Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Gif en kinderen

Gestart door Ik29, mei 12, 2009, 12:50:04 PM

Ik29

Hallo,

Ik geloof dat mijn dromen steeds vreemder beginnen te worden :S.
Vanmorgen droomde ik dat ik een middelbare school binnenloop.
Zodra je binnen die school komt krijg je al een vreemd gevoel.
Ik kijk om me heen en zie kinderen die angstig zijn,
maar die het zoveel mogelijk proberen te verbergen.
Ik weet dat er iets niet klopt en ik probeer uit te zoeken wat er aan
de hand is.
Dan opeens zie ik een schim van een overleden man,rond de 48 jaar.
Ik ga naar de bieb in de school en stuit op een boek waarin plaatjes
zijn uitgeknipt.
De plaatjes die eruit zijn geknipt zijn afbeeldingen geweest van kinderen
die daar op school hebben gezeten.
Ik vraag mezelf af waar zijn ze dan gebleven?
Dan zie ik ineens een paar kinderen van deze school lopen met een
aantal naalden.
Geen gewone naalden,maar naalden vanuit een ziekenhuis.
.
Die avond komt er een jongen op me af met 2 pilletjes.
Ja zegt hij probeer die eens.
Ik deed net of ik ze alle 2 innam,maar probeerde er maar 1.
Onderwijl ik dat pilletje heb genomen komt hij met het boekje naar
me toe met de plaatjes die eruit geknipt zijn.
Ik vraag aan hem waarom die eruit geknipt zijn en hij antwoord erop:
dat zijn de mensen die er niet meer zijn.
Die er niet meer zijn denk ik bij mezelf?
Plots dan veranderd de omgeving.
Ik ben zomaar ineens op de basisschool waar ik vroeger zelf op heb
gezeten,maar deze keer is mijn zoon erbij.
Ik zie al vrij snel dat er een paar meisjes zijn die op het schoolplein
rondlopen met naalden.
Het is verder druk op het schoolplein en daarbuiten.
Ik ren naar binnen met mijn zoon en niemand wil mij helpen,
totdat ik de directeur van de school tegenkom,
en roep hem snel dat hij naar mij moet luisteren want er moet wat
gebeuren.
Ik ren naar buiten toe en laat mijn zoon bij de directeur.
Ik pak buiten 1 meisje aan de arm en pak snel de naalden af en
breng haar naar de directeur en laat hem zien waar het over gaat.
Zo inene uit het niets komt de directeur met een injectie dat
zou gaan werken tegen hetgeen de meisjes hadden.
Ik werd gelijk ingeënd en mijn zoon ook.
Ik ga weer naar buiten toe en zie nog een paar meiden lopen
met heel veel naalden in de handen.
Ik weet er weer een aantal te pakken en net buiten het schoolplein
staat een busje,die bleek van de politie te zijn,maar dan met
een burgerbusje.
Ik wil weer naar binnen rennen naar mijn zoon,
weten er toch een jongen en een meisje los te komen.
Ik ren naar achter,zij weet een naald in mijn zij te gooien.
Zij werd gepakt en ik stond weer binnen bij mijn zoon en toen werd
ik wakker.

Iemand die hier iets op weet?

Ricca

Lieve Ik,

Deze droom gaat over herinneringen (bieb = geheugen) of beter gezegd over verdwenen herinneringen (de uit het boek verdwenen foto's) en jouw behoefte om de lege plekken in te vullen, het verleden te begrijpen en ook jezelf in het heden beter te begrijpen, want je hebt een gevoel dat er iets niet klopt. De herinneringen zijn niet vervaagd, maar resoluut uitgeknipt, wat waarschijnlijk wijst op verdringing en dat zou er weer op kunnen wijzen dat het om pijnlijke herinneringen gaat. Bijna alle kinderen in de droom lopen met injectienaalden rond. Injecties zijn ook pijnlijk...

Op een middelbare school zie je kinderen die angstig zijn, maar die dat zoveel mogelijk proberen te verbergen. Ik ga ervan uit dat alle kinderen in de droom delen van jouzelf zijn, jongere zelven, innerlijke kinderen van de leeftijd die bij de school past. Hun aantal hoeft je niet te verbazen, want elk kind staat voor een emotie die jij op die leeftijd had en we kunnen heel veel emoties hebben. Wat jou als toeschouwer opvalt als je naar deze leeftijsperiode kijkt, is de angstigheid en je wilt uitzoeken wat er aan de hand is.

Het zien van een schim van een overleden man (misschien een gids) wijst erop dat je de zoektocht toch wel eng vindt en behoefte hebt aan geruststelling. Je omschrijft hem als iemand van rond de 48 jaar en niet als iemand van pakweg 50 (een mooi rond getal), alsof je zijn leeftijd wéét en hem dus op een of andere manier kent... Het getal 48 kan ook een numerologische betekenis hebben. Het is een combinatie van de 4 (getal van de aarde, van huis/thuis, van de basisbehoeften van veiligheid en geborgenheid en van vaderlijk gezag) en de 8 (getal van kracht, de kracht die je hebt om de verdwenen herinneringen onder ogen te zien). Opgeteld kom je op 12 (getal van rechtvaardigheid, vergeving en heelheid).  

Later in de droom komt er een jongen naar je toe met twee (geheugen)pilletjes. Hij weet jou ook te vertellen dat de verdwenen foto's foto's zijn van 'de mensen die er niet meer zijn' - de delen van jou die verdwenen lijken. Je vraagt je af of ze echt verdwenen zijn en dat is natuurlijk niet zo. Tenen kunnen geamputeerd worden (zoals in je andere droom), maar het zelf is één en ondeelbaar, dus die verdwenen delen of innerlijke kinderen zijn er nog wel, érgens in jou.

Voorzichtig neem je één van de twee pillen en die pil brengt je terug naar je eigen basisschool en opnieuw zie je meisjes met injectienaalden rondlopen. Dit vind je zó alarmerend dat je de school binnenrent om hulp te zoeken, maar er is niemand die jou wil helpen. Dan vind je de directeur en je brengt hem de bewijzen (de afgepakte naalden), maar hij is niet onder de indruk, integendeel, hij is juist degene die de injecties uitdeelt (omdat ze zouden helpen tegen datgene waar de meisjes aan lijden) en hij geeft jou ook maar meteen een injectie...

Deze directeur is een andere kant van jou. Hij is het deel van jou dat leiding probeert te geven aan je innerlijke kinderen en dat doet hij op strenge wijze door hen injecties te geven die gif bevatten (titel van de droom). Gif kan staan voor negatieve opmerkingen en kritiek. Misschien zijn de injecties bedoeld om de kinderen weerbaar te maken, maar dat ze hun doel voorbijschieten kon je al zien aan de angstige kinderen op de middelbare school. Een directeur is een klassiek symbool van autoritair gezag en de kans bestaat dat je eigen vader (of een vaderfiguur zoals een leraar, een priester of een sportcoach) model heeft gestaan voor deze directeur; dat jij m.a.w. zijn methoden gebruikt om de kinderen in jezelf te beïnvloeden, in het gareel te houden, hun emoties te verdoven of hun spontaniteit de kop in te drukken. Een injectie kan ook staan voor indoctrinatie met bepaalde ideeën.

Wat de kinderen (en jij) eigenlijk nodig hebben is liefde. Beschouw je emoties, als je ze soms kinderachtig vindt, zoals een liefhebbende moeder haar kinderen beschouwt. Volg de weg van je hart. Daar is het hoofd van de school (hoofd = verstand) niet toe in staat. Op het einde van de droom is je eigen zoon bij je, om jou te herinneren aan je taak als moeder, een moeder voor hém, maar ook een moeder voor je innerlijke kinderen.

Al met al denk ik dat je een strenge opvoeding hebt gehad, waarin jou misschien bepaalde ideeën zijn opgedrongen, religieuze of andere, en waarin je je eigen gevoelens en emoties niet kon of mocht uiten en dat je de pijn daarover verborgen hebt.

De kinderen hun naalden afpakken lijkt misschien een oplossing, maar daar zijn de kinderen helemaal niet blij mee. Ook aan 'gif' kun je wennen... De kinderen laten oppakken (en opsluiten) door de politie (het politiebusje) lijkt een andere oplossing voor de hinderlijke emoties die je in je huidige leven ondervindt. Maar de echte oplossing ligt in de rol die je zélf gaat spelen in het leven van de kinderen, de liefdevolle rol.

Hoe vaker jij de momenten waarop je je in je huidige leven angstig voelt of schaamt of jezelf bekritiseert omdat je vindt dat je kinderachtig op iets reageert, hoe vaker je die momenten opmerkt en er een positieve wending aan geeft en bijvoorbeeld vriendelijker woorden voor jezelf gebruikt, des te minder pijnlijk zullen deze gevoelens op den duur worden en des te sneller zullen je innerlijke kinderen kunnen genezen van hun pijn. Als jij je niet door schaamte of zelfkritiek laat overspoelen of door een gevoel van hulpeloosheid ('niemand wil mij helpen'), kunnen de kinderen er vertrouwen in krijgen dat je hen niet in de steek zult laten. Spreek in gedachten een woordje met de directeur en maak hem heel duidelijk dat je het anders wilt. Verzeker de kinderen ervan dat de directeur vanaf nu niet langer ongehinderd zijn gang zal kunnen gaan en dat ze altijd bij jou terecht kunnen. Beloof hen voor mijn part een heerlijke speeltuin. :) Op de dag dat ze blij naar jou toe komen rennen heb je een belangrijke taak volbracht.

Veel liefs en kracht,
Ricca
From Ricca with Love