Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Marit

Ik ben 35, ik ben lerares, ik heb 2 jaar geleden een burnout gehad en ben in die tijd nogal egocentrisch geweest, pas nu lukt het me om weer 'naar buiten' te kijken. Ik heb lange jaren voor de burnout en nog een stuk erna alle gevoelens compleet onderdrukt, want alleen werken met mijn verstand leek me veilig. Mijn lichaam was ondergeschikt aan mijn wil. En toen wilde dat lichaam niet meer mee en werd ik nog vergeetachtig ook, dus daar ga je dan. Momenteel probeer ik emoties wel weer toe te laten, wat soms veel zwaarder uitkomt dan ik verwacht had. Ik weet dat ik vroeger een goede intuïtie had, maar daar ben ik het contact dus mee verloren en ik hoop dat het met bezig zijn met de tarot weer wat goed komt. Al doe ik dat volgens mij nog steeds fout: ik denk er teveel met mijn hoofd over na, ik zou liever gewoon een zwart:wit lijstje kunnen studeren van: dat is de betekenis want dat staat daar. Ik vertrouw mijn intuïtie gewoon niet meer. En ik ben ook heel ongeduldig.
Ik hoop bij het bestuderen van de tarot ook wat antwoorden te vinden van hoe ik met wat op mijn pad komt moet omgaan, want sinds dit jaar heb ik echt zoiets van: ik weet het gewoonweg niet meer. Ik zit gewoonweg alles waar ik vroeger zo zeker van was in vraag te stellen, maar ik weet niet welke richting het dan wel uitmoet.

Carla

Welkom Marit,

Als je midden in een grote schoonmaak zit, en je kijkt om je heen, lijkt het vaak nog veel erger dan het was voordat je begon. Heb er maar vertrouwen in dat je ruimte moet maken -oude waarheden en wijze van leven wat niet meer voor je werkt achter je laten- en dat het nieuwe daarna vanzelf op je pad komt!

Carla

Eveningstar

Hallo Marit!

Wat mooi is, ... je oprechtheid naar je zelf en de ander toe!
Wat sterk is,... je besef en wetenheid!
Wat gezond is,... je healingsproces!
Wat liefde is, ... is alles, wat je doet wat mooi, sterk en gezond is   ;) .

Sterkte en zeker wel ... welkom!

Liefs,
Eveningstar

Marit

bedankt!

Ik had zo'n beetje gehoopt dat als ik nieuwe dingen in mijn leven stopte, de oude gewoontes dan vanzelf zouden verdwijnen, o hahahah!

Audrey

Beste Marit,

Ook van mijn kant zeg ik: welkom en dat je hier mag vinden waarop je hoopt! :)

Hartelijke groet,
Audrey

Marit


Annick

Hallo,

Ik ben Annick. Spiritualiteit heeft mij altijd geboeid. Sinds verschillende jaren ben ik intensief met tarot bezig. Een passie die ik graag met anderen deel via facebook, mijn blog en cursussen/workshops en af en toe ook via forums.

Ik ga nu het forum verkennen!

Marit

Dag Annick!

post gerust wat als je andere inzichten hebt! De deur in huis: wat is jouw visie op de Zegewagen? (aldaar te posten)

groetjes,

Marit

Viev

Hallo allemaal,

Ik zal mij ook even netjes voorstellen!

Van kind af aan al geïnteresseerd geweest in onverklaarbare dingen, waarschijnlijk omdat ik die ook regelmatig meemaakte. Nu ik ouder ben geworden is dit veel minder geworden. Misschien omdat ik hier niet altijd even open meer voor sta en een druk 'aards' leven leidt en het mij eigenlijk soms ook beangstigd!

Al geruime tijd trek ik (bijna) dagelijks een dagkaart op Catharina web die ik dan probeer uit te pluizen en probeer te begrijpen maar zonder de uitleg op het forum heb ik vaak echt totaal geen idee hoe deze te interpreteren. Ook heb ik vorig jaar mijn eigen spel gekocht + een boekje voor beginners (!) maar ik heb echt nog grote moeite met het zelf interpreteren van de kaarten en met name de verbanden weten te leggen tussen verschillende kaarten (de elementen, nummers of symbolen).

De kaarten geven mij vaak een beter inzicht over bepaalde situaties. Soms (vaak!) zijn ze zo raak dat ik er bijna van moet lachen! Deze situaties hebben overigens bijna altijd betrekking op situaties waar ik  echt geen invloed op kan uitoefenen (andere personen). Dus probeer ik tegenwoordig daarom ook maar het antwoord bij mijzelf te zoeken ipv bij iemand anders (dat was de les die heb geleerd na 3 dagen hoge priesteres te hebben getrokken, haha).

Ik lees dus in ieder geval lekker mee op het forum en ik hoop op den duur zelf ook wat verbanden en interpretaties op bepaalde kaarten los te kunnen laten...

Groetjes, V

Carla

Hallo Annick en Viev,

Hartelijk welkom!
ik hoop dat je je snel zoveel thuis zult voelen Viev, dat je mee gaat doen met de dagkaartjes topics, daar leer je toch het meeste van  :)

Marit

Welkom Viev,

ja, met de dagkaarten topic leer je het meest, voor jezelf, wat de kaarten voor de anderen betekenen is mij niet altijd helemaal duidelijk vanwege gebrek aan context.

Je intuïtie komt wel terug, wees daar maar zeker van!

Ikzelf heb vooral problemen met de dingen die ik niet wil zien, haha, en dan blijven die kaarten maar terugkomen. (Zwaarden 7 anyone?)

Eveningstar

Goodmeurning!!

Welkom Annick en Viev!!!

Voel je thuis, leg je kaarten, duid ze mee en vooral... volg je gevoel!!!

Enjoy it all!

Liefs,
Eveningstar

Audrey

Beste Annick en Viev,

Ook van mijn kant een warme welkom geheten.
Veel (leer)plezier op het forum!

Hartelijke groet,
Audrey


Annick

Bedankt voor de verwelkoming!

Ik ga momenteel hier vooral een beetje lezen, zodat ik jullie (zienswijze) leer kennen.

Ik ben o.a. druk bezig met de voorbereiding van een lezing over de symboliek in de tarot.
De presentatie met veel afbeeldingen vraagt meer tijd dan verwacht.



Viev

Bedankt allemaal :)
Ik hoop snel betere inzichten te kunnen krijgen in de kaarten en leggingen!