Loopbaanverandering.

Gestart door Leeuwin, juli 02, 2009, 23:35:55 PM

Leeuwin

Lieve allemaal,

Ik merk dat ik aan een nieuwe baan toe ben. Omdat ik nog niet precies weet wat ik wil heb ik voor mezelf de Tarotkaarten gelegd. Daar kwam het volgende uit:

1. Dit is afgesloten: Pentakels 8
2. Dit is voorbij maar werkt nog door: Kelken 4
3. Dit sluimert: Koningin van Zwaarden.
4. Hier gaat het naar toe: Kelken 8
5. Dit heeft een stimulerende invloed: Pentakels 7
6. Dit heeft een afbrekende invloed: Schildknaap van Kelken.

Wie kan mij meer inzicht geven in welke weg ik moet inslaan?

Groetjes en liefs van Leeuwin

Mikal

Hoi Leeuwin,
Was je voorheen best carriere gericht, nu vind je dat niet meer zo belangrijk en hecht je meer waarde aan jezelf en je eigen ontwikkeling.
De legging gaat over het ontdekken wat het nu precies is wat je echt wilt en hoe daar invulling aan te geven, het laat dus nog geen loopbaanverandering zien. Maar dat was de vraag natuurlijk ook.
Motivatie voor je huidige baan ontbreekt, je moet dus op zoek gaan naar iets wat je echt leuk vindt, waar je interesse ligt en wat je energie geeft.

Ik heb het idee dat het wel iets met je huidige baan te maken heeft naar waar jij je toe gaat bewegen, maar dan wel in een andere positie. Was je bijv. eerst vooral met de financiële aspecten bezig op kantoor, dan ga jij je nu bezig houden met de mensen erachter en hoe ze te helpen. Om even een concreet voorbeeld te geven: werk je nu bijv voor een woningstichting en voer je de administratie uit en volg je regels op, zou jij je dan kunnen bewegen naar het zoeken van woonruimte voor mensen die daar zelf moeite mee hebben, op straat zijn gezet en de problemen erachter, o.i.d.
Volgens mij ga je vanuit het zakelijke, administratieve werk meer richting de hulpverlening. De menselijke kant buiten de regels. En omdat je de materiële kant goed kent kun je deze aspecten, talenten en vaardigheden die je hebt ontwikkeld in je huidige werk goed gebruiken in ander werk waar jij je naartoe gaat bewegen.

Ik denk dat het goed is je niet teveel te laten leiden door spirituele methoden - dromen, tarot etc. - om erachter te komen wat het is dat je zou kunnen doen. Maar je gedachten de vrije loop te laten, want er sluimert al wel een bepaald idee of bepaalde weg die voor jou is weggelegd. Ga bij jezelf na of het echt iets is wat je zou willen doen. Of je daar echt enthousiast over bent, of dat de stimulans vooral is wat het opleverd.

Dit is wat ik eruit haal. Ben weer benieuwd, ook wel wat je er zelf uit hebt gehaald, als je dat wilt delen tenminste.
Liefs Mikal.

Leeuwin

Ik begrijp van jou dat ik op een hele sluimerende manier naar loopbaanverandering toe groei en door me open  te stellen voor inspiratie van buitenaf kom ik nog het beste te weten wat bij mij past. In ieder geval zal ik veel meer met mensen gaan werken. In de zorg of de artistieke kant. Misschien ga ik een esotherische  studie doen.
Jouw uitleg klopt echt heel erg. Waarvoor mijn dank. Zelf had ik ook wel een beetje het gevoel dat het nog wel even zal duren eer ik een  nieuwe baan heb. Ik ben vol ongeduld en liefst zoek ik nu al iets anders.

Mikal

Hoi Leeuwin,
Graag gedaan hoor. Maar ik wil er nog wel even wat aan toevoegen.
Ik weet niet of je op dit moment een esotherische studie overweegt, maar hier kun je beter mee wachten tot je van baan bent veranderd. De kelken schildknaap staat op de plaats van de afbrekende invloed, en kan staan voor een esotherische studie. Ik denk dat als je hier al mee begint voor je van baan bent veranderd, dat het dan moeilijker voor je wordt om een andere baan te vinden. Je moet dan tenslotte je studie bekostigen, wat over het algemeen niet goedkoop is, dus het zou goed kunnen dat je dan voor de financiële zekerheid bij je huidige baan blijft.
Liefs Mikal

Leeuwin

Daar heb je ook wel weer gelijk in Mikal. Heb je enig idee wanneer ik van baan ga veranderen?

Mikal

Nee, geen idee. Dat is vaak moeilijk in te schatten bij tarotleggingen vind ik. Maar dat kan ik ook niet uit de legging halen omdat het daar niet echt over ging.
Maar het hangt natuurlijk ook een beetje van jezelf af. Als jij echt graag iets anders wilt, goed rond kijkt en zoekt, dan kan het snel gaan toch? Je hebt in elk geval alles mee om een baan te krijgen die bij jou past, de kaarten liggen er goed voor. Succes ermee!