veel nare ervaringen, ben ik nu wel op de juiste weg. Ondanks dat ik hier veel van heb geleerd blijf ik het moeilijk vinden om me af te sluiten van negativiteit in mijn omgeving.
Het is dus nog niet zover dat ik alles goed doe, maar leer er dagelijks van.
Ik heb het idee dat zwaarden 2 hier iets over zegt!

Mijn oorspronkelijke vraag was: waarom ontmoet ik zoveel mensen die het niet zo goed met me voorhebben c.q. me niet goed bejegenen en ik daardoor verdriet heb, ondanks dat ik besef heb van dit alles. Dus dat ik het wel bij het rechte eind heb maar toch zo gevoelig blijf voor die ervaringen.
Die gevoeligheid breekt me nu eigenlijk het meeste op.

Nee ik heb geen ervaringen met geweld, niet waarop jij doelt.

Dit hele verhaal heb ik 'openbaar' via het forum gedaan in de veronderstelling dat ook anderen eventueel hier iets meer over zullen toelichten.
Dus mensen met veel ervaring kom ook eens met jullie interpretaties :)!

nogmaals bedankt leeuwin!
liefs van catar