Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Eveningstar

#810
Een snelle welkom, Spidergoddess...

Niet omwille van jou, maar omwille van je spin....ik ben geen spinnenliefhebber eerlijk gezegd. Als kind liep ik bij mijn grootouders de trap op met handen en voeten en op een keer pakte ik bijna in zo'n grote, zwart behaarde brrrr spin en ik was ontzettend hard geschrokken, dat ik bijna van de trap donderde. Ik heb toen een schrik opgedaan.
Ik had de spin ook niet op de trap verwacht en zeker zo'n grote behaarde niet en zo zwart!

Enfin ...welkom hé.

Liefs,
Eveningstar

SpiderGoddess

Hahaha, dan zal ik maar met 1 pootje terug zwaaien in plaats van 8 ;) Van zoiets kan je flink schrikken, dus ikke snap het ;)

En dank je wel  ;D

Groetjes, spider

Carla

Hallo Spider,

Dankjewel voor je verhaal, het geeft me wel een beeld, en wat je hier schrijft:

Citaat van: SpiderGoddess op april 21, 2013, 00:34:35 AM
Hij heeft geen actieve rol in ons gezin zoals de katten, maar onbewust leert hij mijn kinderen wel om respect te hebben en gezonde angst.

..zal zeker waar zijn. Soms is het ook heel erg wat we meekrijgen. Veel mensen zijn (net als ik en net als Eveningstar) bang voor juist die grote, zwarte harige spinnen, en dat wat dat betreft hebben jouw kinderen hopelijk een streepje voor.

Spinnewebben zijn prachtig, ik kan er met veel genoegen naar kijken als een spin in de hoek van een raamkozijn een web maakt. Dat wil zeggen, zolang het maar aan de buitenkant van het raam is  ;D

SpiderGoddess

Hier mogen ze ook binnen een webje maken, zolang ik er maar geen last van heb. Ik ben al kind zijnde door een klasgenootje de sloot in geduwd. gelukkig was die sloot leeg op 'onkruid' na. Het zal helemaal vol met brandnetels, lage boompjes en een heleboel (gelukkig) lege spinnenwebben nesten/cocons. Dus daar zat bij mij ook de schrik er goed in, gezien ik er helemaal onder zat. Maar door mijn lieve spin wordt het toch steeds een beetje minder  :)

@ Carla, als ik het zo lees, begin je toch al een beetje ontspannen naar een spin te kijken, ook al is de spin buiten bezig en jij binnen. Dat is best wel heel erg knap. Misschien mag ik een stukje schrijven over de spin als totemdier ?

Groetjes, Spider

Sweetie

Een Hartelijk welkom Spider

Ik ben eens gaan kijken en k moet zeggen dat mijn haartjes recht komen .. ik heb liever een spinneweb die al eeuwen op een zolder hangt dan een spinnetje , ik ben al bang van een heel kleintje .. laat staan van zo eentje !
Oehhhhaaa ...  :-\ ;D

Liefs
Suzy

Carla

Citaat van: SpiderGoddess op april 21, 2013, 16:57:17 PM
@ Carla, als ik het zo lees, begin je toch al een beetje ontspannen naar een spin te kijken, ook al is de spin buiten bezig en jij binnen.

Dat denk ik ook wel, zo in de loop der jaren..  :)

Citeer
Misschien mag ik een stukje schrijven over de spin als totemdier ?

Tuurlijk, graag. Plaats het maar in het "Wicca || Sjamanisme" gedeelte. Ik ben benieuwd en zal het zeker lezen!

Cajsa

Hoi,
Welkom op het forum. Ben zelf een beginner en lees meer dan dat ik bedraag.
Leuk dat je de spin als totemdier wil beschrijven. Ben er zelf sinds kort achter dat ik ook een totemdier
heb en dat is voor mij de eland.
Groetjes,
Cajsa

Tropical Girl

Hallo allemaal!

Hier even een eerste berichtje van een nieuw forum-lid, Tropical Girl.
Mijn naam refereert aan de plek waar ik woon, Curacao, het eiland van mijn vader. Mijn moeders wiegje stond in Twente/Nederland, net als het mijne.
Ik lees het forum, en dan met name het tarot-gedeelte, met zeer grote belangstelling. Het is niet te verwoorden wat dat forum mij (en ook mijn man) gebracht heeft; prachtige interpretaties, leerzame lessen, sterke duidingen, nieuwe inzichten.

Ik ben 43 jaar (okay, niet echt een 'Girl ' meer;), woon dus op Curacao met mijn man en prachtzoon van alweer ruim 5, en ik zeer ben geboeid door, -en actief met de Tarot. De tarot staat voor mij voor de ultieme ervaring van spirituele ontwikkeling en zelfkennis. Ik gebruik de kaarten (Rider Waite en Marseille decks) voor mijzelf, en op verzoek voor anderen.

Mijn werkende achtergrond is die van kinderpsychotherapeut, manager en tegenwoordig trainer/consultant/coach.
Eerder volgde ik een tarotcursus en vele jaren Lichtyoga, tegenwoordig ben ik ook zeer geinteresseerd in Kleurentherapieen & aura's/chakra's.

Anderhalf jaar geleden ontdekte ik dat zowel mijn zoontje als ikzelf hoogsensitief zijn, en dat bracht een mooi maar ook intensief leerproces met zich mee. Inmiddels heeft De Dood (transformatie) mij flink wat verder gebracht, niet in het minst op intuitief vlak. Mijn sensitiviteit is steeds meer een medestander ipv een vraagteken.
Ik heb mezelf lange tijd verwant gevoeld met de Grote Arcana en specifiek met De Maan, voor mij een heel mooie kaart, maar nu ben ik tevens zeer geboeid door de Kleine Arcana. Op dit moment in de tijd val ik vaak samen met Pentakels 9. En realiseer ik mij tegelijkertijd, dat alle kaarten op mij slaan. Het hele leven is een proces, waarin je niet zonder bijv.De Duivel, Toren en Kelken 5 kunt. Maar ook niet zonder Zon, Ster, Zwaarden 10 en die heerlijke Dwaas! Duiding is m.i. toch vooral een persoonlijke (intuitieve) zaak, en het heeft mij heel wat verder gebracht in mijn leven.

Desondanks ben en blijf ik toch een nuchtere meid (Twente, he?), die niet gelooft in 1 waarheid, goed/fout, dogma's. Fijn dat op het forum een open en respectvolle sfeer heerst, een feestje om er deelgenoot  van te mogen zijn!

Zonnige groetjes en warmte vanuit de Tropen!

SpiderGoddess

Een warm welkom op zijn Twens dan maar ;) Van harte welkom Tropic Girl.

Groetjes, Spider

Sweetie

Hallo Girl .. jjij mag je nog een Girl noemen !!

Wat prachtig , jij daar op het wondermooie eiland en wij hier te wachten tot de zon ons ook even de warmte wil schenken , maar hier ontbreekt het niet aan warmte en genegenheid !
We staan klaar voor elkaar , koffie .. koekje .. kaartje .. of liever een lekkere verse annanas en een cocosnoot met een rietje en een kaartje  :)

Mooi dat je je goed voelt in en met de kaartjes , ik wil je hierbij ook een warm welkom heten in ons midden !!!
Hartelijk Welkom Girl !!!

Liefs
Suzy

Eveningstar

Allereerst van harte welkom in ons schuitje ;) ,Tropical Girl!

We zeggen wel eens...what's in a name... Voor 'mij is het eerder de persoon erachter, die die bepaalde naam kiest en zich ermee verbonden voelt. Mooie associatie... .
(Ik hoor Spidergoddess al hardop denken nu  :D .)

En Tropical Girl ...je hebt geluk  ;) wat de kaarten hier betreft...zit je op rozen  :D .
Kom er gerust bij, zoek maar een lekkere leuke plek voor je uit en zetel je maar  :D .

Je bent welkom!

Liefs,
Eveningstar

Carla

Ook van mij een hartelijk welkom Tropical Girl, en leuk wat je over je achtergond vertelt.

SpiderGoddess

ehhh ik denk eerder lachen Avondster :P hahaha, maar je hebt wel gelijk hoor. Altijd mooi om te lezen waarom iemand  een bepaalde naam heeft en waarom ;)

Groetjes, Spider

Ricca

Welkom, welkom, alle nieuwe leden. :)

Er is ook een speciaal topic waarin je kunt vertellen waarom je je nickname hebt gekozen:
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,2600.0.html
From Ricca with Love

Ra

Hallo!

Ik heb 'je even voorstellen' altijd een vervelend/raar iets gevonden.
Dan moet ik on the spot gaan vertellen wie ik ben... Hoe ik genoemd word en dat soort dingen, daar identificeer ik mijzelf niet echt mee...
Ik ben al zo lang bezig uit te vinden wie ik nu eigenlijk ben, en hoe meer ik te weten kwam daarover, hoe minder ik het kan omschrijven, laat staan als een individueel iets.
Ik zou kunnen vertellen over het leven wat ik heb gehad, maar aangezien je elk moment kan kiezen wie je wilt zijn, slaat dat in deze context ook nergens op!  ;D
Ik betrap mijzelf erop dat als iemand mij vraagt hoe oud ik ben, ik altijd even heel hard moet nadenken en dan nog twijfel of ik het juiste antwoord heb gegeven.. Ik ben niet goed met tijdsaanduiding :P Maar toch, hoe minder ik klok kijk, hoe meer ik op gevoel, precies weet hoe laat het is.

Ik ben alles, maar ik maak niet overal gebruik van. Net als iedereen dus.
En momenten van herkenning maken dat we met elkaar in contact komen. En andersom.
Dan zullen we elkaar/onszelf beter leren kennen. Dat werkt wat makkelijker dan je voorstellen.


Dus tot ziens  :)