Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Cajsa

hallo Nature,
ben zelf nieuw hier op het forum en een beginneling wat tarot betreft dus kan ik je daar niet mee helpen maar ik kan je natuurlijk wel van harte welkom heten.

Nature


Sweetie

Hallo Nature

Ik wil jou ook hartelijk welkom heten , in ons clubje


Liefs ,
Suzy

sonja

Hallo,
Ik heb er veel moeite mee om voor te stellen merk ik. Ik kijk al 5 minuten naar dit lege scherm
en er komt niks. Ik kan jullie vertellen dat ik een vrouw van 42 ben. Gefascineerd ben door symbolen
en mystiek (wie niet in dit forum) Ooit deed ik de kunstacademie in Amsterdam.  Ik heb geen kinderen en geen man, geen huisdier, geen eigen huis,bijna niks dat me bind. Wel een vriend. In de winter reizen we
naar Azie of het midden Oosten of waar dan ook waar het warm en betaalbaar is. In de zomer sta ik op markten en verkoop ik in onze ogen praktische en mooie dingen van natuurlijke materialen die we op onze reizen tegen kwamen of laten maken.
Maar is dit wie ik ben? Er is iets in mij verschoven waardoor ik niks meer zeker weet. Al helemaal niet wie ik ben.Wat ik dacht te zijn blijkt een rollenspel, een zelf gesponnen verhaal dat ik probeer te ontrafelen ipv erop voort te borduren.Het is nogal verwarrend maar het geeft ook lucht en ruimte, alsof er licht zit achter dat strak geweven weefsel van wie ik denk/dacht te zijn. Ik vroeg mij af of iemand dat herkent, en welke rol symbolen dan nog spelen?
Al enige tijd lees ik met veel belangstelling, bewondering en verwondering deze site.Deze week werd ik lid van het forum en begon een topic met de vraag: welke vraag stel ik de tarotkaarten.
Groet, Sonja

Cajsa

Hoi Sonja,
Welkom op het forum. Je vroeg of iemand zich herkende in jouw verhaal. Nou dat doe ik zeker. Ook voor mij lijkt het alsof mijn hele wereld is veranderd en omdat die wereld is veranderd moet ik zelf ook veranderen. Alleen al om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. Maar ik geloof ook dat niets zomaar gebeurd. Dingen hebben een reden. Wellicht is het de bedoeling dat we niet indutten, blijven werken aan onszelf.
En verder geloof ik dat uit al het negatieve weer iets positiefs voorkomt.
Denk dat je hier op het forum steun zult vinden van al deze lieve mensen die klaar staan voor je.

Nature

Dankjewel Suzy :)
Sonja, welkom hier, ik ben net als jou een nieuw lid hier.
Liefs Nature

Eveningstar

Hallo Sonja,

en toch ben je heel bijzonder....
en toch mag je er wezen...
en zeker ben je welkom bij ons!!!

Geniet van het samen zijn en we komen je wel op de één of andere topic tegen. Bij mij ben je van harte welkom  ;) .

Liefs,
Eveningstar

DroomBode

Hoi Sonja, welkom...

Vind het heel apart hoe jij je hier voorstelt!!! Niet negatief hóór... ;) Maar ik ken maar weinig mensen die van zichzelf door hebben, en dat ook toegeven, dat ze in een dagelijkse leven een rol spelen. En inderdaad, als je dat beseft vallen al je (schijn)- zekerheden weg en wordt je 'licht'.
Je bent inderdaad niet wie je 'denkt' dat je bent, ik herken dat, maar de velen gedachtenvormen en -symbolen kunnen wel inhoud geven aan wie je wilt zijn; bewust of onbewust...
Ik vind het boeiend dat b.v. de Tarot-symboliek (archetypen(!)), als een soort van blauwdruk in het menselijk (onder)- bewustzijn, vorm lijkt te geven aan het persoonlijke leven van de mens... En in die zin kun je dus symbolen gebruiken om bewust vorm en inhoud te geven aan je creatie; jouw leven!

Warme groet,
DB

sonja

#863
Bedankt voor jullie warme welkom.
Sonja

Miranda75

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen. Mijn naam is Miranda en ik ben moeder van 7 (stief) kinderen. Ik werk part-time op een vmbo waar ik leerlingen begeleid op sociaal en emotioneel gebied. Erg mooie en dankbare taken!

Ondanks dat ik mijzelf blijf ontwikkelen door middel van opleidingen, hecht ik zeer veel waarde aan de "levenslessen" die ik elke dag aangereikt krijg door het werken met kinderen en pubers. Wat een spiegels heb ik om mij heen!

Ik ga uit van de kracht van het kind en mag bijdragen aan het bewust maken van zaken die vaak in de puberteit pas opspelen. Hiervoor gebruik ik mijn intuïtie en helder weten waarbij ik met mijn verstand de vertaalslag probeer te maken en op een passend niveau aansluiting zoek.

Ik zie mijzelf als lichtwerker en ben van mening dat we allemaal deel zijn van het geheel. Elk lichtje is nodig op deze wereld en ik hoop dat ze allemaal mogen stralen!

DroomBode

Hoi Miranda,

7 kinderen maar liefst... ;D Kom je wel aan jezelf toe?

Ik wens je veel succes, wijsheid en plezier hier op het forum...

Groetjes,
DB

Carla


Mistig77

Hoi,

Wicher is de naam, Chinese dierenriem is mijn interesse.

Ik wil graag alles onderzoeken tussen hemel en aarde als de Slang in me vereist maar tracht wel aardgebonden te blijven, vandaar gekozen naam. Chinese astro heeft zich al bewezen, zo is er vast wel meer.

Boeddistisch ingesteld (haat muggen, die hebben pech) maar geen vegetariër, hoewel vis en vogels nooit op mijn menu hebben gestaan.

Dat ben ik in een notendop, weet niet hoe aktief ik zal worden. Hoop hier inspiratie te vinden en mss te geven.

Grtn Wicher


Eveningstar

Hoi Miranda en Mistig!

Beiden welkom! Genieten maar zou ik zeggen!

Liefs,
Eveningstar

Ronald

Hallo Miranda en Mistig,

Welkom op dit fijne forum. Hoop dat we veel van elkaar zullen leren....
: :)