Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Sweetie

Hallo Katje

Van harte welkom in ons midden , laat u maar lekker gaan !

Liefs
Suzy

katjang

Nogmaals dank iedereen, even tijdje niet geweest, moet ook nog even helemaal wennen hoe dit werkt hoor ;-)..zal me er even goed in verdiepen..liefs katjang

heleen

een tijdje niet op bezoek geweest in dit topic. Maar alle nieuwe leden van harte welkom op het forum, heel veel lees en doe plezier.

liefs
Heleen. :-*

Bucephalus

#783
Ik had me nog niet voorgesteld, lees al wel af en toe mee.

Ik ben een bezige bij, heb veel uiteenlopende interesses, ben creatief, leer- en weetgierig, dat is altijd al zo geweest.

De laatste jaren merk ik dat ik in een andere fase kom. Waar ik eerst volledig op anderen was gericht, me volledig stortte op vaardigheden om anderen een plezier te kunnen doen, merk ik dat ik nu steeds meer op zoek ga naar mezelf, allerlei antwoorden op belangrijke vragen wil weten en veel meer de spirituele richting opga. Het geeft me rust en op de een of andere manier lijkt het alsof ik op weg ben naar huis.

Het Reikimasterschap heeft gezorgd voor een ommekeer in allerlei patronen, heeft deze doorbroken en heeft nog eens onderstreept dat het roer om moet. Jaren geleden liep ik tegen een set Tarotkaarten aan van Crowley die tegen me sprak van: neem me mee, maar op de een of andere manier maken die de chaos in mijn hoofd niet echt helderder. Ik denk veel, teveel. Die set versterkt dat, omdat ik zoveel zie, wat zoveel oproept, dat heb ik nu net niet nodig. Op een bepaald moment heeft de egodenkgeest de overhand gekregen en ik wil weer terug naar de tijd ervoor. De tijd van weten.

De Lenormandkaarten voelden een stuk beter aan, waren ook herkenbaarder en gemakkelijker te duiden. Ik legde eerst voor mezelf, af en toe leg ik ook voor anderen als erom wordt gevraagd. Ik merk dat het bekend voor me is, de antwoorden komen helder in mijn hoofd.
Sinds een paar maanden heb ik de universele tarot van Waite en deze past een stuk beter bij me. Ik mediteer veel en heb net de verdwijning van het universum uit, lees elke dag in de cursus in wonderen. Dat zorgt voor nog meer herkenning en ik krijg steeds meer rust. Het gekriebel om mijn hoofd neemt bovendien steeds meer toe, het is net een soort elektriciteit, net alsof iemand mijn aandacht trekt en me ergens op attent wil maken. Het lukt me nog niet om contact te maken, maar het wordt wel steeds sterker. Ik moet meer overschakelen van ratio naar intuïtie en gevoel. Dat is een lastige voor mij.

Ik ben dus op weg naar huis en vind de filosofische gedachten die hier worden gedeeld zeer de moeite waard, waarvoor erg veel dank!

Oh, ja: mijn dagkaart voor vandaag :zwaarden 6, hoe toepasselijk!

Eveningstar

Hallo Bucephalus...

ik mag al eens 2 keer kijken naar je naam... is dat niet de naam van het paard van Alexander de Grote? Of heeft het voor jou niets te maken met het paard?

In ieder geval... van harte welkom! En tot in één van de topics  ;) .

Liefs,
Eveningstar

Sweetie

Hallo Buce...

Ik ga dat een beetje inkorten anders moet ik 26 keer naar je naam gaan kijken of ik het wel juist heb geschreven
Dus Buce ik wens je hier een hartelijk welkom !!

Ik ben Suzy
Aangenaam ...  :D

Bucephalus

Citaat van: Eveningstar op maart 21, 2013, 17:02:16 PM
Hallo Bucephalus...

ik mag al eens 2 keer kijken naar je naam... is dat niet de naam van het paard van Alexander de Grote? Of heeft het voor jou niets te maken met het paard?

In ieder geval... van harte welkom! En tot in één van de topics  ;) .

Liefs,
Eveningstar

Dag Eveningstar,

Hartelijk dank voor je welkom.

Ja, het klopt. Hij was het paard van Alexander de Grote. We hebben zelf paarden, zij zijn de spiegel van de ziel.

Warme groet,
Buc

Bucephalus

Citaat van: Suzy op maart 21, 2013, 18:44:51 PM
Hallo Buce...

Ik ga dat een beetje inkorten anders moet ik 26 keer naar je naam gaan kijken of ik het wel juist heb geschreven
Dus Buce ik wens je hier een hartelijk welkom !!

Ik ben Suzy
Aangenaam ...  :D

Dankjewel Suzy,

Warme groet,
Buc

Paul4321

Dag! Ik ben Paul, literair vertaler. Ik vertaal nu een roman waarin wat termen uit de astrologie voorkomen. Omdat ik niet helemaal zeker ben of ik wel de juiste termen gebruik, wil ik jullie daar graag een paar vragen over stellen. Er zitten hier vast wel kenners in de zaal!

Hartelijks, Paul

Eveningstar

Hallo Paul!

Kenners... kaarters... noem maar op... een wijs initiatief van je deze weg te bewandelen  ;) .

Welkom in onze nest!

Liefs,
Eveningstar

Sweetie

Hallo Paul,

Mag ik jou dan ook verwelkomen in onze zaal  :D
Er staat nog een stoeltje klaar !!

Liefs,
Suzy

Cajsa

Hallo allemaal,
Ook ik kom me even voorstellen. Gebruik de naam Cajsa, wat de Zweedse variant is van Catharina, mijn doopnaam. Wel toepasselijk dus dat ik dit forum bezoek. Sterrenbeeld; Tweelingen.
Ben me wat meer aan het verdiepen in tarot maar moet daarin nog erg mijn weg zoeken. Heb een beginnersset aangeschaft en geen flauw idee welke versie van kaarten daarin gebruikt wordt. Volgens beschrijving klassiek spel kaarten en de enige naam die ik tegenkom is Juliet Sharman-Burke.
Sinds een aantal maanden trek ik iedere dag een kaart en probeer die te koppelen aan mijn persoonlijke situatie/gevoel. Vind het nog erg moeilijk en kan dan ook wel wat tips gebruiken hoe ik stapje voor stapje verder kom hierin.
Lees af en toe op het forum wat jullie schrijven over de kaart van die dag en soms herken ik daar veel in en soms ook niet. Wat me opvalt is dat de kaarten meegaan met mijn gevoel, momenteel veel ups en downs.  :-\
Willen jullie nog meer weten dan vraag maar raak.
Groeten van mij; Cajsa  :)

Carla

Welkom Cajsa!

Vermoedelijk ben je in het bezit van de Sharman-Caselli Tarot. Dat is een deck van 78 kaarten gebaseerd op de Rider-Waite en de Visconti-Sforza decks. Het is gemaakt door Juliet Sharman-Burke en geillustreerd door Giovanni Caselli en werd in 2002 gepubliceerd door Connections. Oorspronkelijk was dit deck onderdeel van de "Beginner's Guide To Tarot" boek + kaartenset, maar is nu ook als los deck verkrijgbaar.

Om je de symboliek eigen te maken (iets wat niet zomaar even lukt, maar echt wel wat tijd en oefening vergt) is een goeie manier het trekken van een dagelijkse kaart die je vervolgens hier op het forum met de anderen kunt bespreken.

Carla

Eveningstar

Welkom Cajsa,

Elke dag leren we nog bij bij het lezen, duiden van de kaarten. Kom er gezellig bij, leg je kaarten in je eigen topic, duid bij wie je wil en je krijgt feedback van wat je geduid hebt :-) .

Je bent welkom!!

Liefs,
Eveningstar

Sweetie

Hallo Cajsa

Van harte welkom hier !!


Liefs
Suzy