Hallo allemaal!
Hier even een eerste berichtje van een nieuw forum-lid, Tropical Girl.
Mijn naam refereert aan de plek waar ik woon, Curacao, het eiland van mijn vader. Mijn moeders wiegje stond in Twente/Nederland, net als het mijne.
Ik lees het forum, en dan met name het tarot-gedeelte, met zeer grote belangstelling. Het is niet te verwoorden wat dat forum mij (en ook mijn man) gebracht heeft; prachtige interpretaties, leerzame lessen, sterke duidingen, nieuwe inzichten.
Ik ben 43 jaar (okay, niet echt een 'Girl ' meer;), woon dus op Curacao met mijn man en prachtzoon van alweer ruim 5, en ik zeer ben geboeid door, -en actief met de Tarot. De tarot staat voor mij voor de ultieme ervaring van spirituele ontwikkeling en zelfkennis. Ik gebruik de kaarten (Rider Waite en Marseille decks) voor mijzelf, en op verzoek voor anderen.
Mijn werkende achtergrond is die van kinderpsychotherapeut, manager en tegenwoordig trainer/consultant/coach.
Eerder volgde ik een tarotcursus en vele jaren Lichtyoga, tegenwoordig ben ik ook zeer geinteresseerd in Kleurentherapieen & aura's/chakra's.
Anderhalf jaar geleden ontdekte ik dat zowel mijn zoontje als ikzelf hoogsensitief zijn, en dat bracht een mooi maar ook intensief leerproces met zich mee. Inmiddels heeft De Dood (transformatie) mij flink wat verder gebracht, niet in het minst op intuitief vlak. Mijn sensitiviteit is steeds meer een medestander ipv een vraagteken.
Ik heb mezelf lange tijd verwant gevoeld met de Grote Arcana en specifiek met De Maan, voor mij een heel mooie kaart, maar nu ben ik tevens zeer geboeid door de Kleine Arcana. Op dit moment in de tijd val ik vaak samen met Pentakels 9. En realiseer ik mij tegelijkertijd, dat alle kaarten op mij slaan. Het hele leven is een proces, waarin je niet zonder bijv.De Duivel, Toren en Kelken 5 kunt. Maar ook niet zonder Zon, Ster, Zwaarden 10 en die heerlijke Dwaas! Duiding is m.i. toch vooral een persoonlijke (intuitieve) zaak, en het heeft mij heel wat verder gebracht in mijn leven.
Desondanks ben en blijf ik toch een nuchtere meid (Twente, he?), die niet gelooft in 1 waarheid, goed/fout, dogma's. Fijn dat op het forum een open en respectvolle sfeer heerst, een feestje om er deelgenoot van te mogen zijn!
Zonnige groetjes en warmte vanuit de Tropen!